Mode & Beauty alle pijlers

Drama om kleding te kopen

18-05-2014 00:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al jaaaaaren geen kleding gekocht. Op ondergoed , sokken en 1 broek na . Draag allemaal oude troep en dingen die ik heb gehad.



Ik heb een paar broeken , shirtjes, rokjes en jurken, 1 paar schoenen en 1 paar laarzen en wat slippers. Veel zwart trouwens en allemaal aan vervanging toe.



Nu moet ik toch echt is wat aan mijn kast doen. De financiën laten het wel toe, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen.



Wat zou ik kunnen halen dat makkelijk te combineren is ? Ik weet vaak ook niet hoe ik moet combineren namelijk omdat ik altijd un het zwart liep eigenlijk en ook niet echt een winkeltype ben.. Iemand een site waar je ideeën op kunt doen misschien?
quote:Annapalona schreef op 18 mei 2014 @ 11:00:

[...]

Maar TO koopt nooit wat en hoe zie je er dan uit?

Kapotte spullen en afgesleten schoenen?

'Jeetje wat een nare aanname zeg'.



Voor mij geldt een beetje hetzelfde als voor TO. Ik hou niet van winkelen, ik heb er eigenlijk geen geld voor (wat me ERG beperkt in eens lekker een voorraad opbouwen, ik lees dat mensen zeggen 'koop een paar pumps, een paar gympen, een paar dit en dat', ik ben al blij als ik één paar schoenen heb gekocht).

Daarbij komt dat ik het meestal niks vind wat er in de winkels hangt.



Kijk bijvoorbeeld NU eens op de site van Zara en Mango (ik kom daar eigenlijk nooit, maar ik dacht, laat ik eens checken wat ze hebben). Dat is toch één vormloze arremoeiige bende?
quote:jellybelly schreef op 18 mei 2014 @ 11:14:

[...]



'Jeetje wat een nare aanname zeg'.



Voor mij geldt een beetje hetzelfde als voor TO. Ik hou niet van winkelen, ik heb er eigenlijk geen geld voor (wat me ERG beperkt in eens lekker een voorraad opbouwen, ik lees dat mensen zeggen 'koop een paar pumps, een paar gympen, een paar dit en dat', ik ben al blij als ik één paar schoenen heb gekocht).

Daarbij komt dat ik het meestal niks vind wat er in de winkels hangt.



Kijk bijvoorbeeld NU eens op de site van Zara en Mango (ik kom daar eigenlijk nooit, maar ik dacht, laat ik eens checken wat ze hebben). Dat is toch één vormloze arremoeiige bende?



Het was geen aanname maar een vraag, een oprechte vraag.

Ik vraag me af als je echt nooit wat koopt hoe je er dan bijloopt.

Ik koop al bijna niks en vervang vaak alleen kapotte stukken.
quote:Annapalona schreef op 18 mei 2014 @ 11:00:

[...]





Jeetje wat een nare aanname zeg.

Ik geef wel om mijn uiterlijk maar ben geen modepopje, wil gewoon niet als zwerver over straat.

Ik haat winkelen en heb ook geen geld over om maar te kopen en kopen.

Maar TO koopt nooit wat en hoe zie je er dan uit?

Kapotte spullen en afgesleten schoenen?



Wat een aanname?



Ik reageer op Ikje86 die vind dat iemand die niet van kleding houdt van een andere planeet komt. Dat vind ik bullshit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de (meeste) reacties! Eerlijk gezegd was het altijd financieel probleem en was ik ook nog is 15, zelfs een tijdje 20 kilo zwaarder dan nu. En daardoor droeg ik altijd veel zwart, want dat stond het best!



Nee ik loop niet op kapotte schoenen en kleding!! Soms ook complimenten zelfs. Zoals ik al zei : Ik kreeg altijd kleding en schoenen en wat ik heb, dat is wat er nu nog over is! Natuurlijk gooide ik de kapotte spullen weg. Ik kreeg het altijd van vrouwen/meiden die mij kennen, omdat ze weten dat ik altijd blij was met alles. Hun winkelden heel veel. En de rest kon anders altijd nog in de kledingbak



Ik sta er nu financieel prima voor, ben dus 15 kilo lichter en zit lekker in mijn vel en wil dit ook graag uitstralen en de ruimte om te kopen is er dus ook, maar als ik de tips zo lees ga ik inderdaad toch maar niet met dure kleding kopen beginnen, maar eerst op zoek naar een stijl.



Ik ben trouwens brunette, donkere ogen, ietsjes getint ( kwart indo) , 26 jaar, 1.70 m , normaal postuur. Benen zijn slank, borsten in verhouding, wel een kont, maar niet mega ! Heb alleen een buikje die ik graag verberg. Al moet ik zeggen dat het 15 kilo zwaarder beeld soms nog in mijn hoofd zit en dat ik soms dikker ben in mijn hoofd, dan in werkelijkheid



Personal shopper is een idee, maar ik denk dat ik die kleurentest maar is ga proberen!

De online sites ga ik ook is bekijken, bedankt allemaal!
quote:Ikje86 schreef op 18 mei 2014 @ 00:44:

Dus je loopt al jaren op 1 paar schoenen? Moeten wel schoenen zijn van een heel goed merk dan! Dat kan toch niet? Zelfs mijn micheal kors kan ik na 2 seizoen weg doen en die draag ik dan bijv alleen in de winter of zomer!

Mijn nieuwste schoenen zijn twee jaar oud, en die zitten eigenlijk niet lekker. Ik heb ze gekocht omdat mijn vaste schoenen op dat moment bij de schoenmaker stonden. Die andere schoenen zijn een jaar of 6 oud en draag ik nog steeds. Mijn laarzen zijn resp. 8 en 6 jaar oud, en ik heb zelfs schoenen van 15 jaar oud. Die laatste zijn eigenlijk stuk en niet meer te repareren, dus die kan ik alleen aan als het niet regent

Kleding draag ik tot het stuk is, en als ik nieuwe spullen nodig heb is dat echt een probleem. Meestal laat ik mijn dochter de kleding online uitkiezen, omdat ik er zelf geen kijk op heb. Laatst heb ik zelf een bloesje gekocht, maar ik krijg er van iedereen 'grappig bedoelde' opmerkingen op. Ik vind het nog steeds een leuke blouse, dus ik blijf hem gewoon dragen
Alle reacties Link kopieren
@Joy, ik hoor veel positiefs over de H&M Style advisor, die kun je gratis 2 uur boeken (in grotere filialen). Je bent niet verplicht iets te kopen, al hoopt/mikt H&M daar wel op.



http://www.hm.com/nl/customer-service/style-advisor
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
misschien bij asos.com browsen? daar hebben ze zoveel, daar moet toch wel wat tussen zitten?

ik vind winkels in de stad vaak stom en koop daar ook nooit wat, hallelujah voor online shops
quote:zas schreef op 18 mei 2014 @ 12:11:

[...]





Wat een aanname?



Ik reageer op Ikje86 die vind dat iemand die niet van kleding houdt van een andere planeet komt. Dat vind ik bullshit.



Denk dat Annapalona eerder doelde op dat je andere vrouwen mode- en etalage-popjes noemde, en even later zeg je dat je vindt dat niets jou staat.

Dat gecombineerd komt niet erg vriendelijk /positief over.

Ik zie het echt all the time bij WNtW, vrouwen met slecht zelfbeeld / ik koop niets tot die laatste 6 kilo eraf zijn / ik zie mezelf nog steeds als dik; hoe kleed ik dit 'nieuwe' lichaam in hemelsnaam?? En blijven lopen in zwarte tenten (ik generaliseer even heel erg en hoop niemand voor t hoofd te stoten- ik bedoel t goed)

En tegelijk vinden ze shoppen en mode niets voor hen. Of super intelligente vrouwen / meiden die denken dat modieus / goed / stijlvol gekleed en dan ook nog makeup op en haren mooi, gelijk staat aan oppervlakkig (ik wil er niet uit zien alsof ik tijd heb om een uur per dagaan uiterlijk te spenderen)

Maar ddan gaan ze shoppen (met hulp) voor hoe hun lichaam zoals het op dat moment is (dus ook met die laatste 6 of 10 of 20 kilo er nog aan) en ineens 'poef' ALLEMAAL zien ze dat ze er wél mooi en goed uit kunnen zien, nu ze weten hoe ze hun lijf moeten kleden en een simpele basismake-up kunnen doen. En is het ineens niet meer oppervlakkig en 'alleen voor ander soort vrouwen dan ik' (= de modepopjes van Zas) maar vinden ze het zichzelf waard.

Maar als je nalaat om jezelf in mooie en leuke en goed passende (regel 1 idd!!) kleding te hullen dan gaat je zelfvertrouwen juist weer omlaag.

Wvb budget kan het een probleem zijn, dat zeker, maar ervan uitgaande dat je bijv 20 euro per maand aan kleding en make up kunt spenderen kun je er heel goed uit zien.

Kapper ook zo; ga desnoods naar een kappersopleiding om je gratis tui s te laten knippen en leer hoe je zelf (of een vriendin of je man) je haren verft. Creatief moet je nu eenmaal zijn als je weinig te besteden hebt.



TO;

Je klinkt als 'makkelijk' te kleden, vooral die voile achtige blouses die je nu veel ziet verbergen een buikje perfect. Net als vesten die aan de voorkant een soort hangsjaal achtig stukje hebben (draag er wel een ceintuur om heem om je zandloper te benadrukken!)
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien een idee om om half 10 's morgens naar een mooie, rustige H&M te gaan (Amersfoort heeft een fijne) en dan gewoon van alles rustig te passen. Je kunt wat je leuk vindt thuis nog een keertje rustig proberen en als het toch tegenvalt, breng je het weer terug. Doe ik ook vaak.
Jezus wat een verhaal trouwens, sorry was op dreef denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 mei 2014 @ 09:36:

[...]





Want??Ik ging samen met een vriendin (blond haar) winkelen, we gingen naar de H&M, we kwamen erachter dat mij (bruin haar) vrijwel niks stond, terwijl bij haar vrijwel alles goed stond. Zij vertelde dat ze bij de C&A bijna nooit iets kan vinden, ik juist wel. Dus onze conclusie was dat de C&A ingesteld is op donkerharige mensen en de H&M op lichtharige mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik ging samen met een vriendin (blond haar) winkelen, we gingen naar de H&M, we kwamen erachter dat mij (bruin haar) vrijwel niks stond, terwijl bij haar vrijwel alles goed stond. Zij vertelde dat ze bij de C&A bijna nooit iets kan vinden, ik juist wel. Dus onze conclusie was dat de C&A ingesteld is op donkerharige mensen en de H&M op lichtharige mensen.



Alweer: wat een onzin.

Alsof je haarkleur het enige is wat maakt of je iets staat. Alsof H&M hele andere modekleuren heeft dan C&A.



Maar hé, jij kon niet slagen bij de H&M, dus dan is het vast wetenschappelijk bewijs.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:DappereGerbera schreef op 18 mei 2014 @ 15:47:

[...]





Denk dat Annapalona eerder doelde op dat je andere vrouwen mode- en etalage-popjes noemde, en even later zeg je dat je vindt dat niets jou staat.

Dat gecombineerd komt niet erg vriendelijk /positief over.





Dan begrijp je me toch echt verkeerd. Ik zeg ook niet dat alle vrouwen die goed gekleed gaan per definitie modepoppen zijn. Het was meer bedoeld als tegenstelling. Ik vond de reactie naar TO toe namelijk erg denigrerend.



quote:Maar ddan gaan ze shoppen (met hulp) voor hoe hun lichaam zoals het op dat moment is (dus ook met die laatste 6 of 10 of 20 kilo er nog aan) en ineens 'poef' ALLEMAAL zien ze dat ze er wél mooi en goed uit kunnen zien, nu ze weten hoe ze hun lijf moeten kleden en een simpele basismake-up kunnen doen. )



Ik zie wel eens van die programma's op tv, waar een vrouw (overduidelijk tegen haar zin) in een outfit gepropt wordt, waarvan je gewoon kunt zien dat ze zich er stokongelukkig in voelt. Maar omdat zo'n stylist zegt dat het mooi staat, dan moet dat maar.



Ben het wel met je eens dat als je dan iets aan hebt waar je je lekker in voelt, je zelfvertrouwen enorm stijgt.
Zas, wel bij Gordon ja, van die styling wordt iedereen doodongelukkig (hoeveel het dit seizoen mee lijkt te vallen, volgens mij hebben ze een nieuwe)

Maar bij what not to wear echt niet hoor.

Het is ook maar net wat je wilt zien hè, jammer dat jij zo'n negatieve insteek hebt maar gelukkig ben jij niet de TO denk ik dan maar. Anders was ik hier wel weg gebleven. Kan niet zo goed tegen mensen die keer op keer negatief herhalen en positief negeren.
Alle reacties Link kopieren
Jaren niks gekocht? Ik heb alleen al van de h&m

Elke maand een maandfactuur van minstens 200 euro( voor mij & 2 kinderen)
Alle reacties Link kopieren
Tsja ieder z'n ding Sandy ?
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 19 mei 2014 @ 20:57:

Jaren niks gekocht? Ik heb alleen al van de h&m

Elke maand een maandfactuur van minstens 200 euro( voor mij & 2 kinderen)Joh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 18 mei 2014 @ 16:06:

[...]





Ik ging samen met een vriendin (blond haar) winkelen, we gingen naar de H&M, we kwamen erachter dat mij (bruin haar) vrijwel niks stond, terwijl bij haar vrijwel alles goed stond. Zij vertelde dat ze bij de C&A bijna nooit iets kan vinden, ik juist wel. Dus onze conclusie was dat de C&A ingesteld is op donkerharige mensen en de H&M op lichtharige mensen.Rare conclusie. Ligt toch echt niet alleen aan je haarkleur wat je staat of niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar toen ik uit je verhaal haalde dat je het lastig vind om stukken bij meerdere dingen te combineren moest ik meteen aan deze site denken:

http://www.stylefruits.nl/outfits

Ik doe daar zelf vaak ook ideeen op en als je op het plaatje klikt krijg je per kledingstuk te zien waar je het kan kopen en wat het kost.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 19 mei 2014 @ 20:57:

Jaren niks gekocht? Ik heb alleen al van de h&m

Elke maand een maandfactuur van minstens 200 euro( voor mij & 2 kinderen)Ja, kleding van de H&M moet je dan ook iedere maand vervangen.
Alle reacties Link kopieren
@Joy88



Dan is de site [spam] wel iets voor jouw! Daar kun je leuke fashion musthaves shoppen voor een leuke prijs. En daar kun je gratis styling advies krijgen! Je stuurt dan een mailtje naar hun en dan helpen ze je verder. Echt top!!
Ook bij mij scheelde het enorm toen ik eenmaal wist welke kleuren en modellen het beste voor me waren. Gevoelsmatig deed ik dat al best vaak goed, maar toen wist ik ook waarom. Wanneer je kiest voor een kleurenanalyse zou ik niet kiezen voor het vier seizoenen systeem, maar de meer verfijnde methode mbv de personal colour card. Dat brengt een aantal nuances aan die veel uit kunnen maken. Zo wist ik dat ik een zomertype ben maar niet dat de medium tinten het beste voor me zijn en waarom. Via google vind je waar deze manier van analyseren wordt aangeboden. Overigens vind ik stijl nog steeds moeilijk. Ik koop gewoon wat ik mooi vind, dat doorkruist allerlei stijlen. Dus geen advies op dat gebied van mijn kant. Combineren blijft lastig maar wordt wel beter, als ik iets wil kopen denk ik tegenwoordig van tevoren na over hoe het te combineren, scheelt al veel.
Alle reacties Link kopieren
Joy, als je bij mij in de buurt woont wil ik best wel een keer met je gaan shoppen hoor.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Eens met DappereGerbera.



Neem een vriendin mee die wel van winkelen houdt en die beetje op de hoogte is van de huidige mode en wat weet van kwaliteit en prijs.

Je hebt er vast eentje die dat ook nog eens reuzeleuk vindt om te doen.



Basics kun je bijvoorbeeld prima bij de hema kopen. Ze hebben shirts in allerlei kleuren en daar hebben ze nu ook vesten bij in dezelfde kleur. Als je die dan combineert met een leuke rok van ook de hema/h&m/c&a. Ben je voor een klein prijsje klaar en kun je uitproberen of dat wat voor je is.

Zo zou ik beginnen met wat dingen te proberen en te combineren.
Alle reacties Link kopieren
Tipje: koop niet wat in de mode is. Koop wat bij je postuur past. Dat is veel mooier, daar heb je veel langer wat aan, en dan maakt het helemaal niet uit of iets vijf jaar oud is of splinternieuw. Ik heb kleding van 20 jaar oud die ik nog steeds draag, mooie zwarte jurkjes en schoenen bijvoorbeeld. En ik koop tussendoor evengoed zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven