Kinderen
alle pijlers
Zwanger willen worden om verkeerde reden?
woensdag 9 januari 2008 om 10:13
Ik heb een dilemma, en weet niet zo goed wat ik voel en moet. Het probleem is dat ik het niet zo erg naar mijn zin heb op mijn werk. Ik werk er een paar maanden en dacht dat ik nu eindelijk mijn droombaan had gevonden. Dit na enkele jaren van jobhoppen en ongelukkig zijn met banen die niet aansloten op mijn opleiding en wensen. Ik wil dus ook niet weer op zoek naar een andere baan.
Ik heb een hele goede relatie, we gaan zelfs binnenkort trouwen. We weten ook allebei dat we ooit kinderen willen, over een jaar of 2. Maar nu ik het niet zo naar mijn zin heb op mijn werk, denk ik steeds vaker: zal ik gewoon zwanger proberen te worden na onze bruiloft? Dan heb ik lekker een tijd verlof, en daarna ga ik minder werken en is mijn werk volgens mij ook veel minder belangrijk, want dan is mijn grootste prioriteit mijn gezin.
Maar ja, is dit niet een hele verkeerde reden om zwanger te willen worden? Ik vind kinderen leuk, wil ze ook echt, maar heb nog niet echt de kriebels. Mijn vriend wil ook kinderen, maar pas over een paar jaar. Theoretisch gezien hebben we een goede basis om kinderen te krijgen: financieel kan het, ook als ik minder ga werken, oppas is prima te regelen met ouders en schoonouders in de buurt, een goede sterke relatie - bijna getrouwd, en sinds kort verhuisd naar een grote gezinswoning met genoeg slaapkamers voor kindjes.
Wat vinden jullie hiervan? Moet je pas aan kinderen beginnen als je bepaalde kriebels krijgt, of kan het ook anders? Als ik dus echt naar mijn gevoel luister gaan we er over 2 jaar ofzo aan beginnen, maar de drang om nu al te beginnen om zo ook de voordelen te hebben van verlof en minder gaan werken wordt ook steeds sterker...
Ik hoop op goede tips!
Ik heb een hele goede relatie, we gaan zelfs binnenkort trouwen. We weten ook allebei dat we ooit kinderen willen, over een jaar of 2. Maar nu ik het niet zo naar mijn zin heb op mijn werk, denk ik steeds vaker: zal ik gewoon zwanger proberen te worden na onze bruiloft? Dan heb ik lekker een tijd verlof, en daarna ga ik minder werken en is mijn werk volgens mij ook veel minder belangrijk, want dan is mijn grootste prioriteit mijn gezin.
Maar ja, is dit niet een hele verkeerde reden om zwanger te willen worden? Ik vind kinderen leuk, wil ze ook echt, maar heb nog niet echt de kriebels. Mijn vriend wil ook kinderen, maar pas over een paar jaar. Theoretisch gezien hebben we een goede basis om kinderen te krijgen: financieel kan het, ook als ik minder ga werken, oppas is prima te regelen met ouders en schoonouders in de buurt, een goede sterke relatie - bijna getrouwd, en sinds kort verhuisd naar een grote gezinswoning met genoeg slaapkamers voor kindjes.
Wat vinden jullie hiervan? Moet je pas aan kinderen beginnen als je bepaalde kriebels krijgt, of kan het ook anders? Als ik dus echt naar mijn gevoel luister gaan we er over 2 jaar ofzo aan beginnen, maar de drang om nu al te beginnen om zo ook de voordelen te hebben van verlof en minder gaan werken wordt ook steeds sterker...
Ik hoop op goede tips!
woensdag 9 januari 2008 om 14:00
Momo, de ideale baan bestaat niet. Je zegt dat je al veel banen gehad hebt en ik begrijp eruit dat je nog nergens echt tevreden mee was? Ik denk dat je beter eerst kunt kijken naar hoe dat komt. Misschien verwacht je teveel? Stel je te hoge eisen aan de baan of aan jezelf, zit je niet in de goede richting.
probeer daar eerst zicht op te krijgen, daar heb je meer aan.
Nu een 'kind nemen' is een vlucht uit het arbeidsproces. Daar kom je jezelf toch mee tegen. Het is al meer gezegd, een niet leuke baan wordt niet leuker als je hem parttime doet.
Heb je er al met je vriend over gespoken?
probeer daar eerst zicht op te krijgen, daar heb je meer aan.
Nu een 'kind nemen' is een vlucht uit het arbeidsproces. Daar kom je jezelf toch mee tegen. Het is al meer gezegd, een niet leuke baan wordt niet leuker als je hem parttime doet.
Heb je er al met je vriend over gespoken?
woensdag 9 januari 2008 om 14:15
Ik vind het echt een rare reden, en dan ga je er nog vanuit dat alles meezit en je een gezond kindje krijgt. Nou meid, als je een huilbaby krijgt ben je ws blij als je nog een leuke baan hebt waar je naartoe kunt gaan na je verlof. Ik denk dat je het allemaal veel te rooskleurig ziet hoor, ik denk dat het belangrijker is dat je eerst je werk goed op de rit hebt en dan pas aan een baby moet gaan denken.
maandag 21 januari 2008 om 22:37
Misschien een beetje late reactie maareh... pfffffff!
Gezonde jonge vrouw die parttime werkt klopt niet? Een kind willen om minder te kunnen werken klopt niet! Kun je het dan pas voor jezelf goedkeuren ofzo? Wat een idee zeg. Ik ben jong, ik ben gezond, ik heb (nog) geen kinderen en ik werk 3,5 dag in de week. Heerlijk! Ik kan er tegenaan op het werk, ben superrelaxt, huis is lekker schoon en opgeruimd, lekker veel tijd voor mijn hondje, super. Ik ben een veeeeel leuker mens zo, dan met fulltime werken en de rest "erbij"doen. Werken om te leven, niet andersom.
Pak het probleem aan bij de oorzaak, en bezorg jezelf niet een probleem erbij, want als ik je verhaal zo lees gaat dat gebeuren als je nu op deze manier aan kinderen begint....
Veel geluk en wijsheid gewenst!
Gezonde jonge vrouw die parttime werkt klopt niet? Een kind willen om minder te kunnen werken klopt niet! Kun je het dan pas voor jezelf goedkeuren ofzo? Wat een idee zeg. Ik ben jong, ik ben gezond, ik heb (nog) geen kinderen en ik werk 3,5 dag in de week. Heerlijk! Ik kan er tegenaan op het werk, ben superrelaxt, huis is lekker schoon en opgeruimd, lekker veel tijd voor mijn hondje, super. Ik ben een veeeeel leuker mens zo, dan met fulltime werken en de rest "erbij"doen. Werken om te leven, niet andersom.
Pak het probleem aan bij de oorzaak, en bezorg jezelf niet een probleem erbij, want als ik je verhaal zo lees gaat dat gebeuren als je nu op deze manier aan kinderen begint....
Veel geluk en wijsheid gewenst!
dinsdag 22 januari 2008 om 11:09
Ben ik dan de enige die het, naast alle andere commentaren, ook enigszins oneerlijk vind tegenover de vriend? Je zegt dat je het niet eerlijk vindt tegenover je vriend om nu minder te gaan werken, maar dat je vindt dat dat wel kan als je een kind hebt. Tja, ik krijg dan het idee dat je iedereen (jezelf, je werkgever, je vriend) liever een beetje belazert, dan dat je zo "sterk" bent een andere baan te zoeken...
dinsdag 22 januari 2008 om 11:19
Wat een ontzettend domme reden zeg. Echt de domste die ik ooit gehoord heb om zwanger te worden. Momo mag ik aannemen dat jij in 1980 geboren bent? Typisch iemand van die tijd. Alles willen, super carriere, veel kletsen, hoog salaris maar eigenlijk niet willen werken er geen moeite voor hoeven te doen en het moet ook nog even lekker komen aanwaaien die baan.
Ik kan je verklappen dat werken en een kind super druk is. Je krijgt er inderdaad een baan bij, niet eentje minder.
Ik kan je verklappen dat werken en een kind super druk is. Je krijgt er inderdaad een baan bij, niet eentje minder.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
dinsdag 22 januari 2008 om 11:22
En ik vind het net zo dom om "typisch iemand van die tijd" te roepen. Kom op zeg, we zijn niet allemaal hetzelfde. (Sterker nog, ik ben zo'n 5 jaar jonger dan momo en denk er niet zo over)
En waar lees jij eigenlijk dat momo alles wil en er geen moeite voor wil doen? Volgens mij concludeer je dat zelf.
En waar lees jij eigenlijk dat momo alles wil en er geen moeite voor wil doen? Volgens mij concludeer je dat zelf.
dinsdag 22 januari 2008 om 11:41
Nou dat concludeer ik uit haar posting van de ideale baan. Ondanks dat ze zegt dat het moeilijk te vinden is, is dat wel wat ze eigenlijk allemaal wil en omdat ze dat niet heeft, is ze ontevreden. Ze dacht namelijk dat het haar droombaan was maar dat is het ineens niet.
Tuurlijk is het generaliseren maar een dergelijk uitspraak doe ik naar aanleiding van ons alle wel bekende blad Viva die een dergelijk onderzoek heeft gehouden naar twintigers (kan je zo bij ze aanvragen). En het verschil met de dertigers van nu (ik dus) Viva noemt de twintigers de zonnekinderen. Alles willen, maar nooit de consequenties willen ondervinden, en er nooit moeite voor hoeven doen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen dat snap ik ook wel, maar zoals Momo klinkt is het een typische twintiger. En ja dat is een conclusie van mij die inderdaad niet op degelijk marktonderzoek en cijfers gebaseerd is.
Tuurlijk is het generaliseren maar een dergelijk uitspraak doe ik naar aanleiding van ons alle wel bekende blad Viva die een dergelijk onderzoek heeft gehouden naar twintigers (kan je zo bij ze aanvragen). En het verschil met de dertigers van nu (ik dus) Viva noemt de twintigers de zonnekinderen. Alles willen, maar nooit de consequenties willen ondervinden, en er nooit moeite voor hoeven doen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen dat snap ik ook wel, maar zoals Momo klinkt is het een typische twintiger. En ja dat is een conclusie van mij die inderdaad niet op degelijk marktonderzoek en cijfers gebaseerd is.
dinsdag 22 januari 2008 om 12:11
dinsdag 22 januari 2008 om 12:13
Misschien iets te optimistisch hoor, maar kan het zijn dat Momo het gewoon helemaal verkeerd verwoordt? Normaliter zou ze het liefst over 2 jaar aan kinderen beginnen, maar nu vormt haar werk in elk geval geen belemmering meer om het eerder te doen (tsja en dan laat ik die verlof-opmerking maar even buiten beschouwing). *zo, ben ik weer even positief geweest vandaag*
dinsdag 22 januari 2008 om 12:16
dinsdag 22 januari 2008 om 12:33
Doe ik ook, maar Viva blijkbaar ook. Zo werkt het toch altijd met conclusies over mensen? Er zijn altijd uitzonderingen, maar Momo bevestigd niet de uitzonderingen maar juist het onderzoek.
Een uitspraak en onderzoek met zulke conclusies als deze kan door Viva alleen gedaan worden als er genoeg mensen zijn die er aan voldoen. Blijkbaar was dat zo voor dit onderzoek. Er zijn er dus een heeeeleboel die wel zo denken. En ik moet je zeggen dat Viva nog meer van dergelijke, niet zo leuke uitspraken, voor twintigers had bij dit onderzoek. Dit was er nog maar eentje. En het is nog wel hun eigen doelgroep :-)
Een uitspraak en onderzoek met zulke conclusies als deze kan door Viva alleen gedaan worden als er genoeg mensen zijn die er aan voldoen. Blijkbaar was dat zo voor dit onderzoek. Er zijn er dus een heeeeleboel die wel zo denken. En ik moet je zeggen dat Viva nog meer van dergelijke, niet zo leuke uitspraken, voor twintigers had bij dit onderzoek. Dit was er nog maar eentje. En het is nog wel hun eigen doelgroep :-)
dinsdag 22 januari 2008 om 12:36
Lekker denigrerend Chica. Wat kan jou het boeien wat voor baan fleur nu heeft. Trouwens ik ben van 1980, en ik voel me aangesproken door je vreselijk stomme redenering. Je voelt je dus eigenlijk verheven boven 20-ers.
Bleegh kan niet tegen zulke mensenTuurlijk zijn er uitzonderingen? Jij vind dus dat er meer Momo's rondlopen dan 20-ers die er heel anders over denken.
Nou zegt al genoeg denk ik.
Bleegh kan niet tegen zulke mensenTuurlijk zijn er uitzonderingen? Jij vind dus dat er meer Momo's rondlopen dan 20-ers die er heel anders over denken.
Nou zegt al genoeg denk ik.
dinsdag 22 januari 2008 om 12:37
dinsdag 22 januari 2008 om 12:39
dinsdag 22 januari 2008 om 12:43
Nee natuurlijk is het onderzoek niet onder ALLE twintigers gehouden. Maar wel genoeg om er conclusies en uitspraken over te doen. Ik mag toch aannemen dat je weet hoe een marktonderzoek opgezet wordt voordat je er legitieme conclusies uit mag trekken?????
Voel je toch niet zo aangesproken zeg, ik heb allang gezegd dat er natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar Momo blijkbaar niet en dat mag ze ook best eens weten aangezien ze nogal rare ideeen heeft.
Fleurtje: jammer dat je het niet bent want was erg nieuwsgierig naar je baan.
Voel je toch niet zo aangesproken zeg, ik heb allang gezegd dat er natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar Momo blijkbaar niet en dat mag ze ook best eens weten aangezien ze nogal rare ideeen heeft.
Fleurtje: jammer dat je het niet bent want was erg nieuwsgierig naar je baan.