Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Welkom Karen en succes

Ik vond het begin het meest lastig, op een gegeven moment raak je gewend aan het niet kopen en gaat het steeds beter...

Maak voor jezelf duidelijk afspraken wat wel en niet 'mag' komend jaar (ondergoed/sokken wel/niet kopen, etc) Ik had zelf bijvoorbeeld toen ik een jaar geleden startte al niet zoveel broeken meer (3...) dus had nog wel de regel dat ik een broek zou mogen vervangen als er 1 kapot zou gaan. Gelukkig nog niet nodig gehad!!
Alle reacties Link kopieren
Hey! Mag ik meeschrijven? Ik volg dit topic af en toe en wil vanaf januari 2017 ook echt meedoen. Dat duurt nog even, maar ik ben nog aan het afvallen, dus ik wil dit jaar waarschijnlijk nog wel kleding en ondergoed kopen in kleinere maten, voordat ik ermee begin :-) Maar ik let er al wel op dat ik dingen koop die ik echt nodig heb (winterjas, ondergoed, etc).
Ik wil ook weer meedoen, verdorie! Dat wordt dan de vierde keer ofzo, ik faal steeds heel hard, maar ik heb ZOVEEL en ik wil graag verhuizen volgend jaar, dus er moet ontspuld worden Die kledingkast is een mooi begin. Niets erbij, alleen eruit. En dat is al een uitdaging op zich, want buiten dat ik véél heb, vind ik ook alles wat ik heb daadwerkelijk mooi



Ik mag nog één paar schoenen, mijn zwarte laarzen zonder hak hebben hun beste tijd gehad en zijn aan vervanging toe. Die scoor ik dit jaar nog, en dan is het afgelopen.



Dus nou ja. Dat is het plan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wat een leuk topic! Ik wil graag meedoen.

Nu ben ik de afgelopen jaren al een stuk kieskeuriger geworden en koop ik al veel minder dan een jaar of 5 terug. Toen kon het ook makkelijk en werkte ik fulltime. Thuis doe je toch minder nette kleding aan vind ik.

Ik ben op deze manier best al creatief geworden met combinaties maken.

Als je items koopt die echt aansluiten bij hoe je bent kun je op een gegeven moment zoveel kanten op, omdat het allemaal leuk is bij elkaar.

Ik begin er nu wel tegenaan te lopen dat sommige kleding "al" 5 jaar oud is en ik het nog gewoon draag als nette kleding om weg te gaan, gewoon omdat ik het nog steeds mooi vind.

Ik kan dan tegenwoordig ook mensen niet zo goed begrijpen die nu volop hun wintergarderobe bij elkaar aan het shoppen zijn, want "ik heb echt niks meer".

Dat kan toch bijna niet? Dit zijn dan personen die ieder jaar shoppen alsof ze niets meer aankunnen wat ze nog hebben.

Dan denk ik: wie hou je nu voor de gek?



In ieder geval fijn dat ik niet de enige ben die dit leuk vind!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2016 19:45
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2016 19:44
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2016 19:45
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jullie? Hier bijna de fout ingegaan, bijna. Man en ik waren een dagje in Amsterdam, concert, museum en in de tussentijd een beetje window-shoppen. En toen zag ik een hele mooie jumpsuit. Winkel ingegaan, ondanks dat het stemmetje in m’n hoofd zei: Niet doen, niet doen! Jumpsuit gepast, en hij was wel leuk, zat goed, maar…hij was het net niet helemaal. Vroeger zou ik m gekocht hebben, maar nu heb ik m gewoon terug gehangen in het rek. Het voelde niet goed. Man is wel losgegaan en kwam met 3 broeken, 5 overhemden en 2 truien thuis (maar die heeft dan ook niet zoveel in zn kast liggen als ik).

Voor mn dochters heb ik wel heel veel moeten kopen want die waren overal uitgegroeid. Kon ik toch nog kleding kopen en me aan deze challenge houden!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed, maar ben net twee weken bezig. Morgen komt de test, winkelen met vriendin zonder zelf iets te kopen. Ik ga mee voor de gezelligheid en hopelijk kan ik me inhouden. Moet wel ook nodig eens mijn kast opruimen, schoenenkast heb ik vandaag gedaan
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Hier gaat het ook goed. Maar mijn enige paar laarzen zonder hoge hakken is echt helemaal doorgesleten. Laten maken ging niet meer. Omdat ik nou eenmaal niet altijd op gympies of pumps kan lopen, heb ik nieuwe laarsjes gekocht.



Ik baalde dat de vorige niet meer te krijgen zijn, want die droeg ik echt overal bij. Na lang zoeken en twee keer iets terugsturen heb ik nu eindelijk een paar gevonden die net zo goed te combineren zijn met al mijn rokken en jurkjes en die net zo lekker lopen. Ik ben er nu heel blij mee, want eigenlijk zijn ze veel mooier dan die vorige goedkope afgetrapte dingen, die ik altijd droeg omdat ze zo lekker comfy waren



Mijn nieuwe strategie is nu om alleen dingen te vervangen als ze kapot gaan. Tot één januari vervang ik wel alleen dingen die 'noodzakelijk' zijn. Waarschijnlijk koop ik dus voorlopig niks.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, spuit elf. Als je echt nodig hebt (en het ook echt draagt) is je aankoop volledig te verantwoorden (voor zover je dat moet doen dan he!).
Hallo, mag ik ook weer meedoen? Poging nr zoveel om te stoppen met kopen. Mijn garderobe is af, zowel winter als zomer. En ik wil van mijn verslaving af.... Tot 5 november 2017 is wel heel lang, maar het moet cold turkey en ik heb 2 volle kasten met mooie en leuke kleding. Zou er wel 4 jaar mee kunnen doen.... Wish me

luck
Dag 1 is goed gegaan Nog 364 te gaan..

Heeft er iemand zin om een dagelijkse outfit post te doen om elkaar te inspireren?
1 jaar volgehouden!!!!



Zelfs 1 jaar en 2 weken, want ik was het vergeten
Na een jaar weet ik wel veel beter wat ik echt miste. Dus nu een lijstje gemaakt met dingen die ik heel graag wil hebben en komend jaar die beetje bij beetje aanschaffen :-)
Alle reacties Link kopieren
Top Kraaienpootje!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!



Hier gaat het eigenlijk prima, eenmalig een panty gekocht maar ook gelijk eentje weggegooid die niet goed meer was. Moest dus vervangen worden. En een paar schoenen geruild, klacht en kon geld terugkrijgen of omruilen en toen heb ik ze wel omgeruild. Ik mis wel het dagje weggaan en shoppen, maar niet het kleding kopen want ik het dus zat. Ik ga in de vakantie zo eens even mijn kast opruimen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nog steeds mee! Nog twee maanden, krap, en dan doe ik dit al twee jaar!! Ik heb afgelopen jaar een stel zomergympen, een winterdas en winterjas en een rokje gekocht. Álles ter vervanging van een versleten exemplaar, in mijn regels mag dat. Ik ga gewoon door. Kopen mág, maar het hoeft gewoon vooral niet altijd meer.
Wat goed lionlilly! Ik wil ook gewoon doorgaan, maar wel iets soepeler dan nu. Afgelopen jaar heb ik wel wat spullen moeten vervangen (zo was de zool onder mijn laarzen losgelaten en niet meer te repareren. En aangezien ik maar 1 paar laarzen en 1 paar winterschoenen heb, kon ik die niet missen!) Maar ik merk dat een derde paar schoenen bijvoorbeeld toch wel fijn zou zijn. en een hoop kleding is op zich nog oke, maar wel vaal aan het worden of de kleur wordt minder. Vaak toch de h&m-metjes etc. Dus die spullen wil ik komend jaar wel beetje bij beetje gaan vervangen voor kwalitatief goed spul. Voor kerst een nieuw rokje en truitje gekocht :-D
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraaienpootje schreef op 22 december 2016 @ 13:49:

1 jaar volgehouden!!!!



Zelfs 1 jaar en 2 weken, want ik was het vergeten



Wat goed!



Ik ben diegene die in 2015 helemaal niks had gekocht.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik volgend jaar weer mee doe!

Ik heb nog wel wat onderbroeken nodig misschien moet ik aankomende dagen

gewoon gaan halen.



2015 helemaal niks gekocht en dit jaar heb ik natuurlijk wel normaal geshopt.



Mmmm, zal ik weer meedoen?!



Fijne feestdagen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee voor 2017! Ik heb gister mijn kledingkast opgeruimd en jee wat heb ik veel kleding.

Ik doe dus mee. De enige uitzondering die ik voor mezelf maak zijn wintersportkleren en eventueel onderbroeken/bh's en panties als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee voor 2017! Ik heb gister mijn kledingkast opgeruimd en jee wat heb ik veel kleding.

Ik doe dus mee. De enige uitzondering die ik voor mezelf maak zijn wintersportkleren en eventueel onderbroeken/bh's en panties als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Ik zou op 1 januari 2017 ook graag starten. Eerder gaat niet lukken, er zijn nog 2 paar schoenen onderweg naar me

(Mijn werkschoenen zijn echt versleten, dus die moet ik nog vervangen)

Ik denk dat ik het moeilijk ga krijgen maar ik werk volgend jaar minder uren dus moet ik een beetje besparen op kleding kopen.

Spannend....
Alle reacties Link kopieren
Hoi. Ik zou op 1 januari 2017 ook graag starten. Eerder gaat niet lukken, er zijn nog 2 paar schoenen onderweg naar me

(Mijn werkschoenen zijn echt versleten, dus die moet ik nog vervangen)

Ik denk dat ik het moeilijk ga krijgen maar ik werk volgend jaar minder uren dus moet ik een beetje besparen op kleding kopen.

Spannend....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven