Drama in Bijenkorf Amsterdam

22-10-2007 20:14 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw springt met kindje van vierde Bijenkorf

AMSTERDAM - In de Bijenkorf in Amsterdam heeft zich maandagavond een drama afgespeeld. Een vrouw en haar zeer jonge kindje zijn van de vierde verdieping gesprongen. Het kindje is overleden, de moeder is overgebracht naar het ziekenhuis en verkeert in kritieke toestand.

Dat meldt de Amsterdamse nieuwszender AT5. Wat er precies is gebeurd, kon een woordvoerster van de politie niet zeggen. Het incident gebeurde maandag rond 18.00 uur.

Het winkelend publiek hoorde eerst mensen gillen en daarna een harde klap. De traumahelikopter werd ingezet om ter plaatse medische bijstand te leveren.

De Bijenkorf werd na de val ontruimd. Ook werd het verkeer rondom het warenhuis tijdelijk stilgelegd.

Bron: Telegraaf.nl

Bah, krijg er kippenvel van :-|
Het laatste stukje zag je dat het babytje naar het mortuarium van het Vu werd gebracht.

Triest dat huis met al dat kinderspeelgoed en die troep waar ze in leefden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
fleurtje schreef op 09 januari 2008 @ 11:58:

Dat loopkarretje in de woonkamer...

Ik hoop voor die dame dat ze nooit uit dr coma raakt.
Ze is al uit coma. Het programma is eerder opgenomen.
Dan bedoel ik: ik hoop voor die dame dat ze een 'kasplantje' wordt.
Wat ik niet goed begrijp, met het begraven of cremeren van de baby wordt gewacht tot de moeder erbij kan zijn, werd er gezegd. Dat zo'n iemand nog dat recht heeft om erbij te zijn. Ze heeft haar eigen kind gedood.
Ik begrijp dat ook niet. Totaal niet.

En dan nog: in hoeverre ben je nog 'normaal' als je zo lang in coma hebt gelegen?
Meestal als je lang in coma hebt gelegen dan heb je een aardige hersenbeschadiging opgelopen. En dan weet je van het hele voorval niets meer te herinneren.
Vreselijk dat lakentje met dat lichaampje erin....geen naam, maar een nr.25 (f)
Festen schreef op 09 januari 2008 @ 12:39:

Nou dat lakentje bedekte het lichaampje netjes, maar ik geloof niet dat ik wil weten wat er in die zwarte vuilniszak zit die bij het lijkje werd gelegd.
neen, die zwarte zak lag eerst over het lijkje, daarna werd het door die medewerker eraf gehaald
brrr. Heb het net gekeken. Vreselijk, heb het er koud en misselijk van. Idd dat loopfietsje....dat lakentje...
mylenevalerie schreef op 09 januari 2008 @ 12:44:

[...]

Nou dat lakentje bedekte het lichaampje netjes, maar ik geloof niet dat ik wil weten wat er in die zwarte vuilniszak zit die bij het lijkje werd gelegd.
In de zak zaten ongetwijfeld haar kleertjes.
Festen schreef op 09 januari 2008 @ 12:39:

Ja, afschuwelijk... ik zie het ook nog steeds voor me..
ik wordt depri van dat soort TV

als gebiologeerd blijf je kijken.....en dat werkt wel een poosje op mn gemoedstoestand
Van Volkskrant.nl:

Moeder vervolgd voor dood baby in Bijenkorf

ANP

gepubliceerd op 17 januari 2008 09:45, bijgewerkt op 09:45

AMSTERDAM - De 23-jarige moeder die vorig jaar haar kind van de vierde etage van de Bijenkorf liet vallen en vervolgens zelf naar beneden sprong, is aangehouden en voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De vrouw wordt verdacht van moord dan wel doodslag op haar negentien maanden oude baby. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft dit donderdag bekendgemaakt.

Bij de val in oktober raakte de moeder ernstig gewond. Het kind overleefde de val niet. Kort na het incident werd de vrouw in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht waar ze enige tijd in coma lag.
tilalia2 schreef op 17 januari 2008 @ 09:57:

Van Volkskrant.nl:

Moeder vervolgd voor dood baby in Bijenkorf

ANP

gepubliceerd op 17 januari 2008 09:45, bijgewerkt op 09:45

AMSTERDAM - De 23-jarige moeder die vorig jaar haar kind van de vierde etage van de Bijenkorf liet vallen en vervolgens zelf naar beneden sprong, is aangehouden en voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De vrouw wordt verdacht van moord dan wel doodslag op haar negentien maanden oude baby. Het Openbaar Ministerie in Amsterdam heeft dit donderdag bekendgemaakt.

Bij de val in oktober raakte de moeder ernstig gewond. Het kind overleefde de val niet. Kort na het incident werd de vrouw in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht waar ze enige tijd in coma lag.
Mooi! Laat het recht maar zegevieren omwille van het gestorven kindje.
Het viel uiteraard te verwachten dat ze vervolgd zou gaan worden als ze niet zou overlijden. Geen idee wat het verhaal erachter is, neem niet aan dat ze de baby per ongeluk heeft laten vallen dus ze heeft dan een misdrijf begaan en daarvoor behoor je vervolgd te worden en straf te krijgen. Prima zaak. De baby komt er helaas niet mee terug.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Nu is het wachten op de mensen hier die gaan zeggen dat mevrouw al genoeg gestraft is.
Fijn dat hier 'iedereen' al weet wat 'recht' is
Ach Fleurtje, dan gaan we de hele discussie opnieuw voeren. Heeft geen zin toch?

Waarschijnlijk zal haar mentale gesteldheid een grote rol spelen in de zaak en - zonder de discussie opnieuw te starten - dat vind ik niet verkeerd.
Ik hoop dat die vrouw voor jaren achter gesloten deuren komt te zitten, en of dat een psychiatrisch iets of een gevangenis is, dat maakt me niet zoveel uit in dit geval.
Pauline65 schreef op 17 januari 2008 @ 12:49:

Fijn dat hier 'iedereen' al weet wat 'recht' is
Ach Pauline, het OM zal wel gegronde redenen hebben om aan te nemen dat de vrouw willens en wetens haar kind heeft gedood, anders zou ze niet zijn overgegaan tot een onderzoek, denk je ook niet?
fleurtje schreef op 09 januari 2008 @ 11:58:

Dat loopkarretje in de woonkamer...

Ik hoop voor die dame dat ze nooit uit dr coma raakt.
Fleurtje, welke omroep en welke programma was dit? Ik was laatst in die Bijenkorf en ik heb toen ook even verbijsterd naar beneden gekeken vanaf de afdeling kinderkleertjes..wat een hoogte (dat plexiglas, dat stond er eerst zeker nog niet?)
Volgens mij..... was het NL1. Het heette, geloof ik, 'Bij de zedenpolitie'....Tros of Avro...
fleurtje schreef op 17 januari 2008 @ 16:57:

Volgens mij..... was het NL1. Het heette, geloof ik, 'Bij de zedenpolitie'....Tros of Avro...
Klopt, zie mijn eerdere posting, te zien bij uitzendinggemist.
Mirjan moet je wel ff waarschuwen voor de beelden...en vooral die beelden met dat lakentje. :-|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven