Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Mag ik meedoen?

Ben enorm shopverslaafd en wil graag wat meer sparen.

Bovendien heb ik kleding zat .

Steeds wil ik toch weer nieuwe, want zie zoveel leuke dingen ...

Een jaar lang niet shoppen gaat niet lukken want van de zomer heb ik nog het eea nodig.

Mijn doel is tot mei geen kleding kopen (voor mezelf)
Mag ik meedoen?

Ben enorm shopverslaafd en wil graag wat meer sparen.

Bovendien heb ik kleding zat .

Steeds wil ik toch weer nieuwe, want zie zoveel leuke dingen ...

Een jaar lang niet shoppen gaat niet lukken want van de zomer heb ik nog het eea nodig.

Mijn doel is tot mei geen kleding kopen (voor mezelf)
Alle reacties Link kopieren
Jullie ook allemaal succes!

Even een update vanaf mijn kant. Ik heb in 2016 niet niks gekocht, maar ik ben wel bewuster geweest. En ik heb enorm veel weggedaan. Dingen die ik niet meer aankon, die niet meer bij me passen enz enz. Het overzicht in mn kast is nu veel beter. Ik ga de komende weken nog wel kijken voor een nette witte bloes en een zwarte broek. Ik merk steeds vaker dat ik naar die twee items mis grijp. En dat zijn twee basic items die je bij heel veel aan kunt. 2017 zal dus ook niet een jaar zijn waarin ik niets koop, maar wel weinig.
Alle reacties Link kopieren
Super hoor, al die bewust kopende mensen! Mijn vader heeft mij uitgenodigd om met hem samen te gaan winkelen op zijn kosten. Ik ben nu wel ongeveer ontzwangerd en mijn figuur is volledig veranderd dus het is wel fijn om wat nieuwe dingen te krijgen die weer helemaal mooi staan
Ik heb op de valreep nog even wat ondergoed gekocht. Het mag nu nog, toch?



Panty's vervang ik wel als ze echt op zijn. Verder moet ik nu echt een jaar vioruit kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 30 december 2016 @ 07:41:

Mag ik meedoen?

Ben enorm shopverslaafd en wil graag wat meer sparen.

Bovendien heb ik kleding zat .

Steeds wil ik toch weer nieuwe, want zie zoveel leuke dingen ...

Een jaar lang niet shoppen gaat niet lukken want van de zomer heb ik nog het eea nodig.

Mijn doel is tot mei geen kleding kopen (voor mezelf)



Natuurlijk mag je meedoen!

Herkenbaar wat je schrijft, als je vaak online shopt kan je vanaf nu alle nieuwsbrieven opzeggen.

In real shoppen, winkels gewoon vermijden.

In 2015 heb ik hele jaar niks gekocht, in het begin echt moeilijk maar het werd met de maand

makkelijker n makkelijker.



Succes Lieve Edva!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 30 december 2016 @ 09:42:

Ik heb op de valreep nog even wat ondergoed gekocht. Het mag nu nog, toch?



Panty's vervang ik wel als ze echt op zijn. Verder moet ik nu echt een jaar vioruit kunnen.



Tuurlijk mag je onderbroeken kopen!

Yeaah we gaan dansen!

Kan niet wachten!



Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 30 december 2016 @ 10:57:

[...]





Tuurlijk mag je onderbroeken kopen!

Yeaah we gaan dansen!

Kan niet wachten!







Ik kan ook niet wachten



Grappig, dat je zo'n zin kan hebben om iets níét te doen. Ik vind vooral de tijd die het scheelt fijn: niet winkelen of thuis op pakketjes wachten, maar lekker wat leukers doen met je tijd.



Ik hoop volgend jaar alleen nog in dit topic te komen om mijn maandelijkse dansje te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 30 december 2016 @ 11:06:

[...]





Ik kan ook niet wachten



Grappig, dat je zo'n zin kan hebben om iets níét te doen. Ik vind vooral de tijd die het scheelt fijn: niet winkelen of thuis op pakketjes wachten, maar lekker wat leukers doen met je tijd.



Ik hoop volgend jaar alleen nog in dit topic te komen om mijn maandelijkse dansje te doen. Met z'n alleen hier op dezelfde tijd afspreken en allemaal een dansje doen achter de laptop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 30 december 2016 @ 12:01:

[...]





Met z'n alleen hier op dezelfde tijd afspreken en allemaal een dansje doen achter de laptop.



Ik deed dat altijd op de eerste van de maand.

Heb er zin in!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren




Een nieuw begin, is het halve werk.
quote:Jane-Ice schreef op 30 december 2016 @ 10:52:

[...]





Natuurlijk mag je meedoen!

Herkenbaar wat je schrijft, als je vaak online shopt kan je vanaf nu alle nieuwsbrieven opzeggen.

In real shoppen, winkels gewoon vermijden.

In 2015 heb ik hele jaar niks gekocht, in het begin echt moeilijk maar het werd met de maand

makkelijker n makkelijker.



Succes Lieve Edva!



Wat een warm welkom Jane Dankjewel

Wat goed dat je een jaar lang niks gekocht hebt!! Jij bent dus al lang ermee bezig (ik heb de berichten nog niet terug gelezen).

En probeer je er nog een jaar bij?

Bedankt voor de tip van de nieuwsbrieven, das een goede!!

Het is echt een verslaving hè dat shoppen.

Ik ben vooral van het internetshoppen, Wehkamp en Zalando hebben al veel geld aan me verdiend.

En H&M
Bizar dat ik dit topic vandaag vindt. Loop er al een paar dagen aan te denken om aankomend jaar even geen kleding meer te kopen. In principe heb ik alles al (en meer) voor iedere gelegenheid.

Uitzondering is een set goede t-shirts voor op mijn werk, daarvan heb ik er al een aantal van moeten weggooien afgelopen jaar wegens ernstig versleten.



Als ik die nog mag aanschaffen, mag ik dan ook meedoen?



geld wil ik opzij zetten voor de permanente verbouwing waarin mijn huis verkeert.
Ja hoor, zeker mag je meedoen. Iedereen bepaalt zijn eigen regels.



Welkom



Grappig, mijn spaargeld is ook grotendeels opgegaan aan een verbouwing. Dat is voor mij ook de reden om weer een poging te gaan wagen.
Welkom Dymphnatam! Ik ga mijn tweede jaar in , maar daardoor zal ik wel wat spullen moeten aanschaffen. Zoals wat t-shirts zonder gaten en een nieuw paar zomerschoenen... Ik heb daardoor de regel dat ik wel mag vervangen ( kapot t-shirt voor goed t-shirt)
dank dank dank!
Ik doe ook graag (weer) mee. Heb dit jaar uiteindelijk toch een paar dingen gekocht, maar wel alleen spullen waar ik heel blij van word en die ik veel draag. Ook heb ik wat oude dingen (gaten/vlekken/stinkoksels) vervangen.



Komend jaar ga ik voor nul nieuwe aankopen, dus ook geen sokken en dat soort dingen. Ik heb meer dan genoeg.



Afmelden voor nieuwsbrieven is inderdaad stap een als je nieuw bent, mijn collega had vandaag een mailbox vol sale-mails en werd gelijk zenuwachtig omdat ze bang was koopjes te missen. Wat niet weet wat niet deert, dus lekker afmelden
Een jaar lang kleding kopen is me niet gelukt. Een aantal dingen gekocht voor de leuk, een aantal dingen waren nodig.



In 2016 gekocht:



- zomerjurk, dun vestje en paar zomerschoenen (voor een bruiloft)

- een tweede winterse spijkerbroek (ik draag ze bijna dagelijks dus 1 was te weinig)

- 3 nette pantalons

- 1 winterjurkje

- 1 paar nieuwe wandelschoenen

- 1 trui

- 3 longsleeves (bedoeld om onder een pyjama, truien of blouses te dragen)

- ondergoed



Dit klinkt voor veel van jullie waarschijnlijk als gigantische aanschaffen maar voor mij is het echt veel minder dan ik in de jaren ervoor heb gekocht.



Ik ga in 2017 zo door met het "alleen noodzakelijke" kopen. Niks kopen is geen doel voor me, kritisch kijken wat ik nodig heb/kan gebruiken wel.
Alle reacties Link kopieren
Afmelden voor websites heb ik onlangs ook gedaan. Kreeg echt zoveel binnen, sale zus en zo. Je gaat dan toch weer even kijken en wordt er door getriggerd. Ben bezig met mijn kast, maar heb niet zoveel zin (doe plankje voor plankje) en heb gewoon nog kleding met kaartjes eraan die ik al zeker twee jaar heb
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Dat zijn inderdaad de dingen die je het eerst kunt aanpakken. Twee jaar later nog steeds de kaartjes eraan betekent dat je ze waarschijnlijk ook volgend jaar nog met de kaartjes eraan zult vinden en dat er toch iets is waarom je het kledingstuk nog niet hebt gedragen. Materiaal voelt niet lekker aan, te dik, te dun, te zakelijk, te casual, niks om te combineren erbij etc en maar wachten tot een gelegenheid die zich voordoet dat je het wel kunt dragen want wegdoen is zonde, zeker met een kaartje er nog aan.



Op deze manier heb ik vorig jaar veel geskipt uit de kledingkast. Liggende dingen (truien en shirts etc) vind ik makkelijker te beoordelen dan hangende (blouses, blazers) maar misschien moet ik komende tijd ook goed kijken naar de tweede categorie, want daarvan heb ik weinig weggedaan maar ook nog weinig gedragen.



Als je kast overzichtelijker is dan is het ook makkelijker te bepalen wat er (later in het jaar) bijvoorbeeld nog eens vervangen moet worden. Is het al eenmaal een onoverzichtelijke bende dan komt daar makkelijk nog eens een keer een nieuw ding bij. Mijn plankjes zijn in elk geval overzichtelijk nu. :-)
Neeeee ik dacht laatste dag van het jaar, nu mag het nog!

Hele winkelwagen van H&M volgestouwd en al bijna op betalen geklikt .

Toen besloot ik eerst te gaan kijken wat ik nou eigenlijk al heb en de gehele koop geannuleerd ...*trots* .... , heb echt niks nodig tot ongeveer mei, al denk ik steeds van wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer proberen mee te doen. Ik was vorig jaar begonnen mee te schrijven maar kocht toen nog wel (te veel) kleding zodat ik niet meer heb meegedaan. Wel al minder dan het jaar daarvoor maar nu moet het echt nog een stuk minder want de kasten zijn gewoon vol.

Ik wil alleen nog kopen wat nodig is, en verder zo min mogelijk.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen begonnen met het opruimen van mijn kast, daar schrok ik toch wel een klein beetje van. Enerzijds best wat kleding met het kaartje er nog aan of 1 keer gedragen en anderzijds kleding waarvan ik eigenlijk niet eens meer wist dat ik het had maar wat ik nog prima kan dragen.

Mijn doel voor 2017 is niet om geen kleding te kopen, dat lukt me niet. Maar om echt kritischer te zijn over wat ik echt nodig heb en over wat ik ook daadwerkelijk ga dragen. Alleen bestellen (koop bijna alles online) als ik het kan gebruiken en alleen houden als ik er 100% achter sta, geen twijfelgevalletjes meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 31 december 2016 @ 09:19:

Neeeee ik dacht laatste dag van het jaar, nu mag het nog!

Hele winkelwagen van H&M volgestouwd en al bijna op betalen geklikt .

Toen besloot ik eerst te gaan kijken wat ik nou eigenlijk al heb en de gehele koop geannuleerd ...*trots* .... , heb echt niks nodig tot ongeveer mei, al denk ik steeds van wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 31 december 2016 @ 08:26:

Dat zijn inderdaad de dingen die je het eerst kunt aanpakken. Twee jaar later nog steeds de kaartjes eraan betekent dat je ze waarschijnlijk ook volgend jaar nog met de kaartjes eraan zult vinden en dat er toch iets is waarom je het kledingstuk nog niet hebt gedragen. Materiaal voelt niet lekker aan, te dik, te dun, te zakelijk, te casual, niks om te combineren erbij etc en maar wachten tot een gelegenheid die zich voordoet dat je het wel kunt dragen want wegdoen is zonde, zeker met een kaartje er nog aan.)Het zijn hartstikke leuke jurkjes, maar hoog in de hals. Na een operatie in mijn hals verdraag ik ineens niets meer in de buurt van mijn hals, dus ik 'kan' ze niet dragen. Maar vind het ook weer zonde om ze weg te doen, dus ga het op Mp proberen. Had al wel gekeken om ze te laten vermaken maar dat is echt hartstikke duur!! Door alles wat hoog zit weg te doen krijg ik zeker meer overzicht in mijn kast, voel ook rustiger.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven