Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren op fulltime vacature, maar werk zelf partime

07-10-2007 09:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik werk zelf 24 uur per week, verdeeld over 3 x 8 uur. Ik ben op zoek naar een andere baan omdat ik het op mijn huidige werk niet meer leuk vind.

De banen die ik in de krant zie staan en leuk vind, zijn vaak voor 32-36 uur.

Ik wil niet meer gaan werken dan die 24 uur ivm kinderen.

Nu is mijn vraag hoe ik dat dan in mijn sollicitatiebrief ga formuleren?

Of laat ik het nog achterwege en bij een eventuele uitnodiging ter sprake brengen?

Moet ik het bedrijf bellen of ze ook partime overwegen?

Bedankt alvast.
Ik zou inderdaad dan gewoon bellen of het ook mogelijk is om de vacature parttime in te vullen. Dan kun je in je brief ook verwijzen naar dat telefoongesprek en dat kan ik je voordeel werken bij de selectie. Meestal wordt er positief gereageerd.

Ik werk ook parttime op een eigenlijk fulltime functie. Geen probleem!

Dus mijn advies: bellen, in je brief verwijzen naar dat gesprek (bij voorkeur ook de naam van degene die je gesproken hebt) en nogmaals melden hoeveel uur je kunt werken.

Wie niet waagt, wie niet wint! Succes!
Hoi Joni,

Ik sluit me helemaal aan bij Stien. Eerst bellen inderdaad. Voor sommige functies zal het geen probleem zijn om 24 uur te blijven werken maar er zijn ook banen waarbij 32 uur echt het minimum is. Het geeft juist een positieve indruk als je eerst gebeld hebt om te informeren wat wel en niet kan. Ik werk zelf op een functie waarbij 32 uur echt het minimum is en weet dat het in ons bedrijf niet gewaardeerd wordt als er mensen op reageren die van te voren al weten dat ze minder dan die 32 uur willen werken. Eén collega van me is zelfs teruggezet naar haar oude functie toen ze aangaf dat ze minder dan die 32 uur wilde werken. Wel in overleg hoor, maar toch iets om rekening mee te houden. Je voorkomt dit door gewoon even te bellen van te voren. Succes!!!
Ik had gesolliciteerd op een functie van 32 uur, maar kwam er tijdens de procedure achter dat ik toch niet zoveel wilde werken. Dat heb ik toen kenbaar gemaakt. Omdat ze mij toen al goed kenden en positief over mij waren, waren ze bereid mij een aanstelling voor minder uren aan te bieden. Dat is dus het voordeel van het niet meteen vertellen dat je minder wil werken. In jouw geval betekent dat alleen dat je zal 'liegen', in mijn geval was mijn interesse voor een 32-urige baan in eerste instantie wel oprecht.
ik zou het niet in eerste instantie aankaarten. Ze hebben je nog niet eens gezien en weten dus niet hoe jij overkomt. Wanneer je uitgenodigd wordt voor een gesprek zou ik aangeven dat jij een wens hebt van maximaal 24 uur.
Heeft er iemand nog tips?
Ik ben het eens met het bellen. Zelf werk ik ook 24-32 uur, met voorkeur voor de 24, dus eigenlijk laat ik het altijd zitten wanneer er fulltimers gevraagd worden. Maar wil je per se een kans maken bij dat bedrijf, dan zou ik toch eerst bellen.
Het is me wel eens overkomen dat een sollicitant pas in het gesprek aangaf minder uren te kunnen werken dan aangegegeven in de vacature. Ik vind dat niet prettig en een verspilling van zowel mijn tijd als de hare. Wat mij betreft dus altijd eerlijk zijn en vooraf telefonisch contact opnemen.
Eens met Wuiles. Ook al is iemand nog zo goed en zou ik haar zo graag willen hebben dat 24 uur oké is, dan nog zou ik diegene niet aannemen als ze dit pas tijdens het gesprek verteld. Onder valse voorwendselen binnen proberen te komen maakt geen goede indruk.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Ja, parttime met twee t's schrijven in plaats van één.

:)
Ik zou id vooraf even bellen. Het is zoals Wuiles al aangeeft zonde van jouw tijd en hun tijd als je fgaat solliciteren en het blijkt dat ze echt niet iemand willen aannemen voor 24 uur. Bel je even, dan weet iedereen waar ie aan toe is en hoef jij ook niet al te teleurgesteld te zijn ls na deat hele leuke gesprek blijkt dat het bexdrijf je echt alleen voor minimaal 32 uur wil hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven