Werk & Studie
alle pijlers
Werk waar je je bed voor uit springt
donderdag 17 januari 2008 om 20:13
Ik heb best een leuke baan. Veel afwisseling, leuke collega's, goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar het is niet mijn droombaan. Ivm mijn privacy wil ik niet precies kenbaar maken wat ik doe, maar ik werk aan een universiteit. Ik zou het liefst op het toneel staan eigenlijk.Waarom doe ik dat dan niet? Tja...ik heb een kindje dat ik alleen opvoed, ik heb stabiliteit nodig..ik ben al 41.maar het leven is kort toch? Ik had het er met collega over dat we zo moeilijk ons bed uit komen en dat dat deels te maken heeft met niet een droombaan hebben.... heb jij een droombaan, en zo niet waarom dan niet?
donderdag 17 januari 2008 om 20:19
Ik heb een baan die leuk en uitdagend is. En nee, het is geen droombaan. Ik werk namelijk overdag in de echte grote-mensen-wereld en daar bestaan droombanen niet. Elke baan heeft voordelen en nadelen. En omdat het leven inderdaad kort is kun je er beter zelf iets moois van maken dan je blind te staren op schijnbaar perfecte banen aan het andere eind van het grote banen-bos.
donderdag 17 januari 2008 om 20:27
Los van of je het met haar eens bent, hoezo deze reactie? Beetje vreemd...
(overigens, ik bén het met Wuiles eens in deze: ik vind mijn werk over het algemeen leuk, maar droombaan-ideeën heb ik al lang geleden afgezworen. En geloof me maar op mijn blauwe ogen: ik zit niet bepaald meer in mijn eerste organisatie/functie)
donderdag 17 januari 2008 om 20:28
Ik spring mijn bed uit voor mijn baan! Niet altijd, ligt aan het werk wat ik moet doen, maar meer dan de helft van de tijd zeker wel... Ik zat net nog aan vriend te vertellen dat ik het eigenlijk jammer vind dat ik maandag vrij heb genomen, want dan kan ik niet verder met die leuke klus waar ik net aan ben begonnen. Nou ja, maandag ben ik ook weer erg blij dat ik lekker een dagje met Kruimel heb. Eigenlijk heb ik 2 droombanen: moeder zijn en mijn baan. Dat ik dat eerste nog eens zou zeggen... ik vind het eigenlijk veel te zoetsappig en walchelijk klinken, maar ik vind het echt leuk. Juist omdat ik die 2 'banen'' afwissel heb ik meer plezier in beiden denk ik....
donderdag 17 januari 2008 om 20:28
Mijn baan is ook leuk en uitdagend. Ik heb het over een droombaan, niet een leuke uitdagende baan. Maar die baan waar je stiekum als kind al van droomde. Een baan die je zou hebben als je geen fysieke, financiele of andere beperkingen zou hebben. Of je die beperkingen nou zelf oplegt of niet...Dus...wat is je droombaan?
donderdag 17 januari 2008 om 20:30
Ik heb echt een leuke baan!!!!
Je kunt wel zeggen: mijn droombaan. Ben er heel blij mee!
En ja, ik werk wel gewoon in de grote echte-mensen-wereld. Ook ik zeg ivm privacy niet wat ik doe.
Maar het bestaat wel. Het heeft mij ook jaren gekost om er achter te komen wat bij me past en waar mijn talent en interesse liggen. Na vele omzwervingen zit ik op mijn plek.
Je kunt wel zeggen: mijn droombaan. Ben er heel blij mee!
En ja, ik werk wel gewoon in de grote echte-mensen-wereld. Ook ik zeg ivm privacy niet wat ik doe.
Maar het bestaat wel. Het heeft mij ook jaren gekost om er achter te komen wat bij me past en waar mijn talent en interesse liggen. Na vele omzwervingen zit ik op mijn plek.
donderdag 17 januari 2008 om 20:33
donderdag 17 januari 2008 om 20:33
Ik ben helemaal geworden wat ik wilde, al wist ik heel lang niet wat ik wilde worden. Maar ik doe wat me past als een handschoen, ik ben casting director geworden. Ik doe het nu ruim zes jaar en vind het nog steeds ontzettend leuk en ik ga er over twee maanden mee stoppen. Ongelooflijk maar waar....
donderdag 17 januari 2008 om 20:47
O, we moeten doen alsof we in de Efteling leven!
Vroeger wilde ik zangeres worden, en dan een heule goeie. Eigenlijk wil ik dat nog steeds. En dan ook heel beroemd, met bakken met geld, en dat ik dan nooit de paparazzi achter me aan heb terwijl de hele wereld aan mijn voeten ligt en Robbie Williams me smeekt om een duetje enzo.
Dat ik helemaal niet zingen helpt niet echt mee.
In het echte grote-mensen-leven ben ik jurist met als specialiteit technologie en intellectuele eigendom. Haske leuk, maar om nou te zeggen dat ik er 's ochtends mijn bed voor uitspring....neuh.
Vroeger wilde ik zangeres worden, en dan een heule goeie. Eigenlijk wil ik dat nog steeds. En dan ook heel beroemd, met bakken met geld, en dat ik dan nooit de paparazzi achter me aan heb terwijl de hele wereld aan mijn voeten ligt en Robbie Williams me smeekt om een duetje enzo.
Dat ik helemaal niet zingen helpt niet echt mee.
In het echte grote-mensen-leven ben ik jurist met als specialiteit technologie en intellectuele eigendom. Haske leuk, maar om nou te zeggen dat ik er 's ochtends mijn bed voor uitspring....neuh.
.
donderdag 17 januari 2008 om 21:07
Godsamme zeg wat een opgefokte reacties op zo'n aandoenelijke vraag!
Ze mag toch vragen of je een droombaan hebt. Als je die niet hebt dan hoef je dat toch niet op zo'n asociale en sagarijnige manier te uitten!!!
Sjonge jonge...grote-mensen-wereld daar hoor jij nog lang niet thuis (verzuurde) Mevrouw!
PS. HOOP DOET LEVEN!!!!!!!!!!!! (voor jou is er ook nog hoop )
Ze mag toch vragen of je een droombaan hebt. Als je die niet hebt dan hoef je dat toch niet op zo'n asociale en sagarijnige manier te uitten!!!
Sjonge jonge...grote-mensen-wereld daar hoor jij nog lang niet thuis (verzuurde) Mevrouw!
PS. HOOP DOET LEVEN!!!!!!!!!!!! (voor jou is er ook nog hoop )
anoniem_14065 wijzigde dit bericht op 17-01-2008 21:08
Reden: ff toevoeging
Reden: ff toevoeging
% gewijzigd
donderdag 17 januari 2008 om 21:07
Zingen en acteren Zamirah ! Maar als ik in gezang uitbarst, rent mijn kater heel hard de kamer uit en gaat mijn zoontje huilen...ha ha! Ik heb me dus maar niet bij idols opgegeven...Maar acteren heb ik wel veel gedaan, met groot plezier, maar het gaat nu gewoon niet(ook niet als hobby) Ik heb het erg druk met werk en de kleine, maar dat is over een tijdje wel iets minder, als kleine eindelijk eens door gaat slapen komt er vast wel weer tijd voor mij. Maar wat gewldig dat je op het podium staat! Welk genre zing je??
donderdag 17 januari 2008 om 21:11
Vaak blijven mensen in hun baan hangen omdat ze bang zijn om hun zekerheden te verliezen. Enerzijds snap ik dat wel, maar als je dan ziet met wat voor tegenzin ze 's ochtends naar hun werk gaan..
Vijf jaar geleden heb ik ontslag genomen uit een vaste baan die op zich erg leuk was, maar waarbij ik steeds meer belemmerd werd om mijn leuke baan goed uit te voeren.
Op dit moment ga ik echt elke morgen fluitend naar mijn werk. Ik heb geweldige collega's en krijg alle kans om mezelf verder te ontwikkelen naar mijn eigen wensen. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor mij niet zo belangrijk. Dat is het voordeel van een eenpersoons huishouden. Primair is dat ik mijn werk heel erg leuk vind en er een uitdaging in heb.
Maar genoeg vrolijkheid van mij!
Vijf jaar geleden heb ik ontslag genomen uit een vaste baan die op zich erg leuk was, maar waarbij ik steeds meer belemmerd werd om mijn leuke baan goed uit te voeren.
Op dit moment ga ik echt elke morgen fluitend naar mijn werk. Ik heb geweldige collega's en krijg alle kans om mezelf verder te ontwikkelen naar mijn eigen wensen. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn voor mij niet zo belangrijk. Dat is het voordeel van een eenpersoons huishouden. Primair is dat ik mijn werk heel erg leuk vind en er een uitdaging in heb.
Maar genoeg vrolijkheid van mij!