Is ze egoistisch??

30-12-2007 01:56 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meestal ben ik in dit forum alleen een lezer, maar nu moet ik toch wat kwijt. Sinds een jaar of 11 ben ik getrouwd. Ons seksleven is eigenlijk nooit grandioos geweest en het initiatief tijdens het vrijen komt bijna altijd van mijn kant. Vanavond was het weer zover. Omdat de kinderen deze week logeren zijn en we het hujis voor ons alleen hebben, heb ik voor mijn vrouw het het bad vol laten lopen en beneden in de woonkamer het bankstel en de tafel omgetoverd in een bed. Romantische verlichting, kaarsjes, drankje. Vervolgens de attributen die zij leuk vindt er bij gehaald. Zoals massageolie, vibrator, blinddoek, touw (van een beetje vastbinden raakt ze opgewonden).

Na het bad ben ik bijna twee uur met haar aan de slag geweest. Heerlijk vond ze het. Zo ver zo goed. Op mijn opmerking of mde rollen omgedraaid konden worden en ik nu verwend kon worden kwam eerst een twijfelachtig gezicht en vervolgens wilde ze wel even pijpen (heeft ze moeite mee) . Alles bij elkaar een minuutje dat was het, (nog wel geneukt daarna). Later vanavond heb ik haar gevraagd waarom het voor haar zo moeilijk is om zelf het initiatief te nemen. Ze kan kletsen als de beste, maar als het onderwerp seks aan de orde is kan ze zich moeilijk uiten. Ook nu weer. Eigenlijk kwam het er op neer dat zij het probleem niet zo ziet ''je bent toch klaargekomen!?'' Ze heeft er geen enkele moeite mee om verwend te worden en niets terug te doen. Ze geniet wel heel veel van seks, zolang ik haar maar verwen. Een leuke avond eindigt voor mij dan toch weer met een domper.

Ik vraag mij of of er mensen zijn die dit in hun relatie ook herkennen en er wellicht een oplossing voor hebben gevonden.
doddie schreef op 04 februari 2008 @ 11:44:

je zet geen druk maar geeft je eigen grens aan hoever je met haar kunt meegaan. zij is vrij te doen wat ze wil maar als dit is wat ze wil wil jij niet meer zo verder met haar.

Ik vind dat geen druk zetten maar je grens en onvermogen aangeven. Zij heeft nl nog steeds de keus, weet als er niets veranderd dat jij wil stoppen. Zij kan dus nog oplossingen zoeken, het serieus nemen of inderdaad doorgaan zoals zij wil maar dan wel zonder jou.
En dat is ook een probleem, ik kan niet zomaar mijn koffers pakken. Ik kan nergens naartoe zo plots.
moet dat dan plots?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
doddie schreef op 04 februari 2008 @ 11:47:

[...]

Hier vind ik dat je iets over het hoofd ziet. Jij zegt dat het lijkt of ze er niets aan wil doen, maar geeft tevens aan dat ze wel haar best doet. Meer zit er door onvermogen dus blijkbaar niet in terwijl jij dat ziet als niet haar best willen doen. JOuw beste manier hoeft niet te beteken dat zij zich er dus makkelijk van af maakt. Binnen haar mogelijkheden doet ze er wel wat aan. Maar dat is blijkbaar voor jou niet genoeg.

Met haar best doen werden prive zaken bedoeld.

Met haar best doen in de slaapkamer bedoel ik reactie van haar naar mij toe (lichamelijk). Mijn voornemen voor 2008 was om mij in de slaapkamer net zo als haar te gedragen. We hebben dus nog geen sex gehad. Mijn piemel,achterwerk durft ze niet eens met haar handen aan te raken, een condoom omdoen ho maar.

Ik dacht laat ik mijn onderbroek eens aanhouden, wie weet.

Wordt geinterpreteerd alsof ik geen zin zou hebben. Nou zo gaat ie goed. Dit alles bij elkaar opgeteld is voor mij de reden om te zeggen dat ze aub een ander kan zoeken.

Voor mij zijn dit signalen dat ik sexueel niets voor haar beteken en dat de sex voor haar gestolen kan worden.

Wees dan zo flink om te zeggen ga het buiten de deur zoeken want ik kan op dit gebied niets voor je betekenen. (zeker als je het voor je partner verschrikkelijk vindt, maar geen oplossong wil zoeken).
waarom moet zij zo flink zijn om dat te zeggen?

Waarom zeg jij niet dat als het niet veranderd je het buiten de deur gaat zoeken?
Ik vind elkaar terugpakken of straffen niet iets wat in een liefdesrelatie thuishoort.......... wees dan zo open en eerlijk om te zeggen dat jij geen toenadering wil zoeken . Wel zo duidelijk ook .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
doddie schreef op 04 februari 2008 @ 19:49:

waarom moet zij zo flink zijn om dat te zeggen?

Waarom zeg jij niet dat als het niet veranderd je het buiten de deur gaat zoeken?
Zij vindt het op deze manier wel prima zo, maar erkent wel het probleem, vindt het verschrikkelijk voor mij en blabla..maar een oplossing zoeken ho maar. Als ik dat idee opper (buiten de deur)krijg ik het verwijt dat ik alleen aan mezelf denk. Daarom heb ik diplomatisch aangegeven dat zij ook de vrijheid heeft een ander te zoeken in de hoop dat er bij haar meer beleving ontstaat want mij is het al 10 jaar niet gelukt.
hoop je niet dat als zij als eerste wat buiten de deur begint voor jou de weg vrij is om te doen wat en met wie jij het wil ?
blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2008 @ 20:22:

Ik vind elkaar terugpakken of straffen niet iets wat in een liefdesrelatie thuishoort.......... wees dan zo open en eerlijk om te zeggen dat jij geen toenadering wil zoeken . Wel zo duidelijk ook .

Noem het terugpakken of straffen, maar ik straf alleen mezelf hoor.

Haar houding in de slaapkamer maakt mij gewoon helemaal kapot.

Misschien gaat ze eindelijk eens begrijpen hoe ik mij de afgelopen 10 jaar heb gevoeld. Ik doe nu precies wat zij al 10 jaar doet (dus niks) en hoop dat zij het initatief neemt. Krijg ik weer het verwijt kinderachtig en blabla van haar. Ik lig nu op mijn rug en er gebeurt niets, vreemd he. Ik hoop dat hierdoor haar ogen open gaan.

Gelukkig heeft het prive leven er nooit onder geleden maar ik weet zeker dat dat gaat veranderen. De bom gaat een keer ontploffen.

Ik ben nou eenmaal iemand die altijd rustig is en blijft maar als men een bepaalde grens bij mij bereikt (en dan moet je heel ver gaan) dan zal je het weten ook.
Ik denk dat ze het misschien wel heerlijk rustig vindt dat jij geen aanstalten maakt .

Ik snap niet , trouwens , dat je tegen iemand die niet zo nodig seks wil hebben , zegt dat ze vooral seks met een ander moet gaan hebben ; dat is net zoiets als tegen een anorexiapatiente zeggen dat je vooral eens naar die goeie chinees in het centrum moet gaan .
Privé lijdt er niet onder zeg je ; maar jij verwijt haar frigiditeit en gebrek aan spontaniteit etc en zij vindt jou oeverloos kinderachtig ............ en dat zou alleen in de slaapkamer spelen ? Daar geloof ik dus echt niks van .
blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2008 @ 21:27:

Ik denk dat ze het misschien wel heerlijk rustig vindt dat jij geen aanstalten maakt .

Ik snap niet , trouwens , dat je tegen iemand die niet zo nodig seks wil hebben , zegt dat ze vooral seks met een ander moet gaan hebben ; dat is net zoiets als tegen een anorexiapatiente zeggen dat je vooral eens naar die goeie chinees in het centrum moet gaan .

Yep, een leven zonder sex kan zij zich wel voorstellen.

Misschien doe ik wel iets verkeerd in ons sex leven, ik bedoel daar alleen mee te zeggen dat een ander er misschien wel voor kan zorgen dat er wat meer beleving bij haar komt. Het is mij 10 jaar niet gelukt en het zal me bij haar nooit lukken op deze manier.
Samen een tantracursus ?
blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2008 @ 21:28:

Privé lijdt er niet onder zeg je ; maar jij verwijt haar frigiditeit en gebrek aan spontaniteit etc en zij vindt jou oeverloos kinderachtig ............ en dat zou alleen in de slaapkamer spelen ? Daar geloof ik dus echt niks van .

Sterker nog: mijn vrouw wel nog een kind!!

Nu geloof je me helemaal niet meer zeker??

Ik verwijt haar geen frigidteit, wel spontaniteit.

Zij vindt mij alleen kinderachtig in de slaapkamer als ik precies doe wat zij doet. Maw ik ga op mijn rug liggen, doe mijn ogen dicht en laat alles op mij afkomen. En ja dan gebeurt er dus niets he. Dan ben ik kinderachtig. Andersom gebeurt dit al 10 jaar.
Ik sta voor bijna alles open, maar nu mijn vrouw nog!
Ik denk dat ze toch niet weet hoe hoog het je zit ........of ze weet het wel maar omdat jij er geen consequenties aan verbindt ziet zij de noodzaak niet om er eventueel iets aan te doen . Of ze kan het echt niet ( opbrengen ) .
blijfgewoonbianca schreef op 04 februari 2008 @ 22:04:

Ik denk dat ze toch niet weet hoe hoog het je zit ........of ze weet het wel maar omdat jij er geen consequenties aan verbindt ziet zij de noodzaak niet om er eventueel iets aan te doen . Of ze kan het echt niet ( opbrengen ) .

Het is voor haar heel simpel:

Op haar manier of daar is het gat van de deur.maw ophoepelen.

Het leven bestaat uit meer dan sex alleen. Gelukkig maar.

Prive hebben we alles op de rit staan hoor maar het kost mij steeds meer moeite om er voor de buitenwacht gelukkig uit te zien. Steeds meer dingen gaan me tegen staan en de bron van frustatie zal een keer tot uiting komen.

Straks staat de zomervakantie voor de deur maar zoals ik me nu voel ga ik niet op vakantie met mijn vrouw. Maar ik heb wel 2 kleine kinderen en die wil je hun plezier niet ontzeggen.

Dit is absoluut geen chantagemiddel. Komt misschien wel zo over maar ik wil nu gewoon effe niets met mijn vrouw te maken hebben.

Ik hoop dat mijn kinderen daar niet de dupe van worden.

Het echt niet kunnen opbrengen gaat er bij mij niet in.

Samen (liever niet alleen) kan je professionele hulp zoeken.

Meestal heeft een probleem een oorzaak en daar probeer je achter te komen om zo tot een oplossing te komen. Mijn vrouw ontkent alles en wil absoluut geen hulp inschakelen. Op deze manier kan ik alleen maar gissen en kom je nooit tot een oplossing want alles wordt toch ontkent.
vaak weet je als vrouw niet eens waar het vandaan komt. Ik ben daar ook pas jaren later (toen het probleem er niet meer was) achter gekomen. Ze kan dus machteloos zijn. Ik was dat toen ook, heb er om gehuilt, wilde dat ik gewoon normaal zin kon hebben in sex. Dat er simpel een pil was die kon maken dat ik zin had. En ja je kan dan inzien dat het voor je partner erg is maar met elke oplossing zoeken is haar probleem van geen zin hebben niet opgelost.

Even gepikt van een ander forum maar zo herkenbaar en waar bv.

veel vrouwen hebben geen behoefte aan sex als ze kleine kinderen hebben. Ze zijn vaak moe, moeten wennen aan de moederrol, voelen zich minder vrouw etc. etc. Veel mensen zullen dit herkennen. Het weinig hebben van sex wordt dan het probleem binnen de relatie en zorgt voor spanningen ipv het gezamenlijk oppakken van de werkelijke oorzaak. Zoals al gezegd, een herkenbaar voorbeeld, maar men vergeet heel vaak dat je je hele leven ontwikkelt, in verschillende fases terechtkomt en daarbij niet te vergeten dat je relatie zich ook verder ontwikkelt.

In zo'n geval zoek je het dus in de hele verkeerde hoek met oplossingen als je die bij de sex legt. Want de verminderde zin in sex heeft niets met het sexuele aspect te maken. Die komt vanuit een onvrede of andere belangen, vanuit een niet goed in je vel zitten enz. Je zou dan beter eens over haar kunnen praten dan over jullie sexleven.
doddie schreef op 04 februari 2008 @ 23:06:

vaak weet je als vrouw niet eens waar het vandaan komt. Ik ben daar ook pas jaren later (toen het probleem er niet meer was) achter gekomen. Ze kan dus machteloos zijn. Ik was dat toen ook, heb er om gehuilt, wilde dat ik gewoon normaal zin kon hebben in sex. Dat er simpel een pil was die kon maken dat ik zin had. En ja je kan dan inzien dat het voor je partner erg is maar met elke oplossing zoeken is haar probleem van geen zin hebben niet opgelost.

Even gepikt van een ander forum maar zo herkenbaar en waar bv.

veel vrouwen hebben geen behoefte aan sex als ze kleine kinderen hebben. Ze zijn vaak moe, moeten wennen aan de moederrol, voelen zich minder vrouw etc. etc. Veel mensen zullen dit herkennen. Het weinig hebben van sex wordt dan het probleem binnen de relatie en zorgt voor spanningen ipv het gezamenlijk oppakken van de werkelijke oorzaak. Zoals al gezegd, een herkenbaar voorbeeld, maar men vergeet heel vaak dat je je hele leven ontwikkelt, in verschillende fases terechtkomt en daarbij niet te vergeten dat je relatie zich ook verder ontwikkelt.

In zo'n geval zoek je het dus in de hele verkeerde hoek met oplossingen als je die bij de sex legt. Want de verminderde zin in sex heeft niets met het sexuele aspect te maken. Die komt vanuit een onvrede of andere belangen, vanuit een niet goed in je vel zitten enz. Je zou dan beter eens over haar kunnen praten dan over jullie sexleven.

Het een hangt idd samen met het ander. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we beide 50% werken. Een bewuste keuze van ons beiden. Met dat moe zijn zal dus wel meevallen, dat lijkt me meer een maatschappelijk probleem. Het werkelijke probleem is dat zij geen enkele sexuele beleving/fantasie heeft en daar is een oorzaak voor. Als voorbeeld dat ze mijn piemel niet eens durft aan te raken, dat heeft niets met zin te maken (of moe zijn ed).

Dat is puur een afkeer van iets hebben. Voor een evt oplossing zal je je beide moeten openstellen en dat gebeurt dus niet.

Al eerder aangegeven dat zij duidelijk aangeeft dat alles maar moet blijven zoals het nu is en dat zij mij niet tegemoet wil komen.

Voor mij is dat het teken dat ik niets voor haar beteken op sexgebied en dat is voor mij het teken dat er prive het een en ander gaat veranderen. Het een hangt immers samen met het ander.

Vaak heeft het ermee te maken dat je je niet meer tot je partner aangetrokken voelt. En uiteindelijk gaan beide aparte wegen of vinden een ander. Met andere woorden je hebt geen zin bij je partner nu, maar je wil dat niet erkennen omdat de situatie dat nu vraagt. Of is het zo niet afgelopen??
Had ze dit ook al voordat jullie kinderen er waren?
Mizzzi schreef op 05 februari 2008 @ 10:45:

Had ze dit ook al voordat jullie kinderen er waren?

Vanaf het begin verliep het moeizaam. Voordat we kinderen hadden hadden we ook wel eens sex buiten de slaapkamer.

Toen heeft ze ooit een keer mijn piemel aangeraakt en dat vond zij niet opwindend voor haar. Meestal is het juist opwindend voor de ontvanger, lijkt me. In ieder geval het gaf mij hoop dat er een bepaalde beleving van haar kant zou komen. Natuurlijk heb ik bepaalde dingen aangegeven die ik graag zou willen en het enige wat ik te horen kreeg was ik ga proberen te veranderen.

Toen kregen we 2 kinderen, en dat vergt tijd en energie, dus niet het geschikte moment om over de sex te beginnen, lijkt me zo.

Maar inmiddels zitten de kinderen op school en ben ik er maar weer eens over begonnen. Mijn vrouw heeft duidelijk aangegeven dat zij niet wil veranderen en vindt het wel goed zo.
Henk , het lijkt mij enorm sterk dat ze de penis van een ándere man ineens wel om op te vreten zou vinden , zo geil .

Ik denk niet dat " het " erin zit . En als " het " er wel in zit en zij wil " het " er niet uit laten komen dan ben je denk ik klaar .

Waarom zou je wachten tot dit jullie op alle vlakken gaat beheersen ? Maak je dan niet heel veel stuk ?
Ja inderdaad, ik denk ook dat er nog weinig zal veranderen.

Een hoop dingen kun je met humor oplossen, maar ik weet niet hoe dat bij jullie in bed zal vallen.
blijfgewoonbianca schreef op 05 februari 2008 @ 12:01:

Henk , het lijkt mij enorm sterk dat ze de penis van een ándere man ineens wel om op te vreten zou vinden , zo geil .

Ik denk niet dat " het " erin zit . En als " het " er wel in zit en zij wil " het " er niet uit laten komen dan ben je denk ik klaar .

Waarom zou je wachten tot dit jullie op alle vlakken gaat beheersen ? Maak je dan niet heel veel stuk ?

Ik kan nergens heen, anders had ik mijn koffers allang gepakt.

Je kan ook stellen ondanks dat je getrouwd bent zoek het lekker buiten de deur want wat je verlangt wil ik je niet bieden en aangezien de sex mij toch geen enkele moer kan schelen..
Ik denk het feit dat er niet gepijpt wilt worden toch wel bespreekbaar moet zijn en dat er evengoed andere dingen zijn waarmee je je man toch mee kunt bevredigen? Het gaat hier niet om het pijpen (zoals vaker gezegd) maar om het feit dat ze niets terug wilt doen. En ze heeft wel zin als hij haar verwend, dus echt geen zin in sex hebben is ook niet het probleem. Zou er zelf ook niet goed van worden als iemand constant voor zijn eigen genot zou gaan. Beetje geven en nemen hoort wel thuis in een relatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven