Mode & Beauty alle pijlers

Free fashion challenge

23-02-2013 14:08 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 maart ga ik een jaar lang geen kleding kopen. In plaats daarvan maak ik alles zelf. Nog maar 1 week, aiks! Ik ben erg benieuwd naar wat ik tegen ga komen. Het is heel dubbel; aan de ene kant heb ik er veel zin in, aan de andere kant ben ik bang dat ik momenten krijg waarop ik compleet gek ga worden.



Zijn er hier meer mensen die dit doen of hebben gedaan? En wat vind/vond je ervan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb me aangemeld op de website en de eerste 'opdracht' staat in m'n mailbox. Voel me er goed bij. Enige wat ik wel van mezelf nog mag kopen zijn nieuwe pantoffels. Zou ik vorige week al doen, maar kon ze toen niet vinden. Woon in een koud oud huis en kan met dit weer niet zonder die dingen.



Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Uggla schreef op 02 maart 2013 @ 12:52:

Heb je nog interesse in garen, knopen, strikjes, roosjes, ritsen en dat soort spul? Ophalen in Rotterdam of ik wil het tegen verendkosten wel ergens naartoe opsturen. Ik merk dat ik eigenlijk toch steeds koop wat ik voor mijn lopende projecten nodig heb dus de berg blijft maar groeien.Ja ik heb zeker interesse, verzendkosten zijn geen enkel probleem. Wat lief dat je aan me denkt. Zou je er en fotootje van willen maken en hier neerzetten? Als je dat niet teveel gedoe vindt tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een emailadres waarop je te bereiken bent? Ik kan hier geen foto's plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Goed weekend gehad?



Ik ben vanmiddag bezig geweest om stof te knippen voor een shirtje en heb een begin gemaakt aan een broek. De stof daarvoor had ik alweer een hele tijd geleden al geknipt, hoog tijd om er ook iets mee te gaan doen



Ik heb me ook aangemeld op de site, snap alleen nog niet helemaal hoe het werkt.. Heb me aangemeld, op de bevestigingsknop in het mailtje geklikt, maar vervolgens kan ik nergens inloggen oid.. Weet een van jullie misschien wat ik fout doe?
Alle reacties Link kopieren
Femz, dat heb ik ook. Een beetje raar he? Ik kreeg wel een mailtje van ze. Snap het ook niet zo goed. Goed dat je zo bezig bent geweest, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Uggla, ja je kan me mailen *** Alvast bedankt voor de moeite!
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker raar. Ik kreeg indd ook een mailtje, eentje met de link om inschrijving te bevestigen en daarna eentje dat het inschrijven gelukt was.

Had al helemaal zin om steeds een paar dagen minder op de teller te zien staan, maar helaas
Alle reacties Link kopieren
Yin, het is dus de bedoeling dat je niets koopt qua kleding he
quote:luni schreef op 03 maart 2013 @ 19:53:

Yin, het is dus de bedoeling dat je niets koopt qua kleding he Ja, dat weet ik, maar die sloffen had ik eerder gekocht als ik me van te voren een bepaalde datum bedacht had. Dus, dus, dus, ik vind dat ze nog mogen. En ik denk niet dat ik zelf warme sloffen kan maken. Of toch eerst over nadenken en proberen. Als het echt mooier weer wordt, heb ik ze voorlopig niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Daarom vragen ze je creatief te zijn Niet lullig bedoeld hoor.
Dat snap ik luni. Maar die dingen hadden bij mij onder last minute shopping gevallen. Ik bedoel, iemand hier heeft afgelopen week nog van alles aangeschaft, dat heb ik niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ok,het is jouw manier maar niet zoals het hoort. Maar je mag het natuurlijk zelf weten
quote:luni schreef op 04 maart 2013 @ 05:46:

Ok,het is jouw manier maar niet zoals het hoort. Maar je mag het natuurlijk zelf weten Je blijft er wel op door gaan he. Dus iemand die twee weken geleden bedacht heeft dit te gaan doen maar vorige week nog een stapel kleding gekocht heeft, is goed bezig; want begonnen op 1 maart. En ik neem in het weekend de beslissing om meteen mee te doen en word aangevallen omdat ik nog 1 item wil kopen...
Alle reacties Link kopieren
Al goed hoor. Jouw beleving is duidelijk anders.
Blijkbaar. Maar jij had het geen jaar vol gehouden toch? Lekker om iemand anders dan zo aan te vallen. Ik doe dit voor mezelf, niet voor een ander.
Alle reacties Link kopieren
10 Maanden en dat is al langer dan jij

Ik zal me distancieren van dit topic, dag Yin!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hé zo'n topic Dit gebeurde dus ook in het vorige topic, gezeur over de regeltjes terwijl het doel van de actie uit het oog werd verloren. Wijvengekijf.
Ik snap gewoon niet zo goed waarom ik zo aangevallen wordt om 1 opmerking. Maar ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Yin, mijn eerste gedachte was 'goh misschien kun je iets met een oud/weinig gebruikt fleecedeken'. Maar indd, ik koop het komende jaar nog gewoon ondergoed en sokken dus heb makkelijk praten



Het gaat er om dat je doet wat voor jou goed voelt toch, en hoe extreem dat is moet ieder voor zich weten!



Ook van alleen tweede hands kleding of lapjes kopen kun je heel creatief worden met je kledingkast, jammer dan dat het volgens de regeltjes anders moet!



Hoe gaat het met de anderen hier?:-)
Alle reacties Link kopieren
Mooi initiatief! Maar lijkt me wel een echte uitdaging.. Good luck!
Alle reacties Link kopieren
Ja ach die regeltjes, ik doe ook op mijn eigen manier mee door wel kleding te maken. Dat is mijn challenge, toevallig bijna hetzelfde maar dus net niet helemaal. Ik wil het op deze manier doen. Als jij toevallig dan nog wel pantoffels of een onderbroek koopt, gaat uwen gang. Zie het probleem niet.



Ik heb dit weekend geshopt met vriend, voor hem dan. Ging best goed, veel inspiratie opgedaan over leuke dingen die ik wil maken. Maar aan de andere kant was het ook moeilijk. Maar goed, dat went ook wel.

Gisteren mijn kast uitgemest en winterkleding eruit gehaald. Alsof ik weer allemaal nieuwe spullen heb!
Die uitdaging ga ik zaterdag aan mevrouwb: shoppen met/voor een vriendin. Ik sta in m'n vriendenkring bekend als personal shopper, vind het heel leuk om outfits voor anderen uit te kiezen, dus komt goed. En misschien inderdaad wat inspiratie op doen voor het zelf maken. Binnenkort m'n stapel oude knipmodes maar weer eens door kijken.



M'n winterkleding al helemaal eruit durf ik nog niet, volgende week wordt 't waarschijnlijk weer kouder. Maar mijn kledingwissel levert ook een hoop 'nieuwe' dingen op. Elk jaar weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mevrouwb, ik heb je blog gevonden!

Luni, had je mijn vragen nog gelezen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen na 10 maanden.

Tegen mij mogen jullie trouwens wel streng zijn hoor

Ik was gisteren smoezen aan het bedenken waarom ik toch echt iets nodig had. Niet gedaan overigens!

Maar mijn probleem is dat ik aan het afvallen ben (nou ja, probleem) en sommige kleding toch wat ruimer gaat zitten. Dan voel ik me wat slonziger ofzo? Als het net niet goed past.

De zwangerschapskilo's gaan er nog steeds af en mijn lijf verandert weer.

Ik ga die opdracht maar eens doen en inventariseren wat er precies in de kast hangt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie je eigen stijl omschrijven? En doe eens plaatjes?
Elettra, knap dat je dan juist nu meedoet, terwijl je na je zwangerschap met een ander lijf uit komt. Heeft de inventarisatie nog verrassende dingen opgeleverd? Ik weet globaal wel welke kleding ik heb. Mijn seizoenskleding voor lente en zomer is nog opgeborgen, daar zitten vaak wel dingen tussen waarvan ik denk 'oh ja, die had ik ook nog'. Mocht ik afvallen het komende jaar, dan heb ik daar ook nog kleding voor...



Ik heb geen moeite met geen kleding kopen, eerder ook al een tijd niet gedaan. Ben nu vooral dingen aan het bedenken die ik zelf wil maken van de spullen die ik heb. Zitten wel leuke dingen tussen
Oh en mijn eigen stijl is niet in een paar plaatjes te vangen. Ik varieer van skinny met laarzen en een tuniek, jurkjes met hoge hakken en pantalon met blouse tot broeken met wijde pijpen en cowboylaarzen. Veel verschillende dingen dus, daarom heb ik ook voor zo ongeveer elke gelegenheid wel wat in de kast hangen.



Waar ik trouwens wel mee bezig wil is een keer kritisch kijken naar wat ik wel en niet draag en een aantal dingen op Marktplaats zetten. En dan proberen om de opbrengst te sparen en volgend jaar na 1 maart uit te geven aan kledingstukken die ik afgelopen jaar echt gemist heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven