Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Belachelijk om zoiets te weigeren. Vind het zelfs onbeschoft. Ik werk soms in een kroeg, komen soms mensen binnen rennen en vragen dan of ze even naar het toilet mogen. Sommige mensen vragen dan of ze dan verplicht iets moeten bestellen. Nou, dat hoeft niet hoor. Is het nou zo'n opgave om dat toe te staan? Liever op 't toilet dan buiten op de grond.
Ik heb idd ook wel eens aangebeld, Margaretha. En mijn bejaarde bovenbuurvrouw heeft een keer half huilend bij mij aangebeld omdat haar man er nog niet was en ze zelf geen sleutel had maar heel nodig naar de wc moest.

Kom op zeg, er staat heus niet achter elke boom een overvaller of verkrachter hoor, de meeste kindjes die in een winkel moeten plassen willen NIET kijken wat er te halen valt maar moeten gewoon plassen. Paranoia gezeur.
Am Yisrael Chai!
Raldy schreef op 28 december 2007 @ 23:19:

Belachelijk om zoiets te weigeren. Vind het zelfs onbeschoft. Ik werk soms in een kroeg, komen soms mensen binnen rennen en vragen dan of ze even naar het toilet mogen. Sommige mensen vragen dan of ze dan verplicht iets moeten bestellen. Nou, dat hoeft niet hoor. Is het nou zo'n opgave om dat toe te staan? Liever op 't toilet dan buiten op de grond.
Nogmaals verplaatst je eens in de desbetreffende winkel! het is vaak ook een opslagruimte en een ruimte waar prive spullen van personeel liggen......!
fashionvictim schreef op 28 december 2007 @ 23:19:

Kom op zeg, er staat heus niet achter elke boom een overvaller of verkrachter hoor, de meeste kindjes die in een winkel moeten plassen willen NIET kijken wat er te halen valt maar moeten gewoon plassen. Paranoia gezeur.

Ik bedoelde ook niet dat die kinderen gaan jatten, het gaat ook niet om dat kind. Maar het kind kan dus vaak niet alléén plassen, er moet meestal een volwassene mee.

Nou is het wel zo dat in de tijd dat ik in een winkel werkte, er een groepje (familie?) met kinderen het winkelgebied afschuimde met dit soort grappen....
fashionvictim schreef op 28 december 2007 @ 23:19:

Ik heb idd ook wel eens aangebeld, Margaretha. En mijn bejaarde bovenbuurvrouw heeft een keer half huilend bij mij aangebeld omdat haar man er nog niet was en ze zelf geen sleutel had maar heel nodig naar de wc moest.

Ooit weleens bedacht dat er niet altijd tijd is om met volwassene of kind mee te lopen voor het personeel? nee en alleen kunnen ze niet gaan nee,i.v.m. stelen of weet ik het wat,en ja helaas moet dat anno 2007 bijna 2008....
Hoe denk je dat al die oude vrouwtjes thuis beroofd worden Margaretha? Er lopen nou eenmaal teveel mensen rond die het kwaad met je voor hebben. Je kan dat risico niet lopen. Noem het individualistisch, noem het maar paranoia, maar ik zou zeggen: lees de krant eens. Ik zou ook liever willen dat het niet zo ging, maar helaas.

Van de 10 mensen die je winkel inkomen zullen 9 echt moeten plassen, toch bijzonder vervelend als de tiende er met je portomonee vandoor gaat.

Kan best dat het ene kindje wel goed de trap af gaat op weg naar je personeelstoilet, maar een ander stuitert naar beneden. Zul je die moeder horen.

Het beschikbaar stellen van een personeelstoilet staat volgens mij niet in de universele rechten van het kind opgenomen. En voor moeders schijnt het echt echt echt heel erg moeilijk te begrijpen dat het universum niet altijd om jouw kind draait. En soms kan het dus voorkomen dat het kind niet van andermans plee gebruik kan maken.

Bambi, bij horeca is het ook nooit een probleem. Vaak zat dat mensen ook nog aanbieden 50 cent te geven, maar dat sloeg ik altijd af. Ik vond het al genoeg als ze het even vroegen. Maar ik heb echt een keer gehad dat een kind naar binnen rende, de plee indook en een ontzettende teringzooi achterliet, kraan opengedraaid, alle wc-papier over de grond en het zeeppompje weg. :-@
fashionvictim schreef op 28 december 2007 @ 23:15:

Tja, shit happens, zo zijn we allemaal geweest als kind, je kan moeilijk een kind 10 jaar in de luiers houden omdat ze misschien een keer op een onhandige plek aandrang zouden kunnen krijgen en het personeel dat zo vervelend vindt.

Hear hear!

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld vliegen. Zijn ook wel eens topics over. In mijn geval zou dat betekenen dat oma van vaders kant mijn dochter dan nog steeds niet zou hebben gezien (visagedoe) dus ben toch echt toen ze 1 was met haar in een vliegtuig gestapt. (ging trouwens heel goed, thank god voor borstvoeding!). Kinderen horen bij het leven en zijn een onderdeel van de maatschappij.

Het gaat natuurlijk twee kanten op, dat laatste, want ze horen bij de maatschappij maar niet alles hoeft altijd te kunnen, maar ik vind dat ze in de Westerse, inderdaad Individualistische wereld, vaak veel te erg als lastig en problematisch worden gezien.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Mamzelle, ik heb meteen getekent! Kende de actie niet.
maar raldy, eennkroeg heeft een klantentoilet, een winkel alleen een personeelstoilet.

Je loopt toch ook geen kantoor binnen om te vragen of je ff mag plassen?

Ik kan me dus heel goed voorstelen dat die winkel weigerd, want als er spullen liggen dan moet er idd iemand van het winkelpersoneel mee en als het heel erg druk is kan die mss in de winkel niet worden gemist.

En ja dat is heel ververvelend als je kindje daardoor in de broek plast, maar er zijn al genoeg redenen gegeven waarom het soms gewoon echt niet kan. ik vind het nogal onbeschoft eigenlijk om er van uit te gaan dan jij ( of je kind) zomaar ten alle tijden bij iedereen naar de WC kan. Dat is idd een gastvrijheid. Dus als het wel mag is dat fijn, leuk en aardig van die mensen, maar je hoeft niet direct op je achterste benen te taaals iemand een keertje nee zegt. Als er iemand aan mijn voordeur zou bellen zou ik die ook niet binnenlaten.
bettyboob schreef op 28 december 2007 @ 23:21:

[...]

Nogmaals verplaatst je eens in de desbetreffende winkel! het is vaak ook een opslagruimte en een ruimte waar prive spullen van personeel liggen......!

Ja, en? Denk je dat ik als moeder erom zit te springen dat mijn schone kind op zo'n vieze plee waar die personeelsleden god weet wat hebben uitgespookt en waar door een of andere schoonmaker met de franse slag een viezig doekie overheen gehaald wordt moet gaan zitten? En dat ik het fijn vind om tijdens supermarkt/winkelbezoek door een stoffig magazijn te moeten banjeren omdat kind anders in zijn broek plast?

Geloof mij, ik ben echt met hele andere dingen bezig dan wat een verkoopstertje daar heeft liggen, ik wil alleen maar zo snel mogelijk weer weg. Ten eerste omdat ik gruwel bij het idee dat mijn kind met zijn lekkere billetjes daar op die vieze plee gaat zitten en ook nog met zijn handjes lekker aan de wc bril zit, en ten tweede omdat ik snap dat het onhandig is en lastig voor het personeel. Dus als ik een andere keuze hád, dan maakte ik die wel, maar nood breekt nu eenmaal wet.
Am Yisrael Chai!
Ik vind het heel normaal dat klanten (ook kinderen) niet in de winkel naar het toilet mogen. De klant gaat er vanuit dat de vraag of een kind mag plassen haast nooit voorkomt. Veel klanten hebben een houding alsof ze super uniek zijn. Niet dus. Bij mij op mn werk hangen onze tassen en jassen pal naast de toilet. Wij willen gewoon niemand bij onze spullen hebben. Het is een prive toilet. En als ik hier thuis iemand aan de deur krijg die naar de wc moet sorry hoor maar dan ga maar in de bosjes. Ik laat echt niet zomaar iemand binnen om naar de wc te gaan.

Ook is het in veel winkels zo dat er vanuit hogerhand wordt beslist dat klanten niet naar het toilet mogen. Om dan de verkoopster uit te gaan kafferen of er op aan te vallen vind ik zwaar stom. Klanten willen dat je uitzonderingen maakt. Zo blijf je aan de gang. Tegenwoordig zijn kinderen heilig. Er moet overal maar begrip voor zijn. Ze kunnen het niet ophouden... ze kunnen zus niet en ze kunnen zo niet.

Ik heb laatst mijn stiefdochter in de struiken gezet om te plassen. Ze was eigenwijs voor we weggingen dat ze niet naar de wc hoefde. In de winkel ineens wél... tja toen zijn we naar buiten gegaan en heeft ze in de bosjes geplast. Ze was erg pissig haha. Maar het is een kleine moeite om gewoon even een plas te doen voor je weggaat.

Ik sta in een winkel en als ik kijk hoevaak ik te horen krijg dat klanten onze regels snappen MAAR willen dat er voor HEN een uitzondering wordt gemaakt (dan heb ik het niet alleen over toiletgebruik hoor) ... als ik voor elke klant die dat deed een euro kreeg dan verdiende ik er riant aan.
fashionvictim schreef op 28 december 2007 @ 23:31:

[...]

Ja, en? Denk je dat ik als moeder erom zit te springen dat mijn schone kind op zo'n vieze plee waar die personeelsleden god weet wat hebben uitgespookt en waar door een of andere schoonmaker met de franse slag een viezig doekie overheen gehaald wordt moet gaan zitten? En dat ik het fijn vind om tijdens supermarkt/winkelbezoek door een stoffig magazijn te moeten banjeren omdat kind anders in zijn broek plast?

Bij ons is het altijd erg schoon heur!...anders ging ik zelf ook niet eens te plasssen....

Geloof mij, ik ben echt met hele andere dingen bezig dan wat een verkoopstertje daar heeft liggen, ik wil alleen maar zo snel mogelijk weer weg. Ten eerste omdat ik gruwel bij het idee dat mijn kind met zijn lekkere billetjes daar op die vieze plee gaat zitten en ook nog met zijn handjes lekker aan de wc bril zit, en ten tweede omdat ik snap dat het onhandig is en lastig voor het personeel. Dus als ik een andere keuze hád, dan maakte ik die wel, maar nood breekt nu eenmaal wet.
Jou boeit het mss niet wat een verkoopsterstje daar heeft liggen(alleen al hoe je het zegt..blegh) maar een anders des te meer! en ten tweede wij zitten er bv ook niet op te wachten hoe de klanten met hun vieze gedoetje op ONZE wc zitten....

En iets meer begrip en respect zou jou niet mistaan!......
[quote]fashionvictim schreef op 28 december 2007 @ 23:31:

[...]

Geloof mij, ik ben echt met hele andere dingen bezig dan wat een verkoopstertje daar heeft liggen, ik wil alleen maar zo snel mogelijk weer weg. quote]

Dat is ontzettend fijn maar ik als Verkoopstertje interesseer me daar wel degelijk voor. Er wordt nou eenmaal schandalig veel gejat. OOK door mensen die hun kids bij zich hebben. Mijn moeder werkt in een kledingzaak en hoevaak ze daar geen kinderen ondersteboven konden keren die door hun ouders waren behangen met jatwaar. ... (handig zo n kinderwagen) Tuurlijk niet iedereen is een dief maar aangezien het niet op iemands voorhoofd getatoeerd staat zijn er binnen een bedrijf regels. Geen klanten op het toilet. Punt. Ik wil gewoon mijn spullen achter kunnen leggen zonder dat daar mensen zijn die er niks te zoeken hebben.
Fashion, hahahaha, om de lekkere billetjes ;-)

Ik snap echt beide kanten volledig. Snap ook dat het gewoon domweg niet kan soms. Als je als verkoopster alleen in de winkel staat bijvoorbeeld, kun je dus gewoon niets beginnen. Het is niet zo zeer een zaak van de individuele verkoper maar meer van de samenleving in zijn geheel. Het is best genant om te moeten vragen of je kind ergens mag plassen en waarom is dat eigenlijk zo? En waarom wordt er in het algemeen vrij moeilijk over gedaan, i.v.m. andere landen/culturen?

Ik ben trouwens gezegend met een kind met nomaden-blaas. Heeft ze vast van vaderskant. Ik plas minstens 2x zo vaak als zij op een dag en ze kan uren zonder plassen ;-)
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Krengiserweer schreef op 28 december 2007 @ 23:28:

maar raldy, eennkroeg heeft een klantentoilet, een winkel alleen een personeelstoilet.

Je loopt toch ook geen kantoor binnen om te vragen of je ff mag plassen?Ik kan me dus heel goed voorstelen dat die winkel weigerd, want als er spullen liggen dan moet er idd iemand van het winkelpersoneel mee en als het heel erg druk is kan die mss in de winkel niet worden gemist.

Jawel hoor, heb ik ook wel eens gedaan. Ik heb zelf blaasproblemen en moet dus echt heel erg vaak naar het toilet. Nu weet ik zelf wel mijn routes dusdanig uit te stippelen dat ik altijd wel een toilet weet ( hell, ik ga zelfs in de TREIN!), maar ik heb ook een keer voor werk op het bijlmerstation gestaan alwaar ik nog een bus moest pakken, de winkels nog niet open waren en ik zulke buikpijn had van het moeten plassen dat ik zeker wist dat ik anders in mijn broek zou plassen. Dus ben ik gewoon daar het uitzendbureau ingelopen en heb al wippend gevraagd of ik alsjeblieft even mocht plassen.

Ik moet zelfs op een autoritje van een uur terwijl ik twee keer vantevoren ( 1 keer voor ik mijn jas aantrek en 1 keer erna) ben gaan plassen nog minimaal 1 keer stoppen bij een tankstation, dus tja, ik vraag het overal. Als ik bijvoorbeeld autorij en heel nodig moet plassen wordt het gewoon gevaarlijk, want dan kan ik niet meer rijden omdat ik echt enorme buikpijn krijg vanhet ophouden. Wat heb je liever? Dat ik iemand doodrij of dat ik even bij whatever voor bewoond pand ga plassen?
Am Yisrael Chai!
Fash heel lullig voor jou dat je zo'n probleem hebt maar schuif het niet af op een ander want wat niet kan kan niet...helaas maar toch heel erg waar...

Jij wilt begrip,geef dan ook begrip voor "onze" situatie....
Ik heb trouwens ook wel eens bij mensen in de tuin geplast om een uur of vijf 's ochtends. Vond ik vreselijk, maar ik had twee keuzes, of NU de taxi stoppen en in de eerste de beste bosjes plassen (en kan je nagaan, ik was nog geen 4 straten van mijn huis verwijderd), of in de taxi in mijn broek plassen. Zag pas naderhand dat ik niet in gemeentebosjes zat te plassen maar gewoon bij nietsvermoedende mensen in de heg. Nou, dan voel je je knap klote, kan ik je vertellen. Ik moet echt letterlijk bijna kotsen als ik te lang moet ophouden, ik kan niet meer rechtop staan maar lig echt dubbelgeklapt te denken "ik ben er bijna ik ben er bijna ik ben er bijna", het klamme zweet breekt me uit, wát een hel is dat zeg.

Oh ja, heb ook regelmatig dus voor mijn deur in mijn broek geplast, dan redde ik het nét tot thuis maar dan deed de sleutel me de das om.
Am Yisrael Chai!
Ik lees morgen je reactie wel Fash enne nogmaals heel lullig voor je zo een probleem maar blijf wel relativeren?!......
Fashion Victim, maar jij bent geen dievegge of overvaller. Dus jou interesseert het inderdaad niet wat er allemaal achter de schermen ligt, waar de kluis is, waar de voorraden liggen en waar de tassen van de medewerkers te vinden zijn. Maar helaas zijn er genoeg mensen die dat wél interesseert en die het toiletbezoek als smoes gebruiken direct iets in hun zak te kunnen steken of zelfs nog snodere plannen te smeden.

Echt, in de winkel waar ik heb gewerkt hebben wij het een tijd toegestaan, maar we hebben het op den duur verboden, want als klant kom je echt óveral langs... en als er dan ook nog een keer een kind van de trap zou vallen ben je als winkel helemaal het bokje...
Ja dat ook nog eens...de aansprakelijkheid.
Ik begrijp de reden best maar wat ik niet begrijp is dat als je een spelcomputer van 350 euro wilt kopen, je in een lange rij moet wachten (niet in de feestmaand) om af te rekenen ok maar als je kindje dan heel plots moet plassen en echt heel nodig hier geen mogelijkheid voor is. In de rij sta ikniet voor mijn lol, een kind van 5 doe je niet uit voorzorg een luier om als je naar buiten gaat en omdat hij altijd erg lang kan ophouden en eigenlijk nooit buiten de deur op de wc gaat sta ik ook niet stil op welke plek hij kan plassen en vraag ik hem ook niet als we langs de HEMA lopen of hij naar het toilet moet. Dat je niet jan en alleman op het toilet wilthebben snap ik prima maar volgens mij zie je al snel of het nood is of niet.
Trouwens, heel vervelend dat je zo'n zwakke blaas hebt. Ik heb ergens gelezen dat ze daar een soort pasje voor wilden verzinnen, dat men dan wat coulanter om kan gaan met mensen met blaasproblemen. Maar ja, dan loop je met zo'n pasje rond...
Je mag van mij overal aanbellen om het te vragen, ik vind alleen dat je het niet raar moet vinden dat mensen af en toe nee zeggen. een tankstation heeft en toilet, de meste NS-stations ook. In geval van hoge nood kun je mss zelfs nog ergens de bosjes induiken.

ik vind het echter volkomen belachelijk dat mensen boos worden wanneer iemand weigert om hen gebruik te laten maken van een prive-toilet. Dus als je bij mij zou aanbellen, ja dan moet jejezelf maar doodrijden, want ik zou je niet binnenlaten. gewoon omdat er teveel mensen zijn die wel geintereseerd zijn in andere dingen dan mijn toilet. en voor winkelmedewerksters geldt dat vast ook. Zo'n "verkoopstertje"wil ook graag veilig haar spulletjes kunnen neerleggen op een plek waar geen onbeviegden komen en dat vind ik volkomen begrijpelijk. Beleefd vreagen of je ergens mag plassen kan natuurlijk altijd , maar direct woest worden en op wraakacties zinnen als er nee wordt gezegd, dat begrijp ik niet en dat vind ik pas echt onbeschoft.
Krengiserweer schreef op 28 december 2007 @ 23:47:

Je mag van mij overal aanbellen om het te vragen, ik vind alleen dat je het niet raar moet vinden dat mensen af en toe nee zeggen. een tankstation heeft en toilet, de meste NS-stations ook. In geval van hoge nood kun je mss zelfs nog ergens de bosjes induiken.

ik vind het echter volkomen belachelijk dat mensen boos worden wanneer iemand weigert om hen gebruik te laten maken van een prive-toilet. Dus als je bij mij zou aanbellen, ja dan moet jejezelf maar doodrijden, want ik zou je niet binnenlaten. gewoon omdat er teveel mensen zijn die wel geintereseerd zijn in andere dingen dan mijn toilet. en voor winkelmedewerksters geldt dat vast ook. Zo'n "verkoopstertje"wil ook graag veilig haar spulletjes kunnen neerleggen op een plek waar geen onbeviegden komen en dat vind ik volkomen begrijpelijk. Beleefd vreagen of je ergens mag plassen kan natuurlijk altijd , maar direct woest worden en op wraakacties zinnen als er nee wordt gezegd, dat begrijp ik niet en dat vind ik pas echt onbeschoft.
:worship: Super gezegd kreng! :smile:
Bettyboob, hoe kan je het nou onbeschoft vinden van die moeder van wie het kind in de winkel plaste??? Ze liet haar kind daar toch niet express plassen, ze gaf al aan nodig te moeten, mocht niet en toen kwam het ONGELUKJE. Dat je dat onder onbeschoft schaart. En uit boosheid kan ik best begrijpen dat ze zo iets lulligs riep, maar onbeschoft, neuhhhh.

Ik vind zelf dat winkels hun uiterste best behoren te doen wanneer het om kinderen gaat. Hoe je je best als ouders ook doet, je kan op het moment wachten wanneer je kind toch moet wanneer het niet of moeilijk kan. En kom nou toch, voor een kind met gekruiste benen en een moeilijk gezicht doe je net dat stapje extra.

Ik ben ook weleens bijna geweigerd. Mijn kleuter moest plassen en er was een openbaar toilet. Balen dat het 50 cent kostte en ik alleen een briefje van 20 had. Hij mocht dus niet want ze kon niet wisselen. Wij naar de AH er vlakbij. Werden eerste verwezen naar het openbaar toilet en toen ik zei dat ik alleen groot geld had, was het toch helaas pindakaas. Ik zei toen tegen mijn kleuter:" Kom, we proberen het wel bij de HEMA. Toen ze hoorde dat het voor hem was, mocht hij direct gaan. Voor kinderen maken ze namelijk wel een uitzondering en gelukkig net op tijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven