Seks
alle pijlers
Scheren en sporten
donderdag 24 januari 2008 om 16:34
vrijdag 25 januari 2008 om 11:33
Ik denk niet dat het aan de sport ligt maar aan je teamleden .... in het ene team zal iedereen of de meerderheid zich scheren , waardoor een ander er ook eens over gaat denken . En een " harig team " kan voor iemand een reden zijn om zich niet te gaan scheren .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 25 januari 2008 om 11:38
vrijdag 25 januari 2008 om 13:26
Precies hetzelfde geldt voor het hoofdhaar, maar toch is dat geen reden voor veel mensen om hun hoofd kaal te scheren. Als je je oksels gewoon wast is er, net als bij schaamhaar, niets onhygiënisch aan.
Overigens functioneert okselhaar ook nog om feromonen (die aantrekkingskracht uitoefenen op de andere seksen) beter vast te houden. Dus okselhaar heeft ook voordelen ;)
zaterdag 26 januari 2008 om 01:12
dat is precies wat ik zeg. feromonen zitten in de geur.. die beter verspreid wordt door het behouden van oksel haar.
prima als jij dat mooi vind hoor, maar mij niet gezien.
het hoofdhaar daarentegen is iets waar men graag mee wil pronken. dat wordt geknipt gekleurd gekruld of juist stijl gemaakt.. naja.. dat zie je op straat.
ik denk dat een deel van waar wel scheren waar niet, absoluut puur modegevoelig is. en toch is ook een deel aan hygiene toe te schrijven. tuurlijk kun je wassen, maar het komt gewoon niet fris over en is minder makkelijk proper te houden dan een glad stuk huid.
kun je gaan zeggen dat men in de romantische pruikentijd juist niks wasten omdat men dát toen normaal vond... maar fris was toen totaal niks.
we leven (gelukkig) in deze tijd, en de scheermesjes zijn niet aan te slepen
nogmaals... als je de beharing juist wel fijn vind, dan is dat mazzel hebben, want in dat scheerwerk gaat de nodige tijd zitten!
zaterdag 26 januari 2008 om 01:17
Ik heb laatst ergens iets gelezen wat ik erg aannemelijk vond ; vroeger had dat schaam/okselhaar idd als doel om de lokgeuren vast te houden , maar in deze tijd waarin we alles bedekken , liefst met synthetische zooi , schiet het middel zijn doel voorbij .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 27 januari 2008 om 20:38
Ik scheer maar weinig eigenlijk, wanneer ik er zin in heb. Ik heb niet altijd de behoefte om uitgebreid te douchen en benen, oksel en vagina te scheren. Kost mij veel te veel tijd. Vooral winters wil ik mijn benen ook wel vaak laten. Oksels doe ik überhaupt niet en als ik dan al iets 'down under' is het alleen de bikinilijn.
Ik heb voor de neuk uhhh leuk wel eens meer geschoren en toen kreeg ik inderdaad rode bulten met gele koppen. Als je nu over ranzig wilt spreken, is dat het wel. Mij niet gezien.
Mijn heeft overigens ook niet altijd zin om te scheren en dan heb ik het alleen over zijn baard en snor! Laat staan de rest. Zo zijn wij mooi in balans! :-D
Ik heb voor de neuk uhhh leuk wel eens meer geschoren en toen kreeg ik inderdaad rode bulten met gele koppen. Als je nu over ranzig wilt spreken, is dat het wel. Mij niet gezien.
Mijn heeft overigens ook niet altijd zin om te scheren en dan heb ik het alleen over zijn baard en snor! Laat staan de rest. Zo zijn wij mooi in balans! :-D
zondag 27 januari 2008 om 20:41
Hetzelfde kan je zeggen tegen diegene die zich scheren uit hygiene.
Vroeger toen het allemaal begon, gingen de holbewonerdames vast niet dagelijks een frisse douche nemen. Zo is het eeuwen geweest dat de hygiene geen hoogtij vierde.
En nu in het tijdperk waar het heel normaal is om 1 en soms 2 keer per dagen jezelf compleet te reinigen, scheren we schaam- en oksel haar uit hygiene...
maandag 28 januari 2008 om 10:57
Ben zelf helemaal niet harig en ook nog blond, en dan is het een heel kleine moeite om alles bij te houden. Als ik mijn benen eens in de maand scheer is dat ruim voldoende, de rest houd ik dagelijks bij met scheermes en heb vrijwel nooit bultjes.
Omdat ik weinig haar heb is het wel lastig om een mooi streepje te scheren, het wordt meestal meer een rommelig baantje. Ik zou wel wat meer haar willen hebben daar, dan kan ik er tenminste iets knaps van maken.
Mijn man is behoorlijk harig, als hij zijn kruis zou scheren zou dat resulteren in een vreemde kale plek in het midden, waar hou je op he? Hij zou het wel gaan bijhouden, knippen enzo, ben benieuwd.
Onder de douche na het sporten zie je van alles. Het ligt denk ik meer aan de leeftijd van de vrouw dan aan de sport. Hoe jonger de doos hoe kaler lijkt wel. En hoe bruiner (van de zon(nenbank)) hoe kaler.
Omdat ik weinig haar heb is het wel lastig om een mooi streepje te scheren, het wordt meestal meer een rommelig baantje. Ik zou wel wat meer haar willen hebben daar, dan kan ik er tenminste iets knaps van maken.
Mijn man is behoorlijk harig, als hij zijn kruis zou scheren zou dat resulteren in een vreemde kale plek in het midden, waar hou je op he? Hij zou het wel gaan bijhouden, knippen enzo, ben benieuwd.
Onder de douche na het sporten zie je van alles. Het ligt denk ik meer aan de leeftijd van de vrouw dan aan de sport. Hoe jonger de doos hoe kaler lijkt wel. En hoe bruiner (van de zon(nenbank)) hoe kaler.
maandag 28 januari 2008 om 12:29
Ik heb alles kaal behalve mijn hoofd, omdat ik dat persoonlijk veel mooier vind. Ook vind ik het zonde als je vagina bedekt wordt door (teveel) haar. Het is zo'n mooi deel van je lichaam! het voelt bij mij ook gewoon lekker om helemaal glad en haarloos te zijn.
Bij mij op de sportschool zie ik trouwens erg veel vrouwen met overal haar. Wel een beetje bijgewerkt maar weinig zijn er helemaal kaal.
Sporten die ik doe: bobypump, bodystep en spinning.
Bij mij op de sportschool zie ik trouwens erg veel vrouwen met overal haar. Wel een beetje bijgewerkt maar weinig zijn er helemaal kaal.
Sporten die ik doe: bobypump, bodystep en spinning.
maandag 28 januari 2008 om 14:04
Minder makkelijk inderdaad. Dus is het een soort van luiheid, slecht wassen, dat dan maar gecompenseerd wordt door de boel te scheren?
Ik denk dat ik minstens even hygiënisch ben als iemand zonder schaamhaar.
Het scheren van schaamhaar kan zorgen voor irritatie en kleine wondjes, wat zeer onhygiënisch kan zijn.
Je kan voor beide situaties onhygiënische aspecten opnoemen, maar het blijft gewoon simpel: als je je zelf een beetje normaal wast is schaamhaar niet hygiënischer dan een geschoren schaamstreek.
Ik denk dat het een kwestie van smaak en trends is en dat misschien over 20 jaar het scheren van schaamhaar weer uit is.
Maar goed, als je helemaal niks om mode geeft ga je natuurlijk ook niet met de schaamhaarmode mee ;)
woensdag 6 februari 2008 om 20:41
Bij mij op de sportschool is het ook ongeveer 50/50. Een enkeling gaat voor helemaal kaal, een deel heeft het vrij kort bijgewerkt in een soort streepje en de rest (waaronder ikzelf) laat het gewoon voor wat het is. Helemaal kaal vind ik niet mooi, een streepje kan er mee door, maar eigenlijk neem ik hiervoor gewoon de tijd en moeite niet. Ik geloof dat het meer te maken heeft met smaak als met hyhiene, zeker als je iedere dag een douche neemt.
Soms knip ik de lange haren vanonder wat korter, zodat ik niet tegen zo'n 'sikje' zit aan te plassen, maar verder vind ik het prima zo.
Soms knip ik de lange haren vanonder wat korter, zodat ik niet tegen zo'n 'sikje' zit aan te plassen, maar verder vind ik het prima zo.
donderdag 7 februari 2008 om 17:56
Haha lol, Lisv... hoe verzin je het; tegen een 'sikje' aan plassen. Heb tranen in mijn ogen van t lachen.
Bij mij al jaren, op mijn hoofdhaar na, alles eraf! Questie van smaak denk ik.
In mijn hockeyteam hebben de meeste meiden het kortgeknipt danwel in een streepje/ driehoekje geschoren. Ik vind kaal mooier, zoals al eerder gezegd vind ik dat de vagina (en daarbij in mijn geval de piercing in mijn binnenste schaamplip) gezien mag worden!
Bij mij al jaren, op mijn hoofdhaar na, alles eraf! Questie van smaak denk ik.
In mijn hockeyteam hebben de meeste meiden het kortgeknipt danwel in een streepje/ driehoekje geschoren. Ik vind kaal mooier, zoals al eerder gezegd vind ik dat de vagina (en daarbij in mijn geval de piercing in mijn binnenste schaamplip) gezien mag worden!
woensdag 13 februari 2008 om 20:12
Ik vind dat een item over het wel of niet scheren van de je schaamstreek wel degelijk onder de sexpijler hoort. Het gaat toch over je imtieme delen en ook mijn mannetje heeft hier zo z'n voorkeur in. Die van mij houd gelukkig van puur natuur, waardoor ik niet iedere dag met een mesje aan de gang hoef.
Overigens dat van dat sikje is inderdaad wel lachen, maar het zit er wel! Zeker als ik boven een toiletpot hang lukt het echt niet om mijn schaamhaar droog te houden en ontstaat er meestal zo'n natte pluk haar. Als het te gek wordt knip ik er een stukje af (waar m'n lief het dan meestal weer niet mee eens is)
Overigens dat van dat sikje is inderdaad wel lachen, maar het zit er wel! Zeker als ik boven een toiletpot hang lukt het echt niet om mijn schaamhaar droog te houden en ontstaat er meestal zo'n natte pluk haar. Als het te gek wordt knip ik er een stukje af (waar m'n lief het dan meestal weer niet mee eens is)