kan een warme kruik kwaad als je net zwanger bent

30-01-2008 21:18 22 berichten
Hoi allemaal,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Ik heb heeeeeeel veel last van mijn buik en rug. Zelf met paracetamol is het haast niet te doen. Een warme kruik verlicht wel een beetje. Maar te warm hebben is ook niet goed geloof is. Weet iemand of een warme kruik kwaad kan in de zwangerschap.
Nee, een warme kruik kan echt geen kwaad. Je kunt zelfs naar de sauna, je kleintje merkt daar echt niets van.

Als die kruik jou kan helpen ontspannen, dan is dat alleen maar goed.

Oh ja, nog gefeliciteerd met je zwangerschap !!!!

Wanneer ben je uitgerekend ?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er niks vanaf maar instinctief zou ik eerder zeggen: laat de paracetamol achterwege.

Succes verder en ik hoop op nuttige tips voor je!
Paracetamol mag.

Echt te warm is niet lekker voor een baby in je buik (zoals bv vol in de zon liggen), weet niet of dat ook voor zo'n kleine embryo geldt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had in de eerste periode ook veel last van buikpijn.

Mijn verloskundige adviseerde echter om de eerste drie maanden niet naar de sauna te gaan. Dit omdat de temperatuur van de baby altijd een graad hoger is dan de jouwe. Als je temp in de sauna dan stijgt, stijgt die van de baby nog meer. Dat schijnt toch niet goed te zijn. Maar de meningen zijn erover verdeeld. Ik durfte daarom ook geen kruik te gebruiken, maar waarschijnlijk zal het weinig kwaad kunnen.

Een lekkere warme douche en een kopje kruidenthee helpt misschien ook wel.

Paracetamol mag je wel (met mate) slikken, aspirine weer niet.
Grappig dat je wel zo paracetamol slikt maar over een kruik twijfelt. Het lijkt me dat van een kruik tegen je rug niet je hele lichaam opwarmt. Maar dat is mijn logisch verstand. Je mag tenslotte ook gewoon lekker in bad.
Die kleine zit ook nog helemaal onderin in je schede. Als je de kruik op je buik houdt dan lijkt mij niks aan de hand.

Je zou event. je verloskundige kunnen bellen..

Goeie zwangerschap verder!!
Kruik en paramolletje mogen zeker hoor !

Gewoon lekker doen. Als je maar ontspant !

Lekker genieten enne... gefeliciteerd.
What matters most is how you see yourself
Arme verloskundige.
Mij werd een kruik afgeraden, paracetamol kan gek genoeg minder kwaad. Een kruik in je rug kan wel, maar niet te warm en niet te lang. Wat bij mij goed hielp, was als mijn vriend zijn warme hand op mijn buik legde (en dat mag wel). Warm bad schijnt ook geen aanrader te zijn, maar goed, dat is wat mij geadviseerd is door de IVF kliniek.
Wat is dat nou voor een vergelijking, paracetamol en een kruik..
Warm bad en sauna zijn mij ook afgeraden. Dan is de temperatuur toch te hoog zeiden ze en dat komt je baby niet ten goede....
Ik zou iig geen paracetamol gebruiken, en al helemaal niet in het begin als alles nog "aangemaakt" moet worden en de celdelingen nog in volle gang zijn.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat is een warm bad? Ik douch of badder nooit warmer dan lichaamstemperatuur. Of is dat ook te warm?
Paracetamol wordt door artsen anders nooit afgeraden.
goudvis30 schreef op 30 januari 2008 @ 22:19:

Die kleine zit ook nog helemaal onderin in je schede. Als je de kruik op je buik houdt dan lijkt mij niks aan de hand.

Je zou event. je verloskundige kunnen bellen..

Goeie zwangerschap verder!!
Wáár zit dat kind volgens jou?? In je schede?
Wel knap, dat het dan vier weken na de bevruchting al ingedaald is....
Nou, misschien heb ik wel een afwijking hoor, maar bij mij zaten ze pas in mijn schede toen ik aan het bevallen was....
:rofl:
Liv, bij mij heeft ze nooit in de schede gezeten!

O jawel, toch: op de heenweg.
Ja, de heenweg gaat nog wel, maar de weg terug..... Die had wat mij betreft ook wel anders gemogen hoor...
Ja een bad op lichaams temperatuur is prima. Maar normaal gesproken neem ik een nogal warm bad en dat schijnt niet zo goed te zijn, maar ik geloof dat de adviezen hierin ook weer verschillen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven