Afschuwelijke ouders, verwende kinderen

28-12-2007 22:48 135 berichten
Ik verwacht een hoop boze, emotionele reacties op deze topic. Of juist een collectieve 'ignore'.

Maar goed...komt ie. Ik, kinderloze vrouw van 28, heb een gruwelijke pesthekel aan ouders die hun kinderen geen manieren bijbrengen.

Een voorbeeld. Vandaag zat ik met mijn vriend in de bioscoop bij de natuurfilm Earth. Niet echt een film voor kleine kinderen vind ik zelf.

De moeder achter mij ging de ondertitels hardop voorlezen aan haar analfabete welp. De oma naast mij ging de beelden van subcommentaar voorzien: 'kijk Maaike, dat is een ijjjjssbeeeerrtjjeeeeeee....liefiepiefie he?' En zo ging het maar door... Een jochie achterin de zaal waande zich op de kussens van Sesamstraat en voelde zich geroepen zijn gedachten al brullend met de zaal te delen.

Sommige mensen (ouders waarschijnlijk) vinden dit gebrabbel misschien heel schattig. Ik vind het zenuwslopend en ik word er knettergek van.

Maar het stomme is eigenlijk dat ik het die kids niet eens kwalijk neem. Het zijn de ouders die hun kinderen volledig 'laten gaan'. Mijn moeder leerde mij om mijn mond te houden als iemand anders aan het praten was. Om te fluisteren als ik iets wilde zeggen in de bios. Dat soort dingen.

Ik ben heel benieuwd naar de mening van ouders over dit onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
lonbonton schreef op 29 december 2007 @ 00:52:

[...]

...

Het kan nu eenmaal gebeuren dat er iets is wat er voor zorgt dat je niet alles zo kunt beleven zoals jij dat zou willen.
Dat kan inderdaad nu eenmaal gebeuren, maar dat neemt niet weg dat er niet méér rekening met elkaar gehouden kan worden. Als je naar een bioscoop gaat, dien je je toch min of meer aan te passen en proberen een ander niet te hinderen. En als ouder zul je daar toch alert op moeten zijn.
en dat geldt overigens niet alleen voor een bezoekje aan een bioscoop.
Het ligt er ook aan of je naar een kinder - voorstelling of kinder gelegenheid gaat of niet.

Maar idd, dan nog (onze kinderen zijn 4 en 6) moeten ze van ons fluisteren in de bios (we zijn ook naar bee movie geweest)

Aan verstandelijk gehandicapten zou ik me niet ergeren tijdens zo'n bios bezoek en aan een 'plotselinge' kreet van een kind ook niet.. Die kan in zijn enthousiaste tijdens het verhaal opeens iets roepen. Als het dan maar niet continue is :)

Ook niet aan een kind wat tussendoor naar de wc moet, en de ouder komt bukkend voor je langs om de uit de rij te komen met zijn kind....

Als je maar merkt dat ze hun best doen om zo rustig mogenlijk te zijn.

Het is wel vervelend als kinderen idd de hele tijd luid zijn, en de ouders niet corrigeren bijvoorbeeld.

Of als je in een restaurant bent, en de kinderen mogen rondlopen van de ouders... arrgh...

Heel groot is de kans dat ze dan een ober voor zijn voeten zullen lopen, die loopt met dienbladen heet eten, hete koffie oid ????

Zulke dingen snap ik niet, en zijn nog eens gevaarlijk ook !!

Wij gaan wel regelmatig met de kinderen uit eten, maar ze moeten op hun stoel blijven, en rustig praten.

Maar dan gaan we wel rond 17 u. dat het nog niet heel druk is, en dat de kinderen nog niet moe zijn (en dus vervelend)
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Waar ik mij ook zo aan irriteer is kinderen die als een bezetene door de supermarkt gaan rennen en alles en iedereen omver lopen. Moeders staan dan vaak lekker te kletsen.. en corrigeren ho maar! Breng je kind een beetje fatsoen bij.. kinderen horen lekker te spelen en te dollen maar dat doen ze maar thuis of op een speelplaats.

Toen ik hoogzwanger was knalde een kind keihard tegen mijn buik op in de supermarkt. Oké het kind kan daar niets aan doen, neem het dat kind absoluut niet kwalijk, maar ouders corrigeer ze dan een beetje. De moeder keek mij als een schaap aan en ging gewoon weer verder met klessebesten. Dat vind ik asociaal. Ze zag het gebeuren!

Af en toe een kreet van een kind ergens daar kan ik mij niet zo druk om maken. Kinderen zijn snel enthousiast en beweeglijk. Maar ik vind wel dat ouders moeten leren waar dat wel en niet kan.
Ik denk dat men zich wel ergert aan verstandelijk gehandicapten, die vaak ook niet rustig kunnen zijn, maar bij hen is het duidelijk waarom er bepaald gedrag vertoond wordt en dan durft men zich niet te ergeren. Ook dat is sociaal niet acceptabel, namelijk.

Toch heb ik wel eens iemand horen zeggen, dat je voor 'die mensen' dan maar apart een zaaltje af moet huren, zodat ze onder elkaar zijn en anderen niet storen

@-(

Het maakt natuurlijk wel uit of je met een hele woonvorm aan komt zetten, of als ouder met 1 kind, maarja, zo zag ik laatst 1 ouder met 3 min of meer verstandelijk gehandicapte kinderen, dan kun je er dus echt niet omheen, daar moet je je af en toe mee vertonen, toch?

Ik geef toe dat ergernis erger wordt, als je merkt dat ouders hun kind maar laten geworden, toch wordt er ook wel gezegd dat bepaald gedrag vanzelf minder wordt, bij kinderen, als je het negeert. Wanneer een ouder eens niet reageert, kan die dus ook de negeermodus aanhebben. In geval van karretje tegen de buik had ik trouwens sowieso gereageert, maar goed. Ik heb ook andermanskinderen lopen corrigeren bij meerdere gelegenheden, dus ik denk dat ik wat dat betreft wel snel erger ja.

En degene hierboven die zegt dat ergeren eigenlijk alleen vervelend is voor jezelf: Helemaal waar! Goed opgemerkt! Maar zó moeilijk naar te leven :)

Voor wederzijdse tolerantie (op elk vlak, niet alleen kinderen) wel goed om in je achterhoofd te houden.
Later is nu
Ik erger me ook wel eens aan het gedrag van kinderen in de bioscoop. Moet ik me heel erg schamen als ik zeg dat dat zelfs bij kinderfilms wel eens het geval is? En dan bedoel ik niet als kinderen reageren op de film, of tussendoor opstaan om te gaan plassen. Maar ik heb wel meegemaakt dat ik met mijn dochter naar de film ging en dat kinderen dan luidkeels over andere dingen kletsen terwijl de film al begonnen is, dat ze met hun voeten tegen de rugleuning zitten te schoppen, dat ze lege flesjes over de grond laten rollen, of heen en weer gaan lopen in de gangpaden tijdens de film... Ik ben dan trouwens ook wel weer zo'n frik dat ik daar wat van zeg :-$ (van dat er doorheen praten, of tegen de stoel schoppen iig).

