wat voor " grappige" dingen hebben andere jou kind geleerd?

19-12-2007 15:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is 10 maanden. Hij is het enige kind in de omgeving dus heeft iedereen de grootste lol om hem vanalles te leren. Tot nu toe leuke dingen, maar ik vrees voor vreemde uitspraken ect in de toekomst. Dus wat heeft " men" aan jou kind geleerd waar je heel hard om moet lachen of juist liever niet.

Mijn zoon doet op het moment de hele dag door een indiaan na. Inclusief een klapperend handje voor zijn mond.
Grappig topic! Het eerste waar ik aan moest denken is het "goeiemoggel" wat opa aan mijn zoontje van 2 heeft geleerd...

Of het leuk is.. tja... ;-)
Tijdens het eten alles in haar mond laten zien. Met dank aan mijn broertje.
Mijn ouders leren mijn dochter dialect praten X-D

En eigenlijk leert ze de idiootste dingen gewoon van ons X-D
Ik heb het kindje van verstokte feyenoord supporters geleerd om Ajax te zeggen. Had wel als gevolg dat ie mijn inmiddels ex, heel lang Ajax noemde.
Mijn zoon van anderhalf heeft vorige week leren 'proosten' van de buurvrouw. Dus bij elk slokje wat er nu genomen word, moeten we met onze bekers tegen elkaar aantikken en dan zegt hij er iets onverstaanbaars bij haha
mijn lieve schoonzusje heeft mijn dochter geleerd om yoghurt en vla weer uit haar mondje te laten lopen...en bedankt!!
Krengiserweer schreef op 19 december 2007 @ 15:23:

Ik heb het kindje van verstokte feyenoord supporters geleerd om Ajax te zeggen.
:worship:
Dat proosten doen we bij ons ook regelmatig met ons zoontje van bijna 2.

Of "aahhh" zeggen na een slok drinken.

En tokkie tokkie en daarbij tegen het hoofd tikken. Als je vraagt wat een kip zegt (tok tok) tikt hij nu ook tegen zijn hoofd.

Mijn man heeft ons zoontje van 17 maanden leren bidden voor het eten, hij vouwt zijn handjes brabbeld iets geheel onverstaanbaars en roept dan heel hard: aaappieieieieieie X-D en dan kom ik luid juichend in beeld want dat aapie laten we er nog ff in dacht ik zo ;-)

(ik geloof zelf niet en mijn man wel)
Per ongeluk aangeleerd aan zoontje, 18 maanden; dikkuh billuh :)

Als ik hem verschoon zeg ik altijd, Doe die dikke billen eens even omhoog, met een grote glimlach uiteraard. En laatst zei hij ineens tijdens het verschonen, Dikkuh billuh omhoog..En begon hard te lachen!

Vanmiddag eens uitgeprobeerd om aan papa te laten horen..Ik vroeg; Wat heeft papa een...(zoon vulde in) Dikkuh Billuh!!
Mijn oppaskindje (2) heeft van haar vader geleerd om, als er iemand aan het koken is, het kastje met pannen open te doen, er 2 deksels uit te halen en deze hard tegen elkaar te slaan. En bedankt! Best grappig, maar na een minuut of vijf ben je het echt wel zat...zij nog niet :)
Een vriendin heeft haar kind van bijna 3 - dat nog nauwelijks goed verstaanbaar nederlands spreekt - geleerd om na een boertje luid en duidelijk en niet mis te verstaan 'pardon' te zeggen. Is natuurlijk heel netjes, maar uit de mond van een peuter, die daar bloedserieus bij kijkt (hoort toch?) vond ik het uiterst lachwekkend! .
Mijn kind (4) heeft op school geleerd om 'Hou je bek' te zeggen. Niet echt grappig dus, maar ja, hij zal nog wel lelijker dingen leren...
mijn dochter kon "verkneukelen"

Dan deed ze 2 knuistjes voor haar mondje en gniffelde er gniepig bij.. heel raar bij een kind van 1.5 jaar. ( hey tutje, doe es verkneukelen, en daar ging ze weer.. )

En eten in haar mond laten zien.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik heb toen ik een jaar of 2 1/2 was tot 20 leren tellen van een oom van mijn vader. Ik kreeg geen zakgeld omdat ik nog niet kon tellen. Vanaf die ene dag (heb het dus in 1 middag geleerd van hem) moesten mn ouders wel ;-)
Mijn zoontje van 20 maanden snuit zijn neus in een zakdoek net als zijn opa.(en gelijk alle andere mensen, inclusief knuffels moeten dan in zakdoek snuiten :-| )

Hij steekt zijn tong uit als ik de strijkijzer tevoorschijn haal, met bijbehorend geluid: bleeeeech. (is wel duidelijk wat mijn hobby is :-P )

Enne: oppassen: ze doen alles na wat jij doet!!!!
Mijn dochter houdt van telefoonspelen en tegenwoordig ook van echt de telefoon opnemen. Maar in die eerdere speelsessies klonk ze net als ik aan de telefoon. Ook de minder leuke telefoontjes deed ze na, dat was een goede spiegel. ;-)

Ze praat trouwens net als ik vrij hard. Komt denk ik door uit gezin van 5 kinderen komen, mijn jongere zus doet het ook. Mille is er behoorlijk gezegend van af gekomen ;-)

Verder leert ze veel op het kdv. Ze komt vaak ineens met nieuwe dingen waarvan ik niet wist dat ze het wist of kon. Maar das vrij algemeen. Grappige dingen weet ik even niet zo snel.

Golfje, het is wel, in de topictitel: jouw kind. Dat zou ik nog even aanpassen misschien (ik let daar heel erg op, zeker in titels).
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad schreef op 19 december 2007 @ 18:42:

Golfje, het is wel, in de topictitel: jouw kind. Dat zou ik nog even aanpassen misschien (ik let daar heel erg op, zeker in titels).

Als we er dan toch op gaan letten is het ook 'anderen', met een n aan het eind. Het gaat per slot van rekening om andere mensen, nietwaar?

Mijn zoon (20 maanden) zegt tegen alles wat eetbaar is "mmm, koekie!" Bovendien kijkt hij heel verbaasd/ondeugend als hij een scheet laat. "Pang!" zegt ie dan. Doet ie trouwens ook als manlief of ik er een laat...

Volgens mij hebben we het alleen wel aan ons zelf te danken.
[b][message=817215,noline]Inad schreef op 19 december

En verander dat 'andere' dan ook even in 'anderen'... ;-)
Na de eerste dag peuterschool, vroeg ik Kitty, toen net 3 jaar: En, hoe vond je het op de peuterschool? Antwoord: Vet cool mam!

En nu, vier-en-een-half, leert ze op het schoolplein van de oudere kinderen ' djump-steilen' . Heeel grappig om te zien....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ons dochtertje van anderhalf heeft afgelopen weekend een nachtje bij mijn zus gelogeerd. We kregen begin van de avond een SMSje: Het gaat fantastisch, ze heeft het prima naar haar zin. Vrees alleen dat ze enigzins geïndoctrineerd terugkomt: Hup NAC.

Wij hebben terug geSMSt: Zo lang ze geen Hup ADO roept, vinden wij het best.

Overigens waren de inspanningen van mijn neefje van 11 tevergeefs, geen overtuigend Hup NAC.

Kari pikt snel dingen op van TV. Zo roept ze (zoals iedere peuter) Oh Oh (Teletubbies), maar ook Oh NEE (Dora), Bumba!, klop klop (Pieter Post) en laatst heeft ze een paar dagen Hatsjoe geroepen (na een aflevering van de Tweenies waarin Jake aan het stoffen was en de andere Tweenies moesten niezen). Stonden we bij de slager, niest er iemand, roept zij: Hatsjoe! Iedereen in een deuk.....!
Mijn dochter heeft vandaag iets gezegd dat ik haar in elk geval niet geleerd heb. Het was best erg. We kwamen uit de supermarkt en ik had haar net in de fieststoel getild en geprezen om het feit dat ze weer zo braaf was geweest in de winkel toen er een vrouw aan kwam lopen wiens fiets naast de onze stond. Ze begon net als ik haar boodschappen in te laden toen mijn dochter iets zei dat verdacht veel klonk als 'modderkoe'. Ik vroeg wat ze zei en stelde de vrouw gerust door te zeggen dat het vast iets was als 'moeder' of 'wonder' ofzo, maar toen zei ze het nogmaals en was er echt geen ontkomen aan: modderkoe. Geen idee waar ze dat vandaan heeft. Ik piepte nog tegen de vrouw dat 'ze dat anders nooit deed' en 'sorry', maar Chica riep nog modderkoe toen de vrouw al wegfietste. Toen heb ik eerst maar een halve minuut zo: :rofl: over mijn stuur heen gelegen en haar daarna op haar flikker gegeven ;-)

Eigenlijk vind ik het vreselijk en écht niet kunnen, maar moest ook lachen, ondanks mijzelf. Nogmaals geen idee waar het vandaan komt. Best eng dat je daar, zo snel je kinderen naar kdv of peuterspeelzaal of school e.d. gaan geen zicht meer op hebt. (maar ook gezond ;-) )

Anderen inderdaad ook + n. Ik focus kennelijk maar op één ding tegelijk Utah ;-)
Ik probeer mijn nichtje van 8 maanden het Wilhelmus van voor naar achter te leren, en weer terug, terwijl ze op haar handen loopt. En vanavond gaan we samen naar een cursus transcendente meditatie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
;-)

Ik zou em ook meteen je gevoel voor humor bijbrengen, heel waardevol :)
anoniem_42951 wijzigde dit bericht op 19-12-2007 23:46
Reden: toevoeging..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven