Mode & Beauty alle pijlers

Haarmaskers zonder "troep"

16-01-2017 22:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haren sinds een aantal jaren met een shampoobar van Chagrin Valley (volledig natuurlijk) en doe in de punten de Andrelon Natuurlijk Puur Conditioner. Daarna smeer ik altijd Dr. Organic Argan Olie in de lange punten (dit is niet puur argan, zit nog vol met andere goede olieën)



Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een fijn haarmasker, maar de meeste haarmaskers bevatten alsnog veel siliconen of parfum etc. Allemaal uitdrogende dingen die je juist níet wil voor droog, krullend haar. Ik heb ooit pure kokosolie geprobeerd, maar dat kreeg ik er écht niet uitgewassen. En sowieso: als je superheet moet douchen en 3 keer je haar moet wassen daarna, wat heeft die olie dan uiteindelijk nog voor nut gehad? Helemaal niks waarschijnlijk, behalve dat het misschien zacht aanvoelt..



Pure olieën zijn dus uitgesloten helaas. Ik ga morgen eens bij de Bodyshop kijken, maar ik vroeg me af of jullie een goede tip hebben qua natuurlijke maskers. Ik merk namelijk wel dat mijn haar echt wat meer goede! verzorging nodig heeft. Internet brengt me niet verder dan kokosolie.



Alvast bedankt!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Gewoon die van dr. Organic?
Eieren?
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt-eimasker: voor dit vochtinbrengende masker heb je zes eetlepels natuurlijke, witte yoghurt en het wit van een ei nodig. Klop het eiwit op tot een stevige substantie en meng vervolgens de yoghurt erdoor. Laat deze mix inwerken op het droge haar gedurende vijftien minuten tot een half uur. Overvloedig spoelen met lauw water en wassen volgens je bekende routine.

.
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie krijg je uit je haar door het niet eerst nat te maken maar eerst steeds wat shampoo toe te voegen tot het een papje is. Daarna kan je het wel uitspoelen met water.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Deze kende ik niet:

kleurloze henna



Ik heb net ergens zitten lezen en daar zag ik die van de plaatjes.



Gezichtsmasker van kwark en honing heb ik wel ooit gedaan, maar is lang geleden.

Die kleurloze henna ga ik nog lezen.
Alle reacties Link kopieren
Mayonaise in je haarmasker? dat is nieuw . Alleen zit daar ook overal olie bij..



Tea_bee: die shampoobar werkt alleen op natte haren en als de shampoobar zelf nat is helaas.. het is geen vloeistof zoals de normale shampoos uit een flesje, deze schuimt ook amper.



Knuffelheks: net even gekeken op de website van De Tuinen en The Body Shop, en daar was de keuze minimaal. De keuze die ze hadden bevatten alsnog de bestanden die ik juist wil vermijden, en anders werden het, ja je raadt het al, olieën!



Ik ben totaal niet van de eigen gemaakte haarmaskers (heb altijd het idee dat het helemaal niet werkt, een soort placebo-effect), maar daar zal ik me toch maar eens in gaan verdiepen dan.. had gehoopt op een simpel haarmasker uit de winkel die aan mijn wensen voldoet .



Bedankt voor de tips allemaal!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Is dit wat?

https://nl.lush.com/haarmaskers#



En volgens mij zitten in alle haarmaskers oliën hoor, dat is toch juist wat het haar voedt?
Alle reacties Link kopieren
Chocopinda ja daar heb je zeker gelijk in. Maar ik bedoel meer dat de DIY maskers echt pure olie bevatten, in plaats van olieën die verwerkt zijn in een masker. Ik kreeg die kokosolie er toen echt amper uitgewassen, dus daar ben ik een beetje huiverig voor.



Ik ga eens bij jouw site kijken, bedankt!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, zelfs bij een merk als Lush zitten er parabenen, sodium lauryl sulfaat en parfum in de haarmaskers! Ik ga nog even kijken op de website waar ik mijn shampoo bestel, en anders zullen het toch echt de DIY maskers worden denk ik.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij Lush gekeken?



net te laat
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook in een diy haarmasker stopt, for the love of ...., géén banaanprut! Dat krijg je er met geen mogelijkheid fatsoenlijk uit. Zelfs niet met een luizenkam en een paar extra helpende handen (tenzij echt een haarlengte van een pixiecut).



De meeste diy maskers bevatten olie of een afgeleide van olie (de mayonaisezooi). Die breng je aan op droog haar en niet op de hoofdhuid. Krijg je olie er echt niet uit of wil je zeker met maximaal 1 shamporonde klaar zijn: rauw ei klutsen, inmasseren en met lauw tot koud water uitspoelen. Dan klein beetje shampoo, uitwassen en klaar. Ik gebruik alleen olie (kokos, olijf en wonderolie) als haarmasker. Als leave in Arganolie (en dat vond ik de meest lastige olie maar na een paar miskleunen weet ik hoeveel ik nodig heb). Als ik al maskers vond zonder sls, sles, etc dan werkten ze niet. De diymaskers werkten allen net zo goed met alleen de basisolie als de variant met de halve fruitschaal erin verwerkt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie werkt heel goed en uitwassen is ook geen probleem.



Maar je moet dat dus wel op droog haar doen. Dus als je morgen je haar wilt wassen, dan doe je vanavond wat kokosolie op de punten, wat je nog op je handen hebt veeg je door je haar en de dag erna was je het er dan uit.

Als je kokosolie (of een andere olie) op nat haar doet is de kans groot dat je het er alleen nog uit krijgt met dasty.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Olaplex nr 3, en evt naar de kapper voor een nr 2 behandeling.



ik doe verder heel veel met olie, nooit problemen gehad met uitwassen eigenijk
Alle reacties Link kopieren
Werkt olaplex 3 zonder een behandeling met 1 en 2? 3 is toch om het effect van 2 te versterken/langer aan te laten houden?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lush!! Ik zweer bij hun producten!
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 16 januari 2017 @ 23:45:

Werkt olaplex 3 zonder een behandeling met 1 en 2? 3 is toch om het effect van 2 te versterken/langer aan te laten houden?



nee hoor, je kunt nr 3 ook los gebruiken. althans volgens mijn kapper

zelf geen ervaring mee, ik heb ook altijd 1 en 2
Alle reacties Link kopieren
quote:Flitsss schreef op 16 januari 2017 @ 23:47:

Lush!! Ik zweer bij hun producten!zitten ook parabenen en sulfaten in helaas, net nog genoemd in dit topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 16 januari 2017 @ 23:50:

[...]





nee hoor, je kunt nr 3 ook los gebruiken. althans volgens mijn kapper

zelf geen ervaring mee, ik heb ook altijd 1 en 2Oh, ik heb helemaal geen ervaring, alleen instructiefilmpjes op YT bekeken. Ik twijfel nog.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Weleda heeft een goed haarmasker, ruikt ook nog eens lekker en gegarandeerd geen chemische troep. Van de haverlijn, verkrijgbaar bij natuurwinkel. Ik zweer erbij.
Alle reacties Link kopieren
Lemoos en ceylon, bedankt voor de goede tips! Daar ga ik zeker naar kijken en dus voortaan op droog haar aanbrengen.



Flitsss: als je de ingrediënten van de Lush haarmaskers even bekijkt, is het niet zo geweldig als je denkt . Maar wel heel fijn dat het voor jouw haren goed werkt! Ik zoek juist iets zonder parfum, parabenen, sulfaten etc. Lush heeft dat helaas wel, maar is misschien het proberen waard voor een luie dag .
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Pinda-kaas: ik zal ook eens kijken naar die nr.3 behandeling van Olaplex, bedankt!



Weleda zal ik ook even opzoeken
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Maakt echt niet uit wat je erin smeert; maar heel weinig stoffen dringen door tot de diepere lagen. De meeste andere stoffen wassen er meteen uit. Ik zou iets goedkoops proberen; dan is je portemonnee ook blij met jou en voelt zich niet geplukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Aubrey Organics, daar zitten geen parabenen en SLS in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven