Mode & Beauty alle pijlers

Hoe haar ontvetten?

27-02-2015 19:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar dagen terug heeft mijn dochter kokosvet (Palmer's coconut formula) in haar haar gesmeerd. Ze dacht dat het een haarmasker was en heeft het dus royaal in haar haar gesmeerd met het idee het er later weer gewoon uit te wassen. Helaas krijgen we het er dus gewoon niet uitgewassen.



We hebben het nu echt zeker 30 x gewassen met 4 verschillende shampoos maar het blijft baggervet.



We hebben de kapper gebeld voor advies en zij adviseerden afwasmiddel te proberen. Hielp ook niet. Vandaag naar een winkel geweest waar ze kappersbenodigdheden verkopen en die adviseerden baking soda en daarna appelazijn (mijn god, wat stinkt dat spul). Vanmiddag geprobeerd maar het haar is nu misschien ietsjes minder vet maar het blijft gewoon vreselijk vet, vooral bij de haaraanzet.



Heeft iemand misschien nog een tip voor ons die we zouden kunnen proberen want we zijn een beetje ten einde raad ;)
Alle reacties Link kopieren
Zoon en nichtje hebben dat ook een keertje gedaan. Kappertje spelen met vaseline. Ik ook gewassen maar dat werkte niet. De kapper raadde Dreft aan - en echt alleen Dreft! Schijnt echt goed te ontvetten.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Droog shampoo spuiten een paar dagen?
Internagelaktisch
Afwasmiddel. Dat ontvet
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie krijg ik alleen uit mijn haar met rauwe eieren. Afhankelijk van haarlengte een laar eieren klutsen, insmeren (hangend boven wasbak of zittend in douche) en met LAUW water uitspoelen (anders heb je nog een omelet erbij). Dat haalt iig de olie uit het haar. Aansluitend wassen met een shampoo.



Ik weet niet of dit werkt voor Palmers.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Soetkees, en die vaseline ging eruit met Dreft? Dan gaan we dat morgen maar eens proberen dan denk ik want wij hebben een ander (goedkoop) afwasmiddel gebruikt;(



En als dat niet helpt gaan we ook maar droogshampoo proberen. Bedankt voor je suggestie Maaique. Het is altijd het proberen waard!



Ze heeft er in ieder geval van geleerd. Ze zal de komende tijd waarschijnlijk helemaal niks meer in haar haar durven smeren;)
Alle reacties Link kopieren
Niet gewoon afwasmiddel, maar Dreft.

Goed in masseren, in laten werken, uitspoelen, nog een keer in masseren, in laten werken, uitspoelen. Net zolang tot het er uit is.



En daarna een goed haarmasker om de schade van de ontvetter te minimaliseren....
Alle reacties Link kopieren
lemoos2, eieren hebben we wel in huis. Gaan we morgenochtend dan maar proberen! Bedankt voor je reactie.

Zelf smeer ik wel eens kokosolie in mijn haar. Dan moet ik het ook wel 2 of 3 keer wassen om het eruit te krijgen maar kokosvet is blijkbaar een stuk vetter;(
Alle reacties Link kopieren
tjonge, laat het lekker zitten.Dat haar krijgt een enorme klap van 30 keer wassen dan ook nog droogshampoo., bakings soda en dreft! straks valt het haar met bosjes uit of gaat dood, dat lijkt me nog erger.Enigste wat ik zou proberen is deppen met keukenpapier
Wij hebben vroeger ooit een keertje hele goedkope haarwax gebruikt. Drama! Mijn haar was ook echt super vet

Heb 2 dagen bijna continu mijn haren gewassen. Van alles en nog wat gebruikt, niks hielp... Uiteindelijk Head 'n Shoulders Classic gebruikt. Heb het toen dik 15 minuten laten intrekken en daarna uitgespoeld.



Na zeker 30 keer wassen, was dit voor mij de oplossing. Ik heb toen ook alles uitgeprobeerd; soda, Dreft, badschuim en zelfs wasmiddel hihi. Uiteindelijk word je wanhopig en dan smeer je alles in het haar.
anoniem_217749 wijzigde dit bericht op 27-02-2015 19:48
Reden: toevoeginf
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 27 februari 2015 @ 19:45:

Niet gewoon afwasmiddel, maar Dreft.

Goed in masseren, in laten werken, uitspoelen, nog een keer in masseren, in laten werken, uitspoelen. Net zolang tot het er uit is.



En daarna een goed haarmasker om de schade van de ontvetter te minimaliseren....We gaan idd maar Dreft proberen dan want mijn eigen (goedkope) afwasmiddel wilde niet eens schuimen op haar haar;(
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 27 februari 2015 @ 19:46:

tjonge, laat het lekker zitten.Dat haar krijgt een enorme klap van 30 keer wassen dan ook nog droogshampoo., bakings soda en dreft! straks valt het haar met bosjes uit of gaat dood, dat lijkt me nog erger.Enigste wat ik zou proberen is deppen met keukenpapierDat zou ik graag doen maar mijn dochter is een puber en wil persé maandag met 'schoon' haar naar school ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Aristo schreef op 27 februari 2015 @ 19:48:

Wij hebben vroeger ooit een keertje hele goedkope haarwax gebruikt. Drama! Mijn haar was ook echt super vet

Heb 2 dagen bijna continu mijn haren gewassen. Van alles en nog wat gebruikt, niks hielp... Uiteindelijk Head 'n Shoulders Classic gebruikt. Heb het toen dik 15 minuten laten intrekken en daarna uitgespoeld.



Na zeker 30 keer wassen, was dit voor mij de oplossing. Ik heb toen ook alles uitgeprobeerd; soda, Dreft, badschuim en zelfs wasmiddel hihi. Uiteindelijk word je wanhopig en dan smeer je alles in het haar.Head and Shoulders hebben we geprobeerd maar we hebben het niet in laten trekken. Misschien moeten we dat eens doen! Omdat het niet schuimt ben je geneigd te denken dat het toch niets doet en dan spoelen we het er gelijk weer uit. Misschien idd even in laten trekken al schuimt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Sorry

Beetje leedvermaak





Hoop dat 1vd oplossingen werkt, anders de tondeuse?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van jullie reacties ga ik dus Dreft proberen, daarna rauwe eieren (schijnt toch ook goed voor je haar te zijn dacht ik?) en dan zal waarschijnlijk alleen de bovenste paar centimeter vanaf haar hoofdhuid nog vet zijn en de onderkant wel weer normaal. Hoop ik dan;) In de bovenkant kunnen we dan eventueel nog wat droogshampoo spuiten zodat we de onderkant met rust kunnen laten.

Ik hou jullie op de hoogte ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 27 februari 2015 @ 19:57:

[...]





Head and Shoulders hebben we geprobeerd maar we hebben het niet in laten trekken. Misschien moeten we dat eens doen! Omdat het niet schuimt ben je geneigd te denken dat het toch niets doet en dan spoelen we het er gelijk weer uit. Misschien idd even in laten trekken al schuimt het niet.Door al dat vet is het schuim meteen weg, ze stoppen tegenwoordig wel wat extra spul in afwasmiddel omdat de consument denkt dat het beter schoonmaakt zolang het schuimt, maar dat is bedrog dus.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Probeer het eens met ethanol of een fles sterke drank.
appelazijn moet je trouwens verdunnen met water (ca 1 op 5) als je het als conditioner gebruik, stinkt het ook niet zo meer en je haar gaat er echt van glanzen, tip voor je puber dochter als het vet uit haar haren is
Inderdaad met Dreft wassen. En als ze nog eens een kokosmasker wil gebruiken, kies dan voor 100% pure kokosolie (3 euro bij de toko). Dat gebruik ik regelmatig en is er met een klein beetje shampoo prima uit te wassen.
Ik gebruik een paar drupjes arganolie om m'n haar te voeden, werkt ook erg goed en het voelt niet vet aan (mocht ze nog een keer graag met olie smeren)



En bakpoeder schijnt het vet te onttrekken uit het haar. Even erin wrijven met een handdoek en daarna uitborstelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 27 februari 2015 @ 20:03:

Naar aanleiding van jullie reacties ga ik dus Dreft proberen, daarna rauwe eieren (schijnt toch ook goed voor je haar te zijn dacht ik?) en dan zal waarschijnlijk alleen de bovenste paar centimeter vanaf haar hoofdhuid nog vet zijn en de onderkant wel weer normaal. Hoop ik dan;) In de bovenkant kunnen we dan eventueel nog wat droogshampoo spuiten zodat we de onderkant met rust kunnen laten.

Ik hou jullie op de hoogte ;)Wel de groene dreft is mij eens vertelt
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Heb je groene zeep in huis? Ik had een keer wat babyolie in mijn haar gedaan maar blijkbaar net iets te veel.. 3x wassen nog vet, toen maar groene zeep geprobeerd en toen was het er uit. Wel kurkdroog haar maar in ieder geval niet meer vet.



Ik doe ook wel eens gewoon een kokosolie masker met pure kokosolie en dat gaat er wel na 2 of 3x wassen weer gewoon uit.
Mijn jongste heeft een keer een pot Sudocrem op haar hoofd leeg gesmeerd. Daarna heeft ze nog weken met een vetkuif gelopen. Zelfs de vaseline die oudste erin had gesmeerd bij zichzelf bleef niet zo lang zitten
Alle reacties Link kopieren
Beetje off topic, maar helpt dreft ook bij vet haar i.v.m berg of zit er teveel troep in dreft daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
Pure alcohol, oppassen met vuur.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven