Actueel
alle pijlers
De bekentenis van Joran van der Sloot
maandag 4 februari 2008 om 11:51
maandag 4 februari 2008 om 11:54
Ongeloofwaardig dat Joran van het lichaam van Natalee af moest alleen maar omdat 'het niets meer deed'. (alsof het een ding is)
Dat doe je alleen als je iets te verbergen hebt, en andere mensen als 'dingen' beschouwt die 'het doen' of 'niet doen'.
In alle andere scenario's leg je de persoon die onwel is geworden in de stabiele zijligging en bel je een hulpdienst.
Ik kan me zo voorstellen dat hij onder invloed van drugs ergens te ver in gegaan is dat tot haar dood heeft geleid. (Er zijn op dit thema vele scenario's mogelijk, daar ga ik bewust even niet op in)
Deze jongen is zo gestoord, dat het best kan zijn dat hij bepaalde herinneringen 'gewist' heeft uit zijn geheugen, drugs zijn ook niet echt bevorderlijk voor een goed geheugen, dat kan ook meegespeeld hebben.
Het verhaal wat hij opgehangen heeft aan Patrick kent hiaten, maar was wel veelzeggend. Er is veel meer wat wij nog niet weten, maar hij zal moord altijd ontkennen. Hij zal haar misschien niet met opzet hebben gedood, maar ik denk uit onvoorzichtigheid, lompheid. Deze jongen kent het verschijnsel oorzaak en gevolg niet, en heeft geen respect voor anderen. Als je iemands keel dichtknijpt schokt ie ook, maar wellicht ervoer hij op dat moment niet dat het zijn handen waren die het deden. Zoiets zou het geweest kunnen zijn. Drugs spelen een grote rol hier, maar ook dat deze jongen ernstig gestoord is.
Dat doe je alleen als je iets te verbergen hebt, en andere mensen als 'dingen' beschouwt die 'het doen' of 'niet doen'.
In alle andere scenario's leg je de persoon die onwel is geworden in de stabiele zijligging en bel je een hulpdienst.
Ik kan me zo voorstellen dat hij onder invloed van drugs ergens te ver in gegaan is dat tot haar dood heeft geleid. (Er zijn op dit thema vele scenario's mogelijk, daar ga ik bewust even niet op in)
Deze jongen is zo gestoord, dat het best kan zijn dat hij bepaalde herinneringen 'gewist' heeft uit zijn geheugen, drugs zijn ook niet echt bevorderlijk voor een goed geheugen, dat kan ook meegespeeld hebben.
Het verhaal wat hij opgehangen heeft aan Patrick kent hiaten, maar was wel veelzeggend. Er is veel meer wat wij nog niet weten, maar hij zal moord altijd ontkennen. Hij zal haar misschien niet met opzet hebben gedood, maar ik denk uit onvoorzichtigheid, lompheid. Deze jongen kent het verschijnsel oorzaak en gevolg niet, en heeft geen respect voor anderen. Als je iemands keel dichtknijpt schokt ie ook, maar wellicht ervoer hij op dat moment niet dat het zijn handen waren die het deden. Zoiets zou het geweest kunnen zijn. Drugs spelen een grote rol hier, maar ook dat deze jongen ernstig gestoord is.
maandag 4 februari 2008 om 12:02
maandag 4 februari 2008 om 12:04
maandag 4 februari 2008 om 12:08
Hmm, ja dat vond ik dus juist totaal niet kloppen. Peter zei inderdaad dat Joran heel happig was om het verhaal te vertellen en dat hij het al tien keer eerder had willen vertellen, maar dat Patrick de boot steeds afhield.
Maar zo kwam het helemaal niet over bij mij. Patrick moest in het begin echt veel vragen aan Joran. Joran voelde zich zichtbaar ongemakkelijk en was helemaal niet zo happig om het te vertellen. Hij gaf steeds hele korte zinnetjes als antwoord en Patrick moest echt veel info uit hem trekken.
Pas ná dit eerste verhaal en tijdens vervolg autoritjes leek Joran meer op zijn gemak en vertelde hij wel veel meer. Maar tijdens zijn allereerste 'biecht' vond ik hem helemaal niet zo gretig overkomen.
maandag 4 februari 2008 om 12:08
Misschien was Natalee nog niet zo lang bezig met drugs en drank en had die moeder nog niks door, zat nog in denial, zoiets.
Ze beweerde ook zo stellig dat haar dochter nog maagd was. Tja, achttien, zwaar zuipen, drugs gebruiken, dan vallen de remmen wel weg hoor. Mama was nog niet meegegroeid met dochter, vermoed ik. Die was nog in de fase dat Natalee nog wél een braaf meiske was.
Het is mij: shaHla (Iranian version)
maandag 4 februari 2008 om 12:09
Ik denk dat leeftijd wel meegespeeld heeft, als hij ouder was geweest dan waren de zaken wellicht anders gelopen. Misschien was ze dan alsnog dood geweest, als het door de drugs kwam, maar had hij wel een ambulance gebeld en was dit niet zo'n groot media spektakel geworden. Alhoewel...de moeder van Natalee indachtig gehouden, dan misschien ook wel.
maandag 4 februari 2008 om 12:15
Dat bedoel ik: mama en stiefpa hebben er meteen een heel mediacircus van gemaakt en nu komt ma weer met een boek op de proppen, dat aantoonbaar vol met leugens staat.
Er is namelijk ook weer een ander boek uitgekomen waar allerlei verhalen worden ontkracht en zaken worden verteld die ma graag onder het tapijt wil houden. Zo was ze blijkbaar net ontslagen uit een of andere afkickkliniek.
Dat ze haar / hun connecties in de televisiewereld en de politiek gebruiken om aandacht te krijgen, snap ik nog, maar blijkbaar zijn heel veel mensen alweer vergeten hoe (vreemd) ze zich hebben opgesteld toen het allemaal net gebeurd was.
Maar goed, het blijft natuurlijk buiten kijf dat het vreselijk is wat er gebeurd is en ik wil ook zeker geen Zwarte Piet toespelen aan die moeder; maar ik begrijp niet zo goed waarom zij op deze manier handelt.
Er is namelijk ook weer een ander boek uitgekomen waar allerlei verhalen worden ontkracht en zaken worden verteld die ma graag onder het tapijt wil houden. Zo was ze blijkbaar net ontslagen uit een of andere afkickkliniek.
Dat ze haar / hun connecties in de televisiewereld en de politiek gebruiken om aandacht te krijgen, snap ik nog, maar blijkbaar zijn heel veel mensen alweer vergeten hoe (vreemd) ze zich hebben opgesteld toen het allemaal net gebeurd was.
Maar goed, het blijft natuurlijk buiten kijf dat het vreselijk is wat er gebeurd is en ik wil ook zeker geen Zwarte Piet toespelen aan die moeder; maar ik begrijp niet zo goed waarom zij op deze manier handelt.
maandag 4 februari 2008 om 12:15
maandag 4 februari 2008 om 12:17
Die Patrick he, of die was niet zo snugger, of ze hebben flink geknipt en geplakt in de tapes. Voor deel 2. Hoop ik. Want de meest voor de hand liggende vragen? Die stelde hij niet. De allereerste vraag die hij zeker had moeten stellen is natuurlijk: "Maar Joran, waarom belde je geen ambulance als ze niet door jouw toedoen stuk ging? ( Ik ben het er overigens mee eens dat hij Natalee ernstig "ontmenst" om er nog makkelijker mee om te kunnen gaan). Of "maar Joran, waaróm moesten die schoenen weg?"
En dat Patrick zich uit de goedheid van zijn hart meldt? Moeilijk te geloven hoor. Maar dat soort dingen zullen nog wel duidelijk worden de komende dagen, want ik neem aan dat de media zich stort op deze "ondernemer".
"We" zijn niet veel wijzer geworden. Ik hoop dat dat nog komt.
En dat Patrick zich uit de goedheid van zijn hart meldt? Moeilijk te geloven hoor. Maar dat soort dingen zullen nog wel duidelijk worden de komende dagen, want ik neem aan dat de media zich stort op deze "ondernemer".
"We" zijn niet veel wijzer geworden. Ik hoop dat dat nog komt.
maandag 4 februari 2008 om 12:20
Dametje,
De kans is denk ik groot dat ze helemaal niet dood was. Zo snel ga je niet dood aan een overdosis of aan drank. Ik denk dat ze gewoon out gegaan is. In Jorans wereld is echter zijn hachje belangrijker dan dat van iedereen, en een dokter bellen omdat een meisje met haar slipje op haar enkels out op het strand ligt terwijl jij zelf strak van de coke staat, dat is dan niet zo handig. Want a) je hoorde eigenlijk gewoon in bed te liggen want je hebt morgen examen, b) als je nu de dokter belt ben je heel verdacht want je staat zelf strak, c) iedereen gaat op zoek naar die dealer en dan heb je een mega probleem met je onderwereldvriendjes en d) je vader en moeder vermoorden je. En e) als het kind doodgaat of dood blijkt als de ambulance arriveert, draai je waarschijnlijk de bak in voor dood door schuld en drugshandel.
Ik snap dus heel goed dat hij geen ambulance gebeld heeft, hij had teveel te verliezen.
De kans is denk ik groot dat ze helemaal niet dood was. Zo snel ga je niet dood aan een overdosis of aan drank. Ik denk dat ze gewoon out gegaan is. In Jorans wereld is echter zijn hachje belangrijker dan dat van iedereen, en een dokter bellen omdat een meisje met haar slipje op haar enkels out op het strand ligt terwijl jij zelf strak van de coke staat, dat is dan niet zo handig. Want a) je hoorde eigenlijk gewoon in bed te liggen want je hebt morgen examen, b) als je nu de dokter belt ben je heel verdacht want je staat zelf strak, c) iedereen gaat op zoek naar die dealer en dan heb je een mega probleem met je onderwereldvriendjes en d) je vader en moeder vermoorden je. En e) als het kind doodgaat of dood blijkt als de ambulance arriveert, draai je waarschijnlijk de bak in voor dood door schuld en drugshandel.
Ik snap dus heel goed dat hij geen ambulance gebeld heeft, hij had teveel te verliezen.
Am Yisrael Chai!
maandag 4 februari 2008 om 12:24
Dat ben ik met je eens. Hij vertelde zijn verhaal tenslotte vrijwillig.
Volgens mij zijn we met de uitzending van gisteren in ieder geval wat Natalee en haar lot betreft, dichter bij de waarheid dan ooit tevoren. Het enige positieve is dat de familie en de vrienden nu in ieder geval zeker weten dat ze inderdaad overleden is en dat Joran meer weet van die verdwijning dan tot nu toe uit de verhoren naar voren is gekomen.