Nieuwe Viva site, wat vind jij?

02-05-2007 21:51 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het er nu naar uit ziet gaat hij (zij?) 1 augustus live. De nieuwe Viva website.Ook het forum wordt he-le-maal vernieuwd en ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende.Het migreren (overzetten) van bestaande discussies en berichten is een lastige klus. Het is kostbaar en heeft bovendien een redelijk groot risico dat het niet helemaal lekker gaat. Daarnaast krijgt het nieuwe forum een nieuwe (iets andere / uitgebreidere) pijler-indeling en is het ondoenlijk om bijvoorbeeld alle 'woon'-topis uit overige handmatig naar de nieuwe 'woon'-pijler over te zetten. Kortom, door over te zetten is het nieuwe forum in het begin ook meteen al een rommeltje.Nu overwegen we om bovenstaande redenen om de discussies / berichten van het huidige forum niet mee te nemen. Dat zou betekenen dat het 'oude' forum nog een maand of drie blijft bestaan naast het 'nieuwe'. Dat dat welliswaar op on-actief staat (er kan niet meer gepost worden), maar nog wel te lezen valt.Wat vind jij?



bewerkt door moderator,



bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren


quote: wen reageerde



Ik ben het met Fleurtje eens dat de berichten wel overgezet moeten worden. Dat is wat een forum maakt tot wat het is, het heeft een geschiedenis.

Mee eens... ik vind dat de berichten moeten worden overgezet. Ik zou niet op een compleet nieuw forum willen beginnen zonder berichten van de vorige. Dit forum is m.i. te jong om te vernietigen. De overstap van het oude forum naar dit forum is nog vers in mijn geheugen.





Ik ben overigens blij, dat dit forum zal worden overgezet. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren


Zo'n phpbb forum is leuk voor de hobbyist of als toevoeging voor je persoonlijke website, maar voor het Vivaforum vind ik het driewerf niets. Je kan er nog zulke leuke plaatjes in voegen en kleurtjes geven, je onderscheidt je niet met zo'n phpbb forum maar gaat op in de grijze massa van de phpbb-fora. Het Vivaforum is op dit moment vrij uniek qua lay-out en als profesioneel forum neem ik aan dat je dat belangrijk vind.



Je kunt met PHPBB ook unieke layout hebben. Je kunt de PHPBB-stijl zo aanpassen (vergt wel wat werk; ik geloof best dat er heel wat werk in is gestoken om dit forum uniek te laten zijn) zodat ie haast niet te onderscheiden is van dit forum. Alleen heeft dit forum geen categorieën en subfora, maar in plaats daarvan pijlers.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe forum wordt in elk gval geen PHBB Hans, maar wel minstens zo goed (zoniet nog beter)
Alle reacties Link kopieren
PHPBB dus
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog een suggestie:



Verwijder het auto-lock-mechanisme als er in een topic 700 berichten zijn gepost, ook al krijg je hierdoor extreem lange topics. Voorwaarde is dat het on-topic blijft.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Of dat bij posting 700 telkens de oudste posting wordt verwijderd, de kans dat iemand die nog wil teruglezen is gering, waardoor je continu de laatste 700 postings kunt teruglezen en je geen delen 2, 3, 4 etc. van een topic hoeft aan te maken. Betrekkelijk geniaal toch? :)
Alle reacties Link kopieren


Ik had nog een suggestie:



Verwijder het auto-lock-mechanisme als er in een topic 700 berichten zijn gepost, ook al krijg je hierdoor extreem lange topics. Voorwaarde is dat het on-topic blijft.

Die voorwaarde is echt onmogelijk te handhaven...
Alle reacties Link kopieren
Of dat bij posting 700 telkens de oudste posting wordt verwijderd, de kans dat iemand die nog wil teruglezen is gering, waardoor je continu de laatste 700 postings kunt teruglezen en je geen delen 2, 3, 4 etc. van een topic hoeft aan te maken. Betrekkelijk geniaal toch? :)
Dat ligt er aan. Ik kan me voorstellen dat bij informatieve topics juist de eerste berichten het meest interessant zijn....
Alle reacties Link kopieren
Een andere optie (waarbij de auto-lock bij 700 berichten gehandhaafd kan blijven is het volgende):1. Als het 700ste bericht verzonden wordt, wordt het topic gelockt, wat nu ook het geval is;2. Er wordt automatisch een nieuw topic gecreëerd, waarbij het volgende gebeurt:2.1 Het eerste bericht van het gelockte vorige topic wordt herhaald;2.2 De topictitel is hetzelfde als de titel van het gelockte topic, maar aan de titel wordt geplakt iets in de trant van: " ()" of " deel ", waarbij Deelnummer eerst 2 is, dan (als er intotaal 1400 berichten zijn verstuurd) 3, dan (bij 2100 berichten) 4, etc., etc.Het bovenstaande wordt nu door de forummers zelf gegenereerd, waarbij ze mogelijk denken: "Oh... het topic heeft 700 berichten; het is nu tijd voor een volgend deeltje." Een volgende suggestie (waarschijnlijk wat te ingewikkeld) is, dat quoten uit het gelockte topic mogelijk is, en dat het bericht met de quote in het nieuwe topic terechtkomt. Maar de oorzaak van de lock moet natuurlijk wel het maximum van 700 berichten zijn, en niet omdat de moderator het topic gesloten heeft vanwege een flamewar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren


2.2 De topictitel is hetzelfde als de titel van het gelockte topic, maar aan de titel wordt geplakt iets in de trant van: " ()" of " deel ", waarbij Deelnummer eerst 2 is, dan (als er intotaal 1400 berichten zijn verstuurd) 3, dan (bij 2100 berichten) 4, etc., etc.

 




moet zijn:



2.2 De topictitel is hetzelfde als de titel van het gelockte topic, maar aan de titel wordt geplakt iets in de trant van: " ([Deelnummer])" of " deel [Deelnummer]", waarbij Deelnummer eerst 2 is, dan (als er intotaal 1400 berichten zijn verstuurd) 3, dan (bij 2100 berichten) 4, etc., etc.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel erg ingewikkelde oplossingen voor een niet echt bestaand probleem Hans :). Ik weet nog niet of er een automatisch slot op discussies gaat komen, zo ja, wanneer (=bij hoeveel berichten). Maar om nou een heel ingewikkeld systeem te laten maken, terwijl het nu ook prima werkt..... Hoe werkt dat bij PPhBB dan?
Alle reacties Link kopieren
PHPBB kent geen automatisch slot. Op mijn forum kunnen daardoor extreem lange topics ontstaan. Geen probleem zolang mensen zich aan de forumregels houden. :)
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren




quote: frank24 reageerde



Of dat bij posting 700 telkens de oudste posting wordt verwijderd, de kans dat iemand die nog wil teruglezen is gering, waardoor je continu de laatste 700 postings kunt teruglezen en je geen delen 2, 3, 4 etc. van een topic hoeft aan te maken. Betrekkelijk geniaal toch? :) Dat ligt er aan. Ik kan me voorstellen dat bij informatieve topics juist de eerste berichten het meest interessant zijn....
Ja da's ook weer waar... (zoals bij het parenclubtopic bijvoorbeeld waar we bewust altijd beginnen met een paar veelgesteldevragenstukjes zodat we daar verderop naar kunnen verwijzen).
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn wel erg ingewikkelde oplossingen voor een niet echt bestaand probleem Hans :). Ik weet nog niet of er een automatisch slot op discussies gaat komen, zo ja, wanneer (=bij hoeveel berichten). Maar om nou een heel ingewikkeld systeem te laten maken, terwijl het nu ook prima werkt..... Hoe werkt dat bij PPhBB dan?
Geen idee of het lastig te bouwen is of min of meer als een van de opties al ingebakken zit, maar bijv. op het forum van www.babybrabbel.org werkt dat principe goed (zo te zien), daar wordt idd door het forum zelf na x berichten een 2e, 3e etc. topic gegenereerd, waarbij de 1e aan het eind naar de 2e verwijst etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat er nog steeds erg veel storingen zijn, inlogproblemen, vervelende reclamebanners.



Is daar nou al een oplossing voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven