Kinderen
alle pijlers
Ervaring met Dostinex of ander medicijn tegen borstvoeding?
dinsdag 8 januari 2008 om 16:32
In april verwacht ik mijn eerste kindje, ik wil en kan waarschijnlijk ook geen borstvoeding geven. Nu heb ik bij de huisarts na lang zeuren een recept voor dostinex gegegeven, welke hij liever niet gaf omdat die stuwingen wel "meevallen". Ik heb al maanden last van mijn borsten en wil er dus na de bevalling zo snel mogelijk van af zijn!
Wie heeft ervaringen met Dostinex of andere middelen die de productie van borstmelk tegengaan?
Alvast bedankt!
Wie heeft ervaringen met Dostinex of andere middelen die de productie van borstmelk tegengaan?
Alvast bedankt!
dinsdag 8 januari 2008 om 16:39
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zag in het ziekenhuis in Griekenland waar ik ben bevallen dat de meiden die het slikten er héél beroerd van werden! Zelfs in een land waar het niet meer dan normaal is om flesvoeding ipv borsvoeding te geven zijn ze niet happig op het voorschrijven van dit medicijn vanwege de bijwerkingen. Laat je dus erg goed informeren voor je dit middel neemt! Mij lijkt een dag of 3 stuwing na 9 maanden "ongemak" (zoals je zelf zegt) niet zo`n grote opgave maar goed, tis jouw lijf en jouw keuze!
dinsdag 8 januari 2008 om 16:42
Ik heb geen ervaring met het middel, maar toen ik in het ziekenhuis lag en ernstig ziek was en met de borstvoeding wilde stoppen kreeg ik het ook niet. Ik heb toen niet doorgevraagd waarom niet, maar dat ze het niet zo snel voorschrijven werd me wel duidelijk.
Ik hoop dat iemand anders je vragen kan beantwoorden.
Ik hoop dat iemand anders je vragen kan beantwoorden.
dinsdag 8 januari 2008 om 17:00
Volgens mij heeft Dostinex hele nare kantjes, die pas jaren later blijken (Tilalia, waar zit je?). Ik dacht dat het het risico op kanker vergrootte ofzo? Het was iets heel vervelends, dat sowieso. Maar Tila (die vast ook wel langskomt hier ) weet van de hoed en de rand.