Kinderen
alle pijlers
kinderen niet uitgenodigd?
zondag 20 januari 2008 om 00:11
hallo allemaal,
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?
Graag horen we reacties
Groetjes Pimmelien
zondag 20 januari 2008 om 15:45
Nee dat zou ik niet waarderen, en daarom is het een prima oplossing om dan maar helemaal geen kinderen uit te nodigen. Sluit je ook geen kinderen individueel buiten. Het nichtje van TO dr man heeft het hiermee nog goed opgelost. Ze had ook kunnen zeggen: "Ik weet dat jij je kinderen geweldig vind en dat je denkt dat iedereen er op zit te wachten om jouw wonder-engeltje de hele avond om zich heen te hebben....maar helaas!"
Overigens neem ik mijn kinderen echt niet mee naar een feestje 's avonds. Vind ik zelf ook niet leuk.
@Nijn: Zoals jij het schrijft lijkt het logisch. Maar helaas werkt dat, in een wereld waar zat ouders hun kinderen lekker laten vervelen en zich er niks van aantrekken, niet echt.
zondag 20 januari 2008 om 15:47
Helemaal eens met Nijntje. Zo zou ik het doen. Gewoon iets leuks voor de kinderen regelen en proberen mee te denken met de mensen die kinderen hebben. Zo'n feest draait dan wel om jou, maar dat betekent niet dat je niet aan je gasten moet denken en het voor hen gastvrij en fijn moet maken.
Verder ook eens met Fashion en Fleurtje dat ouders zelf echt wel kunnen bedenken dat bepaalde feesten, die bijvoorbeeld laat sávonds beginnen, echt niet geschikt voor kinderen zijn. Die slapen dan in de regel gewoon, lekker makkelijk voor de oppas.
Verder ook eens met Fashion en Fleurtje dat ouders zelf echt wel kunnen bedenken dat bepaalde feesten, die bijvoorbeeld laat sávonds beginnen, echt niet geschikt voor kinderen zijn. Die slapen dan in de regel gewoon, lekker makkelijk voor de oppas.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook
zondag 20 januari 2008 om 15:49
En als die kinderen nou zo slecht opgevoed zijn dat ze zich niet laten bezighouden? Als ik bijvoorbeeld naar een stel kinderen kijk dat bij mij in de buurt woont, die leven zo ongeveer om de boel voor anderen te verpesten. Dat vinden ze leuk, want het zijn etters. Die gaan dus niet fijn kleuren.
Bovendien krijg ik dan het "Ik moet dokken voor een oppas omdat jij het verrekt voor jouw kinderen" gevoel.
zondag 20 januari 2008 om 15:50
Blijkbaar kunnen niet alle ouders dat bedenken Inad. En verder kun je daar ook over van mening verschillen.
En natuurlijk probeer je een feest fijn te maken voor je gasten, maar dat betekent niet dat je niet zelf de gasten of het soort feest mag kiezen. En een feest met kinderen is nou eenmaal anders dan een feest zonder kinderen.
En natuurlijk probeer je een feest fijn te maken voor je gasten, maar dat betekent niet dat je niet zelf de gasten of het soort feest mag kiezen. En een feest met kinderen is nou eenmaal anders dan een feest zonder kinderen.
zondag 20 januari 2008 om 15:52
@Inad, Ik denk juist niet dat ouders dat zelf kunnen bepalen. Je maakt het toch altijd mee dat er een paar zijn die het niet snappen en toch met hun driemaanden oude baby komen, die heel de tijd huilt of aan de borst hangt, en dan nog een peuter die overal tussendoor rent en naarmate de avond vordert steeds vervelender wordt? Dit ook op feestjes die laat beginnen of in dure restaurants later op de avond. Ik ben zelf moeder, maar kan me heel erg irriteren aan dit soort situaties.
zondag 20 januari 2008 om 15:54
Ik vind het zo raar om te lezen dat Nederlandse kinderen zo verwend, vervelend en onopgevoed zijn en dat de ouders er niet op letten en beledigd zijn als je er wat van zegt. Ik dacht juist dat dat hier was! Latino-kinderen zijn namelijk superverwend en kleine prinsjes en als je er wat van zegt, zijn de ouders tot op het bot beledigd. Dus in die zin staan we gelijk.
Wat ik dan doe, is het volgende; ik ga naar dat kind toe en zeg heel vriendelijk, niet sarcastisch; "niet plagen hoor! Ga maar even met dit of dat spelen." Zeer zelden werkt dit niet, maar om nou te zeggen dat het schering en inslag is dat kinderen out of controle zijn, lijkt me erg overdreven.
Of het moet zijn dat op dit topic veel mensen discusieren die er een hele specifieke vriendenkring op na houden, van het soort dat idd van die kinderen heeft die nergens meer naar luisteren. Als dat mijn sociale cirkel zou zijn, zou ik denk ik uberhaubt geen feestjes meer geven. :-D
Wat ik dan doe, is het volgende; ik ga naar dat kind toe en zeg heel vriendelijk, niet sarcastisch; "niet plagen hoor! Ga maar even met dit of dat spelen." Zeer zelden werkt dit niet, maar om nou te zeggen dat het schering en inslag is dat kinderen out of controle zijn, lijkt me erg overdreven.
Of het moet zijn dat op dit topic veel mensen discusieren die er een hele specifieke vriendenkring op na houden, van het soort dat idd van die kinderen heeft die nergens meer naar luisteren. Als dat mijn sociale cirkel zou zijn, zou ik denk ik uberhaubt geen feestjes meer geven. :-D
zondag 20 januari 2008 om 15:57
zondag 20 januari 2008 om 15:58
Hylarisch !
Houdt je meteen ook weken van de straat ; alle anderen opbellen of hun wederhelften mogen komen , speculeren over waarom die-van-mij niet , roddelen .....
Schijnt etiquette-wise trouwens doodzonde nummer 1 ofzo te zijn , hoor ; stelletjes worden als stel uitgenodigd .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 20 januari 2008 om 16:00
Van een paar familieleden van mijn man die wij hadden uitgenodigd voor de hele dag op onze bruiloft kregen wij een dag na de bruiloft een onvoldoende gefrankeerde felicitatiekaart met felicitaties en een sorry dat we er niet bij konden zijn. Ik zou wel blij zijn geweest met een tijdige afzegging. Maar dat laten wij ons ook echt niet persoonlijk raken, als je er niet graag bij wilt zijn, als "onze" dag voor jou niet belangrijk genoeg is om erbij te willen zijn, ben ik blij dat je niet tegen heug en meug toch bent gekomen. Zo was er één stel dat het overduidelijk niet naar hun zin had op de bruiloft, ik denk dan ga toch weg of was dan niet gekomen, het is een feest, geen verplichting hoor. Als ik de nicht van TO's man zou zijn, zou ik me niet beledigd voelen al zou het voor mij wel een bepaalde waarde van de relatie met TO aangeven.