Chinese les voor kinderen?

26-06-2011 15:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meteen vanaf de geboorte! koptelefoontje opzetten met elk uur een andere taal!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou ik mijn kinderen naar een taalles sturen als er op de scholen al voldoende aanbod is? Op de basisschool kunnen ze Engels leren. Op de middelbare school Duits, Engels, Frans en volgens mij ook nog Spaans.
Ik zou ze trouwens niet naar taalles sturen en zeker niet naar een taalles waarvan de ouders deze niet spreken. Nergens voor nodig. Nedelanders zijn de enige wereldburgers die zich over het algemeen redelijk in drie en soms wel vier talen verstaanbaar kunnen maken. Dat zie je in geen enkel ander land.
Alle reacties Link kopieren
Pinyin schrijf je juist wel! Het is een manier van Chinees schrijven in westers alfabet. Maar ik denk dat MC75 bedoelt dat het niet "echt" is als je het niet in karakters schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft op het gym. In de eerste Chinees (mandarijn)

geleerd, tenminste hij kan er in tellen, zich voorstellen en vragen hoe laat het is. Hij was toen 11.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben overigens wel heel benieuwd wat TO wil met dit topic.... Ofwel:wat heb jij eraan om te weten dat ik mijn toekomstige kinderen Chinees wil opvoeden/taal wil leren? Ga je een schooltje beginnen? Heb je zelf een kind? Chinese partner?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven