Stop daar eens mee!

17-04-2024 10:28 391 berichten
Gewoon even een luchtig of zwaar topic. Soms denk ik "stop daar eens mee" Omdat bedrijven dingen doen die ik licht irritant vind.
Voorbeelden:

Je belt en staat, zoals altijd, een tijdje in de wacht. Dat is heel gewoon tegenwoordig. En dan zegt zo'n stem op een bandje "op dit moment is het drukker dan u van ons gewend bent....." of iets in die geest. Het slaat nergens op, want je moet altijd wachten. Maar blijkbaar denken bedrijven dat dat minder vervelend is als ze net doen alsof het een uitzondering is ofzo? En zo'n beetje alle bedrijven doen dat.

Je bezoekt een website en wil iets lezen en er popt opeens een banner overheen met een aanbieding oid. Moet je die weer zien weg te krijgen voor je verder kunt lezen.

Het zijn geen grote problemen, zelfs geen grote ergernissen, maar toch denk ik dan "stop daar eens mee."

Wanneer denk jij dat wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tele-marketeers van een willekeurig Goed Doel, die je opbellen om wat meer donatie af te troggelen en standaard beginnen met: 'Meneer we zijn heel blij dat u al drie jaar ons fantastische doel steunt, mag ik u vragen waarom u destijds voor Save the Planet heeft gekozen?'


Shut the f@ck up laat me met rust.
fairway wijzigde dit bericht op 17-04-2024 10:38
1.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij het blijvend irritant verspringen van het viva-forum :nut:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
17-04-2024 10:38
Bij het blijvend irritant verspringen van het viva-forum :nut:
deze verdringt ALLE andere kleine ergernissen.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
17-04-2024 10:46
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.
Dit stoort mij ook mateloos. Volgens mij komt het doordat de meestal erge jonge vakkenvullers gewoon niet goed kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar ik me verder mateloos aan erger is aan mensen die steevast te laat komen. En dan bedoel ik niet 5 minuten maar minstens een half uur of drie kwartier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bumperkleven als je er totaal niets mee opschiet. Elke keer als ik in de auto stap zie ik het gebeuren.

Wat hoop je dan als automobilist? Dat je mozes bent en iedereen voor je opzij gaat op de drukke snelweg?

2e is: mensen die reageren op een e-mail met alleen bedankt of oke als korte antwoord, MAIL DAN GEWOON NIETS!
nuevenniet wijzigde dit bericht op 17-04-2024 10:58
20.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
17-04-2024 10:46
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.
Heel irritant dit!
Verwacht dat het komt doordat het de jeugd echt geen bal interesseert of het nou mager, vol of 10% is. Ze zien het verschil niet eens! Weten niet eens dat er verschil is!
Pas stond een oud-leerling van me flessen afwasmiddel in een shampoo-vak te proppen. Heb hem toch vriendelijk gevraagd of mijn leeslessen zó belabberd waren dat hij niet begrijpt dat dit geen shampoo is 😜

(Let maar eens op: de cola en Dorito's staan altijd goed! 😜)
Alle reacties Link kopieren Quote
Over die banner met een aanbieding die opeens oppopt; dat is inderdaad mokerirritant. Vaak is het ook voor een nieuwsbrief waar je je voor in kan schrijven. Zou er ook maar iemand zijn die op dat moment denkt hey, ik stop nu met wat ik aan het zoeken ben en ga me nu eerst inschrijven voor de nieuwsbrief? Kan me niet voorstellen dat het effectief is. Sowieso, nieuwsbrieven, daar zouden ze ook wel eens mee mogen stoppen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die repeterende geluiden blijven maken.

Auto's die stationair draaien

Fluitende mensen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja! Maar ze maken het ook wel lastig met al die varianten. Zag van de week in de supermarkt een piepjonge vakkenvuller met een tray peutermelk in zijn handen vertwijfeld staan zoeken in het schap met plantaardige melk.

Pakken lijken ook best op elkaar.

Sowieso al die lege schappen.
ravintola wijzigde dit bericht op 17-04-2024 11:17
Reden: Te grote plaatjes plakken
31.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
17-04-2024 10:46
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.
Die aanbiedingen erger ik me aan! Ik lees tegenwoordig echt heel secuur de bordjes. Had het laatst met chips. De cheetos stonden leuk bij het aanbiedings bord, maar blijkbaar waren die helemaal niet in de aanbieding...echte misleiding vind ik dat!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Of Cookies die je steeds moet accepteren op elke site die je bezoekt...

mensen die kun hele kar inclusief zichzelf voor het melkschap zet, zodat je er niet meer bij kan.. zet die kar even ergens anders neer zodat ik ik ook melk kan pakken....
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
17-04-2024 11:07
Mensen die repeterende geluiden blijven maken.

Auto's die stationair draaien

Fluitende mensen
Oeh ja. Of mensen met zo'n zenuwengiechel. Die na elke zin die ze zeggen dwangmatig gaan lachen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
17-04-2024 11:03
Over die banner met een aanbieding die opeens oppopt; dat is inderdaad mokerirritant. Vaak is het ook voor een nieuwsbrief waar je je voor in kan schrijven. Zou er ook maar iemand zijn die op dat moment denkt hey, ik stop nu met wat ik aan het zoeken ben en ga me nu eerst inschrijven voor de nieuwsbrief? Kan me niet voorstellen dat het effectief is. Sowieso, nieuwsbrieven, daar zouden ze ook wel eens mee mogen stoppen.
Zowiezo nieuwsbrieven...dan heb je ergens iets besteld en niet gezien dat die nieuwsbrief aangevinkt stond word je vervolgens 3x per week lastiggevallen. En dat uitschrijven zou moeten kunnen via een uitschrijfknop, maar lukt mij meestal pas na een boze mail naar de klantenservice.
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
17-04-2024 11:13
Of Cookies die je steeds moet accepteren op elke site die je bezoekt...
+1. Flikker op met alle Cookies.
Alle reacties Link kopieren Quote
En mensen die semi-leuk een vraag uitzetten op LinkedIn, ik reageer en dan krijg ik een PB met extra uitleg en de vraag ‘Zou je hier meer over willen weten, Gryla’? Verkapte vriendelijke verkoop. Stop daarmee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
17-04-2024 11:20
+1. Flikker op met alle Cookies.
Nog erger, eerst cookies, dan een nieuwsbrief, en dan zo'n chatfunctie wat oppopt >:-( . en als je pech hebt nog een kortingsaanbieding...
S7rin schreef:
17-04-2024 10:46
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.
Wat grappig, dit is mij nog nooit echt opgevallen!
Fairway schreef:
17-04-2024 10:37
Tele-marketeers van een willekeurig Goed Doel, die je opbellen om wat meer donatie af te troggelen en standaard beginnen met: 'Meneer we zijn heel blij dat u al drie jaar ons fantastische doel steunt, mag ik u vragen waarom u destijds voor Save the Planet heeft gekozen?'


Shut the f@ck up laat me met rust.
Ik heb een keer gehad dat ik wegens financiele problemen een goed doel had opgezegd. Toen belde een mevrouw die echt heel opdringerig werd of ik niet toch lid wilde blijven. Zo vervelend, want het ging toen echt even niet. Dat is voor mij wel reden om geen lid meer te worden van die club.
PoesMinoes schreef:
17-04-2024 10:55
Waar ik me verder mateloos aan erger is aan mensen die steevast te laat komen. En dan bedoel ik niet 5 minuten maar minstens een half uur of drie kwartier.
Dat vind ik ook vervelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik erger me (mild) aan de stroom mails als je iets online bestelt.

Dus eerst: bedankt voor je bestelling. Dan: je bestelling wordt ingepakt. Daarna een mail dat je bestelling bij de postbezorger is. Die daar ook zelf een mailtje over stuurt. Daarna een berichtje dat ze er morgen aankomen. Dan nog een mail met een tijd. Een mail als het toch wat later wordt. Een mail dat het is bezorgd. Daarna een mail met het verzoek om vijf sterren te geven. En daarna tot in de eindigheid van dagen de nieuwsbrief.
Wat eten we vanavond?
NuEvenNiet schreef:
17-04-2024 10:56
Bumperkleven als je er totaal niets mee opschiet. Elke keer als ik in de auto stap zie ik het gebeuren.

Wat hoop je dan als automobilist? Dat je mozes bent en iedereen voor je opzij gaat op de drukke snelweg?

2e is: mensen die reageren op een e-mail met alleen bedankt of oke als korte antwoord, MAIL DAN GEWOON NIETS!
Ja, raar gedrag van die automobilisten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben afgelopen weken 4 keer bij dezelfde supermarkt aangesproken over een goed doel: de rechten van de homo ofzo.... supervervelend. ik kom daar snel even boodschappen doen....de laatste keer heb ik niet meer gereageerd..misschien onaardig, maar na zoveel keer dezelfde vraag..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven