Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval gestopt door ijzertabletten te slikken!

31-12-2008 08:13 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Als jullie ook last hebben van veel haaruitval en je kan geen oorzaak aanwijzen, laat dan bloed prikken en vraag om de uitslag van je ferritine/ijzerwaarden. Als deze te laag zijn, ga dan vooral aan de ijzersupplementen, want ijzer is essentieel voor gezonde haargroei! Mijn haar is voor 2/3 uitgevallen doordat ik te weinig ijzer in mijn bloed had en sinds een half jaar ben ik aan de ijzertabletten. Nu is mijn haaruitval eindelijk gestopt en ik heb weer nieuwe, gezonde haargroei!!

Dit wilde ik even met jullie delen en ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!



Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
Progesteron is niet androgeen (mannelijk), progestageen (zoals in de pil zit) vaak wel. Progestageen is een synthetisch "equivalent" van progesteron, dat wordt gemaakt uit een uit testosteron afgeleide stof. Vandaar.



In de pil zit oestrogeen en progestageen, terwijl het vrouwelijk lichaam zelf oestrogeen, progesteron en testosteron in bepaalde verhoudingen produceert. De pil legt de eigen hormoonhuishouding feitelijk plat en kan dus wel problemen oplossen, maar bestaat uitsluitend uit synthetische hormonen Hier staat ook wat info:

http://deeyeopener.web-lo ... /04/progesteron_crm.html.



Tja, huisartsen... Mijn huisarts weet ook echt geen ruk van hormonen en verantwoorde hormoonsuppletie. Ik heb zelf AGA, en daar weet hij ook niets van.

Hij verklaarde ook, dat ik geen haaruitval kon krijgen van de Mirena (en dat staat zelfs in de bijsluiter!).
Alle reacties Link kopieren
Het wordt tijd voor n andere huisarts Melpomene : )

Ik ga even het stukje lezen over de progesteron!

Thanx again
Alle reacties Link kopieren
Verder is hij wel goed, maar ik zou inderdaad over moeten stappen.



Toen ik naar de dermatoloog wilde vanwege mijn haaruitval, vertelde hij me ook alvast dat er 'toch niets aan te doen was'. Ik kreeg dan wel een verwijzing, maar dat was eigenlijk zinloos. Je zult maar luisteren. Nu gelukkig weer een volle bos.
Alle reacties Link kopieren
Ja altijd naar je eigen gevoel luisteren blijkt ook hier weer.
Alle reacties Link kopieren
Melpomene: welke creme heb je, waar bestel je die en is die goed voor ieder? En wat is de prijs en hoe lang duurt het voor het binnen is?
Alle reacties Link kopieren
Nee, die is niet goed voor ieder. Je moet echt nooit zomaar hormooncrèmes gaan smeren. Ik heb overigens Nature's Precise Cream, op diverse sites verkrijgbaar.



Als je juist GEEN onbalans in je hormoonhuishouding hebt, kun je door extra hormonnen alles echt uit evenwicht brengen.



Hij bevalt mij goed, maar ik heb dan ook een duidelijke oestrogeendominantie met allerlei klachten die daarbij horen én ik zit in de menopauze.



Bij erfelijke haaruitval is er meestal geen sprake van een verstoorde hormoonhuishouding, maar van gevoeligheid voor androgenen (je eigen testosteron of het progestageen in de pil). Dat betekent niet dat er teveel van een of ander hoeft te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Das goed dat ik dit nog even weet Melpomene, was al van plan het gaan te bestellen : )
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 30 augustus 2010 @ 19:28:

Ik heb de vraag aan Paula Begoun, de cosmeticadeskundige gesteld. Ik hou je op de hoogte!



Het onderzoek staat ook op PubMed vermeld, ik zal eens kijken of ik iemand ken die daar toegang toe heeft.



Dear Paula,

I have used tretinoin for a few years already, and am happy with the results. But I found some disturbing information on the internet. Some research has found ,that this ingredient can cause hair loss.. I do suffer from hair loss (like you do yourself), but that was already before I started using tretinoin. Could you please give your expert opinion?



Link to research (PubMed):

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15955085



Thanks so much!





Weelassie: verder niet te druk maken, hoor! Je zult heus niet elke bijwerking krijgen die er bestaat.



Een van de hypotheses is, dat de haaruitval door de vergrote opname van de vitamine A in de crème wordt veroorzaakt. Te veel vitamina A kan haaruitval veroorzaken.

Retinoids worden ook wel tégen haaruitval als topical toegepast.



Het antwoord van Paula:



Hi Georgina,





Did you notice the word "systemic" in the study's reference to retinoid therapy causing diffuse hair loss? Systemic means oral dosing, which isn't how tretinoin and retinol products are meant to be used. There is no research proving that topical application of any retinoid causes hair loss. Actually, the opposite is true: there's research proving that combining tretinoin with the hair growth drug minoxidil (Rogaine) produces better results than using minoxidil alone.





Your hair loss is not being caused by vitamin A unless by chance you're getting an excessive amount of it in you diet or via supplements.





Bryan for Paula Begoun
Alle reacties Link kopieren
Dankje Melpomene, duidelijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sweetmoon, hoe bevalt de Nioxin shampoo? Worden de korreltjes al minder?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Hier ben ik dan toch weer, na de diagnose in mei dit jaar, dacht ik dat ik wel snel van mn probleem af zou zijn wat haarverlies betrefd....maar niks blijkt minder waar...mijn pony is wel erg dun geworden....langs de scheiding boven op mn hoofd net zo naast de scheidingslijn schijnt mn hoofdhui heeeel lichtjes door,dat was eerder nooit zo....en langs mijn slapen ook...

De Dermatoloog zei toen de tijd dat ik gewoon last had van Effluvium(geloof dat je het zo schrijft) en de denkbaarste oorzaak dacht hij aan stress....moest gewoon geduld hebben,wachten tot er verbetering zou komen en dat kan wel 1 jaar of 2 jaar duren ...nu zijn we in de maand december en er is niks verbeterd/hersteld...ik twijfel dus nu....terug gaan naar dermatoloog? ik vertrouw zijn diagnose stiekem niet echt....ben toch bang dat t de mannelijke vorm van kaalheid is...



Wat zouden jullie doen???



Uitleg Effluvium:



http://www.huidarts.com/c ... ction=form&fid=1219602351
Alle reacties Link kopieren
geloof zeker wel dat stress dit kan veroorzaken. heb zelf aantal jaren stress achter de rug en ook haarproblemen. lijkt zich nu iets te stabiliseren maar het is nog steeds een armetierig bosje. zie wel allemaal korte haartjes bovenop, dus hoop dat dat nieuwe zijn.

huisarts adviseert pil maar dat durf ik toch niet aan. was tussendoor wel een keer ongepland zwanger, mijn haren begonnen fantastisch te zitten, Helaas miskraam.
Alle reacties Link kopieren
ja maar ik heb altijd het idee dat men stress te snel als diagnose stelt....uit mn bloedonderzoek was niks gekomen...en de dermatoloog kwam na de trektest tot conclusie dat t dan maar stress moest zijn.....

mijn grote angst is dat t de verkeerde diagnose is...en dat ik wel aga of iets heb...



Had zo'n mooi vol bos haar...nu een zielig plat bosje haar....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ook altijd zo vaag; haaruitval door stress. Ik krijg altijd het idee dat als ze niet weten waardoor haaruitval veroorzaakt wordt dat ze het dan maar aan iets onmeetbaars als stress wijten. Lekker makkelijk. De een stresst al als ze voor de tweede keer die week de bus gemist hebben terwijl er hordes mensen zijn die in een jaar tijd ouders verliezen, een scheiding meemaken, een ernstg ziek kind thuis hebben maar toch een volle bos haar behouden. Das toch raar?



SHB; neem je al extra ijzer, vitaamine B complex en bijv. teunisbloemolie?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helaas ook veel haarverlies...

eigenlijk sinds ik gestopt ben met de pil (en toen kwamen mn pukkels ook weer terug).



bij mij kan het ook wel liggen aan stress, heb een angststoornis dus ook veel stress.



ik heb een mooie bos krullen en het is erg lang, mn haar is wel mn grootste trots, maar het wordt steeds dunner
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik trouwens vitamine b tabletten, slik regelmatig lijnzaadolie, en smeer mn hoofdhuid 1 keer per week met amla olie.
Alle reacties Link kopieren
Hey Elize, bij jou lag het toch aan je prolactine? Dacht dat het nu beter ging met je haar?
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 08 december 2010 @ 09:11:

Ik vind dat ook altijd zo vaag; haaruitval door stress. Ik krijg altijd het idee dat als ze niet weten waardoor haaruitval veroorzaakt wordt dat ze het dan maar aan iets onmeetbaars als stress wijten. Lekker makkelijk. De een stresst al als ze voor de tweede keer die week de bus gemist hebben terwijl er hordes mensen zijn die in een jaar tijd ouders verliezen, een scheiding meemaken, een ernstg ziek kind thuis hebben maar toch een volle bos haar behouden. Das toch raar?



SHB; neem je al extra ijzer, vitaamine B complex en bijv. teunisbloemolie?





Ja ik slik vitamine B extra....grote pot in huis gehaald.



T werkt alleen niet....haar wordt in loop der tijd alleen maar minder ipv beter....het voelt ook niet goed...bang dat t toch Aga of iets is...pony is haast niks van over....dus zie je mijn haargrens heel erg doorschemeren nu....mijn slapen worden ook steeds dunner en de inhammen bij mn slapen worden groter.





en dat van dat stressverhaal..vindt het ook zo snel gezegd...daarom vertrouw ik de diagnose toch niet,zo van we konden niks vinden dus zal het wel stress zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 08 december 2010 @ 12:57:

Hey Elize, bij jou lag het toch aan je prolactine? Dacht dat het nu beter ging met je haar?



klopt, goed onthouden!!

maar sinds ik dus met de pil ben gestopt begon mn haar weer uit te vallen...
Alle reacties Link kopieren
oh en Weelassie hoe is het met jou? valt je haar nu nog uit? en hoe is het met je huid?

weet je al waarom je niet ongesteld wordt??
Alle reacties Link kopieren
up....
Alle reacties Link kopieren
weelassie, hoe gaat het nu met je haren, is het verbeterd in de laatste maanden?
Alle reacties Link kopieren
en hoe gaat het met jou SHB, verbetering?
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al iets met de b-12 injecties ondernomen of andere dingen Weelassie, hoopte dat het beter zou gaan met je maar helaas dus nog niet. Is de haaruitval zelf wel minder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven