Januari 2008 gaat (langzaam maar zeker) richting verlof

09-11-2007 11:46 1614 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://i201.photobucket.com/albums/aa306/januari2008/Tabel_januari_2008_viva.jpg
Yeah, Crazydesi, gefeliciteerd met jullie zoon Twan! Veel geluk samen.

Hmm, nou ben ik definitief de laatste..........
Crazy Daisy, van harte gefeliciteerd met Twan. Fijn dat alles zo goed gegaan is.

Nou heb ik ook nog even een vraagje.....mijn dochter die bevallen is van haar dochtertje en bv geeft, verteld mij vanmiddag dat ze nog steeds zo moemoemoe is. Het was dan ook een zware bevalling en nadat de placenta eruit was, een plotselinge bloeding waarbij ze ongeveer 700cc verloren heeft. Het is inmiddels 15 dagen geleden, kleindochter komt soms om 2 voedingen 's nachts, en zij doet er dan een uur tot anderhalf uur over. Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar volgens mij deed ik dat niet. Ik haalde het kindje uit de wieg, ging weer terug in bed om te voeden (want winter en geen cv) en daar dommelde ik soms bij in slaap. Na 20 minuter legde ik ze weer in de wieg, zonder verschonen (alleen poepbroeken wel). Ik gaf 's nachts ook altijd maar 1 borst.

Maar hoe doen jullie dat? Iedere keer een heel uur van je slaap af is toch ook niet vol te houden? Zij zegt dat haar baby niet zo snel drinkt, maar mij is altijd verteld dat ze na de eerste 10 minuten bijna al hun buikje vol hebben.
Hoi meiden..

Wil nog ff alle moeders feliciteren die bevallen zijn !!!

Onder omstandigheden doet Kaj het heel goed.. Hij eet goed, plast goed en poept goed. hij zit weer bijna op zijn geboortegewicht.

Hij vind in bad geweldig lekker.. Meneer vind ook niks erg. Verschonen vind hij best, aankleden vind hij niet erg. Het is gewoon een prachtventje.

@ Tieger het is niet een heel veel voorkomende afwijking... Maar wel goed te behelpen gelukkig !!
Toetyfroety, ik hoor hier helemaal niet thuis (ben niet bevallen, laat staan zwanger) en jij bent de trotse oma van je kleinkind die je dochter graag advies wil geven. Maar waarom komt je dochter niet lekker zelf hier/ergens anders schrijven? Dan heeft ze alle informatie toch uit eerste hand van de mede verse moeders (ik vond dat toendertijd met mijn eigen dochter echt een zegen zo'n forum, alle onzekerheidjes kon ik gelijk voorleggen op elk moment dat ik daar behoefte aan had). Ik bedoel het niet als kritiek naar jou, want dat je een erg betrokken moeder/oma bent, is absoluut duidelijk. Maar misschien voor je dochter wel zo handig om zelf bij de bron te zitten? En jou als morele support te mogen hebben, lijkt me heerlijk als dochter zijnde!

Maar goed, zit ik me weer fijn op andervrouws topic te bemoeien, terwijl ik hier alleen maar zit om Yada nog een opstekertje te geven. Moet zeggen dat jullie echt super op tijd bevallen zijn dames! En knap dat jullie ook alweer zo veel kunnen schrijven!
Ja, Intiem helemaal hardstikke logisch, maar mijn dochter woont in Australie en is daar ook geboren, spreekt dus bijna geen nederlands meer, dus daarom zit ik er tussen.
Crazydesi, Crazyman en oudste, gefeliciteerd met Twan!

Yada, kom op! Je bent wel echt de laatste, maar we hebben natuurlijk wel alle aandacht voor jou nu!

Twan staat trouwens in de tabel, als Yada ook bevallen is zal ik ´m op volgorde van de geboortedata zetten.
toetyfroety schreef op 27 januari 2008 @ 20:35:

Nou heb ik ook nog even een vraagje.....mijn dochter die bevallen is van haar dochtertje en bv geeft, verteld mij vanmiddag dat ze nog steeds zo moemoemoe is. Het was dan ook een zware bevalling en nadat de placenta eruit was, een plotselinge bloeding waarbij ze ongeveer 700cc verloren heeft. Het is inmiddels 15 dagen geleden, kleindochter komt soms om 2 voedingen 's nachts, en zij doet er dan een uur tot anderhalf uur over. Ik kan het me niet meer zo goed herinneren, maar volgens mij deed ik dat niet. Ik haalde het kindje uit de wieg, ging weer terug in bed om te voeden (want winter en geen cv) en daar dommelde ik soms bij in slaap. Na 20 minuter legde ik ze weer in de wieg, zonder verschonen (alleen poepbroeken wel). Ik gaf 's nachts ook altijd maar 1 borst.

Maar hoe doen jullie dat? Iedere keer een heel uur van je slaap af is toch ook niet vol te houden? Zij zegt dat haar baby niet zo snel drinkt, maar mij is altijd verteld dat ze na de eerste 10 minuten bijna al hun buikje vol hebben.

Is haar Hb gecheckt? Anders zou ze dat bij de huisarts kunnen laten doen. Zéker als ze nog zo moe is, zou dat kunnen helpen. Ik ben na de bevalling flink wat bloed verloren, en heb bij ontslag ijzertabletten en foliumzuur voorgeschreven gekregen. Dat zou misschien kunnen helpen. Een multivitamine voor zwangeren en vrouwen die borstvoeding geven (ik weet niet of ze dat doet) zou ook kunnen helpen.

Hier ben ik trouwens ook wel lang bezig hoor. Tessel drinkt ook niet snel, valt vaak ook in slaap (vooral ´s avonds, ´s nachts valt nog wel mee) en die laat ik nu net zo lang aan 1 borst drinken als ze wil, en dat is ongeveer 25 minuten. Dan verschonen, en dan de andere borst. En vaak val ik ergens halverwege de tweede borst in slaap om 1,5 uur later weer wakker te worden, dus hoe lang ze daar over doet weet ik eigenlijk niet :-$ Afgelopen nacht was het ook een half uur (toen was ik voor de verandering een keer wakker).

En momenteel komt Tessel aan het einde van de avond (rond 23.00 uur), rond 3 uur en dan rond 6 uur weer, dus eigenlijk 1 nachtvoeding. Hier begint de dag pertinent niet voor 7 uur, en gelukkig snapt Daan dat ook en slaapt hij in het weekend en op vrije dagen ook uit tot 9 à 10 uur na een fles pap ´s ochtends vroeg (ja, we hebben geluk met hem X-D )

Wat ze verder nog kan doen is er naar streven om dat uurtje slaap dat ze ´s nachts mist, overdag in te halen. Heeft ze nog andere kinderen om voor te zorgen, of kan ze overdag na het voeden ook nog weer terug naar bed? Dan zou ze dat gewoon moeten doen, en de rest maar even overlaten aan haar partner of anderen. En, hoe leuk het mag zijn, maar even geen bezoek. Want dat is ook supervermoeiend!

En ze is wat mij betreft van harte welkom hier hoor, of wellicht dat er een vergelijkbaar iets in het engels is?
Crazy, crazyman en zoon: Gefeliciteerd met jullie zoon Twan! Mooie naam! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gegaan is!

Yada: :hug: Hou je het allemaal nog een beetje vol?

Brabbel: Fijn dat Kaj het zo goed doet. Het lijkt me wel een raar idee dat hij het zo goed doet, terwijl hij straks een hartoperatie krijgt. In ieder geval een dikke :hug:

Tieger: hoe is het nu met je borst? Haha hoe herkenbaar: Douchen, het hoogtepunt van de dag! Zo verheugde ik me de hele week al op het doen van de grote boodschappen! :rofl:

ongeduld: zaten er nog wat leuke kleertjes in de tassen?

Murpeltje: Idd ook vast zitten aan de visite. Natuurlijk is het allemaal super dat ze allemaal komen, maar een keertje rust is ook wel lekker. Zo hadden wij gistermiddag bewust even vrij gepland. Heerlijk, we zijn lekker te wandelen geweest!

Balen zeg van de knie van je vriend! X-@ Wat goed dat je gekolft hebt. Ik ga straks de wijkverpleegkundige de oren van het hoofd vragen over kolven. Want moet je bijvoorbeeld ook kolven op het moment dat je normaal je kindje zou voeden, als iemand anders je kind voedt? Of ga je kolven als je borsten vol aanvoelen?

Parelhoen: Wederom iemand met tranen in de ogen. Meid wat ben ik blij en opgelucht voor jullie dat het zo goed is gegaan!

Roze wolk: De hele dag..... Dat is idd enorm vermoeiend! Hoe leuk die vriendinnen ook zijn!

Wat is zo'n forum toch fijn. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die af en toe deze gevoelens heeft!

Vrijdag hebben we lekker met z'n drieën boodschappen gedaan. Esmee in de maxicosi, kinderwagenonderstel mee en gaan met die banaan. Bij de supermarkt aangekomen wilden we het onderstel uitklappen, maar dat lukte niet meer! :-$ We hadden al in geen tijden meer geoefend! :rofl: Gelukkig kregen we het na, voor ons gevoel, lange minuten later voor elkaar.

Ik had nog steeds heel erg last van mijn linkerborst. Er zaten nog steeds tepelkloven op en ik had er veel harde stukken in. Gisterochtend heeft Esmee heel lang aan die borst gedronken en nu is het klaar! Kloven weg, harde stukken weg.

Vandaag krijg ik de wijkverpleegkundige langs. Ze hoorde aan de telefoon heel erg aardig en vlot. Ik ben benieuwd! Ik zal haar veel vragen over kolven. Dan kan ik daar ook mee beginnen!

Mooi zal nog ff douchen voor Esmee wakker wordt!

Liefs,

Mango
Meld, wederom zonder baby............

Gisteren wel een leuk dagje gehad. Spontaan bezoek gehad en een spontaan bezoekje afgelegd. Dus mijn humeur was, in tegenstelling tot een deel van de zaterdag, goed.

Nu nog iets voor vandaag bedenken. Ik ga i.i.g. even naar de masseur en voor de rest weet ik het nog niet. Jammergenoeg werkt bijna iedereen in mijn omgeving en degenen waar ik doordeweek heen zou kunnen, wonen min. een uur rijden hier vandaan. En dat durf ik nu echt niet meer in mijn eentje.

Mango, mooi dat de ontsteking en kloven nu weg zijn. Tja en zo'n onderstel....ik denk dat ik ook wel weer even moet kijken hoe het allemaal ook alweer werkt.

Tieger, ik viel ook regelmatig in slaap tijdens het voeden. Heerlijk.

Intiem, dank je wel voor de opsteker. Kan ik af en toe wel gebruiken.

Groetjes (een lichtelijke jaloerse) Yada
Crazydesi & Crazyman; Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

Hier weinig bijzonders te melden. Verona doet het goed, maar zelf ben ik wel bekaf door de gebroken nachten.... :-|
Even een berichtje vanaf de tribune. Ik schrijf mee bij de februari-moeders en ben uitgerekend op 30-01, over 2 dagen dus.

Iedereen die al bevallen is: van harte gefeliciteerd!!!

Sommigen zijn misschien al helemaal gewend aan hun nieuwe rol, terwijl anderen nog overdonderd en verwonderd in het kraambed liggen.

En dan is er nog één bijna-mama over...

Yada, heel veel sterkte met de laatste loodjes en het lange wachten! :cheer2:

Groetjes, san
Desi, gefeliciteerd met jullie zoon! Alweer een leuke naam!!

Yada, ik denk aan je hoor! Manouk is vandaag alweer 1 maand oud en jij moet nog beginnen aan het feest. Heb ik het nou goed dat jij de laatste bent? Is iedereen verder al bevallen? Heel, heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Toety Froety,

Ik ben ook een half uur tot 3 kwartier bezig met voeden hoor. Het duurt wel even voordat ze het goed onder de knie hebben en dan gaat het wel wat sneller. Mijn dochter poept altijd dus ik moet haar echt verschonen en dan wel 10-12 keer per dag en nog heeft ze uitslag en open plekjes tussen haar billen. Ik weet nog van zoon dat ik het verschonen 's nachts op den duur ook achterwege liet maar in het begin gaat dat vaak nog niet.

Je dochter is pas 15 dagen geleden bevallen en nog steeds een kraamvrouw. Ik denk dat ze zich er ook bij neer moet leggen dat ze haar rust moet nemen en dat het nou eenmaal niet zo snel gaat, al helemaal niet als het een heftige bevalling is geweest. De tips van Tieger over HB en vitamines zou ik zeker ook aanraden en verder veel rust. Niet teveel willen want voor je het weet ben ik weer in je ritme en is die kostbare eerste tijd alweer voorbij.

Mijn dochter komt vaak ook 2 keer per nacht afhankelijk hoe laat de laatste voeding is. Ook al ben ik vreselijk moe ik kan echt van die nachtelijke uurtjes genieten want die periode is maar zo kort, dat je samen lekker knus bij een zwak lampje zit te keuvelen terwijl manlief naast je ligt te pitten. Ik moet dochter ook altijd een half uur overeind houden anders spuugt ze alles weer uit en ben dus ook zo anderhalf uur per voeding bezig. Ik weet dat als ze ouder wordt het allemaal soepeler gaat. Sneller drinken, sneller boeren en sneller weer haar bedje in. Het is nog even afwachten tot die tijd. Ik probeer overdag zo veel mogelijk bij te slapen en dan maar even wat minder bezoek of activiteiten plannen. Met name het huishouden blijft achterwege maar het is even niet anders. En ik zou het leuk vinden als je dochter mee komt schrijven hoor.

Wij mogen ons vanmiddag voor het eerst melden bij het CB. Ik ben benieuwd hoeveel Manouk nu weegt en of ze goedgekeurd wordt, haha.

Er staat bezoek voor de deur. Groetjes!
Parelhoen, ook bij mij sprongen de tranen in de ogen. Mooi beschreven.

Mango, fijn dat de ontsteking en kloven weer weg zijn.

Ik zal manlief vragen om hier thuis alles eerst even voor te doen, zou nl. ook net iets voor mij zijn!

Huppel, vind je het ook zo snel gegaan die eerste maand? M is vrijdag een maand en het is echt voorbij gevlogen.

San, ook hier weer wennen aan de gebroken nachten. Vannacht kwam ze om de drie uur. En voordat ze de voeding binnen heeft en ik weer slaap, komt ze alleen weer. Maar wat huppel zegt, het is ook wel erg knus!

Gisteren en net weer, leek het alsof M lachtte. Smelt! In haar slaap 'lachtte' ze al wel vaak, maar dit is toch anders! (mss was het ook een samentrekking maar dat maakt het er niet minder mooi om).

Yada, ik leef met je mee hoor! Hou vol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En Desi gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Crazydesi: Gefeliciteerd met Twan! Weer een jongetje erbij! Zo worden de verhoudingen toch nog een beetje rechtgetrokken!

Yada: Vriendlief zat net ons schema te bekijken, en hij vond het zelfs sneu voor je! Ik hoop dat je kleintje zich snel aandient!

Troetyfroety: Ik hoop dat je dochter iets heeft aan de tips van Tieger. Ik vond haar stukje erg volledig, ik heb er dan ook niets aan toe te voegen. Lijkt me trouwens wel raar, dochter in Australie en dan net oma worden.

Tieger: Fijn dat je borsten nu weer fijner voelen, lijkt me echt een ramp! De wijkverpleegkundige zei dat ik er ook voor op moest passen, want door mijn grote produktie drinkt Guido nooit een borst helemaal leeg. Tot nu toe gaat het goed...

Murpeltje: Ik hoop voor je dat je vriend snel weer op de been is!

Brabbel: Fijn dat Kaj het zo goed doet! Lijkt me ook wel heel dubbel. Ik hoop dat de operatie snel achter de rug is en dat Kaj dan snel met jullie meemag naar huis!

Mango: Hihi, moet er aan denken nog even te oefenen voordat wij op pad gaan! Ik ben erg benieuwd naar de tips over kolven. Helemaal het tijdstip. Toen we Guido nog bijvoedde, kolfde ik terwijl vriendlief Guido een cupje gaf. Ben jij van plan een "voorraadje" aan te leggen? Aan de ene kant lijkt me dit wel slim, maar aan de andere kant veranderd de samenstelling steeds, dus geef je de kleine dan nog wel de juiste voeding? Ik kreeg als tip dat ik beter niet aanwezig kon lzijn wanneer Guido voor het eerst uit een feslje drinkt, want dan zou hij in de war kunnen raken....

Mijn nicht en ik blijken dezelfde smaak te hebben wat betreft kleding! Er zitten echt geweldige pakjes bij, allemaal vanaf maat 62. Voorlopig hebben we dus echt genoeg kleertjes!

Huppel: Jeetje, Manouk alweer een maand oud! Wat gaat dat snel! Guido is ook al 2 weken oud, echt een maf idee dat we 2 weken terug om dit tijdstip nog niet wisten dat we binnen een paar uur ouders zouden zijn. Spannend, vandaag naar het CB. Ik ben ook lerg nieuwsgierig naar ons eerste bezoekje, ik vraag me echt af wat hij straks weegt!

Grrr, heb ruzie met mijn toetsenbord! De l zit vast.... Erg irritant met typen....

Vriend is boodschapjes aan het doen, daarna wien we met Guido naar buiten. Mijn hoogtepunt van de dag!
Hezter, het eerste lachje! llllllllljkt me heel bijzonder!
yada dikke knuffel voor jou!!!!!

Ik ga zo slapen, vandaag een spannende dag want we worden vandaag oom en tante!!! Schoonzus is nu aan het bevallen, na 42 wk word ze ingeleid.

We gaan ervanuit dat we er vanavond el heengaan, dus nu ff bijtanken, de nachten zijn kort haha

o ja, ik doe met flesvoeding ook een half uur/ drie kwartier erover. Sharon moet heeeeel lang naboeren, spugen etc. Ben bang dat ze net als haar broer reflux heeft, soms komt er na 2 uur nog terug...
Zo net even naar de masseur en de Albert Heijn geweest en zit nu lekker aan ee nbroodje brie met sla en tomaat en een sappie uit de blender met framboos, sinaasappel en druiven. Een tijd geleden vroeg iemand ernaar: Nu er niet zoveel lekker zomerfruit is combineer ik vaak met blikfruit of bevroren fruit. Heb er nu half bevroren frambozen in zitten en sinaasappel en verse pitloze druiven. Lekker koud en fris

Tips over kolven. Het is wel verstandiger om rond de normale voedingstijd te kolven. Als je een voeding over slaat kan je productie teruglopen. Ik kolfde op een gegeven moment standaard rond 22.00 uur. Vriend gaf die voeding rond 00.00 uur. Zo kon ik wat uurtjes slapen tot de nachtvoeding en was ik wat meer uitgerust. Bovendien vond hij dat ook wel erg gezellig met dochterlief op de arm en hij had weer meer rust tussen 00.00 en 6.00 uur.

wat betreft een voorraadje opbouwen: Ik kolfde in het begin meer dan dochterlief nodig had. (by the way, ik moest kolven omdat dochter te jong was om goed te kunnen drinken) Dit vroor ik in in ijsblokjeszakjes (=10cc) en later deels in zakjes en deels in bekertjes (van avent geloof ik) Stickertje met de datum erop. Als dochter een flesje kreeg de oudste melk pakken en de verse weer invriezen. Zo blijft het behoorlijk up to date.

Succes ermee!
Hallo,

Even snel voor mijn middagslaapje, die wel erg nodig is ;-)

Crazydesi: van harte gefeliciteerd met je zoon.

Yada: Succes met de laatste loodjes

Ik heb trouwens de tip gekregen om bij een laag ijzergehalte, floradix te slikken. Ik doe dat nu in tabletvorm. Omdat er veel vitamine B in zit, schijnt het ook goed te zijn voor de kraamtranen.

Marijn zit vandaag al weer boven zijn geboortegewicht en dan te bedenken dat hij nu precies een week en anderhalf uur oud is. Wat gaat het snel zo'n week. Zijn schema is nu heel goed, hij is vannacht om een uur wakker geweest en om half zes. Ik ben trouwens wel gauw een uurtje bezig met voeden, maar ik verschoon hem wel tussendoor om hem wat wakker te houden.

De kraamverzorgster heeft zonet voor de laatste keer afscheid genomen en hoewel ik me prima red met Marijn, vind ik dat nog wel even slikken.

Ik heb met haar voordat ze wegging ook het kolven doorgenomen. Haar tip was om als je begint het tussen twee voedingen door te doen, zodat je dan de eerste keer kunt oefenen met het flesje en als het niet lukt hem alsnog aan de borst kunt leggen. Als het eenmaal goed lukt, moet het kolven plaatsvinden op de momenten dat ik normaal voed.

Ik ga nu slapen,

Liefs,

Lein
Dag lieve meiden,

Heb maar 1 hand vrij,,,,, maar wil even laten weten dat ik zo nu en dan meelees.... het is hier een beetje chaos in huis met nu 3 kindjes waarvan 1 babytje en een uk met waterpokken die niet bij elkaar mogen.... ja, onze kleine meid zit nu ook helemaal onder..., heel vervelend. Ze heeft afgelopen nacht bij oma gelogeerd. Nu is ze vanmiddag weer thuis en slaapt ze ook hier. Kan ik echt ff lekker met haar tutten en knuffen. Dan gaat ze morgenochtend weer naar oma en blijft ze daar hoogstwaarschijnlijk ook weer slapen. Ze snapt er niks van dat ze de baby niet mag aanraken en het is heel moeilijk om haar van het bed af te sturen als ik Roos aan het voeden ben. Daarnaast voelt ze zich natuurlijk ook niet lekker. Onze tweede nacht met de kleine Roos lag ik met beeb in bed en mijn man bij onze andere meid omdat ze alleen maar kon huilen. Allereerste dag waren waterpokken gelukkig nog niet doorgebroken, toen wisten we het nog niet dus heeft ze lekker nog even met Roos op schoot gezeten en hebben we mooie foto's kunnen maken (zonder pokken, hahaha).

CD, onwijs gefeliciteerd met Twan!

Yada, kom op meid, duim elke dag voor je.

Parelhoen, wat heerlijk meid, dat jullie zo kunnen genieten van jullie mannetje. Ik denk aan jullie!

Brabbel, ook voor jou een knuf, hopelijk komt snel alles goed met jullie Kaj!

Met Roos in principe alles ok, gisteren even een dip, moest kolven en vingervoeden, was te zwak/moe voor de borst. Nu weer helemaal ok! Moet alleen wel dag en nacht om de 3 uur voeden en das best slopend als je bedenkt dat ik ongeveer drie kwartier met één voeding bezig ben... pffff.

Later weer een keer meer aandacht voor jullie verhalen, sorry beetje egoverhaal hier....

Liefs en kus Mondy
Ach Mondy, wat sneu! Hopelijk zijn de pokjes gauw ingedroogd!

Lein, lekker dat Marijn al weer boven zijn geboortegewicht zit!

Yada, die tip met het kolven rondom de nachtvoeding is wel handig! Toen was dochter al wat ouder neem ik aan, met wat minder voedingen?

Roze Wolk, balen als Sharon ook reflux heeft! Hier eigenlijk pas 1 keer een stroompje melk uit de mond zien lopen, verder nog geen gespuug of mondjes teruggeven.

Ongeduld, hoe was het op het consultatiebureau? Hoe zwaar was Guido nu?

Hezter, het gaat ook zo snel! En leuk, een eerste lachje! Hier kwam de eerste ook vandaag, alleen zat er een borst voor dus ik kon het niet goed zien. :-(

Huppel, hoe was het bij het cb? Hoe zwaar is Manouk?

San, rustig aan hoor. Eerst aan jezelf denken!

Yada, de dag nog doorgekomen?

Mango, hoe was de wijkverpleegkundige?

Hier is vanmorgen ook de wijkverpleegkundige langsgeweest. Ze heeft nog even meegekeken met een voeding, en vond dat het eigenlijk allemaal hartstikke goed ging. Uiteindelijk hebben we meer over Daan en hoe het met hem ging zitten kletsen dan over Tessel. Wel ook aangegeven dat het op sommige vlakken wel wennen is, qua backupzorg, grootte, zorgen die er wel/niet zijn, etc. Verder is het een prettig mens, dus dat scheelt wel.

Verder eigenlijk weinig bijzonders te melden, ik ga zo maar eens eten klaarmaken voor man en Daan.

Later!
Alle bevallenen gefeliciteerd!

Goh, Yada, dat had ik niet door dat jij de allerlaatste was die hier moest bevallen! Ik denk aan je he, dat weet je :smooch:
Hetzer, wij hebben het eerste echte lachje ook al gehad. Als we spelen met haar gezichtje, neusje en wangetjes aanraken dan komt daar een grote lach. Echt geweldig en heel anders als de lachstuipjes die ze vooral heeft na een voeding.

Manouk woog vanmiddag 4830 gram. Ze is dus bijna een kilo aangekomen in die maand. :-O We hoeven dus niet te vragen of het wel goed gaat ;-) Verder was alles prima en stonden we zo weer buiten. Over een maand moeten we terugkomen voor het eerste prikje :-|

Verder kan ik in dit scherm niet teruglezen maar voor Yada nog een extra :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Vliezen gebroken en 1e weeen gehad.
OOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!

Spannend Yada! Leuk dat je het hier nog komt melden!

Ik wens je een vlotte bevalling toe!

:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven