Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval gestopt door ijzertabletten te slikken!

31-12-2008 08:13 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Als jullie ook last hebben van veel haaruitval en je kan geen oorzaak aanwijzen, laat dan bloed prikken en vraag om de uitslag van je ferritine/ijzerwaarden. Als deze te laag zijn, ga dan vooral aan de ijzersupplementen, want ijzer is essentieel voor gezonde haargroei! Mijn haar is voor 2/3 uitgevallen doordat ik te weinig ijzer in mijn bloed had en sinds een half jaar ben ik aan de ijzertabletten. Nu is mijn haaruitval eindelijk gestopt en ik heb weer nieuwe, gezonde haargroei!!

Dit wilde ik even met jullie delen en ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!



Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
Organic Iron is puur plantaardig ijzer. Ik inderdaad niet meer combinatiepillen gaan slikken, want dan krijg je te veel van iets anders binnen.

Bij een trichogram worden 50 haren weggenomen, verdeeld over het hoofd. Dat geeft dus echt geen kale plek.

Zekerheid is helaas slecht te bieden in dit geval.

Als jij haaruitval hebt gekregen door stress en slechte voeding, zal het zeker een half jaar duren voordat je echte verbetering ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 05 maart 2011 @ 11:08:

Ik heb heel lang antibiotica geslikt, een paar jaar terug, en blijkbaar is mijn darmflora daarna niet goed meer hersteld. Ik weet niet of dit ook invloed heeft op mijn haar, misschien indirect. Ik gebruik sinds 2 weken pre- en probiotica (inuline en pro symbio flor) van de orthomoleculair geneeskundige. Ik denk niet dat het al zo snel effect kan hebben. Dat seb. eczeem moet gewoon snel verbeteren, heb het idee dat de haaruitval daardoor komt.



Dag weelassie



ik heb een beetje je verhaal gevolgd maar ben bij pagina 10 gestopt. Hoe gaat het nu met je haar? en wat was nu de oorzaak? hopelijk gaat alles goed! het is een tijdje geleden dat je hier bent geweest zie ik

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord ik hoop dat het inderdaad aan stress en slechte eetgewoontes ligt, dan valt er tenminste iets aan te doen. Wat ik me dan afvraag is, waarom is dat dan bijvoorbeeld niet bij mij vriendinnen? die ook veel stress ervaren en niet echt veel beter zijn in hun voeding dan ik? Is dat dan ook genetisch bepaald of je gevoelig bent om haaruitval te krijgen of niet? Sowieso is het iets complex en ik zie dat veel vrouwen er last van hebben. Op straat ben ik sinds mijn haaruitval bezeten door andermans haar.. er zijn echt veel vrouwen met weinig, ongezond of kalend haar. Zo jammer.naar meisjes met een mooie bos kijk ik liever niet te lang, daar ben ik zo jaloers op!



bij mij zei ze dat het van 1 plek wordt genomen, leek me superpijnlijk en stond dus ook niet echt te springen om het te laten doen.

quote:Melpomene schreef op 14 juni 2013 @ 12:29:

Organic Iron is puur plantaardig ijzer. Ik inderdaad niet meer combinatiepillen gaan slikken, want dan krijg je te veel van iets anders binnen.

Bij een trichogram worden 50 haren weggenomen, verdeeld over het hoofd. Dat geeft dus echt geen kale plek.

Zekerheid is helaas slecht te bieden in dit geval.

Als jij haaruitval hebt gekregen door stress en slechte voeding, zal het zeker een half jaar duren voordat je echte verbetering ziet.
Alle reacties Link kopieren
quote:donskuiken schreef op 14 juni 2013 @ 12:56:

Bedankt voor je antwoord ik hoop dat het inderdaad aan stress en slechte eetgewoontes ligt, dan valt er tenminste iets aan te doen. Wat ik me dan afvraag is, waarom is dat dan bijvoorbeeld niet bij mij vriendinnen? die ook veel stress ervaren en niet echt veel beter zijn in hun voeding dan ik? Is dat dan ook genetisch bepaald of je gevoelig bent om haaruitval te krijgen of niet? Sowieso is het iets complex en ik zie dat veel vrouwen er last van hebben. Op straat ben ik sinds mijn haaruitval bezeten door andermans haar.. er zijn echt veel vrouwen met weinig, ongezond of kalend haar. Zo jammer.naar meisjes met een mooie bos kijk ik liever niet te lang, daar ben ik zo jaloers op!



bij mij zei ze dat het van 1 plek wordt genomen, leek me superpijnlijk en stond dus ook niet echt te springen om het te laten doen.



[...]





Ik heb het laten doen, en het werd op verschillende plekken gedaan.



Er zijn tegenwoordig best veel vrouwen met haarproblemen, ik zie er ook met echt dunner wordend haar, zeker bovenop.

Ik wijt dat aan slechte voeding en ook aan het gebruik van de Microgynon 30, die heel veel wordt voorgeschreven, maar een androgeen effect heeft.



Haaruitval kan genetisch bepaald zijn, ik heb die zelf die vorm.
Alle reacties Link kopieren
oei, echt? ik heb microgynon 30 lang gebruikt en heb nu een witte product versie ervan..

Naar welke pil kan ik eventueel overstappen?

Ik heb veel gelezen over de diane pil maar ben er wat bang voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:donskuiken schreef op 14 juni 2013 @ 13:03:

oei, echt? ik heb microgynon 30 lang gebruikt en heb nu een witte product versie ervan..

Naar welke pil kan ik eventueel overstappen?

Ik heb veel gelezen over de diane pil maar ben er wat bang voor.



Dat is een lastig. Ook de Mirena kan hetzelfde effect hebben. Een pil die acne veroorzaakt, kan ook haaruitval veroorzaken. Van anticonceptie.nl:



Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel. Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met ‘puistjes’ zoveel mogelijk te worden vermeden.



Of een koperspiraaltje.
Alle reacties Link kopieren
hm, ik heb net een heel erg droge huid met schilfers. al altijd gehad en gebruik al altijd hydraterende dagcremes ervoor. Ik denk dus niet dat het androgeen effect invloed heeft op mij? of zou dit wel op mijn haar kunnen? Misschien kan ik overstappen naar de yasmine?
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel degelijk op je haar invloed kunnen hebben. Bij de een uit het zich op een andere manier dan bij de ander.



Op dit forum vond in een oud topic nog dit:



Misschien een irrelevante opmerking, maar ben je toevallig van pil veranderd? De merkloze variant van Microgynon 30 (een dubbele, onuitspreekbare naam) zorgt bij veel vrouwen voor haaruitval. Ik heb het om me heen zo veel gehoord, dat kan haast geen toeval zijn zou je denken. Na terugkeer naar de Microgynon is het trouwens weer over.



Hier nog wat info:



http://www.leeftijdlozesc ... n-15-oplossingen-A108.php
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik vroeg mij af hoe het nu gaat na al die tijd met degene die dit forum gestart heeft, en degene die toen op dit forum actief waren zoals: Bettyyy en Weelassie? Ik ben erg benieuwd!



Groetjes Cva
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zeer benieuwd hoe het met iedereen gaat. Hebben de ijzertabletten geholpen? Nog andere bijzonderheden misschien?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden, ik kwam via het zoeken bij deze berichten terecht. Ik zelf heb/had enorme last van haaruitval! Ik denk dat ik de oorzaak weet: de Mirena. Hij is er nu een maand uit en het lijkt echt minder te worden! Het is nog niet helemaal stabiel, met wassen verlies ik nog steeds erg veel. Ook heb ik al veel haar verloren, ik hoop dat dit allemaal terugkomt.



Melpomene, is het nu zo dat ik gevoeliger ben voor die androgenen? En dus misschien dat AGA heb? of kunnen de bijwerkingen van dat spiraaltje losstaan van AGA?



Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met iedereen gaat! Vooral met Weelassie1984? omdat je er zo verdrietig om werd. Als ik jouw verhaal zo lees zou ik echt overwegen om toch te stoppen met de pil. Ik heb er absoluut geen verstand van, en ik weet dat in de Diana een ander hormoon zit dan de Mirena, maar het lijkt me toch wel goed om voor je eigen gemoedsrust, om dat uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi oud topic ik up hem met een dringende vraag voor melpomen e

helpt de minoxidil 5 nog steeds bij jou????

Wil ook starten na extreem haaruitval



of iemand resultaten? ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb minoxidil een tijdje gebruikt, omdat mijn dermatoloog dit had voorgeschreven. Haaruitval werd wel minder alleen ik kreeg er extreme donkere kringen van onder me ogen. Ben er maar mee gestopt. Want ik leek wel een zombie met die wallen. Ik kon niet accepteren dat ik mijn leven lang dat spul moest gebruiken. Groetjes Lola
Alle reacties Link kopieren
Is hier iemand nog actief?
Alle reacties Link kopieren
Hallo up up up ????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven