Inspiratie: taartjes! (fototopic)

01-04-2011 23:49 1039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Fototopic voor eigengemaakte baksels (lees:taartjes) ter inspiratie voor anderen! Wie vind het leuk om te posten? Zowel goed gelukte kunststukken als misluke misbaksels (ok, minder inspirerend) zijn welkom!





Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief!! Dank voor alle lieve en steunende woorden! Ik ben nu op vakantie maar als ik terug ben dan ben ik van plan om dit topic weer even actief leven in de blazen om zo een goede aanzet te maken naar eind juli!!! Tot snel, en veel liefs van Sha
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn lief!! Dank voor alle lieve en s
Alle reacties Link kopieren
Hoi taartvriendinnetjes,

Hier even 2 fotootjes van mijn tweede creatie (taartje voor m'n zus):



[IMG]



[IMG]



De marsepein lijkt wel bruin op deze foto's, maar is dieppaars. Ik heb een chocoladebiscuit gebakken en 'm gevuld met vlaaifruit kersen. Ik wilde ook een laagje chocoladepudding doen, maar dat was heel vies geworden met sojamelk, brrrr.



Ik zal de foto's even laten staan, maar haal ze er binnenkort wel ook weer af ivm herkenbaarheid.
anoniem_123430 wijzigde dit bericht op 25-06-2011 20:48
Reden: Foto's weggehaald
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kareltje,

Wow.....wat is ie ontzettend leuk geworden! En wat zit het paarse marsepein er mooi strak om!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je koekkie! Ik heb 'm zaterdag aan m'n zus gegeven en ze was er heel blij mee Ik ben stiekem ook wel trots op m'n 2e taartje ooit!
Superstrak gedaan kareltje!

Mooi hoor!



Hoe heb je dat gras in van die leuke piekjes gekregen?!
Alle reacties Link kopieren
Thnx PP!



Het gras heb ik uitgesneden, met een... mes.
Mooie vaste hand heb je dan zeg! Dat kan ik echt neit ..
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik ben helemaal om! Ik wil ook taarten maken!

Ik vind die taarten van jullie echt helemaal geweldig!

Weten jullie webshops waar je goedkoop spullen kunt bestellen?
Alle reacties Link kopieren
Niemand die mij wil helpen?

Ik heb nu op mijn lijstje staan:

Witte fondant

12 kleuren vloeistof

Uitsteekvormpjes

Mallen voor rozen



Ik zoek nog:

Die taartbaktoestand, kan ik bijv cake gebruiken?

Dat spul dat je op de taart moet smeren zodat de fondant plakt.



Ik heb in huis:

Verschillende soorten springvormen

Deegroller

Poedersuiker



Wat mis ik nu nog?
Alle reacties Link kopieren
Kijk even bij recepten op www.deleukstetaarten.nl



(kijk niet stiekem op het forum..dan word je helemaal verslaafd )



Succes :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat het al te laat is! Mijn vriendin is banketbakker en ik heb haar al gebelt. Morgen een mega internetbestelling doen en dan bezig!
flowerfield, fondant kan je vastplakken met witte chocoladepasta of met botercreme 1:1. Dat is bijv. 250 gram botercreme met 250 gram poedersuiker. Via de webshop van leukste taarten kan je mix kopen voor biscuitdeeg. Ik vind het zelf erg lekker omdat een taart gevuld met botercreme en dan bekleed met fondant/marsepein of met chocoladeganache al erg machtig is. Biscuitdeeg is luchtig en er zit bijna geen smaak aan.



Wat ik ook erg lekker vind zelf is de smaakjes die je door botercreme kan doen. Kijk maar eens bij smaakstoffen in de webwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Ah bedankt Kaetje! Ik zal morgen even kijken.

Zag hier net al Nijntje cupcakes en koekiemonster. Geweldig allemaal.

Vriend zuchtte; wéér een hobby?

Houdt hij niet van taart? Je moet toch ook iemand hebben om het allemaal mee op te eten...
En "even kijken" is er op de webshop van de leukste taarten niet bij. Er staat zo veel op! En wordt er erg hebberig van. De mixen verkopen ze trouwens ook bij Pippoos (die hobbywinkel). Daar verkopen ze ook andere bakspullen. Xenos heeft soms leuke dingetjes. Ik heb er bijvoorbeeld eens allemaal beertjes gekocht van suiker en een standaard voor cupcakes. Voor een zacht prijsje natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Xenos had ik ook al op het lijstje staan!

Zo'n heerlijke winkel! Morgen ga ik eerst de basisdingen bestellen en kopen.

Vriend wordt gek van me! Ken je die grote vakkenkast van Ikea met 25 vakken?

Dat is mijn hobbykast. Bomvol met hobbymeuk!

Stickerverf, dozen vilt, knutselmeuk, papier, naaimachine, lijmpistool met patronen, fotografeerspullen, en straks ook bakspullen.



Ik moet een groter huis!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier met je nieuwe hobby!

(zorg dat je uitdeel adressen hebt, mijn vriend kon na 2 weken geen taarten meer zien )
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Gaat vast lukken!

Ik heb vanmorgen de eerste dingen besteld.

Een kilo fondant, doos met 12 kleuren, uitsteekvormen (bloemen, blaadje, vlinder), kleine en grote letters.

Net in de winkel cakemix, eieren, poedersuiker, roomboter, gewone suiker en bij de blokker nog kwastjes en bij de praxis een pvc pijp. Die tip kreeg ik van mijn vriendin, ik dacht dat je de fondant met je handen moest pakken en er overheen moest smijten.

Oprollen rond een pijp of rolstok en uitrollen dus.

En een verticale inkeping maken op de taart voordat je hem doorsnijd. Dan weet je hoe 'ie zat.



Maar goed, ik hoop dat de bestelling snel komt dan kan ik beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Flowerfield, leuk, nog een taartofiel erbij! Ik ben ook net begonnen (pas 2 taartjes gemaakt), maar vind het wel een beetje verslavend! Het is wel een vrij dure en tijdrovende hobby, dus tot nu toe heb ik alleen gelegenheidstaartjes gemaakt (verjaardag dochter en zus).

Jij hebt straks al een goede buit binnen aan mooie bak- en versiermaterialen als ik zo je bestellingslijstje zie Heel veel plezier en als je vragen hebt, gewoon op het topic gooien! (al heb je aan mij wrs. alleen maar iets voor de basisvragen)
Alle reacties Link kopieren
Ha Kareltje! Jij hebt er twee gemaakt? Viel het tegen of mee?

En wat is er zo duur aan? Het duurste van mijn bestelling waren de kleurstoffen. Bijna 23 euro, maar volgens mij doe je daar best lang mee. De vormpjes en letters zijn een eenmalige aanschaf.

En fondant valt ook nog mee, ik zag daar een emmer van 5 kilo voor iets meer dan 31 euro.

Maar 5 kilo leek me ietwat overdreven. Hoewel fondant ook best lang houdbaar is.



Ik kan niet wachten om te beginnen zeg!
Leuk! Nog een taartert!
quote:Flowerfield schreef op 07 juni 2011 @ 22:04:

Niemand die mij wil helpen?

Ik heb nu op mijn lijstje staan:

Witte fondant

12 kleuren vloeistof

Uitsteekvormpjes

Mallen voor rozen



Ik zoek nog:

Die taartbaktoestand, kan ik bijv cake gebruiken?

Dat spul dat je op de taart moet smeren zodat de fondant plakt.



Ik heb in huis:

Verschillende soorten springvormen

Deegroller

Poedersuiker



Wat mis ik nu nog?



Rozen zijn easypeasy zonder hulpstukken...



http://www.youtube.com/watch?v=CBWYlklg6AU





Je kunt best beginnen met cake. Dat werkt makkelijker. Maar als je echt verjaardagstaarten etc wil maken, raad ik je toch aan biscuit te leren maken..



Ik maak mijn biscuits altijd from scratch... 1 medium ei:30gr bloem:30 gr suiker...



Suiker en ei erg lang kloppen.. Totdat het helemaal schuimig is. Ongeveer 10 minuten (nie tmeer dan 7 eieren tegelijk)... Daarna de gezeefde bloem met de hand er door scheppen. Wil je chocobiscuitmaken, vervang dan wat bloem door cacao (suikerloze!).. Zo wordt je biscuit niet te droog..



Ik bak mijn biscuits altijd in pannen (zonder plastic handvaten).. Dan hoef je niet zo veel bakvormen te kopen... Besmeren met boter, bekleden met bakpapier (hóóg! je biscuit rijst).. En huppa, 45 min de oven in bij 150 a 160 gr celcius..



Voor kindertaarten heb je veel aan kleivormpjes..



Een (of 2! het liefst 2) smoothers is onmisbaar..



Ik zelf heb een hekel aan het kleuren van fondant met kleurstoffen.. Ik vind het prutwerk.. Maar als jij dat niet vervelend vind no problem .. Overigens wordt rood mooier met poppyred van wilton dan de rode fondant van funcakes..

Funcakes is mijn favo merk fondant..



Als er nog iets is dat je wil weten, stel je vragen! Ik vind het leuk om ze te beantwoorden!
quote:Flowerfield schreef op 08 juni 2011 @ 18:32:

Ha Kareltje! Jij hebt er twee gemaakt? Viel het tegen of mee?

En wat is er zo duur aan? Het duurste van mijn bestelling waren de kleurstoffen. Bijna 23 euro, maar volgens mij doe je daar best lang mee. De vormpjes en letters zijn een eenmalige aanschaf.

En fondant valt ook nog mee, ik zag daar een emmer van 5 kilo voor iets meer dan 31 euro.

Maar 5 kilo leek me ietwat overdreven. Hoewel fondant ook best lang houdbaar is.



Ik kan niet wachten om te beginnen zeg!Nou.. Het tikt aardig aan hoor .. Zo heb ik al maaaanden geleden mn zinnen gezet op butterfly cupcake toppers... 20 euro...... Daar eet ik een week van als't moet ...
Alle reacties Link kopieren
Ah oké! Ja, ik snap dat 20 euro dan veel geld is! Als er mensen bij je in de buurt wonen kun je zo nu en dan eens wat ruilen. Als je het voorzichtig opbergt kun je weer even vooruit.



Ik heb idd de kleuren van Wilton besteld. Dat witte fondant dat ik heb besteld zou iets dikker zijn. Leek me handiger met de decoraties. Mijn vriendin vroeg ook al of ik spierballen had.

Verkleuren je handen er niet van?



Eind van het jaar kun je los gaan toch met wensen? Sinterklaas en kerst!

Mijn moeder neemt deze zomer uit Frankrijk ook vormpjes mee. Ze vertelde me dat ze daar veel meer hadden. Ben benieuwd.

Ach, mijn moeder vindt het allang leuk dat ik op creatief vlak gelukt ben.

Ze is zelf ook creatief.



Persephone, bedankt voor je bisquitrecept. Zal ik ook proberen. Ik heb twee uurtjes de tijd om die taart te bakken en de dag daarna twee uurtjes om te decoreren. Als ik mazzel heb. Gaat nog leuk worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven