Entertainment alle pijlers

TV Tip: NCRV Babyboom

16-10-2007 16:45 997 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. donderdag (18 oktober) om half 9 's avonds is op Nederland 1 de eerste uitzending te zien van NCRV Babyboom. In de 10-delige NCRV serie worden 100 stellen met een kinderwens gevolgd.

Vanochtend las ik in NRC Next er een uitgebreid artikel over.

Op YouTube vond ik deze drie intro filmpjes: Bedverhalen (leuk!), Spermatest (kom op mannen!, presteren ;-) ) en Zwangerschapstest (ontroerend).
yoyo2 schreef op 18 december 2007 @ 17:57:

Leinie, ik vind je reacties erg hard.

Ik ben zelf ook kind van een MS ouder. Dat was bij mijn geboorte nog niet bekend.

Wie ben jij om te oordelen of iemand wel of geen kind mag krijgen? Zij heeft zelf absoluut niet om deze ziekte gevraagd! Moet ze dan nu haar droom als carriere en moeder dan op haar 25e maar gelijk in de prullenbak gooien. Ik denk dat haar kindje met heel veel liefde van haar en familie zal opgroeien. Ik denk zelf dat veel kinderen daar jaloers op mogen zijn.
Ik ben het met je eens dat ze niet om haar ziekte heeft gevraagd en dat het voor haar ook heel erg is. En ik ben het ook met je eens dat ze me een erg goede moeder lijkt die heel veel te geven heeft. Wat bij mij het punt is is dat ze risico's neemt met haar ziekte als het kind klein is en volledig afhankelijk is van haar. Als ze het van te voren aan voelt komen is het ook geen probleem maar wel als het ineens komt.
leinnie schreef op 18 december 2007 @ 19:49:

[...]

Ik ben het met je eens dat ze niet om haar ziekte heeft gevraagd en dat het voor haar ook heel erg is. En ik ben het ook met je eens dat ze me een erg goede moeder lijkt die heel veel te geven heeft. Wat bij mij het punt is is dat ze risico's neemt met haar ziekte als het kind klein is en volledig afhankelijk is van haar. Als ze het van te voren aan voelt komen is het ook geen probleem maar wel als het ineens komt.

Ik heb persoonlijk meer moeite met Margreet (alleenstaande moeder).

Zij is draagster van het sf-gen (taaislijmziekte) en tijdens de zwangerschap blijkt het ongeboren kind ook draagster te zijn.

Het kind zal het uiteindelijk zélf niet krijgen, maar haar eventuele kinderen wél.

Dat is in mijn ogen héél egoïstisch van Margreet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef op 18 december 2007 @ 21:42:

[...]

Ik heb persoonlijk meer moeite met Margreet (alleenstaande moeder).

Zij is draagster van het sf-gen (taaislijmziekte) en tijdens de zwangerschap blijkt het ongeboren kind ook draagster te zijn.

Het kind zal het uiteindelijk zélf niet krijgen, maar haar eventuele kinderen wél.

Dat is in mijn ogen héél egoïstisch van Margreet.
Dat ben ik helemaal met je eens.
leinnie schreef op 18 december 2007 @ 22:39:

[...]

Nou het ligt iets genuanceerder. Margreets dochter is draagster, maar alleen als zij een kind krijgt met een drager, kan hun kind cf krijgen. En dan nog is het een kans van 1 op 4 dat dat kind cf heeft.
leinnie schreef op 18 december 2007 @ 22:39:

[...]

Huh? Volgens mij niet hoor. Als je drager bent dan moet je partner ook drager zijn om cf door te kunnen geven. En loop je dan tegen een partner aan die drager is (en die kans is al niet eens zo heel groot) dan heb je daarna 50% kans dat je kindje cf krijgt. Vinden jullie dat echt een reden om dan maar niet aan kinderen te beginnen?
Aventura, ik dacht nog 50% maar het is dus zelfs 25%.
Laika3 schreef op 18 december 2007 @ 22:50:

[...]

Huh? Volgens mij niet hoor. Als je drager bent dan moet je partner ook drager zijn om cf door te kunnen geven. En loop je dan tegen een partner aan die drager is (en die kans is al niet eens zo heel groot) dan heb je daarna 50% kans dat je kindje cf krijgt. Vinden jullie dat echt een reden om dan maar niet aan kinderen te beginnen?
Ik denk dat de drang te groot zal zijn maar het zou wel een reden zijn om me ervan te weerhouden. Dat ligt echt puur aan feit of mij 1000% gegarandeerd kan worden of mijn kinderen het echt niet krijgen.Ik kon vanuit t programma dat er op maken. Mocht ik die zekerheid niet krijgen dan zou ik over gaan op adoptie.
leinnie schreef op 18 december 2007 @ 23:02:

[...]

Ik denk dat de drang te groot zal zijn maar het zou wel een reden zijn om me ervan te weerhouden. Dat ligt echt puur aan feit of mij 1000% gegarandeerd kan worden of mijn kinderen het echt niet krijgen.Ik kon vanuit t programma dat er op maken. Mocht ik die zekerheid niet krijgen dan zou ik over gaan op adoptie.
Snap ik, maar het enige waar Margreet haar dochter mee opzadelt is het feit dat zij drager is van het cf-gen. Zij zal haar mannelijke partner (als ze die al krijgt) moeten laten testen op de aanwezigheid van het gen (als ze al kinderen willen). Die kans is ongeveer 1 op 30.

En zelfs al is haar partner drager, dan nog is de kans maar 1 op 4 dat het kind cf krijgt.
Ik zeg maar zo; ik zeg maar niets.

Of nee, ik ga toch uitwijden. Bomen over hoe blij ik ben met mijn vriendin die niet kortzichtig is. Die haar paar weken oude oogappel vol trots aan mij wil tonen en wil delen. Die geen genoegen neemt met haar dochtertje laten zien, maar die haar ook wil laten voelen. Die niet voor mij denkt 'goh, die RV laat regelmatig een fles frisdrank stuiteren, met mijn dochtertje neemt ze dat risico ook vast', maar die verder kijkt dan het oppervlakkige plaatje waar menigmaal op geoordeeld wordt. Het resultaat? Een zeer trotse en smeltende moeder en een half uur lang het meest zoete meisje ooit in mijn armen. In jouw armen, RV!? Jij die al een beker kunt laten stuiteren!? Yeps, in mijn armen. Uiteraard op een manier die veilig is voor het kind.

Moraal van het verhaal? Er leiden meer wegen naar Rome. Kijk eens buiten de bekende snelweg die je altijd neemt. Of ga een trap eens zittende op je kont af. Kan heel goed met een kind in de armen. Veilig dat het is, joh! ;-]
vandaag ga ik van alles kunnen
leinnie schreef op 18 december 2007 @ 19:49:

Wat bij mij het punt is is dat ze risico's neemt met haar ziekte als het kind klein is en volledig afhankelijk is van haar. Als ze het van te voren aan voelt komen is het ook geen probleem maar wel als het ineens komt.

Ten eerst staat de hele familie en der vriend achter haar. Dus ik denk niet dat zij 20x per dag met haar dochtertje op en neer op de trap zal rennen hoor. Veel dingen kan ze prima beneden in de woonkamer doen!

En daarnaast is het bij MS niet zo dat je het ene moment vrolijk naar boven huppelt en op het moment dat je toevallig op de trap terug bent met je kind in je armen je van het ene op het andere moment geen stap kunt verzetten en naar beneden keldert. Bij MS weet je wel degelijk hoe jouw situatie op dat moment zelf is. Het kan van dag tot dag verschillen, maar niet binnen die 20 seconden dat jij de trap afloopt.
@aventura_, zou je zo snel mogelijk contact op willen nemen met de redactie door een mailtje te sturen naar forum@viva.nl. Alvast bedankt!
yoyo2 schreef op 19 december 2007 @ 13:34:

[...]

Ten eerst staat de hele familie en der vriend achter haar. Dus ik denk niet dat zij 20x per dag met haar dochtertje op en neer op de trap zal rennen hoor. Veel dingen kan ze prima beneden in de woonkamer doen!

En daarnaast is het bij MS niet zo dat je het ene moment vrolijk naar boven huppelt en op het moment dat je toevallig op de trap terug bent met je kind in je armen je van het ene op het andere moment geen stap kunt verzetten en naar beneden keldert. Bij MS weet je wel degelijk hoe jouw situatie op dat moment zelf is. Het kan van dag tot dag verschillen, maar niet binnen die 20 seconden dat jij de trap afloopt.

Ik ken iemand met geloof ik( moet ik navragen voro de zekerheid) MS. En hij heeft d ene dag een goede dag en de andere dag een slechte maar ondanks dat hij een goede dag heeft kan hij van de een op de andere moment echt letterlijk niet verder of in elkaar zakken.

Los daarvan is het wel dat tremoren een van de verschijnselen van MS, renee hoeft dit niet te hebben,want het is bij iedereen anders wat voor verschijnselen ze krijgen en dit is ook te behandelen met beta blokkers. Daarnaast kent MS wel uitvalsverschijnselen en is het een ziekte dat erger wordt.

Het is ook wel dat ze niet de hele dag de trap op en af zal gaan en dat er mensen in de buurt zijn. Maar totdat ik het hele situatie ken blijft mijn eerste reactie toch echt nee, niet doen. Ik ken de situatie niet 100% (gaan we ook niet te weten krijgen waarschijnlijk) dus ik blijf dat gevoel houden van nee.
leinnie schreef op 19 december 2007 @ 19:01:

[...]

Het is ook wel dat ze niet de hele dag de trap op en af zal gaan en dat er mensen in de buurt zijn. Maar totdat ik het hele situatie ken blijft mijn eerste reactie toch echt nee, niet doen. Ik ken de situatie niet 100% (gaan we ook niet te weten krijgen waarschijnlijk) dus ik blijf dat gevoel houden van nee.
Nou Leinne ik vind dat je eens door moet denken. In het leven zijn er geen zekerheden. We kunnen zo gezond zijn als een vis en toch ineens dood neervallen, of een vreselijke ziekte krijgen. En ik weet dat het in 99% gewoon goed gaat, maar zeker weten, weet je het nooit. Net zo goed als je niet 100% kunt garanderen dat je kind gelukkig wordt. De meesten zullen er alles aan doen, dat wel, maar het zou zo maar kunnen dat je kind een ongeluk krijgt, of ziek wordt, of helemaal nooit een partner vind. Als je besluit om zwanger te worden (zelfs dat is niet zeker zoals Babyboom laat zien) laat je een heleboel onzekerheden toe in je leven. Daar teken je voor, zo is het leven nou eenmaal.
Nou wordt 'ie toch prachtig. Leinnie, je hebt het steeds over hoe egoïstisch Renee is. Heel eerlijk gezegd vind ik jou met elke posting egoïstischer overkomen. Je erkent zelf geen drol af te weten van de situatie van deze moeder, maar juist dáárom oordeel je maar even dat deze vrouw egoïstisch is om een kind te krijgen, haar kind moedwillig in gevaar brengt en nooit aan kinderen had moeten beginnen in jouw ogen. Geeft te denken, zou ik zo zeggen.......
vandaag ga ik van alles kunnen
Booyahh schreef op 20 oktober 2007 @ 10:03:

Ik vind het ook goedkoop om een programma te maken wat teert op het leed van anderen. Een onvervulde kinderwens kan echt debiliserend werken in je leven en een grote druk op je relatie zetten. Om er dan met een camera bij te gaan hijgen met zo'n muts als een Tensen die niet kan weten hoe zoiets voelt (heeft zelf immers al kids) vind ik echt te laag voor woorden.

Ik kreeg er echt zo'n bigbrother gevoel bij; ''20 stellen zijn nu zwanger, kijken wie er over negen maanden ook daadwerkelijk een kindje heef't".De eerste eliminatie ronde zijn natuurlijk zij die een miskraam krijgen. Of misschien zijn ze wel per sms weg te stemmen.... Triest

Hier betaald de belastingbetaler 350.000 euro voor om zo'n programma te laten maken. Had bij SBS niet misstaan, maar de NCRV moet toch beter weten.

Ik vind het anders helemaal niet goedkoop overkomen.

Op tv laten ze de gevoelens van de stellen goed zien en ze gaan met zorg met alle stellen om...
leinnie schreef op 16 december 2007 @ 16:20:

[...]

In de praktijk blijkt dat best mee te vallen.
Nou..... je wil niet weten hoe lang het heeft geduurd voordat mijn zusje eindelijk als vrouw geregistreerd stond bij haar zorgverzekering na al een fiks aantal brieven gestuurd te hebben.
Ik heb het hele seizoen babyboom met best wel plezier gekeken en ik vond dat Carolien het leuk deed. Maar van deze slot aflevering deed me vol staan van verbazing,

Vooral van de opmerking naar Diana viel mij mond open: " houdt hem erin!"

Ik vond dat echt te erg.

Daarbij was ik ook zeer verbaasd om een baby van 5 dagen te zien in de studio. Ik dacht altijd dat pas geborene een week binnen moesten blijven? Dat wel het geval bij mijn dochtertje, en die was in de zomer geboren.

Vond het zeer apart allemaal
Vijf dagen binnen blijven na de geboorte? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord.
Nee echt niet? Het staat me echt zo bij...inmiddels wel meer dan 2 jaar geleden. Dus dat kan allemaal wel weer anders zijn.

Nou ja ik zou er zelf niet voor kiezen om met zo'n klein hummeltje naar die studio te gaan.
Kan iemand Caro vertellen dat zo'n diepe decolettage niet zo charmant is met hangtieten? Het was weer uiterst tenenkrommend. Op naar de 100 huwelijken.
Als je kind weer op zijn geboortegewicht is (vaak vallen kinderen na de geboorte een beetje af) mag je voor het eerst met ze naar buiten. Meestal is dat na 1 week ongeveer.

5 dagen vond ik ook wel wat snel, plus of je daar uberhaupt zin in hebt als je net bent bevallen.
Maar ja, als je in het ziekenhuis bevalt, dan moet je wel :-)

Even serieus: heb dat echt nooit eerder gehoord. Ben zelf ook pas na een week met kind naar buiten geweest, maar dat had meer te maken met keizersnee en dat ik in het ziekenhuis lag dan met iets anders...
fleurtje schreef op 20 december 2007 @ 21:46:

Vijf dagen binnen blijven na de geboorte? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord.
Ik ook niet en de mijne is in de winter geboren.
Ja maar Star, ík ben dan ook ontaard: kind had gister pas voor het eerst in dr leven een voetenzak....
is ook nieuw voor mij hoor, bovendien als je in het ziekenhuis bevalt en naar huis mag, is je kind (in ons geval) 4 uur na de geboorte al voor het eerst buiten. Ik zou er zelf geen zin in hebben na 5 dagen de studio in, maar dat is wat anders. Je moet je kind gewoon warm aankleden, daar heeft het meer mee te maken dan met een grens van 5 dagen of een gewicht of iets dergelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven