Sicilie/Sardinie...wie heeft ervaring..?

04-01-2007 21:55 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in de zomer naar Sardinie of Sicilie te gaan. Voor mij twee onbekende eilanden...zijn er mensen die het kennen en er iets zinnigs over weten te vertellen?

Of het de moeite waard is, natuur, cultuur, enz....
Alle reacties Link kopieren
Treschique, ik ben twee jaar geleden in Sicilië geweest en ben in beide plaatsjes geweest.



Cefalu is een beeldschoon plaatsje, echt een aanrader, smalle straatjes met bloembakken aan de balkonnetjes en overal wapperend wasgoed, echt op z'n Italiaans; heerlijke restaurantjes en weinig toeristen maar het ligt niet handig; het is bereikbaar via een bochtige bergweg, dus als je cultuur wilt zien op Sicilië moet je telkens lange ritten maken.



Giardini-Naxos zelf is niet veel aan, maar je zit dichtbij Taormina; een toeristenplaats bij uitstek, je loopt over de hoofden maar er is een schitterend amfitheather van waaruit je de Etna kunt zien.

Het ligt natuurlijk nog oostelijker dan Cefalu!



Je kunt beter een combinatie maken: een paar dagen in het oosten, en dan een paar dagen in het westen om ook die kant van Sicilië te bekijken. Denk aan Agrigento, met de Valle dei templi. Ook Palermo is echt een aanrader, daar is veel moois te zien, ook in de omgeving: het amfitheater in Segesta, de Noormannenkerk in Monreale, de monte Pelegrini en de badplaats Mondello.

Maar ook in Palermo zelf: de Capella Palatini, het plein Quatro Canti, het plein Piazza Pretoria, de kathedraal, de Catacombe dei Capucini (echt heel bizar).
Alle reacties Link kopieren
Joyce, dit klinkt echt heel mooi allemaal.



Dus als ik het goed begrijp is er in Giardini Naxos niet veel te beleven? (voor toeristen? 's avonds etc?)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er alleen maar een keer overdag geweest, niet 's avonds dus daar kan ik weinig over zeggen. Je kunt ook eens hier [url=http://www.vakantiereiswijzer.nl /vakantie/reactie_plaats /334/giardini-naxos/]http://www.vakantiereiswijzer.nl /vakantie/reactie_plaats /334/giardini-naxos/[/url] kijken (spaties even weghalen), dan zie je verschillende meningen. Wat de één leuk vindt, vindt de ander niks aan natuurlijk, maar je hebt toch een beetje een idee.



Als je toch aan de oostkant bent, maak dan in ieder geval de excursie naar de Etna; is niet goedkoop (wij waren geloof ik € 90,-- kwijt twee jaar geleden) maar letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt! Je gaat eerst met een kabelbaan omhoog, en vandaar word je met jeeps tot bijna het hoogste punt gebracht. Zorg dat je warme kleding bij je hebt (een warme trui, muts, warme sjaal en handschoenen) en goede schoenen met dikke zolen. Je kunt op de Etna ook een winterjas huren. Het is ijzig koud daarboven en het waait er altijd, terwijl de grond waarop je loopt warm tot heet is. En het uitzicht ......  

Ook het plaatsje Syracusa aan de zuidoostkant is de moeite waard; een leuk plaatsje om rond te slenteren.
Alle reacties Link kopieren
Da's een goede link zeg! Dankje wel! Giardini lijkt me (over het algemeen) niet zo interessant. Taormina daarentegen wel. Alleen jammer dat het zo ontzettend duur schijnt te zijn (kabelbaan en het strand). Hmm... kiezen is moeilijk. En aangezien de tijd dringt (vh boeken, straks is alles vol)



We willen zeker een bezoekje brengen aan de Etna. We kunnen niet naar Sicilie, zonder de etna bezocht te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Treschique, dat je in ieder geval de Etna op gaat. Je ziet de rookpluim van de Etna op het hele oostelijke deel van het eiland overal bovenuit steken en dan is het een geweldige belevenis om daar bovenop te staan. Ook de combinatie om te lopen op witte sneeuw/ijs en zwarte gloeiende lava is een hele aparte ervaring.



Je houdt van cultuur schreef je eerder; ga dan in ieder geval ook wat tempels bekijken; de mooiste Griekse tempels staan nota bene op Sicilië en niet in Griekenland. In het binnenland is de Villa Cassale ook een aanrader; een gerestaureerde Romeinse villa met schitterende mozaieken, heel uniek dat deze zo ongeschonden zijn. Ga vroeg in de ochtend, dit is erg druk met toeristen en hoe minder druk het is hoe meer je kunt zien. Neem een goede reisgids mee, de Capitool gids is duur maar erg compleet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven