Stop daar eens mee!

17-04-2024 10:28 419 berichten
Gewoon even een luchtig of zwaar topic. Soms denk ik "stop daar eens mee" Omdat bedrijven dingen doen die ik licht irritant vind.
Voorbeelden:

Je belt en staat, zoals altijd, een tijdje in de wacht. Dat is heel gewoon tegenwoordig. En dan zegt zo'n stem op een bandje "op dit moment is het drukker dan u van ons gewend bent....." of iets in die geest. Het slaat nergens op, want je moet altijd wachten. Maar blijkbaar denken bedrijven dat dat minder vervelend is als ze net doen alsof het een uitzondering is ofzo? En zo'n beetje alle bedrijven doen dat.

Je bezoekt een website en wil iets lezen en er popt opeens een banner overheen met een aanbieding oid. Moet je die weer zien weg te krijgen voor je verder kunt lezen.

Het zijn geen grote problemen, zelfs geen grote ergernissen, maar toch denk ik dan "stop daar eens mee."

Wanneer denk jij dat wel eens?
Selene schreef:
17-04-2024 13:45
Muziekjes als je in de wacht wordt gezet. Mijn hersenen trekken dat niet.

Voortdurend op keuze moeten inloggen op Viva.
Muziekjes vind ik ook niks. Meestal stomme muziek en zo'n schel geluid.
Selene schreef:
17-04-2024 13:54
Mensen die denken te weten hoe het is om NAH te hebben, omdat ze ook wel eens een gebroken been of een hernia hebben gehad en dus ook niets konden.
Pfff. Dan wil je het niet snappen.
Ik heb een tante die zoiets zou kunnen zeggen. Hartstikke lief mens op zich, maar kortzichtig als wat en zo tactloos soms.
Anna75 schreef:
17-04-2024 14:12
Een vraag stellen bij een organisatie en dan steeds niet verder komen bij de automatische Femke/Else/Pieter. 'Staat jouw antwoord er niet bij, mevrouw 75? Neem dan contact op met 0800 -blablabla.' Kom je daar weer in een menu. Lijk je doorgeschakeld te worden, wordt het gesprek afgebroken want 'Je krijgt zo in bericht in WhatsApp, mevrouw75'. Geen bericht.

Hou daar toch mee op! Geef me een echte Femke, Else of Pieter aan de lijn.
Daar ben ik het zo mee eens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die al-tijd het positieve willen benadrukken, als je er even doorheen zit. Hou daar mee op. Alsjeblieft.
Soms is het leven gewoon kut, zit alles tegen, en het laatste wat je dan nodig hebt is iemand die naar het allerkleinste lichtpuntje gaat graven (als in: goh, vandaag een keer niet flauwgevallen, nog niet, maar het is nog vroeg) om dan te jubelen dat dat zoooooo fijn is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Malva24 schreef:
17-04-2024 14:56
Mensen die al-tijd het positieve willen benadrukken, als je er even doorheen zit. Hou daar mee op. Alsjeblieft.
Soms is het leven gewoon kut, zit alles tegen, en het laatste wat je dan nodig hebt is iemand die naar het allerkleinste lichtpuntje gaat graven (als in: goh, vandaag een keer niet flauwgevallen, nog niet, maar het is nog vroeg) om dan te jubelen dat dat zoooooo fijn is.
Ha, je kent mijn moeder!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sales telefoontjes!!! Met een dikke uitroepteken. er zou een wet moeten komen om dat te verbieden. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ooit iemand daarop zit te wachten.

GEK wordt ik ervan! Vandaag had ik er weer 4. Ik vind op deze manier de telefoon opnemen helemaal niet meer leuk, maar ik moet wel.

Ik voel me elke keer zo een naar persoon als ik iemand afwimpel. Ook al weet ik dat dit niet nodig is. Daarnaast elke keer als die telefoon gaat ben ik uit mijn flow.
Alle reacties Link kopieren Quote
Viva forum verspringt bij mij niet en ik krijg ook geen sales telefoontjes.

Ik heb wel een kat die op dieet is en die moet er echt mee stoppen om iedere keer als ik een stap richting keuken zet bij het aanrecht te gaan miauwen om eten. :@@:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
17-04-2024 14:12
Een vraag stellen bij een organisatie en dan steeds niet verder komen bij de automatische Femke/Else/Pieter. 'Staat jouw antwoord er niet bij, mevrouw 75? Neem dan contact op met 0800 -blablabla.' Kom je daar weer in een menu. Lijk je doorgeschakeld te worden, wordt het gesprek afgebroken want 'Je krijgt zo in bericht in WhatsApp, mevrouw75'. Geen bericht.

Hou daar toch mee op! Geef me een echte Femke, Else of Pieter aan de lijn.
Herkenbaar voor degenen die vaak met Engelse of Amerikaanse klantenservice te maken hebben, gerund vanaf Bangalore India:
Hello my name is ''Andrew'', how can I help you today?


Gast, vertel me gewoon eerst je echte naam, ik kan dat best aan, en het praat veel gezelliger (niet dat een Indiër geen John, Andrew of Marge kan heten, maar de kans is klein dat ze allemaal zo heten in die call center).
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
17-04-2024 10:55
Waar ik me verder mateloos aan erger is aan mensen die steevast te laat komen. En dan bedoel ik niet 5 minuten maar minstens een half uur of drie kwartier.
Ik erger me ook aan laatkomers. Soms zelfs aan vijf minuten. Ik wandel met een vriendin. Het punt waar we meestal afspreken, is voor mij een kwartier lopen. Voor haar 3 minuten. Toch moet ik bijna altijd op haar wachten. Vijf minuten wachten vind ik dan lang. Dat is langer dan ze zelf onderweg is! En naar haar huis lopen doe ik niet, al is dat maar drie minuten lopen, want als ik daar eenmaal ben, heeft ze helemaal geen haast meer. Dan heeft ze niet meer het idee dat ze me laat wachten of zo, dan kan ze gauw nog even dit, en nog even dat....
Ook als ze mij bij mij thuis ophaalt, dan weet ze dat ik niet buiten sta te wachten, dus dan neemt ze het nóg minder nauw. Want dat is voor haar geen wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fairway schreef:
17-04-2024 10:37
Tele-marketeers van een willekeurig Goed Doel, die je opbellen om wat meer donatie af te troggelen en standaard beginnen met: 'Meneer we zijn heel blij dat u al drie jaar ons fantastische doel steunt, mag ik u vragen waarom u destijds voor Save the Planet heeft gekozen?'


Shut the f@ck up laat me met rust.
Antwoord: oh dst is waar, jullie schrijven elke maand geld af. Laten we daar eens mee stoppen
Alle reacties Link kopieren Quote
Stop met die chatbots bij de klantenservice. Ik wil een mens!
Selene schreef:
17-04-2024 16:03
Stop met die chatbots bij de klantenservice. Ik wil een mens!
Ik ook.
Een mens dat ook makkelijk bereikbaar is, zonder dat je een hele zoektocht op de website moet ondernemen voor je uberhaupt contactgegevens vindt.
Franille schreef:
17-04-2024 15:45
Antwoord: oh dst is waar, jullie schrijven elke maand geld af. Laten we daar eens mee stoppen
Dat is een goede :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
17-04-2024 15:45
Antwoord: oh dst is waar, jullie schrijven elke maand geld af. Laten we daar eens mee stoppen
Deze ga ik toepassen, bedankt!
Ben dat gebedel om meer echt zo ontzettend beu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervolg: ik installeerde met inmiddels een rood waas voor mijn ogen twee apps. Lukte het nog niet. Maar op de een of andere onnavolgbare manier kwam ik uiteindelijk toch terecht waar ik zijn moest en was mijn probleem opgelost. Maar die weg ernaartoe...

Ongeveer hetzelfde had ik vorig jaar, toen kwam ik via een Nederlandse organisatie terecht bij een Franstalige verzekeringsmaatschappij die de boel aanvankelijk telefonisch wilde oplossen. Merde.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noëlle_ismijnnaam schreef:
17-04-2024 12:23
De bezorgers hier in de wijk (met hele smalle straten) die midden op de weg gaan staan terwijl ze gewoon kunnen parkeren.
Is het betaald parkeren? Want dan is het heel logisch, als ze op een parkeerplek gaan staan krijgen ze een boete en als ze op de weg blijven staan niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg zo'n sales-mailtje van een bedrijf waar ik een abonnement had opgezegd met iets als "we missen je, wat kunnen we doen om je bij ons terug te krijgen".

Het abonnement was van mijn overleden vader. Ik heb terug gestuurd dat ik hem ook erg mis en ook graag zou willen weten wat ik moest doen om hem terug te krijgen. Geen reactie gehad.

Je zou denken dat die bedrijven toch ergens een vinkje kunnen zetten van opzeggen ivm overlijden of zo, zodat deze mails er niet uit gaan? Ik moest ook echt opzeggen bij een speciale nabestaandendesk en akte van overlijden etc insturen, dus niet alleen maar in "mijn online omgeving" iets stopzetten. Stop met klakkeloos iedereen dit soort mails sturen denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
17-04-2024 10:57
Heel irritant dit!
Verwacht dat het komt doordat het de jeugd echt geen bal interesseert of het nou mager, vol of 10% is. Ze zien het verschil niet eens! Weten niet eens dat er verschil is!
Pas stond een oud-leerling van me flessen afwasmiddel in een shampoo-vak te proppen. Heb hem toch vriendelijk gevraagd of mijn leeslessen zó belabberd waren dat hij niet begrijpt dat dit geen shampoo is 😜

(Let maar eens op: de cola en Dorito's staan altijd goed! 😜)
Men mag ook wel eens stoppen met dat eeuwige gevit op 'de jeugd'.

En schooljuffrouwen die zo zuur over 'de jeugd' praten moeten misschien stoppen met hun werk.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vrijwilliger bij een opvang voor bepaalde exotische dieren en er zijn zoveel mensen die op onze Facebookpagina per se moeten melden dat ze "niets met deze dieren hebben". Zelfs bij berichten over zwaar verwaarloosde, gewonde, gedumpte of mishandelde dieren niets over hoe sneu voor het dier, maar "brrr bah blij dat ie gevangen is".

Denkt zo iemand dat dat leuk is om te lezen voor degenen die zich inzetten om deze dieren te helpen? Zoiets doe je toch ook niet in de comments van een standaard asiel, al ben je niet direct een katten of hondenmens?

Echt, hou gewoon je kop. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Automobilisten die hun richting niet aangeven op een rotonde of het überhaupt vertikken, het forum wat continu verspringt en ik daardoor weer naar allerlei kledingstukken kan kijken, blérende kinderen in een supermarkt (soms kan ik dat niet aan), mensen die zeggen als je er doorheen zit: het had altijd erger kunnen zijn! Je moet gewoon je kop houden want het leven is soms gewoon kut.

Stop daar allemaal eens mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nemophilista schreef:
17-04-2024 11:59
Fijn dat je die even komt uitleggen. Ik denk dat we dat geen van allen wisten hier.
Sarcasme, stop daar eens mee!

Als je weet waarom iets gebeurt kun je er vaak meer begrip voor opbrengen, dat was mijn insteek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een telefonische helpdesk waar je eerst 70 keuzemenu's door moet vooraleer je héél misschien een mens te spreken krijgt.

Waarna je nog een half uur in de wacht mag met een idioot muziekje, maar je weet toch al dat je misschien over een half uur geholpen wordt.

Helpdesklijnen die na een kwartier wachten gewoon worden afgesloten :evil:.
Weggeklikt. Begin maar van voor af aan.
Of waar je te horen krijgt dat je maar op de website moet gaan zoeken.
Als ik het op de website vond hing ik nu niet al een kwartier aan jullie foon in de wachtrij :evil: .


Laatkomers.
Als ik om 15u heb afgesproken ben ik er om 14u55.
Dan wil ik niet zitten of staan wachten tot 15u30 om één of andere flut-reden want dan had ik wel een half uur later afgesproken.

Doktersafspraken die werkelijk nooit op tijd zijn.
Wederom ... Als ik om 15u een afspraak heb wil ik best aannemen dat je 10 minuten vertraging hebt, maar als ik elke keer om 15u30 nog in de wachtzaal zit en er zitten ondertussen nog 2 wachtenden achter mij (die van 15u15 en die van 15u30) scheelt er toch écht iets aan je agenda-skills.


Pakketbezorgers die niet meer kunnen laten weten waar ze een pakket achterlaten.

Nee, het is niet logisch dat je de ganse straat moet aflopen om een pakket te vinden.
Nee, het is niet logisch dat als je in huis nummer 4 woont je je pakket terugvindt in huis nummer 88.
Nee, het is niet logisch dat ik niet weet dat mijn pakket afgeleverd is. Maar dan wel 27 huizen verder bij mensen die ik niet ken.
Waarna die mensen 3 weken met een pakket zitten waarvan ik denk dat het verloren gelopen is en nooit meer komt.
wissewis wijzigde dit bericht op 17-04-2024 18:16
19.08% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
17-04-2024 16:03
Stop met die chatbots bij de klantenservice. Ik wil een mens!
Ik type in de chat-bot dan ook altijd direct: "ik wil een medewerker spreken".
Binnen twee tot vijf minuten heb ik meestal iemand te pakken.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
17-04-2024 18:15
Ik type in de chat-bot dan ook altijd direct: "ik wil een medewerker spreken".
Binnen twee tot vijf minuten heb ik meestal iemand te pakken.
Ik wil een mens aan de telefoon.
Geen robot die heel misschien een mens gaat zoeken waarmee ik het maar digitaal moet oplossen.
Waarna er 87 Babylonische spraakverwarringen en onduidelijkheden ontstaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
17-04-2024 10:46
Ik ben inmiddels overgevoelig geworden voor het verkeerd bijvullen van schappen in de supermarkt. Dan wil ik bijvoorbeeld de 10% Griekse Yoghurt, maar zijn ze dat vak aan het vullen met de magere variant - waar er al een heel schap vol van is. Waardoor er de komende tijd dus ook geen plek gaat zijn om het juiste product aan te vullen als het eenmaal wél binnen is.

Als er iets niet is wat op mijn lijstje staat, ga ik eerst nog 3x alle prijsbordjes checken of dat het er écht niet is, of er weer een ander product op de verkeerde plek is bijgevuld en er helemaal achteraan nog misschien een laatste exemplaar te vinden is.

En waarom doen ze dat verkeerd bijvullen überhaupt? Is het een tactiek om op het eerste gezicht de indruk te geven dat alles voorradig is? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat die medewerkers niet door hebben dat ze een verkeerd product aan het navullen zijn.

Meestal hebben supermarkten weinig koelruimte in het magazijn. De enige manier om een foute levering niet te laten bederven is om het op de plek te zetten van het niet geleverde product. :lightbulb:

En dan nog even het kaartje weghalen. Dat gaat nog wel eens mis. Schappen zijn niet in beton gegoten maar een dynamisch geheel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven