Leraar dierverzorging(!!!) slaat konijn dood voor de klas...

22-12-2007 09:22 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
:'-( Met afschuw heb ik net een artikel gelezen op de website van De Telegraaf over een leraar dierverzorging (!!!) die voor het oog van zijn hele klas een konijn heeft doodgeslagen. Waarom? Omdat het arme beest een verlamd pootje had!

Mijn Foppe (langoor wit k'nijn) had dat ook en is ruim 8 jaar oud geworden dankzij een liefdevolle verzorging. Dat dier was voor de rest zo ontzettend blij, vrolijk en gezond! Ik kon het niet laten om onder mijn oude nickname een reactie achter te laten op de site van de Telegraaf! :mad:

Wat een hufter en wat heb ik te doen met die klas die dat heeft moeten aanschouwen!

Zie deze link: http://www.telegraaf.nl/b..._dood__.html?pageNumber=5
Wat erg! 8-O :thunder:

Heeft dit nog gevolgen voor die leraar?
En die zelfde man heeft ook ooit voor de klas een cavia tegen het raam gesmeten die daardoor overleed. Kom je aan caven en k'nijnen (en überhaupt aan alle dieren) dan kom je aan Jenna!!!

Het is dat ik niet zo sterk ben, maar anders zou ik zo'n man ook graag eens heel (héél!) hard tegen het raam smijten! :-@
Geen idee fachat. Ik hoop dat ze hem op een roeiboot naar Verweggistan zetten!
Ha, misschien kunnen ze hem ook eens een goede oplawaai geven omdat ie blijkbaar niet kan functioneren, weet ie gelijk hoe dat voelt!
Het is dus al eerder gebeurd? Wat doet die man dan nog voor de klas?

(Of eigenlijk.... wat doe die man vrij op straat!)

Ik ben in dit geval ook voor oog om oog, tand om tand!
Jammer dat Pistolen Paultje er niet meer is.....
Jemig, mijn zaterdag begon zo relaxed met een croissantje en espresso, maar ik ben helemaal over de kook inmiddels. Deze man geeft les in diermanagement. Aan jonge mensen die dus dierenmanager wilen worden later.

Ze leren van hem dus dat je een dier bij de geringste disfunctie gelijk maar moet elimineren! Ongelooflijk!
vroeger bij ons op school moesten we de gerbils tijdens de les doodgooien tegen de muur. ivm een overschot.

ik wilde dat niet en gooide het op mijn levensovertuiging (ben ook vegetarier).

maar juffie was ongenadig en gaf mij een één voor de les. Toen ben ik naar de directeur gegaan.
Mwoah, onze leraar Nederlands heeft voor onze ogen een meeuw de nek omgedraaid, het stomme beest was tegen het raam van de klas gevlogen.

En ik heb ook wel eens op de camping een man gezien -kleine kindertjes bij zich- die hen uitlegde wáárom dit konijntje met mickeymousose (weet ik veel hoe het heet) doodgemaakt moest worden, en het vervolgens de nek omdraaide waar de kinderen bij waren. Ze vertrokken geen spier, het bleek dat ze wel dode dieren gewend waren, deze papa was namelijk dierenarts.
Maar waarom zou je een overschot aan gerbils moeten doodslaan ? Een kennis van me was strontflauw van de woestijnratjes. Ging ze gezellig met haar dochter die beesten laten loslopen in de tuin "buitenspelen". Oeps, weggelopen, wat jammer toch................
moppetoet schreef op 22 december 2007 @ 10:35:

Maar waarom zou je een overschot aan gerbils moeten doodslaan ? Een kennis van me was strontflauw van de woestijnratjes. Ging ze gezellig met haar dochter die beesten laten loslopen in de tuin "buitenspelen". Oeps, weggelopen, wat jammer toch................
dan kun je ze beter doodslaan, langzame honger dood, speelgoed voor de poes of in een keer het lichtje uit ....
Wat er met de docent is gebeurd?

Met de docent is een stevig gesprek gevoerd....

Een stevig gesprek? Is dat alles?
Yamuna schreef op 22 december 2007 @ 10:24:

vroeger bij ons op school moesten we de gerbils tijdens de les doodgooien tegen de muur. ivm een overschot.

ik wilde dat niet en gooide het op mijn levensovertuiging (ben ook vegetarier).

maar juffie was ongenadig en gaf mij een één voor de les. Toen ben ik naar de directeur gegaan.

Yam

:cry:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Moppetoet het s myxamotose.

Mijn vader slachtte vroeger de kippen en konijnen voor onze neus.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dát is pas mishandeling. Denk jij dat die beesten overleven? Kun je ze beter ff de nek omdraaien.

Ik vind het hartstikke laf deze 'oplossing'.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Jenna333 schreef op 22 december 2007 @ 09:45:

Want? Jij vindt dat iemand wel een nekschot mag krijgen omdat een konijn afmaakt?

O_o
Ja, lekker buitenproportioneel om hier om pistolen paultje te gaan roepen of 'oog om oog, tand om tand'....

Wat doet een dierenmanager eigenlijk?
Konijnen doodmaken dus (?)
Jenna333 schreef op 22 december 2007 @ 09:45:

rare opmerking. Je weet verder helemaal geen achtergronden.
zo moesten we voor de "les"ook een uur werken in een kippenslachterij ..... ook geweigerd. weer een onvoldoende te pakken ....
Ik snap die opmerking van Jenna wel hoor. Het gaat niet om dat ene konijn (al vind ik het ziek), je hebt genoeg debielen rondlopen die raar doen met dieren en dit is er een van. Het is een rare, ondoordachte en voor mijn gevoel impulsieve actie, en iemand die zoiets flikt is (waarschijnlijk) tot meer rare, wrede acties in staat. Ik vertrouw die "docent" voor geen meter. Pistolen Paultje had het gemunt op dergelijke gekken, en niet op het eerste het beste boertje wat in zijn schuurtje een konijn slacht voor kerst.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Ik vind het eerlijker om ze dan de nek om te draaien, dan ze dan nog een tijdje in de natuur te laten lijden. Zo'n beestje gaat dood van de honger of wordt zelf opgevreten.
traincha2 schreef op 22 december 2007 @ 11:36:

[...]

rare opmerking. Je weet verder helemaal geen achtergronden.

Misschien weet ik wel meer achtergronden dan jij kunt vermoeden.

Natuurlijk verdient een mens geen nekschot Zuss, dus zo letterlijk moet je mijn opmerking zeker niet nemen.

Ik vind dat mensen (omdat "wij" bovenaan de voedselketen staan...) maar heel gemakkelijk voor de dieren beslissen wat "het beste voor ze is" .
Als ik je opmerking niet zo letterlijk moet nemen waarom zeg je het dan zo dat ik er niks anders uit kan lezen?

Een dier een snelle dood gunnen is óók dierenverzorging en ook nog eens zeer diervriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven