Kinderen
alle pijlers
kan een warme kruik kwaad als je net zwanger bent
woensdag 30 januari 2008 om 21:18
Hoi allemaal,
Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Ik heb heeeeeeel veel last van mijn buik en rug. Zelf met paracetamol is het haast niet te doen. Een warme kruik verlicht wel een beetje. Maar te warm hebben is ook niet goed geloof is. Weet iemand of een warme kruik kwaad kan in de zwangerschap.
Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Ik heb heeeeeeel veel last van mijn buik en rug. Zelf met paracetamol is het haast niet te doen. Een warme kruik verlicht wel een beetje. Maar te warm hebben is ook niet goed geloof is. Weet iemand of een warme kruik kwaad kan in de zwangerschap.
woensdag 30 januari 2008 om 21:36
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had in de eerste periode ook veel last van buikpijn.
Mijn verloskundige adviseerde echter om de eerste drie maanden niet naar de sauna te gaan. Dit omdat de temperatuur van de baby altijd een graad hoger is dan de jouwe. Als je temp in de sauna dan stijgt, stijgt die van de baby nog meer. Dat schijnt toch niet goed te zijn. Maar de meningen zijn erover verdeeld. Ik durfte daarom ook geen kruik te gebruiken, maar waarschijnlijk zal het weinig kwaad kunnen.
Een lekkere warme douche en een kopje kruidenthee helpt misschien ook wel.
Paracetamol mag je wel (met mate) slikken, aspirine weer niet.
Mijn verloskundige adviseerde echter om de eerste drie maanden niet naar de sauna te gaan. Dit omdat de temperatuur van de baby altijd een graad hoger is dan de jouwe. Als je temp in de sauna dan stijgt, stijgt die van de baby nog meer. Dat schijnt toch niet goed te zijn. Maar de meningen zijn erover verdeeld. Ik durfte daarom ook geen kruik te gebruiken, maar waarschijnlijk zal het weinig kwaad kunnen.
Een lekkere warme douche en een kopje kruidenthee helpt misschien ook wel.
Paracetamol mag je wel (met mate) slikken, aspirine weer niet.
woensdag 30 januari 2008 om 23:12
Mij werd een kruik afgeraden, paracetamol kan gek genoeg minder kwaad. Een kruik in je rug kan wel, maar niet te warm en niet te lang. Wat bij mij goed hielp, was als mijn vriend zijn warme hand op mijn buik legde (en dat mag wel). Warm bad schijnt ook geen aanrader te zijn, maar goed, dat is wat mij geadviseerd is door de IVF kliniek.