Mode & Beauty alle pijlers

maat spijkerbroek?

05-01-2008 13:38 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat voor maat spijkerbroek jullie hebben? Ik voelde me bijna een dikkerd :-| Maar dat valt volgens mij wel mee (al mogen er best een paar kilotjes af)

Maar die hele kleine maatjes past toch niemand? of is dat gewoon voor kinderen?
Off topic @ Scorpion:

Je bedoelt natuurlijk klein EN fijn, klein EN dapper :-)

Bij Mango beginnen ze met maat 32.
ik heb geen idee welke maat ik nou heb..

heb nu een maat 28 aan, maar heb ook een broek in maat 30, maar die is ook wel een beetje groot. Dus laten we zeggen dat ik 29 heb |-)
Weet een van jullie welke maat 28 als confectiemaat is??

Kan het nergens vinden...
Femme2 schreef op 06 januari 2008 @ 14:17:

das 34/36 in Ned maten
Miena, waarom vraag je je af wat iemand anders voor maat heeft? Ik heb spijkerbroek maat 60, heb je daar iets aan? Behalve dan dat je gerust kunt ademhalen dat jíj die maat in ieder geval niet hebt?
ik heb gemerkt dat t enorm scheelt per merk. Van Lee pas ik makkelijk in een 31, Levi's, Diesel en replay een 32 0f 33 en Indian Rose is altijd te klein.

Fijne van de Lee-broeken is dat zij als enieg aan oneven lengematen doen, lengte 31 is voor mij perfect. 30 kan ook wel maar is ook zeldzaam en lengte 32 is gewoon te lang voor mijn korte pootjes. en idd die 32/30 broeken zijn moeilijk te vinden.
Femme2 schreef op 06 januari 2008 @ 14:17:

das 36 ongeveer geloof ik
Esth3r schreef op 06 januari 2008 @ 23:29:

[...]

das 36 ongeveer geloof ik
Dacht al, 34 dat kan toch niet...Dacht eigenlijk dat het 38 was. Ik draag alleen spijkerbroeken dus heb geen idee wat dat voor confectiemaat is.
Maat 30/32.... heel vroeger heb ik als bijbaantje in een spijkerbroekenzaak gewerkt. Toen kon ik nog in 28... zucht... ben wel een paar kilootjes aangekomen in de loop der jaren... volgens mij ook gekrompen....Ik kan me nog heugen dat ik ooit lengtemaat 34 heb gehad en die zat perfect... nu verzuip ik erin met mijn korte pootsies.
misschicken schreef op 06 januari 2008 @ 14:20:

Miena, waarom vraag je je af wat iemand anders voor maat heeft? Ik heb spijkerbroek maat 60, heb je daar iets aan? Behalve dan dat je gerust kunt ademhalen dat jíj die maat in ieder geval niet hebt?

Indd Ik heb maat 70! toch best redelijk!

Iedereen is mooi of je nou een maatje 26 hebt of maatje 32 wat maakt het uit!

Kom op somminge vrouwen willen altijd afvallen, we leven maar 1 keer! En geniet ervan met een maatje meer of juist minder! :rolling:
Sanmi schreef op 06 januari 2008 @ 23:37:

Maat 30/32.... heel vroeger heb ik als bijbaantje in een spijkerbroekenzaak gewerkt. Toen kon ik nog in 28... zucht... ben wel een paar kilootjes aangekomen in de loop der jaren... volgens mij ook gekrompen....Ik kan me nog heugen dat ik ooit lengtemaat 34 heb gehad en die zat perfect... nu verzuip ik erin met mijn korte pootsies.

Nou ik dacht dus ook dat ik 30 had, maar 28 dus, volgens 3 broeken hier...volgens mij verschilt het enorm welk merk je hebt. Bij die van Only heb ik maat 28, en als ik ze uitloop heb ik altijd spijt dat ik geen 27 heb genomen, maar als ik die 27 bekijk, denk ik altijd: Nee, doe maar niet, dat kan toch niet...

Krijg m dan wel dicht, maar 28 zit vele malen lekkerder, dan maar ernstig uitlopen....

Verkoopster zei trouwens dat je het bovenbeen gedeelte niet uitloopt, alleen de broekrand... volgens mij is dat echt onzin! Ik kan van mijn spijkerbroek na een paar dagen uitlopen zo de achterkant van mijn benen vastpakken terwijl dat in eerste instantie niet kon....Loop je wel degelijk uit dus...

Maar idd, het houd toch zo wat forumsters o.a. ikzelf bezig. Maar ja het boeit ook eigenlijk niet...er zijn wel belangrijkere dingen om je druk te maken!

Als je broek maar lekker zit ;)
lekkerlachen schreef op 06 januari 2008 @ 23:38:

[...]

Indd Ik heb maat 70! toch best redelijk!

Iedereen is mooi of je nou een maatje 26 hebt of maatje 32 wat maakt het uit!

Kom op somminge vrouwen willen altijd afvallen, we leven maar 1 keer! En geniet ervan met een maatje meer of juist minder! :rolling:
eensch.
Kan iemand niet een jeans maattabel plaatsen? haha...

Want als mijn maat 28 een 36 confectiemaat zou zijn, dan is 29 dus 38? Of is het zo dat het dan weer 28 confectiemaat 34/36 en bv 29 confectiemaat 36/38 en 30 confectiemaat 38/40 en de rest volgt....Of werkt het zo niet??

Dus dat confectiematen meestal tussenmaten zijn? Hoe leg je dit uit? Dus een 29 is 36/38 ipv 29 is gelijk aan 38?

(neem deze maten even als voorbeelden hoor, verder niets anders mee bedoeld..klein, groot, smal of dun....vraag het me gewoon even af)

Zie je ga er nu zelf weer op door!!!!... zucht. :P
Tabelletje gevonden; weet niet echt of het klopt, maar ach...ik denk aardig. Zie jeansmaten.

Valt me wel op dat de ene winkel bv over een 30 zegt dat het een maat 38 confectiemaat is en de andere roept weer maat 40. Ik denk zelf dat de onderste tabel aardig klopt, aangezien ik denk dat maat 30 een 38 confectiemaat is.

http://orangebag.nl/?rubr...ubrub=184&header=Zoektips

En nu ga ik slapen ;-)
Klopt wel. Ik heb 29, en confectiemaat 36/38. Blijk volgens de tabel wel grote voeten te hebben. Nou ja, val ik tenminste niet om.
Als ik al die kleine maatjes zie dan is dat het een bevestiging dat echt niet iedereen zo'n klein maatje heeft, anders waren die toch ook al lang verkocht!?!?! Beetje positief denken he!

Nou ja, ben geen 16 of 18 meer en ik ben een gezonde Hollandse lange vrouw met niet echt een frele lichaam. Mocht ik ooit weer in maat 29 of kleiner passen, dan ben ik ernstig ziek...
Vl43inder schreef op 07 januari 2008 @ 08:50:

Klopt wel. Ik heb 29, en confectiemaat 36/38. Blijk volgens de tabel wel grote voeten te hebben. Nou ja, val ik tenminste niet om.

Grote voeten? Maat 38? 38,5? Haha dat is toch juist klein! Ik heb iig maat 37! Dat klopt nog met de tabel ook, haha........

Wat een onzin trouwens dat de schoenmaat er bij staat, maar het zal wel gebasseerd zijn op wat het gemiddelde is bij een kledingmaat.
duploo schreef op 07 januari 2008 @ 08:59:

Als ik al die kleine maatjes zie dan is dat het een bevestiging dat echt niet iedereen zo'n klein maatje heeft, anders waren die toch ook al lang verkocht!?!?! Beetje positief denken he!

Nou ja, ben geen 16 of 18 meer en ik ben een gezonde Hollandse lange vrouw met niet echt een frele lichaam. Mocht ik ooit weer in maat 29 of kleiner passen, dan ben ik ernstig ziek...

Achja, dat is ook zo, het ligt eraan welke bouw je hebt, je zegt: 'Mocht ik ooit in maat 29 of kleiner passen dan ben ik ernstig ziek'

Dan neem ik aan dat je maat 30 hebt? Kom op zeg dat is ook een kleine maat! Niks groots aan, iig een gemiddelde maat. Maar ja dat vind ik.. :)

Ik zie juist altijd alleen de grotere maten nog hangen, heb altijd het idee dat de kleinere het snelst weg zijn.

Maar ja welke maat je ook zoekt het valt altijd automatisch op dat jou maat(je) uitgerekend er niet bij hangt.

Waardoor je dan kan balen en het lijkt alsof het altijd weggekaapt word voor je neus...

Achja als je jeans maar lekker zit, dan liever een maatje groter dan te klein.

(Ik kan het weten, mijn broek maat 27 ingeruild voor een 28 zit toch stukken fijner en toch nog goed aangesloten)
Vl43inder schreef op 07 januari 2008 @ 08:50:

Blijk volgens de tabel wel grote voeten te hebben. Nou ja, val ik tenminste niet om.
:worship: Ik heb M/38 volgens de tabel (klopt ook), en schoenmaat XXXL (die staat er dus niet eens bij) Maar ja,voor mij geen nieuws dat ik grote voeten heb..
Joepie; Wat een eer weer: IK WIN

24/30 (vroegûh was het 25/30 maar de maten zijn groter geworden)
24/30, bestaat die maat? Krijg je daar ook van die rode puntmutsjes bij? :-P
Nope, niet eens mini-korting; slank zijn is tegenwoordig niet eerlijk :cry:
Nou, een heel enkel keertje zie ik wel eens dat bijvoorbeeld jasjes tot maat 44 iets goedkoper zijn dan jasjes vanaf maat 44. Met bh's is het ook wel eens zo dat de kleinere maatjes goedkoper zijn. Maar bij spijkerbroeken heb ik dat inderdaad nog nooit gezien.
/
Normaal heb ik spijkerbroek maat 26/30 of 27/30, helaas is lengte 28 steeds minder te krijgen.

(ik ben een dwerg van 1.57 en 55 kilo schoon aan de haak)

Momenteel liggen al mijn spijkerbroeken mooi te wezen in de kast. Sinds mijn zwangerschap flink aangekomen. Denk dat ik nu wel 29 nodig heb. Laatst een stretch-skinny-ding van ONLY in maat 38 gekocht. Das HUGE voor een kabouter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven