Psyche
alle pijlers
altijd boos overkomen
zaterdag 5 januari 2008 om 22:26
Heeeel herkenbaar. Je kunt óf aan de botox (dan kijk je altijd een beetje verbaasd) óf de opmerking terugkaatsen. Ik zeg (afhankelijk van degene tegenover me) dat ze me dan maar aan het lachen moeten maken of dat het niet gek is dat ik zo kijk. Laatste is vaak wel garantie voor ruzie, dus misschien beter van niet.
Moraal: leer er maar mee leven en trek een happy face als je er aan denkt, meer kun je niet doen!
Moraal: leer er maar mee leven en trek een happy face als je er aan denkt, meer kun je niet doen!
zaterdag 5 januari 2008 om 22:26
Hallo zuchtervan,
Hier nog iemand met dat probleem. Mensen denken vaak dat ik boos, chagerijnig, depri ben terwijl dat dan niet het geval is.Ik ben er sinds kort achter dat ik anders overkom op mensen dan mijn bedoeling is. Ik moet hier zeker wat aan doen, maar wat?????
Het is ook moeilijk omdat de mensen al een beeld van je hebben, zie dat maar eens te veranderen.Daar word ik wel chaggi van :.(
Succes ermee.
Hier nog iemand met dat probleem. Mensen denken vaak dat ik boos, chagerijnig, depri ben terwijl dat dan niet het geval is.Ik ben er sinds kort achter dat ik anders overkom op mensen dan mijn bedoeling is. Ik moet hier zeker wat aan doen, maar wat?????
Het is ook moeilijk omdat de mensen al een beeld van je hebben, zie dat maar eens te veranderen.Daar word ik wel chaggi van :.(
Succes ermee.
zaterdag 5 januari 2008 om 22:30
Ik hoor het al mijn hele leven. Ik reageer er al niet meer op, het hoort gewoon bij mij. Meestal hoor ik het als ik in gedachten ben of ergens druk mee, dus geconcentreerd.
Vroeger zei ik wel eens terug dat ze dan maar eens terug moesten komen als ik echt kwaad was, dan zagen ze het verschil wel.
Maar ik ben me op een gegeven moment gaan afvragen, wat kost het me om elke keer te reageren en wat levert het me op? Niks, dus ik reageer niet meer.
Vroeger zei ik wel eens terug dat ze dan maar eens terug moesten komen als ik echt kwaad was, dan zagen ze het verschil wel.
Maar ik ben me op een gegeven moment gaan afvragen, wat kost het me om elke keer te reageren en wat levert het me op? Niks, dus ik reageer niet meer.
zaterdag 5 januari 2008 om 22:46
Hmm ik heb toch echt geen rechte lijn als wenkbrauw, ook niet dik of borstelig, maar het heeft meer te maken met de uitdrukking van mijn gezicht als ik in gedachten of bezig ben. Ik zal dan waarschijnlijk wel iets fronsen ofzo, ik weet het niet.
Ik zie zelf in de spiegel ook wel dat mijn gezicht van nature nu eenmaal niet het vriendelijkste gezicht is als ik niet lach. maar goed dat is nu eenmaal mijn gezicht en ik moet het er maar mee doen,
Gelukkig spreken mijn ogen voor de rest van mijn gezicht
Ik zie zelf in de spiegel ook wel dat mijn gezicht van nature nu eenmaal niet het vriendelijkste gezicht is als ik niet lach. maar goed dat is nu eenmaal mijn gezicht en ik moet het er maar mee doen,
Gelukkig spreken mijn ogen voor de rest van mijn gezicht
zaterdag 5 januari 2008 om 22:55
zaterdag 5 januari 2008 om 23:01
Je moet er ook niet op letten meid, want het is iets wat ws gebeurd als jij geconccentreerd met iets anders bezig bent (oftewel even niet lacht)
Tenzij je de laatste tijd alleen maar in gedachten bent?
Ik maak me er niet meer druk om en bedenk me nu maar dat het iets van de ander is waardoor deze aanneemt dat ik boos ben ofzo. Zodra ze me beter leren kennen is het wel over.
Mijn moeder heeft het ook, die heeft ook van nature niet het meest vriendelijke gezicht en ik zie het bij Zoonmik ook al terug
Tenzij je de laatste tijd alleen maar in gedachten bent?
Ik maak me er niet meer druk om en bedenk me nu maar dat het iets van de ander is waardoor deze aanneemt dat ik boos ben ofzo. Zodra ze me beter leren kennen is het wel over.
Mijn moeder heeft het ook, die heeft ook van nature niet het meest vriendelijke gezicht en ik zie het bij Zoonmik ook al terug
zaterdag 5 januari 2008 om 23:05
dat kreeg ik ook altijd te horen, tot ik merkte dat ik aan de bril moest. Dan hoef je niet zo te fronsen om goed te kunnen zien.
Een tripje naar de opticien misschien?
Maar ik heb ook de neiging boos te kijken als ik in gedachten ben. Vooral wildvreemden hebben nogal de neiging er een opmerking over te maken.
Een tripje naar de opticien misschien?
Maar ik heb ook de neiging boos te kijken als ik in gedachten ben. Vooral wildvreemden hebben nogal de neiging er een opmerking over te maken.
dinsdag 15 januari 2008 om 19:28
Ik heb ooit eens meegemaakt dat iemand tegen me zei: ''goh, je bent toch wel aardig, ik dacht dat je een chagerijnig mens zou zijn, want je kijkt altijd zo boos'. Nou, en bedankt he, daar kun je mee verder, whahahaha.
Als ik de hele dag met een grijns op mijn gezicht zou gaan lopen krijg ik daar waarschijnlijk weer opmerkingen over...
@ellen2_: die ga ik zeker onthouden en toepassen:)
Als ik de hele dag met een grijns op mijn gezicht zou gaan lopen krijg ik daar waarschijnlijk weer opmerkingen over...
@ellen2_: die ga ik zeker onthouden en toepassen:)
zondag 20 januari 2008 om 00:50
Als ik met de trein naar mijn werk ga, of ik ga met de trein van mijn werk naar huis, dan zie ik weleens een vrouw die een erg boze uitstraling heeft. Ik durfde niet met haar te praten (maar dat durf ik toch al niet met vreemde vrouwen. Met deze vrouw durf ik dat nog minder). Op een gegeven moment maakte ze een opmerking over het weer en de trein die eraan kwam. En dan valt dat ontzettend mee. Sindsdien praat ik af en toe met haar, of groet ik haar.
Ik denk dat ik soms op dit forum stijf overkom. Sommige oude leden van dit forum (een groot aantal stuurt er geen berichten meer naar toe) ken ik ook IRL, en één van hen zei tegen me: "Je hebt een veel zachter karakter dan bleek op het forum."
In het echt kom ik alleen onbedoeld boos over, als ik geconcentreerd ben. Als ik dat niet ben, kom ik door de bank vrolijker over dan mijn collega's.
Ik denk dat ik soms op dit forum stijf overkom. Sommige oude leden van dit forum (een groot aantal stuurt er geen berichten meer naar toe) ken ik ook IRL, en één van hen zei tegen me: "Je hebt een veel zachter karakter dan bleek op het forum."
In het echt kom ik alleen onbedoeld boos over, als ik geconcentreerd ben. Als ik dat niet ben, kom ik door de bank vrolijker over dan mijn collega's.
World of Warcraft: Legion
zondag 20 januari 2008 om 14:08
Vicky van GTST is ook een voorbeeld van een meisje wat heel boos kan kijken, ook al bedoeld ze het niet zo.
Vrijdag toen ze aan Noud vroeg waarom hij niet kon (hij had net gebeld met haar moeder en een afspraak met dr gemaakt), en dat Noud niet wilde vertellen wat er was, toen had ze echt een arrogant boos trekje in haar gezicht.
Ze heeft best mooie ogen, maar als ze zo boos kijkt....
Vrijdag toen ze aan Noud vroeg waarom hij niet kon (hij had net gebeld met haar moeder en een afspraak met dr gemaakt), en dat Noud niet wilde vertellen wat er was, toen had ze echt een arrogant boos trekje in haar gezicht.
Ze heeft best mooie ogen, maar als ze zo boos kijkt....
zondag 20 januari 2008 om 14:15
maandag 21 januari 2008 om 02:59
ik kreeg het vroeger, vanaf het moment dat ik op stap ging, tot een jaar of 4 geleden, aaaaltijd te horen, wel 25 keer op een avond, waarom ik zo sjaggie keek. en daar werd ik behoorlijk chaggerijnig van. ik heb ook hangende mondhoeken van mezelf.
mijn neutrale gezichtsuitdrukking is dus chaggerijnig.
sindsdien is het mij gelukt om altijd als ik op stap ben, en ik loop de kroeg door of ik sta even met niemand te kletsen, ik een lichte glimlach op mijn gezicht zet. voor mijn gevoel lijkt het alsof ik dan breed glimlach, maar de spiegel liet mij zien dat ik dan eigenlijk neutraal kijk.
het was even wennen, maar het is nu een gewoonte geworden om dit te doen op stap. en ik krijg het dus nooooit meer te horen!
alleen nog wel als ik op de fiets zit... dan zijn mijn gedachten overal, en dan krijg ik later nog wel es te horen van, ik zag je fietsen en jij keek boos zeg...
mijn neutrale gezichtsuitdrukking is dus chaggerijnig.
sindsdien is het mij gelukt om altijd als ik op stap ben, en ik loop de kroeg door of ik sta even met niemand te kletsen, ik een lichte glimlach op mijn gezicht zet. voor mijn gevoel lijkt het alsof ik dan breed glimlach, maar de spiegel liet mij zien dat ik dan eigenlijk neutraal kijk.
het was even wennen, maar het is nu een gewoonte geworden om dit te doen op stap. en ik krijg het dus nooooit meer te horen!
alleen nog wel als ik op de fiets zit... dan zijn mijn gedachten overal, en dan krijg ik later nog wel es te horen van, ik zag je fietsen en jij keek boos zeg...
woensdag 23 januari 2008 om 08:49
Een paar dagen geleden gebeurde het voglende:
Ik liep in de gang, was verkouden en behoorlijk benauwd. Een collega zei vriendelijk: "Wat kijk jij boos!" Ik glimlachte (om te laten zien dat ik niet boos was) en zei: "Nou... ik ben behoorlijk verkouden! Benauwd!" Door de benauwdheid keek ik met een "zuur" gezicht, door anderen opgevat als boos, maar ik was eigenlijk niet boos.
Ik liep in de gang, was verkouden en behoorlijk benauwd. Een collega zei vriendelijk: "Wat kijk jij boos!" Ik glimlachte (om te laten zien dat ik niet boos was) en zei: "Nou... ik ben behoorlijk verkouden! Benauwd!" Door de benauwdheid keek ik met een "zuur" gezicht, door anderen opgevat als boos, maar ik was eigenlijk niet boos.
World of Warcraft: Legion
woensdag 23 januari 2008 om 17:16
Ik krijg het ook wel eens te horen. Vooral door enqueteerders in de stad: kijk eens wat vrolijker! Terwijl ik me dan prima en best vrolijk voel. GRRRRRR. Ja, dan ben ik wel gelijk chagrijnig....
Of een vriend van me: je moet wel wat meer lachen, dan ben je veel knapper... (hij bracht het nog vrij positief, hij had ook kunnen zeggen: kijk'ns niet zo lelijk...).
Nou ja, ik herken het probleem en probeer dus ook vaker een glimlach tevoorschijn te toveren en meer met m'n ogen te lachen (als je begrijpt wat ik bedoel)
Of een vriend van me: je moet wel wat meer lachen, dan ben je veel knapper... (hij bracht het nog vrij positief, hij had ook kunnen zeggen: kijk'ns niet zo lelijk...).
Nou ja, ik herken het probleem en probeer dus ook vaker een glimlach tevoorschijn te toveren en meer met m'n ogen te lachen (als je begrijpt wat ik bedoel)