kinderen niet uitgenodigd?

20-01-2008 00:11 827 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Graag wil ik julllie mening weten. Ik ben een getrouwde moeder met 2 meiden van 1 en bijna 7 jaar. Nu hebben we een uitnodiging gekregen van het nichtje van me man, ze gaat zich verloven op de verjaardag van haar moeder, ze gaan hier een zaal voor huren. Erg leuk allemaal totdat we de zin zagen " leeftijdsgrens 12 jaar" Natuurlijk laten we de jongste thuis maar de oudste is gek op feestjes en wij willen graag zelf bepalen wanneer iets te laat of niets is voor onze kids. We hebben laten weten niet te komen en hun mening te respecteren hierin. Dit werd mij niet in dank afgenomen, ik was de enige die erover viel...... Stellen wij ons echt zo aan? Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Graag horen we reacties

Groetjes Pimmelien
Maar waarom ga je dan niet Pimmelien? Je doet het toch niet omdat je het er niet mee eens bent, dat is toch straffen?
Jij vindt dat (omdat jullie 1 zijn zoals je zegt) jullie allemaal hadden moeten uitgenodigd. Zij vinden dat niet. Dat zijn twee meningen, prima. Maar dan besluit jij zelf ook niet te gaan, omdat je het niet met ze eens bent, dus je eigen mening beter vindt. En dus ontzeg je ze iets, en dat noem ik straffen. Een soort lekker puh, de kinderen meenemen is geen optie, dus dan kom ik zelf ook niet zodat ik in ieder geval toch nog ergens mijn zin heb gehad.
pimmelien schreef op 20 januari 2008 @ 21:16:

Het is zeker niet bedoelt als straf tegenover nicht en tante meer als dat wij als gezin 1 zijn!

Misschien is dat wel een optie om 1 van ons te laten gaan.........

We moeten er nog maar goed over nadenken en overleggen.......ik laat het zeker even weten wat het is geworden ......
Of gewoon een oppas zodat jullie samen kunnen gaan en anders lijkt mij idd een goede oplossing dat 1 van jullie gaat...
minny schreef op 20 januari 2008 @ 21:15:

Volgens mij zit FV nu met kromme tenen wegens de overbodige W hahahaha! X-D

Ghe. Kreeg inderdaad een kleine grimas toen ik hem zag.

Heb trouwens nieuw topic geopend over blauwsel en aanverwanten omdat het hier zo off topic is.
Am Yisrael Chai!
Waar is topic?
minny schreef op 20 januari 2008 @ 21:15:

Volgens mij zit FV nu met kromme tenen wegens de overbodige W hahahaha! X-D
En de t die een d moet zijn... (latere post)
kletsbets schreef op 20 januari 2008 @ 21:24:

[...]

En de t die een d moet zijn... (latere post)
Owww, het ging niet over spelfouten........sorry!
Nippo, het is toch geen plicht om naar een feest te gaan?

Als ik TO was, zou ik trouwens wel gaan, heb ik me bedacht. UIit beleefdheid en om geen zeikerd te zijn. Maar ik zou wel de schurft in hebben.

Okee, dan is dit de eindstand; nicht blij, geen ge-etter van vervelende kinderen. Maar wel gasten die uit beleefdheid zijn gekomen en eigenlijk de pest in hebben. En die daar over 3 jaar nog als zodanig aan terugdenken.

Nouja, als nicht dat niet erg vindt, is er niks aan de hand. :-)
Bijgelovig topic op overige minny. Zie rijtje hiernaast.
Am Yisrael Chai!
Nou pimmelien ik vind dat je gewoon gelijk hebt hoor.
Nijntje, zoals ik al eerder zei, het gaat niet om rechten en plichten. En als je er als gast ook niet in die termen over denkt, heb je er ook niet de pest in als je er zonder kinderen zit.

Mijn vraag was: waarom is het nou zo moeilijk om gewoon iets te doen omdat een ander het graag wil, ook al zou jij het zelf anders doen?
Tommie22, wat een waardevolle bijdrage aan de discussie, ik denk dat hier mensen van op nieuwe inzichten komen.
Nippo, hoezo zou je je beter voelen dan een ander als je niet naar een feestje komt? Als je geen zin hebt om naar een feestje te komen omdat je je kinderen niet mee mag nemen, nou, dan ga je toch niet? Je bent toch niet verplicht naar een feestje te gaan? Het gaat ook niet om straffen van de gastheer & vrouw, het gaat erom dat je op een feestje ook zelf een leuke avond wil hebben.

Ander voorbeeld: de oudste zus van mijn man geeft regelmatig verjaardagsfeestjes. (ze heeft een enorme kinderschare X-D). Zij vinden het reuzeleuk als wij blijven eten. Wij vinden hun eten vreselijk vies. Dus komen we wel, maar blijven we niet eten. Hoezo straf ik hen daarmee? Het is niet omdat ik per se mijn zin wil doordrijven, want dan had ik wel om ander eten gevraagd. Ik eet gewoon niet mee. Pimmelien vraagt niet of haar kinderen alsnog mogen komen, of maar eventjes, nee, ze gaat gewoon niet. Wat is daar mis mee?

Je hoeft je toch niet altijd aan te passen omdat mensen dat leuk vinden?

En ik had het al eerder gezegd: als het nou een typisch grote-mensen-feest zou zijn, vanaf laat, maar dat is het niet. Vanaf 1700 uur vind ik een tijd waarop kindjes van 7 jaar nog best welkom kunnen zijn.
Ik geloof niet dat je zelf ineens geen leuke avond hebt als je je kinderen niet mee mag nemen. Maar belangrijker: wat is er mis met iets voor een ander doen?
Dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt Tilalia. Soms doe je dingen ook gewoon omdat anderen dat graag willen. Soms pas je je aan voor anderen. Omdat iets voor hun belangrijk is, zoals een verlovingsfeestje. Dan is het wel behoorlijk op je strepen gaan staan als je dan gewoon niet gaat omdat je kinderen niet meemogen en je dat belachelijk vind.

Kijk, dat je er zelf anders over denkt prima, maar gewoon niet gaan is dan wel wer het andere uiterste niet?
En hier zie ik het weer: jij vindt een feest van 17:00 tot 00:00 geschikt voor een kind van 7. Dat is jouw referentiekader, ik vind dat niet. Maar het is helemaal niet relevant wat wij vinden, het gaat er om dat de gastheren het feest niet bedoeld hebben voor kinderen.
Volgens mij is het doel van een feest toch dat gasten en gastheer/vrouw allemaal genieten? Dat ze uit oprechte bedoelingen samen zijn, omdat ze een mooi moment met elkaar willen delen? Tja, dat krijg je ervan als je zo'n big deal van van alles en nog wat maakt: dan komen je gasten om de lieve vrede te bewaren, of ze komen niet omdat de lol er al lang af is, of ze komen met tegenzin en uit plichtsbesef. Nou, als je zo je verloving moet vieren, ik zou het niet willen. Iemand die al de pest in heeft komt toch niet meer met oprechte bedoelingen?

Ik vind ook echt dat die eisenlijstjes de essentie van een feest voorbijschieten.
Am Yisrael Chai!
Maar dat geldt andersom ook, TO maakt ook een big deal ervan.

Ik zou het zo ook niet willen, maar daar gaat het niet om.

Als mensen het wel zo willen en die mensen zijn belangrijk voor je, en het feest is belangrijk voor hun dan is het toch ook geen big deal om je een keer aan te passen?
Ik zou me erg goed kunnen voorstellen dat Nicht het misschien ook erg leuk zou vinden om al die mensen die kinderen hebben ook eens te spreken zonder hun kinderen erbij...en zonder dat ze praten in kindertaal of elke zin op de helft moeten afkappen omdat zoon/dochterlief zo ontzettend nodig iets tegen papa of mama moet zeggen.

Natuurlijk gaat dit niet op voor iedere ouder, maar ik denk dat iedereen dit soort situaties wel kent. Dit is dus gewoon een feestje voor volwassenen en kinderen zijn niet welkom, ongeacht of die kinderen dit feestje leuk zouden vinden of niet!

Je dochter kan later, als ze groot is, nog naar meer dan genoeg feestjes en de kans is vrij groot dat je dan juist zou willen dat ze thuis blijft ;-] .
Eisenlijstjes? Big deal van van alles en nog wat? Hallo zeg, het enige wat hier speelt is dat de kinderen niet uitgenodigd zijn. Waarom is het nou zo erg om dat voor een ander over te hebben?
citronella schreef op 20 januari 2008 @ 22:19:

Maar dat geldt andersom ook, TO maakt ook een big deal ervan.

Ik zou het zo ook niet willen, maar daar gaat het niet om.

Als mensen het wel zo willen en die mensen zijn belangrijk voor je, en het feest is belangrijk voor hun dan is het toch ook geen big deal om je een keer aan te passen?
Ik zie een uitnodiging toch wel als iets waarbij ik de ander om een gunst vraag, IK heb iets te vieren en ik wil graag dat die ander erbij is. Dus vind ik het logischer dat IK de concessies doe dan dat de ander die doet.
Am Yisrael Chai!
Er zijn altijd twee kanten Nippo. Net zo goed als Pimmelien zonder kinderen naar dat feestje kan gaan had Nicht kunnen kiezen voor een feestje zonder beperkingen. Waarom moet Pimmelien zich schikken en mag de nicht star zijn?
FV, het gaat er niet om wat jij vindt. Waarom is het nou zo erg om iets voor iemand anders te doen?
nippo schreef op 20 januari 2008 @ 22:21:

Eisenlijstjes? Big deal van van alles en nog wat? Hallo zeg, het enige wat hier speelt is dat de kinderen niet uitgenodigd zijn. Waarom is het nou zo erg om dat voor een ander over te hebben?
Omdat jij graag wil dat die ander komt, en je het hem of haar dus zo makkelijk / comfortabel/ plezierig mogelijk maakt. Da's toch de essentie van gastvrijheid?
Am Yisrael Chai!
Mamzelle, het gaat om de verloving van de gastheer/vrouw, een belangrijk moment in hun leven. Als zij toch een feestje zonder kinderen willen, hoe erg is het dan om dat voor ze over te hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven