Mode & Beauty
alle pijlers
Onzeker door opmerkingen kind
vrijdag 1 februari 2008 om 13:51
Ben gisteren met tegenzin naar een etentje gegaan. Zit de laatste tijd niet zo lekker in mijn vel. Het is uit met mijn vriend. De rest gaat ook niet zo rooskleurig. Beetje down dus.
Alle , we zitten dus te eten , heel even lijk ik te zijn afgeleid door aanwezigheid van mijn vriendinnen en opeens komt zo'n kind naar me toe en begint me de hele tijd te vertellen dat ik op een heks lijk omdat mijn neus zo lang is. En kind wil me maar niet met rust laten , de hele tijd probeert die mijn aandacht te trekken door allenmaal lelijke dingen over me te zeggen. Ik weet dat kinderen meestal eerlijk zijn daarom vond ik het niet zo leuk vooral omdat het kind maar bleef dooorgaan totdatik een praatje met hem maakte Heel vervelend. Ik weet dat ik een aantrekkelijke vrouw ben . Tenminste daar ga ik vanuit omdat veel mannen dat tegen me gezegd hebben. Maar goed, op zo'n moment voel je je toch echt ongemakkelijk omdat ineens al die aandacht naar je toe gericht is en iedereen je lijkt te beoordelen.
Klinkt heel kinderachtig dit , maar ik wou het echt even kwijt omdat het mijn avondje wel verpest heeft gisteren.
Alle , we zitten dus te eten , heel even lijk ik te zijn afgeleid door aanwezigheid van mijn vriendinnen en opeens komt zo'n kind naar me toe en begint me de hele tijd te vertellen dat ik op een heks lijk omdat mijn neus zo lang is. En kind wil me maar niet met rust laten , de hele tijd probeert die mijn aandacht te trekken door allenmaal lelijke dingen over me te zeggen. Ik weet dat kinderen meestal eerlijk zijn daarom vond ik het niet zo leuk vooral omdat het kind maar bleef dooorgaan totdatik een praatje met hem maakte Heel vervelend. Ik weet dat ik een aantrekkelijke vrouw ben . Tenminste daar ga ik vanuit omdat veel mannen dat tegen me gezegd hebben. Maar goed, op zo'n moment voel je je toch echt ongemakkelijk omdat ineens al die aandacht naar je toe gericht is en iedereen je lijkt te beoordelen.
Klinkt heel kinderachtig dit , maar ik wou het echt even kwijt omdat het mijn avondje wel verpest heeft gisteren.
vrijdag 1 februari 2008 om 13:57
vrijdag 1 februari 2008 om 13:58
vrijdag 1 februari 2008 om 13:59
De ouders zaten erbij , leuk te glimlachen. De vader maakte heel even een opmerking naar het kind dat ik zogenaamd een leuke heks was, waarop het kind heel lief antwoorde dat het niet zo was.
Op dat moment wil je iets terug zeggen , maar je kunt moeilijk tegen een kind gaan beginnen. Heb me ook voor de domme gehouden en ben lekker verder gegaan met negeren. Ik ben waarschijnlijk echt stom dat ik ermee zit, maar ik vind het nog steeds een beetje vervelend. Waarschijnlijk omdat alles op zo'n moment te veel kan worden , maar goed.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:00
Ha, ha, op een gegeven moment zei de dochter van een vriendin me dat ik zo'n rare stem had. Heb ook heel lang gedacht daarna dat ik maar beter mijn mond kon houden. Herken het wel dus.
Een andere keer vroeg een jongetje van 4 aan me of ik zwanger was. Heb maat 36-38, dus je hoeft niet kogelrond te zijn voor die vraag. Bleek dat ie vond dat ik grote borsten had. Ha, ha, tja vanuit zijn gezichtspunt.....jammer dat ik zo klein ben, dat alleen 4 jarigen dat zien.
Kan wel zijn dat ze de waarheid zeggen maar ze zeggen vooral van alles over datgene wat ze nog niet kennen, dus wat anders is dan bij hun mamma en pappa. Kinderen vinden hun mamma en pappa meestal mooi (tot een bepaalde leeftijd, heb het niet over pubers) en als jij niet op hen lijkt, dan ben je in hun ogen niet mooi. Zo kun je het ook zien.
Volgende keer een grote glimmende ketting dragen. Heb je nergens last van, kinderen zijn net eksters.
Een andere keer vroeg een jongetje van 4 aan me of ik zwanger was. Heb maat 36-38, dus je hoeft niet kogelrond te zijn voor die vraag. Bleek dat ie vond dat ik grote borsten had. Ha, ha, tja vanuit zijn gezichtspunt.....jammer dat ik zo klein ben, dat alleen 4 jarigen dat zien.
Kan wel zijn dat ze de waarheid zeggen maar ze zeggen vooral van alles over datgene wat ze nog niet kennen, dus wat anders is dan bij hun mamma en pappa. Kinderen vinden hun mamma en pappa meestal mooi (tot een bepaalde leeftijd, heb het niet over pubers) en als jij niet op hen lijkt, dan ben je in hun ogen niet mooi. Zo kun je het ook zien.
Volgende keer een grote glimmende ketting dragen. Heb je nergens last van, kinderen zijn net eksters.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:00
Tom Cruise heeft ook een grote neus, so what. Opvoeden is ook een kunst zeg! LAat je vooral niet gek maken. O ja, ik heb ook altijd te horen gekregen van mijn klasgenoten dat ik een grote neus zou hebben. Ik vindt het zelf meevallen en hij functioneert prima
anoniem_34274 wijzigde dit bericht op 01-02-2008 14:02
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 1 februari 2008 om 14:02
Snap niet zo goed hoe je je van slag kunt laten brengen door de opmerkingen van een KIND.
Punt 1: kinderen zijn soms net mensen. Ze zijn niet altijd eerlijk, en zullen soms genadeloos jouw zwakke plek vinden en dat plekje lekker blijven indrukken omdat de reactie zo leuk is.
Punt 2: na de eerste opmerking had ikzelf dat kind al verzocht even lekker een eindje op te hoepelen. Bij de tweede opmerking ouders laten weten dat hun kind je stoort tijdens de maaltijd en verzocht op het kind te letten. Dat zij hun kind meenemen naar een restaurant betekent niet dat ze ontslagen worden van hun opvoedkundige taken.
Punt 3: het klinkt inderdaad erg kinderachtig, in de trant van 'hij sit mu te pestuh...' Jij bent de volwassene, jammer dat je je niet zo gedragen hebt.
Punt 1: kinderen zijn soms net mensen. Ze zijn niet altijd eerlijk, en zullen soms genadeloos jouw zwakke plek vinden en dat plekje lekker blijven indrukken omdat de reactie zo leuk is.
Punt 2: na de eerste opmerking had ikzelf dat kind al verzocht even lekker een eindje op te hoepelen. Bij de tweede opmerking ouders laten weten dat hun kind je stoort tijdens de maaltijd en verzocht op het kind te letten. Dat zij hun kind meenemen naar een restaurant betekent niet dat ze ontslagen worden van hun opvoedkundige taken.
Punt 3: het klinkt inderdaad erg kinderachtig, in de trant van 'hij sit mu te pestuh...' Jij bent de volwassene, jammer dat je je niet zo gedragen hebt.
Om een kort verhaal lang te maken...
vrijdag 1 februari 2008 om 14:03
Waarschijnlijk heeft ie net een boekje gelezen (of is voorlezen) met daarin een verhaaltje over een heks. En als jij dan een vreemde voor hem bent dan wordt er al snel wat op je geprojecteerd, niet om hoe je er uit ziet, maar omdat dat kind daar gewoon mee in z'n hoofd zit.
Ik vind trouwens wel dat je daar gewoon wat van kan zeggen, zeker als de ouders het niet doen.
Ik vind trouwens wel dat je daar gewoon wat van kan zeggen, zeker als de ouders het niet doen.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:04
vrijdag 1 februari 2008 om 14:10
Summerbreeze, hoor je me zeggen dat ik het allemaal zo goed weet? Ik vind haar reactie gewoon kinderachtig, wat ze zelf ook al in haar openingspost min of meer zegt. Overigens vind ik de reactie van de ouders van dat kind volslagen ongepast. Het maakt het reageren op het gedrag van het kind dan inderdaad een stuk moeilijker. Dit stukje had ik nog niet gelezen toen ik mijn bericht aan het schrijven was.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:11
Dat is precies wat ik achteraf wou zeggen, het kwam gewoon zo uit het niets en ik was tussendoor zo druk bezig in gesprek met vriendinnen. Soms weet je niet wat je moet zeggen , hoewel ik wel vaker een woordje klaar heb kon ik deze keer niks verzinnen.
Ook een beetje om er geen punt van te maken en de rest van de avond niet te verpesten. Het kind was trouwens wel opgehouden nadat ik hem aandacht had gegeven.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:12
vrijdag 1 februari 2008 om 14:18
ja ik maakte er als het waren een geintje van. Zo van oh vind je dat , nooit eerder gezien , zeker? En toen die vader een opmerking maakte, was ik gewoon gaan negeren en verder gaan lachen met vriendinnen.
Jammer dat ik toen niks fatsoenlijks terug kon zeggen. Was een beetje onaangenaam verrast deep down inside, vandaar,
Bedankt dat jullie mij serioeus nemen. Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar toch voel me hier niet blijer door
Jammer dat ik toen niks fatsoenlijks terug kon zeggen. Was een beetje onaangenaam verrast deep down inside, vandaar,
Bedankt dat jullie mij serioeus nemen. Ik weet dat er ergere dingen zijn, maar toch voel me hier niet blijer door
vrijdag 1 februari 2008 om 14:18
Ik zou de ouders er zeker ook op aangesproken hebben en dan in de Ik-vorm. Dat IK het vervelend vind dat dat kind zich zo gedraagt. En die ouders zouden mijn vrienden niet meer zijn als ze zo reageerden. Kom op, je mag een kind wel aanpakken hoor als het dit soort dingen blijft zeggen. Dat is gewoon een kwestie van ze fatsoen bijbrengen.
Tot slot horen kinderen 's avonds in hun bed en niet in een restaurant.
Tot slot horen kinderen 's avonds in hun bed en niet in een restaurant.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:24
Ik was hard in mijn reactie, maar dat is omdat ik me niet kan voorstellen dat zoiets je hele avond kan verpesten. Dat je even van je stuk gebracht bent, oke. Maar je zegt zelf al dat je genoeg mannelijke aandacht krijgt en dat je een aantrekkelijke vrouw bent. Zal te maken gehad hebben met dat je niet lekker in je vel zit dat het er zo ingehakt heeft. Sorry...
vrijdag 1 februari 2008 om 14:24
Nou, nou, nou, ouders zijn ook maar mensen hoor. Zij weten waarschijnlijk ook niet één twee drie een goede reactie te geven op hun kind, net als TO. Ze proberen het kind vast fatsoen bij te brengen, maar staan hierin ook niet 24 uur per dag in de opperste staat van paraatheid. En soms hebben al je probeersels en je energie niet het gewenste resultaat.
Soms moet je dingen gewoon even slikken, dit is er zo eentje. Lijkt me geen reden om een vriendschap voor op het spel te zetten. Als het nou vaker gebeurt, dan kun je er misschien voorzichtig iets over zeggen tegen de ouders, maar één incident, kom op zeg.
Ik begrijp wel dat TO zich even rot voelt, maar dat slijt vanzelf.
Soms moet je dingen gewoon even slikken, dit is er zo eentje. Lijkt me geen reden om een vriendschap voor op het spel te zetten. Als het nou vaker gebeurt, dan kun je er misschien voorzichtig iets over zeggen tegen de ouders, maar één incident, kom op zeg.
Ik begrijp wel dat TO zich even rot voelt, maar dat slijt vanzelf.
vrijdag 1 februari 2008 om 14:27
Laten we voorop stellen dat dit erg vervelend voor je is! Iedereen zou zich in zo'n situatie ongemakkelijk voelen. Maar..... probeer de kinderlijke humor ervan in te zien. Hoe oud was het kind in kwestie eigenlijk?
Ik weet van mijn moeder dat ik vroeger, toen ik twee jaar was, op de speelplaats van de peuterspeelzaal - als we mijn broer gingen ophalen- onder een mevrouw met een hazenlip ging staan, naar boven wees en dan heel hard riep: mama, kom eens kijken, deze mevrouw ziet erg gek uit! Mijn moeder legde thuis uit dat zoiets niet netjes was, maar de volgende keer deed ik het weer en ik riep "deze mevrouw ziet erg gek uit". Mijn moeder zei toen "dat klopt". Daarna was het over en heb ik het niet meer gedaan....
Misschien was de situatie niet aardig, maar ik was te jong om te begrijpen wat er mis was. Ik was verbaasd om wat ik zag en wilde dat laten zien... Zolang mijn moeder niet gezegd had dit ook te zien, zou ik - op die leeftijd!- waarschijnlijk zijn doorgegaan...
Kijk, als dit kind een jaar of zes ofzo is, vind ik het anders...
Ik weet van mijn moeder dat ik vroeger, toen ik twee jaar was, op de speelplaats van de peuterspeelzaal - als we mijn broer gingen ophalen- onder een mevrouw met een hazenlip ging staan, naar boven wees en dan heel hard riep: mama, kom eens kijken, deze mevrouw ziet erg gek uit! Mijn moeder legde thuis uit dat zoiets niet netjes was, maar de volgende keer deed ik het weer en ik riep "deze mevrouw ziet erg gek uit". Mijn moeder zei toen "dat klopt". Daarna was het over en heb ik het niet meer gedaan....
Misschien was de situatie niet aardig, maar ik was te jong om te begrijpen wat er mis was. Ik was verbaasd om wat ik zag en wilde dat laten zien... Zolang mijn moeder niet gezegd had dit ook te zien, zou ik - op die leeftijd!- waarschijnlijk zijn doorgegaan...
Kijk, als dit kind een jaar of zes ofzo is, vind ik het anders...
vrijdag 1 februari 2008 om 14:36
Oke laten we stellen dat ik een normale vrouw ben die er verzorgd uitziet en niet van plan is om haar uiterlijk te gaan veranderen. Een hazenlip is wel iets wat om een ingreep vraagt en medisch te verhelpen is.
Maar goed,neem aan dat zoiets bij het leven hoort. Hoe vaak zijn de vrouwen niet gemeen naar elkaar om hun eigen onzekerheid te verdoezelen.
Ik denk dat het met kinderen soort gelijk iets is. Niet dat kinderen onzeker zijn dat niet , maar idd bepaalde dingen van hun ouders overnemen. Misschien is de vader een ontzettende pestkop. Weet ik toch niet.
Het zijn idd kleine mensen, zo beschouw ik ze tenminste. Of ik ben idd een lelijkerd ) Niet meer op stap , nooit meer daten , nooit nooit nooit ...Het is gewoon een moment opname.. Een rot moment. Zal idd slijten ...
Ben blij dat jullie luisteren
Maar goed,neem aan dat zoiets bij het leven hoort. Hoe vaak zijn de vrouwen niet gemeen naar elkaar om hun eigen onzekerheid te verdoezelen.
Ik denk dat het met kinderen soort gelijk iets is. Niet dat kinderen onzeker zijn dat niet , maar idd bepaalde dingen van hun ouders overnemen. Misschien is de vader een ontzettende pestkop. Weet ik toch niet.
Het zijn idd kleine mensen, zo beschouw ik ze tenminste. Of ik ben idd een lelijkerd ) Niet meer op stap , nooit meer daten , nooit nooit nooit ...Het is gewoon een moment opname.. Een rot moment. Zal idd slijten ...
Ben blij dat jullie luisteren