Kinderen
alle pijlers
douchen en een baby, hoe doen jullie dat
maandag 21 januari 2008 om 15:13
Tja, vraagstelling lijkt me duidelijk.
Ik douch me graag 's ochtends, en tot nu ging dat gemakkelijk, we hebben een extra wipstoeltje op de badkamer staan waar ik dochterlief (1 jaar) in zet, en het was geen probleem.
Helaas is ze inmiddels in staat zelf uit dit stoeltje te klimmen, dus nu vraag ik me af hoe ik me nog veilig kan douchen 's ochtends...
Een oplossing is om vroeger te gaan, dus wanneer ze nog slaapt, maar ja, dit heeft niet direct mijn voorkeur
Zijn er moeders die hun kindje (beneden) in de box laten spelen?
Of zijn er andere (simpele) oplossingen waar ik nu niet op kan komen. ('s avonds douchen op de dagen dat ik alleen met dochter thuis ben?)
Ik ben benieuwd
Ik douch me graag 's ochtends, en tot nu ging dat gemakkelijk, we hebben een extra wipstoeltje op de badkamer staan waar ik dochterlief (1 jaar) in zet, en het was geen probleem.
Helaas is ze inmiddels in staat zelf uit dit stoeltje te klimmen, dus nu vraag ik me af hoe ik me nog veilig kan douchen 's ochtends...
Een oplossing is om vroeger te gaan, dus wanneer ze nog slaapt, maar ja, dit heeft niet direct mijn voorkeur
Zijn er moeders die hun kindje (beneden) in de box laten spelen?
Of zijn er andere (simpele) oplossingen waar ik nu niet op kan komen. ('s avonds douchen op de dagen dat ik alleen met dochter thuis ben?)
Ik ben benieuwd
maandag 21 januari 2008 om 15:19
maandag 21 januari 2008 om 15:35
Meenemen heb ik inderdaad nog niet overwogen, ga ik eens proberen. Nadeel is echter dat ze wel gaat staan, en ik weet niet of de douchedeur dan niet openklapt. Daarbij maakt een badje deel uit van het avondritueel, daar slaapt ze zo lekker op....
Maar ik ga het proberen.
In haar ledikant is een optie, maar eigenlijk wil ik dat gekoppeld houden aan slapen. Dat gaat namelijk hartstikke goed. Ik ben bang dat als ze daar ook soms in mag spelen dat ze dat dan ook 's middags gaat doen.
Dan zou ik haar nog liever beneden in de box laten. En ja, ze kan zich daar prima 20 minuutjes in vermaken, maar ik vind het zelf zo lang zonder toezicht.
Douchen tijdens het ochtendslaapje gaat helaas niet, want ze slaapt alleen nog 's middags, en 's ochtends wil ik dan graag boodschappen doen etc.
Maar ik ga het proberen.
In haar ledikant is een optie, maar eigenlijk wil ik dat gekoppeld houden aan slapen. Dat gaat namelijk hartstikke goed. Ik ben bang dat als ze daar ook soms in mag spelen dat ze dat dan ook 's middags gaat doen.
Dan zou ik haar nog liever beneden in de box laten. En ja, ze kan zich daar prima 20 minuutjes in vermaken, maar ik vind het zelf zo lang zonder toezicht.
Douchen tijdens het ochtendslaapje gaat helaas niet, want ze slaapt alleen nog 's middags, en 's ochtends wil ik dan graag boodschappen doen etc.
maandag 21 januari 2008 om 15:40
en laten rommelen in de badkamer? alles wat gevaar kan weg en gewoon laten spelen op de vloer daar? ik vind het ook wel lang in de box, maar weet tegelijk dat er eigenlijk niks kan gebeuren, geen kleine speeltjes, geen eten in de box en de deuren staan open en als ik roep, krijg ik altijd wel antwoord. Of laten spelen in haar kamertje? bij ons is haar kamertje op dezelfde verdieping als de douche, traphekjes dicht, deuren van de badkamer en de slaapkamer open en dan kan ze zelf heen en weer.
maandag 21 januari 2008 om 15:47
@superstar, je hebt helemaal gelijk hoor, de box is absoluut veilig, en 20 minuten is niet te lang, ik ben alleen niet gewend haar wakker zolang zonder toezicht te hebben. En het is mogelijk dat ze valt in de box.
@Arwen, laten rommelen in de badkamer heb ik ook overwogen, inderdaad is het simpel daar alles weg te halen wat gevaarlijk (of vies: luieremmer) is. Maar ze gaat staan en lopen (nog niet los), en soms valt ze nog, en dan is de tegelvloer wel erg hard. Voor kamertje geldt hetzelfde, hier geen tegelvloer, maar wel kasten etc waar ze tegenaan kan vallen.
Kortom, meenemen dus, of in de box!
@Arwen, laten rommelen in de badkamer heb ik ook overwogen, inderdaad is het simpel daar alles weg te halen wat gevaarlijk (of vies: luieremmer) is. Maar ze gaat staan en lopen (nog niet los), en soms valt ze nog, en dan is de tegelvloer wel erg hard. Voor kamertje geldt hetzelfde, hier geen tegelvloer, maar wel kasten etc waar ze tegenaan kan vallen.
Kortom, meenemen dus, of in de box!
maandag 21 januari 2008 om 15:53
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind een kind 20 minuten in de box zonder toezicht erg lang hoor.
Heb hier ook eens een verhaal gelezen van een kind dat ook even beneden in de box lag terwijl de moeder (of vader dacht ik) aan het douchen was. Toen was er iets van de plank van de box losgeschoten waardoor de plank dus ook schuin los schoot. Ik weet het exacte verhaal niet meer precies maar wie weet komt diegene nog wel even voorbij. Tis wel al lang geleden.
Maar ik bedoel, zulk soort dingen kun je vantevoren niet bedenken...
Mijn zoon speelde altijd in zijn ledikantje. En dan had ik de mazzel dat ik het ledikant zag als ik de douchedeur open hield, dus het was nog gezellig ook, haha!
Heb hier ook eens een verhaal gelezen van een kind dat ook even beneden in de box lag terwijl de moeder (of vader dacht ik) aan het douchen was. Toen was er iets van de plank van de box losgeschoten waardoor de plank dus ook schuin los schoot. Ik weet het exacte verhaal niet meer precies maar wie weet komt diegene nog wel even voorbij. Tis wel al lang geleden.
Maar ik bedoel, zulk soort dingen kun je vantevoren niet bedenken...
Mijn zoon speelde altijd in zijn ledikantje. En dan had ik de mazzel dat ik het ledikant zag als ik de douchedeur open hield, dus het was nog gezellig ook, haha!
maandag 21 januari 2008 om 15:54
maandag 21 januari 2008 om 15:55
maandag 21 januari 2008 om 15:59
Hmmm zou kind ook niet alleen beneden in de box laten, geeft mij geen fijn gevoel... Maar ieder zijn ding natuurlijk... Ik douche op de dagen dat ik thuis ben soms niet (hoef niet elke dag te douchen) of 's avonds als hij in bad zit. Als ik werk douche ik 's ochtends als hij nog slaapt of in bed ligt... Geen probleem eigenlijk... En in het weekend wisselen we af of gaan we lekker saampjes!
maandag 21 januari 2008 om 16:01
ze gaat zeker vallen in de box, maar of jij nou aan het douchen bent of op de wc zit, dit moet ze toch leren. En ja, dat horror verhaal van die box, zo kan je bij alles wel wat bedenken, ip is een box veilig. Een traphek kan ook ineens losschieten door een constructie fout of wat dacht je van een fietsstoeltje?
maandag 21 januari 2008 om 16:02
moeders die hun kind niet alleen in de box laten, hoe doen jullie dat met naar de wc gaan? ik vind de box juist bij uitstek een plek waar ik dochter inzet als ik de kamer uitmoet. Geen uren, maar wat kan er gebeuren? zacht kleed, niet al te veel speelgoed, geen elektrisch speelgoed, geen klein speelgoed? tja, dan kan ze vallen en zich pijn doen, dat kan ook als ik erbij ben.
maandag 21 januari 2008 om 16:06