Ik heb mijn kinderen echt niet perfect opgevoed, maar van die dingen als dat je stil wordt als het licht in de bios uitgaat, heb ik ze toch zonder veel moeite bij kunnen brengen. Jammer als andere ouders dat niet doen.
Scorpion, daar ben ik het helemaal mee eens! Ik heb eigenlijk altijd een grote aversie tegen kinderen gehad, maar dat komt omdat ik in een wijk woon waar erg veel onopgevoede probleemkinderen rondrennen. Nu ik doorheb dat niet alle kinderen zo zijn en er ook ouders zijn die hun kinderen wel manieren bijbrengen, is het een stuk minder geworden en wil ik "misschien toch wel ooit een keer" een kind terwijl dat tot een jaar geleden een onbespreekbaar onderwerp was. Vaak wanneer ik mij nu nog erger aan een kind, komt dat omdat de ouders niet corrigeren. Zoals in winkels of OV.
Hahaha.....ik heb me laatst in mijn eigen huis rot-geërgerd aan een vriendin die met haar 2 "schattige" kinderen langs kwam op mijn verjaardag. Ik heb zelf geen kinderen en ik kan veel hebben van ze maar deze 2.....Ze zaten overal aan, gooiden met van alles, schreeuwden, alles direct opvreten, ze gingen zelfs aan de kast en aan de deur hangen......Vreselijk! En hun moeder zei er helemaal niks van! Gewoon niks! Ik vind dat niet normaal hoor! Helaas zijn ze thuis ook altijd zo... Eigenlijk kunnen die kinderen er nog niks aan doen ook, want ze weten niet beter. Ik vind dat gewoon bij de opvoeding horen, en je kunt kinderen alles leren hoor! Dat ze dan soms dingen doen die niet mogen, is normaal daar zijn het kinderen voor, maar er zijn grenzen! Deze 2 hoef ik echt voorlopig niet meer in mijn huis te hebben!

Terwijl er meer mensen met kinderen in dezelfde leeftijd langs kwamen, en met hen geen centje pijn, terwijl zij ook vroegen of ze chips enzo mochten maar dat vind ik niet erg, dat hoort erbij.

Het was zelfs zo erg dat andere gasten zeiden dat ze blij waren toen ze weg gingen!
Chapati schreef op 28 december 2007 @ 23:48:

Ja inderdaad Inad. Het gaat zoals je zegt om wederzijds begrip. En mijn openingsbericht was niet agressief, maar ook weer niet heel mild. Dus dan vind ik het heel leuk om te merken dat ouders (en anderen) er zo redelijk en eigenlijk heel intelligent op reageren. Dat levert tenminste echt interessante posts op. Want soms heb ik het idee dat mensen alleen hun gal willen spuwen en niet benieuwd zijn naar andere inzichten.

Ik krijg echt de kriebels van dit berichtje. Dat ouders 'eigenlijk heel intelligent' reageren. En 'redelijk' zijn. Want dat is een uitzondering ofzo?

Ik word een beetje moe van de houding ten opzichte van ouders en kinderen in onze maatschappij. Kinderen worden gezien als een hobby of als huisdier ofzo, en o wéé als andere mensen merken dat ze er zijn. En ouders, en dan vooral moeders, kunnen over niets anders praten dan hun kinderen, voeden standaard niet goed op, zijn áltijd te soepel en niet al te slim.

Volgens mij ís dat helemaal niet zo. En hoewel ik het eens ben met het feit dat kinderen zich behoren te gedragen en dat ouders moeten opvoeden vind ik het eigenlijk nog vervelender om constant gezeik te horen van mensen die zich ergeren aan kinderen en hun ouders.

Kinderen zijn echt niet zoveel anders dan 20 jaar geleden, ik denk alleen dat de maatschappij een stuk minder tolerant is geworden ten opzichte van kinderen. Tenzij ze netjes zitten en hun mond houden. En dat doen kinderen nou eenmaal niet altijd. En dus moet je ze volgens de huidige opinie maar gewoon binnen houden of alleen naar buiten als je gegarandeerd geen mensen zonder kinderen tegenkomt. Niet naar een restaurant, niet in het vliegtuig, niet in de bus, niet in de trein, alleen naar de speeltuin en de Macdonalds, want daar heeft niemand last van ze.

Brrr...
En eerlijk gezegd, ik zie het zelden tot nooit de dingen die hier beschreven worden. De meeste kinderen die ik zie zijn gewoon normaal, niet onbeleefd, irritant of onopgevoed, maar wél gewoon kind en dus af en toe druk en ze flappen er ook nog wel eens iets uit. Het zijn geen kleine volwassenen en je kunt en mag dus ook niet altijd precies hetzelfde gedrag van ze verwachten als dat je van een volwassene mag verwachten.

Ik denk eerlijk gezegd dat mensen zich tegenwoordig al ergeren aan normaal kindergedrag en dat bestempelen als irritant en onopgevoed.

En ik vind écht niet alle kinderen per defnitie leuk, maar ik erger me ook zelden aan ze. Eigenlijk denk ik dat dat ergeren meer met iemand eigen houding te maken heeft dan met het gedrag van de ander.
ambrosia9 schreef op 28 december 2007 @ 23:34:

Ik vind btw dat de overlast hier wel van de ouders kwam. Ik zou nooit gaan zitten kletsen in de bios, je weet toch dat er nog meer mensen zitten! En als je die film nu perse wil zien en je hebt toch je kinderen, neem dan lekker de dvd mee ipv de bios in te duiken met kleine kinderen die je alles moet uitleggen. T komt op mij over als een paar ouders die vooral aan zichzelf denken. Dat kind kan er niks aan doen dat ouders haar meenemen naar een film die duidelijk (!) niet voor haar leeftijd bedoelt is.

Ik zie ook regelmatig ouders lopen in de supermarkt met dreinende kinderen enzo maar ja, dan kan je wel denken, doe daar eens wat aan. Maar als je er zelf mee loopt is het direct een heel ander verhaal. Kinderen zijn nu eenmaal niet altijd heel lief leuk en schattig, ze zijn ook gewoon heel erg vervelend af en toe. En dat weet je als ouder en dat weet je ook al voorbijganger die zich er aan ergert, dus doe dat niet, niet ergeren, lekker laten gaan. Maar goed dat stond even los van die film. Ik zou als je je nou wel blijft ergeren niet naar plekken gaan waar kinderen loslopen ;-)
Denk je dat nou echt? Ouders die aan zichzelf denken willen toch juist rustig een film kijken zonder gekwek aan hun hoofd? 8-P
Je hebt mijn post blijkbaar half gelezen. Het is ook lastig als je iets opschrijft, want je hoort de toon er niet bij. Blijkbaar vat jij het zo op dat ik ouders als bizarre entiteiten zie die wonder boven wonder iets intelligents kunnen uitkramen. Maar dat is dan maar net hoe je het zelf wilt opvatten.

'Constant gezeik aanhoren over ouders met kinderen...' zeg je. Beetje vreemd dat je je dan wel geroepen voelt om 'constant te reageren' op deze post. Just ignore it en laat het lekker over aan mensen die het wel interessant vinden.

Volg je eigen advies: 'je moet je er gewoon niet zo aan ergeren'.
Die was voor Eowynn bedoeld trouwens...
Chapati, het gaat me niet alleen om jouw topic, ik bedoel met 'constant gezeik' het feit dat dit soort dingen regelmatig verschijnen op het forum en altijd gaat het erom dat ouders beter moeten opvoeden, dat kinderen irritant en onopgevoed zijn, dat ouders consequent moeten zijn, dat kinderen niet welkom zijn op sommige plaatsen, enzovoorts. En daar word ik een beetje moe van.
Je kunt het alleen niet zomaar met zo'n 20 jaar geleden vergelijken. Toen werkten veel moeders nog niet, tegenwoordig zit het gemiddelde kind toch zeker wel een paar dagen op de creche en is er geen fulltime moeder meer.

Ik kan me zeker voorstellen dat dat regelmatig bij bepaalde mensen anders doorwerkt in de opvoeding.

Bovendien ontwikkelt de maatschappij ook met de jaren waardoor je ook heel andere ouders krijgt dan vroeger. Alles werkt toch op de een of andere manier door en we zullen het toch moeten doen met hoe het nu is en van daaruit verder kijken.

Overigens vraag ik me wel af met verstandelijk gehandicapten en bios: ik neem aan dat de verstandelijk gehandicapten die de film in de bios kunnen volgen toch verstandelijk gezien minimaal op een bepaald niveau zitten. En dan verwacht ik dat zij toch ook net als jonge kinderen tot op zekere hoogte te corrigeren moeten zijn? Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Gsis schreef op 29 december 2007 @ 09:35:

Of als je in een restaurant bent, en de kinderen mogen rondlopen van de ouders... arrgh...

Heel groot is de kans dat ze dan een ober voor zijn voeten zullen lopen, die loopt met dienbladen heet eten, hete koffie oid ????

Zulke dingen snap ik niet, en zijn nog eens gevaarlijk ook !!

Dat ook natuurlijk, maar het is bovenal vreselijk vervelend om constant voor de voeten te worden gelopen. Ik heb het wel meegemaakt hoor, dat kinderen continu achter de bar renden waar ze dus überhaupt niet horen te komen. Maar als bediende ben je vervolgens wel de lul als het op zo'n moment misgaat.

Ohja, kinderfeestjes zijn ook heel leuk. Je hebt er ouders tussen zitten die het prima in de hand hebben, alle kinderen op hun beurt laten wachten en "dankuwel" en "alstublieft" laten zeggen. Maar er zijn er ook bij die, zodra ze binnen zijn, zelf zuchtend aan tafel of de bar schuiven en vervolgens de boel de boel laten. Complete chaos!
Wat nou constant gezijk Eowynn?

Wat denk jij als je negen uur lang in een vliegtuig een douw in je rug krijgt van een kind dat achter je zit? Wedden dat jij er ook chagrijnig van wordt?

Als de moeder uit mijn vorige post nou een paar keer tegen haar kind zou zeggen: 'doe nou niet dat schoppen tegen de stoel voor je, is niet leuk voor die meneer die er zit', dan was dat voor mij meer dan genoeg geweest. Ik heb echt alle begrip. Maar nee, moeder doet alsof haar neus bloed.

Opmerkingen hier op het forum als 'moet je maar business class reizen' bevestigen voor mij het beeld dat er wat schort aan het opvoedkundig beleid van sommige ouders heden ten dage. (voorzichtigr kan ik het niet zeggen:))
Kiks76: Twintig jaar geleden werkte mijn moeder ook fulltime (alleenstaande moeder). Zij heeft echt op bepaalde basic waarden gehamerd bij ons (broer en ik). Maar het was niet zo streng dat ik me geen 'kind kon voelen'. Ik ben in andere zaken weer heel vrij gelaten. Het is dus wel mogelijk wil ik hiermee zeggen. Of dat een makkelijke klus is, dat is een tweede natuurlijk.

Eowynn: Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt natuurlijk. Als ik over een aantal jaar kinderen heb (???) dan praat ik misschien ook wel anders.
JohnnyCake schreef op 29 december 2007 @ 19:22:

Wat nou constant gezijk Eowynn?

Wat denk jij als je negen uur lang in een vliegtuig een douw in je rug krijgt van een kind dat achter je zit? Wedden dat jij er ook chagrijnig van wordt?

Als de moeder uit mijn vorige post nou een paar keer tegen haar kind zou zeggen: 'doe nou niet dat schoppen tegen de stoel voor je, is niet leuk voor die meneer die er zit', dan was dat voor mij meer dan genoeg geweest. Ik heb echt alle begrip. Maar nee, moeder doet alsof haar neus bloed.

Opmerkingen hier op het forum als 'moet je maar business class reizen' bevestigen voor mij het beeld dat er wat schort aan het opvoedkundig beleid van sommige ouders heden ten dage. (voorzichtigr kan ik het niet zeggen:))
Spaar me vooral niet zou ik zo zeggen. En bovendien: misschien heeft de bewuste moeder wel gezegd dat ie moet ophouden met schoppen, maar heb jij het niet gehoord.
En eigenlijk vind ik dat Eowynn wel gelijk heeft. Je kunt het forum niet opgaan of er is altijd wel iemand die iets op de opvoedkwaliteiten van de ouders van nu aan te merken heeft.
Het gaat er om dat je als ouders ingrijpt wanneer je kinderen zich misdragen. Wanneer zo'n kind direct gecorrigeerd wordt is er niets aan de hand. We hebben last van ouders die niet ingrijpen, niet zozeer van kinderen die zich (nog) niet weten te gedragen. En wat dat vliegen betreft, ik ben onlangs zonder kinderen business class naar Azië gevlogen en heb gedurende de hele vlucht mogen meegenieten van een gezin met twee vervelende en dreinende kinderen wier stoelen, jawel, door de crew opgewaardeerd werden tot BC. Maar goed, business class of niet, grote en kleine mensen horen zich te gedragen en anderen zo min mogelijk tot last te zijn. Dat maakt het leven voor ons allemaal een stuk prettiger.
Ik vind dat geen constant gezeik Eowynn maar een gebrek van inverstering van een hele grote groep ouders in onze samenleving.Als ouders niet bereid zijn om in hun kinderen te investeren krijg je dit soort a sociaal gedrag .Dit vind ik verwaarlozing,je ontzegt je kind structuur en regels en creeert probleemkinderen met onaangepast gedrag

Ik begrijp ook niet waarom veel stellen kiezen voor het krijgen van kinderen eerlijk gezegd .Een verplichte oudercurcus lijkt mij een goed plan om mensen meer bewust te maken met de diverse pedagogische methodes

Ik heb trouwens wel zelf twee kinderen maar heb ze opgevoed met oa de norm dat je andere mensen geen overlast mag bezorgen ,en ja daar moesten wij veel in inversteren dus, maar uiteindelijk loont dit enorm!
Geloof me trainch, en lees mijn posting op pagina 2 maar na. Moederlief heeft 9 uur lang tegen haar kind lopen kwetteren (Booootje slim, Booootje grote vent, etc. etc.) Ik heb alles gehoord! Maar geen enkel corrigerend woord. Boooootje is heilig blijkbaar.

Het is wat Wuiles zegt, sommige ouders grijpen niet in als het kind zich naar de buitenwereld toe misdraagt. Als het nou gajes was dan zou ik er geen woord aan verspillen hier. Maar ik heb het over ouders die wel beter zouden moeten kunnen weten.

Als je daar vaak over leest op dit forum, dan zal er dus ook wat van waar zijn. Niet?
anoniem_49704 wijzigde dit bericht op 29-12-2007 19:49
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Traincha, dat je er moe van wordt, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar of het nu om ouderschap gaat, of over de relatie met je partner, of over het omgaan met andere culturen in Nederland... Ik vind het juist goed dat mensen praten en nadenken over deze onderwerpen. Als JIJ er moe van wordt, is dat je goed recht. Maar ontzeg anderen dan niet het recht om hierover te praten. Voor zover ik zie, kweekt dit juist meer begrip voor elkaar dan irritatie.

Er wordt op dit forum (deze topic in elk geval) heel redelijk gediscussieerd. Waarom zou je je gelijk vermoeid, beledigd en aangevallen voelen? Doe mee aan de discussie. Of kies een ander topic. En dat bedoel ik echt niet gemeen.
sja, kinderen,

je hebt er hele leuke exemplaren tussenzitten, die een goeie basis meekrijgen , en heel vervelende exemplaren die een iets minder goeie basis hebben

(en dan bedoel ik gezonde kids zonder syndromen en stoornissen zoals autisme oid )

voorbeeldje vervelende kids, mijn twee nichtjes die ik na vijf minuten in mijn buurt te hebben gehad al achter het behang wil plakken, die hun eigen gang gan en mijn tante die niets anders doet dan op een zoetsappige , eerlijk gezegd "zum kotsen" toon zegt

" >insert name< dat mag niet he" waarop de kids de denkbeeldige middelvingers opsteken en gewoon doorgaan ,

voorbeeldje leuke kids , twee andere nichtjes die heerlijk spntaan en druk zijn, maar dus wel gecorrigeerd worden op een duidelijk consequente kindvriendelijke manier en dus wel stoppen als moeders zegt dat ze iets doen wat niet mag ...

probleem is denk ik toch deels dat paps en mams beide 30 tot 40 uur werken en de kids in een dagverblijf, bij de voor, tussen en naschoolse opvang huizen en als ze wat ouder worden met de sleutel in de broekzak naar huis gan m daar zonder papa en mama een paar uur door moeten komen

en een overheid die vind dat papas en mamas moeten werken en naar een scandinavisch model willen van om 8 uur droppen we de kids op een "kinderboerderij" waar ze tot schooltijd bezig gehouden worden, de school zit op hetzelfde complex, dan gaan ze naar school, tussen de middag eten we op school, na de middag sessies gaan we huiswerk maken en beziggehouden worden en tussen 5 en 6 halen de ouders de kids weer op om ze mee naar huis te nemen, te eten en ze na eventueel wat aandacht, tv en ander vermaak naar bed moeten , en de volgende dag begint het weer opnieuw

daar worden kinders geen gezonde stabiele mensen van :n

nu zeg ik niet dta dit de enige oorzaak is, zeer zeke rniet ik denk dat e rveel meer meespeelt , maar bij een groot deel van de vervelende kids die ik ken, is dit wel een beetje het plaatje wat er als achtergrond bijzit , kidneren die allen in het weekend door pa en ma worden opgevoed, en doordeweeks is het aan de opvang en aan school etc, doordat ouders dna al vrij weinig tijd hebben om te schenken aan de kids, moet de tijd die ze samen doorbrengen ook niet negatief beladen worden door te corrigeren oid...

dus laat maar gaan ...

ik kan mezelf heerlijk irriteren aan sommige kinderen, de kids die met een klein karretje door de super heenrennen, gepaart met gegil en geroep en binnen een half uur 100 keer de winkel rond zijn gegaan ...en daarbij je schenen, enkels en achillespezen instens 5 keer geraakt hebben ,

de kids die mee gaan uit eten maar daar duidelijk niet aan toe zijn en ouders die dat voor het gemak negeren (ten nadele van het personeel en de rest van de klanten

kinderen die bij mij op bezoek zijn en het nodig vinden onze katten te veel te harde aandacht geven waarop ik aangeef dat ze dat niet leuk vinden maar gewoon doorgaan en moeder alleen maar schaapachtig zit te lachen terwijl pes en pogo aan hun staart worden getrokken totdat poes en pogo het zat worden en kindlief een flinke haal van de kat krijgt

dan heeft de kat het opeens gedaan ...

het valt te begrijpen dat tante en nichtjes in kwestie hie rniet meer op bezoek komen :worship:

tuurlijk moeten kinderen kinderen mogen zijn, maar kinderen hebben nu eenmaal grenzen nodig en ouders die ze die grenzen aangeven , die ze er op wijzen en daar consequent in zijn ,

kinderen met problemen, zoals een iets uit het atistische spectrum , of adhd, of een vertsandelijke beperking, daar is het weer een heel ander verhaal mee,

en je kunt aan de buitenkant niet zien of er al dan niet iets aan de hand is , maar om een voorbeeld te geven, de mensen die ik begeleid heb met een verstandelijke beperking (heel divers van zeer hoog tot zeer laag niveau) zijn over het algemeen ook redelijk te sturen en te corrigeren, tuurlijk slaakt de 1 of de ander wel eens een kreet , of doet iets wat een beetje te spontaan is, maar het gaat er denk ik om dat een actie normaal gezien een reactie uitlokt

en als continue actie van de kinders geen enkele reactie, of alleen maar een reactie om het reageren zonder enkele indruk dan kan ik me daar best aan ergeren

dit is trouwens in geen enkel opzicht als aanval bedoelt, dit is met een flinke dosis humor bedoelt, dus neem me het aub niet kwalijk als ik er iemand mee op zijn tenen trap , zo is het niet bedoelt , tis meer een beetje een observatie van wat ik om me heen zie gebeuren bij een aanal gezinnen

(edit, schrik.....tis wel een heel lange post geworden :whoops:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven