Mode & Beauty alle pijlers

Drama om kleding te kopen

18-05-2014 00:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt al jaaaaaren geen kleding gekocht. Op ondergoed , sokken en 1 broek na . Draag allemaal oude troep en dingen die ik heb gehad.



Ik heb een paar broeken , shirtjes, rokjes en jurken, 1 paar schoenen en 1 paar laarzen en wat slippers. Veel zwart trouwens en allemaal aan vervanging toe.



Nu moet ik toch echt is wat aan mijn kast doen. De financiën laten het wel toe, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen.



Wat zou ik kunnen halen dat makkelijk te combineren is ? Ik weet vaak ook niet hoe ik moet combineren namelijk omdat ik altijd un het zwart liep eigenlijk en ook niet echt een winkeltype ben.. Iemand een site waar je ideeën op kunt doen misschien?
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 18 mei 2014 @ 01:10:

Tweedehands zou ik niet doen, bijna alles wat daar hangt is al verwassen. Als je geen idee van kleding hebt en je weet niet wat je wil, is de kans wel groot dat je met net niks en iets te verwassen kleding thuiskomt.



Ik koop veel tweedehands en krijg regelmatig complimenten over mijn 'nieuwe' kleding. Verschilt per zaak denk ik, plus dat je natuurlijk je ogen open moet houden. Daarbij past het ook prima bij mijn stijl en scheelt het me te veel geld. H&M en andere ketens kan ik bijvoorbeeld niet goed slagen.



Ik vind ook de tip: kijk eens wat je leuk vind goed. Ik heb ook wel stukken gekocht die gewoon niet bij mij pasten. Zonde van het geld dan. En inderdaad, winkel op een rustige dan, niet op zaterdag!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik hou erg van kleding, maar heb nooit echt mijn eigen stijl kunnen ontwikkelen, met las gevolg dat ik nu draag wat past en er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet. Ik koop wel bij, via internet. Maar heb bijvoorbeeld maar twee spijkerbroeken die vaak gewassen worden



Mijn plan: ik heb voor over een paar weken een personal shopper gehuurd. En ik hoop dat die me kan helpen met het creëren van een stijl die bij m'n persoonlijkheid past. En een hoop kleding in m'n kast :p
Only dead fish go with the flow.
Ik vind de site van Sartorialist erg leuk.

Daar zie je modefoto's van gewone mensen.

Daar kun je zien wat je leuk vindt.



Eerst ideeën opdoen, dan naar de winkel.



Ik ben geen tweedehands fan, maar kun je rustig doen.

Maar voor weinig heb je bij de H&M ook nieuw, het probleem is alleen de kwaliteit. Die is niet altijd goed.



Mooie merken zijn: MbyM, Mödstrom, Samsoe&Samsoe, Minimum. Ik vind ze niet te duur en van goede kwaliteit.
Inderdaad beginnen met wat basis kledingstukken. Koop twee goede spijkerbroeken (met een mooie pasvorm, niet zo'n cheapy denim stof. Helaas sluiten die minder mooi aan). Een zwart jurkje of tuniek.



En dan die spijkerbroek aan doen voor een goede pas sessie, bij welke winkel je ook leuk vindt. Bij H&M, We, Didi, Esprit etc hebben ze voldoende leuke shirts voor de zomer (zowel met dessin als uni).



Qua schoenen... Tja het is zomer dus een paar slippers is nooit weg. Paar leuke birkies of zo. Paar pumps zijn ook nooit weg. En een paar leuke gympen (esprit oid) in naturel kleuren (wit, grijs, taupe). Dan heb je voldoende om leuk te combineren en de zomer door te komen.



Geloof me... Je krijgt vanzelf steeds meer zicht op wat je leuk vindt en wat je staat. Shop ze!
Deze winkel/site is handig om combi's te maken en te kijken combi's staan: Le Ballon.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet van shoppen houdt, bestel dan online bij winkels waar retourzendingen gratis zijn. Esprit en Zalando bijvoorbeeld.



Dan kan je een bups kleding bestellen, ook in verschillende maten, thuis passen, en wat je niet wilt terugsturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:. Paar uurtjes H&M (als je licht haar hebt) of paar uurtjes C&A (als je donker haar hebt)Wat een onzin zeg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Andere tip: als je wel in de stad gaat winkelen, kijk dan wat de paspoppen aanhebben: combinaties, kleuren, schoenen etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 18 mei 2014 @ 00:44:

Dus je loopt al jaren op 1 paar schoenen? Moeten wel schoenen zijn van een heel goed merk dan! Dat kan toch niet? Zelfs mijn micheal kors kan ik na 2 seizoen weg doen en die draag ik dan bijv alleen in de winter of zomer!Dat kan heel goed. Als puber heb ik 3 jaar lang in mijn dr. Martens gewoond. Zomer, winter, ik woonde in die dingen. En nu nog loop ik vaak op hetzelfde paar schoenen en doe er dan jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op de site www.stylefruits.nl bij outfits, leuk om ideeën op te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf fan van zalando-lounge. Niet de gewone Zalando!

Goeie merken voor stukken minder. Momenteel leuke shirts van Vila voor nog geen tientje! Lekker bestellen en thuis voor de spiegel passen. Niet leuk? Gratis retour. Oh en die verzendkosten .. ik denk altijd: parkeren in de stad kost ook een vermogen...



Ik heb een pesthekel aan winkel als H&M vanwege de drukte en de rommel. Als ik iets speciaals wil voor een feestje ga ik altijd een 1 bepaalde damesmodezaak waar ze merken als Apanage en Taifun verkopen. Voor elk figuur en huidtype wat wils. ÉN een betaalbare prijs + goede kwaliteit.



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet raar hoor. Het is mss handig als je eerst beschrijft wat voor type je bent. Dus maat, soort figuur, kleur haar en ogen enz. Waar hou je van? Van wat stoerdere kleding of meer jurkjes enzo?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
ga voor Scandinavische kledingmerken als je van simpel houdt
Alle reacties Link kopieren
quote:Promethium schreef op 18 mei 2014 @ 08:03:

Een mooie spijkerbroek of zwarte broek en een leuk shirtje erop is altijd goed



En als je niet weet wat voor spijkerbroek jou goed past of wat voor shirtjes je leuk vind, gewoon heel veel passen. Paar uurtjes H&M (als je licht haar hebt) of paar uurtjes C&A (als je donker haar hebt) Want??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Jee Nous, dat je dat niet snapt, wij moeten naar de H&M .

Vraag me wel af waar een roodharige terecht kan.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Kleur maakt veel uit! Wat betreft kleur: Kijk eens op oude foto`s van jezelf.. welke kleuren staan goed bij jou, welke kleur shawls kies je bijv? Juist pastel kleuren of juist felle kleuren, of juist herfsttinten (idd zomer/wintertype)
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherrybomb schreef op 18 mei 2014 @ 09:32:

ga voor Scandinavische kledingmerken als je van simpel houdt zoals?
quote:Ikje86 schreef op zondag 18 mei 2014 00:27 Van welke planeet kom jij dan?



Van dezelfde planeet waar ik vandaan kom; waar niet iedere vrouw een modepopje is of er als een wandelende etalagepop bijloopt. Ik heb zelf ook een verschrikkelijke hekel aan kleding kopen. Ik vind kleding mooi, hoor. Dat wel. Maar niets staat me of ik pas er niet in. Een kleedkamer uitlopen durf ik niet eens, dus ik doe alles voor die spiegel in dat kleine rothokje. Waardoor je nog veel groter en lomper lijkt. Ik bestel daarom vaak online. Koop van alles 2 maten en dan rustig, thuis, op gepaste afstand van de spiegel, pas ik mijn kleding. Liever deed ik het helemaal niet, maar ja, soms moet je wat...

Mode is trouwens sowieso mijn ding niet, geef mijn geld liever aan andere dingen uit, die ik leuk vind. Ik kan me ook helemaal niet vinden in de verhalen op verjaardagen van mijn zussen, schoonzussen over de laatste mode, wat ze dat seizoen allemaal al gekocht hebben, kasten opruimen en de mode van vorig jaar weg hebben gedaan. En winkelen met vriendinnen doe ik al helemaal niet!
Als de financiën het toelaten, huur dan iemand in die het voor je doet. Een personal shopper heet dat geloof ik. Ik heb er laatst eentje gesproken, zij had verschillende opties. Eentje was, dat ze samen met jou je kledingkast gaat uitzoeken en combinaties maken. Die zet ze op foto, zodat je kunt spieken.

Een andere optie is dat je samen aan de slag gaat om te bekijken wat voor type kleding bij je past. En dan niet alleen met kleurenwaaiers, ook met waar je je prettig bij voelt.

Ten slotte kon ze ook nog voor je de stad in en een of meer complete sets kleding aanschaffen, in goedkoop of duurder segment.

Ik vond haar een erg leuke vrouw, met een goed oog voor wat bij je past en wat niet. Dat heeft een verkoopster in een winkel lang niet altijd.

Het kost natuurlijk wel wat, maar dat kost een werkster of een loodgieter ook. Als je je de luxe kunt permitteren, zou ik het direct doen.
- Het belangrijkst aan kleding is dat het past, dus niet te groot of te klein is

- Wat wil je uitstralen? Ben je een sporty type, vrouwelijk, stoer, romantisch, creatief, no nonsense, zakelijk, sympathiek, passioneel, androgyn, casual (etc)? De kleding die je koopt moet bij jouw persoonlijkheid en stijl passen.

- Zoals anderen al zeiden: kijk naar welke kleuren je staan. In sommige zul je stralen en andere kleuren maken je juist flets

- Neem een vriendin mee als je gaat shoppen

- Shop op een rustige dag

- Investeer in basic items, zoals:

--- passend ondergoed

--- een neutrale spijkerbroek

--- broeken in andere neutrale kleuren

--- een rok

--- blazers, vestjes en tops in neutrale kleuren die jou mooi staan

--- schoenen: een paar platte schoenen, pumps, laarzen, en een paar gympen. Zorg ervoor dat het ECHT past en lekker loopt. In de winkel twijfel = horror thuis

- Zodra je wat goede basics hebt, kun je losgaan wat betreft prints, kleuren, texturen etc.

- Heb je altijd hetzelfde probleem bij bepaalde kledingstukken (een gapend gat aan de achterkant van je broek, te lange bandjes, te lange pijpen of anderszins): je hebt geen raar figuur, je behoort gewoon tot 95% vd vrouwen die niet het rechte modellenfiguur heeft. Laat je niet kisten! Kleding is vaak ook makkelijk te vermaken.

- Koop de vormen en lengtes die jou flatteren

- Twijfel = nee

- What not to wear heeft inderdaad erg goede tips



- Tweedehands kleding is leuk, maar voor een beginner erg lastig zoeken als alle kleding door elkaar ligt. Ik zou dan kijken naar een overzichtelijke winkel.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je eens een kleur analyse laten doen; dan wordt gekeken welke kleuren bij jou passen. Erg leuk om met je moeder, zus of vriendin te doen. Meestal krijg je dan zo'n kleuren waaier mee die mee kunt nemen om te gaan winkelen en ook nog informatie over welke vorm kleding jou het beste staat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Zo.maar schreef op 18 mei 2014 @ 00:59:

[...]





Van dezelfde planeet als ik, dit is nl heel herkenbaar. +1
quote:polkat schreef op 18 mei 2014 @ 08:00:

[...]



Er is ook een andere reden: geld. Ik geef veel om mode, maar kan het niet betalen. Loop ook al meer dan 5 jaar in verwassen kleren. Zolang het heel is, doe ik het aan. Ik groei er niet uit, de kinderen wel. Nadeel, ben 45 kilo afgevallen, dus moet veel oplossen met riemen en zo. Maar ook dat kan.

Je kunt dus wel modieus zijn maar er niet zo uitzien



Niet eenset jouw laatste zin.

Als je je verdiept in wat jou staat, ga je met 25 euro naar een rommelmarkt en dan s ochtends héél vroeg gaan, en scoor je met watgeluk heel wat mooie (praktisch nieuwe) kleding.

Let op de verkoopster: jouw leeftijd, jouw postuur? Zoek goed in haar kraam. Vooral als het particulieren zijn die kleding verkopen werkt dattrucje .

Zo heb ik vanochtend dit gescoord; 2 mooie tops van vero moda, 1 met kaartje er nog aan, een blouse van vila, een nepleren zwart jasje van vero moda en een korte jeans voor alles bij elkaar 10 euro. Echt waar.

Het kan, maar dan moet je wel zin hebben om te struinen (en vooruit, geluk hebben en oog hebben voor mooie kwaliteitsspullen)

Vorige maand een wollen blazerjas van josephine & co voor 3,-

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik zie er (vind ik zelf dan) erg modieus en gevarieerd uit, altijd netjes, altijd dingen die passen, maar mijn outfits hebben vaak in totaal nog geen 60 euro gekost en dat is dan al veel. Enige waarop ik niet bespaar zijn schoenen en beha's. Basics onderhemdjes legging etc koop ik bij h&m of c&a tijdens vlaggetjes weken of met online kortingsacties.
quote:noa schreef op 18 mei 2014 @ 10:00:

Jee Nous, dat je dat niet snapt, wij moeten naar de H&M .

Vraag me wel af waar een roodharige terecht kan.Of als je je haar donker geverfd hebt maar eigenlijk blond bent?
quote:zas schreef op 18 mei 2014 @ 10:18:

[...]





Van dezelfde planeet waar ik vandaan kom; waar niet iedere vrouw een modepopje is of er als een wandelende etalagepop bijloopt. Ik heb zelf ook een verschrikkelijke hekel aan kleding kopen. Ik vind kleding mooi, hoor. Dat wel. Maar niets staat me of ik pas er niet in. Een kleedkamer uitlopen durf ik niet eens, dus ik doe alles voor die spiegel in dat kleine rothokje. Waardoor je nog veel groter en lomper lijkt. Ik bestel daarom vaak online. Koop van alles 2 maten en dan rustig, thuis, op gepaste afstand van de spiegel, pas ik mijn kleding. Liever deed ik het helemaal niet, maar ja, soms moet je wat...

Mode is trouwens sowieso mijn ding niet, geef mijn geld liever aan andere dingen uit, die ik leuk vind. Ik kan me ook helemaal niet vinden in de verhalen op verjaardagen van mijn zussen, schoonzussen over de laatste mode, wat ze dat seizoen allemaal al gekocht hebben, kasten opruimen en de mode van vorig jaar weg hebben gedaan. En winkelen met vriendinnen doe ik al helemaal niet!



Jeetje wat een nare aanname zeg.

Ik geef wel om mijn uiterlijk maar ben geen modepopje, wil gewoon niet als zwerver over straat.

Ik haat winkelen en heb ook geen geld over om maar te kopen en kopen.

Maar TO koopt nooit wat en hoe zie je er dan uit?

Kapotte spullen en afgesleten schoenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven