Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
maar was het elninjoo die emmaline aan gaat raden in NL te gaan wonen zodat je kan gaan werken.

dat is toch ook raar, waarom zover uit elkaar gaan wonen als je met zijn ruime inkomen een goed (koud) leven kan hebben.

niet iedereen zit te springen om een baan.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 10 december 2014 @ 14:08:

Keihard werkt? Misschien dat de man van Emmeline keihard werkt, maar zij zelf zeker niet. En ik ben niet jaloers hoor. Ik verdien genoeg om zoveel jassen te kopen als ik zou willen. Van mijn éigen geld, waar mijn man niets over te zeggen heeft. Ik heb het dus beter voor elkaar dan TO. Alleen heb ik genoeg aan één winterjas, en ben ik niet zo verveeld dat ik mijn tijd moet zien te doden met shoppen.Jee wat klink jij jaloers zeg, ken jij haar persoonlijk? Je durft nogal veel met stelligheid te beweren. Beetje zielig hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 10 december 2014 @ 13:57:

[...]



Ik begrijp ook niet dat je zoveel spullen kan blijven kopen. Waar laat je die dingen allemaal?



Als ik zoveel geld had, zou ik onmiddellijk andere mensen gaan helpen.



Het is ook al eerder gezegd: Wie zegt dat to dat niet doet?

Misschien schenkt ze wel aan goede doelen iedere maand? Doet vrijwillifers werk? Duwt bejaarden rond in het park ( in rolstoel voor de duidelijkheid).



Ikvind het nogal makkelijk gezegd dat als je zoveel geld hebt je anderen gaat helpen. Anderen helpen vetekend niet automatisch dat je dan zelf ook maar niet met je geld mag strooien.



Kijk ik zou er ook wat anders mee doen dan 7 winterjassen kopen. To niet, moet ze zelf weten. ( bont ben ik tegen dus die zou ik laten hangen).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 14:10:

ai, het beter voor elkaar hebben dan de TO en toch maar 1 winterjas hebbenDat ze nog bestaan die mensen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 10 december 2014 @ 14:13:

[...]





Het is ook al eerder gezegd: Wie zegt dat to dat niet doet?

Misschien schenkt ze wel aan goede doelen iedere maand? Doet vrijwillifers werk? Duwt bejaarden rond in het park ( in rolstoel voor de duidelijkheid).



Ikvind het nogal makkelijk gezegd dat als je zoveel geld hebt je anderen gaat helpen. Anderen helpen vetekend niet automatisch dat je dan zelf ook maar niet met je geld mag strooien.



Kijk ik zou er ook wat anders mee doen dan 7 winterjassen kopen. To niet, moet ze zelf weten. ( bont ben ik tegen dus die zou ik laten hangen).

Dat denk ik nav haar vorige topics. Ik kan verkeerd zijn, maar TO lijkt me niet iemand die daar veel om geeft.

Ik zeg ook niet dat dat moet, ik zeg gewoon wat ik zou doen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:13:

Jee wat klink jij jaloers zeg, ken jij haar persoonlijk? Je durft nogal veel met stelligheid te beweren. Beetje zielig hoor.Ik loop hier al heel wat jaartjes mee, dus ik weet dat TO vooral topics opent over haar dure uitgaven, dilemma's over wat ze nu weer moet kopen, of andere geldgerelateerde zaken. Topics waarmee ze vooral even benadrukt hoeveel geld ze kan besteden. Nu ben ik daar totaal niet van onder de indruk, ik vind het eerder sneu als je daar je eigenwaarde uit moet halen, en ik ben al helemaal niet jaloers. Ik verdien liever mijn eigen geld dan dat ik maandelijks mijn handje moet ophouden bij mijn man.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 10 december 2014 @ 14:19:

[...]



Dat denk ik nav haar vorige topics. Ik kan verkeerd zijn, maar TO lijkt me niet iemand die daar veel om geeft.

Ik zeg ook niet dat dat moet, ik zeg gewoon wat ik zou doen.



Dat weet je gewoon niet naar aanleiding van wat topics. Misschien loopt ze er gewoon niet mee te koop.

Je klinkt jaloers.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 10 december 2014 @ 14:22:

[...]





Dat weet je gewoon niet naar aanleiding van wat topics. Misschien loopt ze er gewoon niet mee te koop.

Je klinkt jaloers.

Dat zou zeker kunnen hoor, dat ze dat doet. Ik hoop van wel eigenlijk.



Niet jaloers, ik geef absoluut niets om zoveel spullen en kleding.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hoop je dat?



Ik vind het altijd zo'n onzin dat er van mensen die toevallige wel veel geld hebben maar verwacht wordt dat ze een deel weg geven aan goede doelen.



Ja het is nobel maar niet noodzakelijk. Moeten ze zelf weten. To man werkt er vast hard voor.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 10 december 2014 @ 14:28:

Waarom hoop je dat?



Ik vind het altijd zo'n onzin dat er van mensen die toevallige wel veel geld hebben maar verwacht wordt dat ze een deel weg geven aan goede doelen.



Ja het is nobel maar niet noodzakelijk. Moeten ze zelf weten. To man werkt er vast hard voor.Ik vind niet dat het moet hè, maar ik hoop het wel. Ik verwacht het ook niet, maar ik vind als je zoveel geld hebt, dat je gerust anderen mag helpen.
Life is short. Eat dessert first.
Toch denk ik niet dat het man enkel om die jas gaat maar er meer speelt.

Kan me voorstellen dat omdat Emmeline niet mag werken ze weinig om handen heeft dan voor de kinderen zorgen en shoppen (als je zoveel jassen koopt shop je dus blijkbaar heel veel.

Misschien is man deze blijkbaar gedwongen rolverdeling in dat land en binnen de relatie beetje beu en zit daarom die jas een beetje dwars. Kan me best voorstellen dat het leven in zo'n land op zo'n manier op den duur best wurgt.

Kwam gewoon even in me op, ik zeg absoluut niet dát het zo is, vroeg het me toch even af.
Alle reacties Link kopieren
Mag idd. Maar dat mag ook als je weinig geld hebt. Anderen helpen is niet alleen weg gelegd als je veel geld hebt, helpen is niet perse geld doneren.



Gelukkig mag iedereen, rijk of arm, zelf weten wat hij met zijn geld doet.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 10 december 2014 @ 14:34:

Mag idd. Maar dat mag ook als je weinig geld hebt. Anderen helpen is niet alleen weg gelegd als je veel geld hebt, helpen is niet perse geld doneren.



Gelukkig mag iedereen, rijk of arm, zelf weten wat hij met zijn geld doet.Helemaal mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 10 december 2014 @ 14:22:

[...]



Ik loop hier al heel wat jaartjes mee, dus ik weet dat TO vooral topics opent over haar dure uitgaven, dilemma's over wat ze nu weer moet kopen, of andere geldgerelateerde zaken. Topics waarmee ze vooral even benadrukt hoeveel geld ze kan besteden. Nu ben ik daar totaal niet van onder de indruk, ik vind het eerder sneu als je daar je eigenwaarde uit moet halen, en ik ben al helemaal niet jaloers. Ik verdien liever mijn eigen geld dan dat ik maandelijks mijn handje moet ophouden bij mijn man.Sorry maar je klinkt echt nog steeds heeeeeel erg jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat TO misschien ook graag zou willen werken, maar het niet kan ivm regels in dat land. Dat haalde ik tenminste uit het topic.
Carpe Diem!
Als je in zo'n land als vrouw van een expat niks mag, personeel hebt voor alles, wat moet je dan de hele dag? Hoewel ik zelf een gloeiende hekel heb aan shoppen en geen shit geef om sieraden, dure kleding kan ik me ergens wel voorstellen dat als de kinderen op school zitten je niet enkel in een hoekje een boekje gaat lezen of zo.

Het lijkt me een saai en leeg bestaan zo, geld zat maar niks om handen vanwege opgelegde regeltjes

Ik vraag me ook af, Emmeline, mag je in dat land waar je woont als vrouw zelf autorijden?
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:40:

Sorry maar je klinkt echt nog steeds heeeeeel erg jaloers.Ik ben het niet, ik zou namelijk niet weten waarop.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 10 december 2014 @ 14:13:

[...]





Het is ook al eerder gezegd: Wie zegt dat to dat niet doet?

Misschien schenkt ze wel aan goede doelen iedere maand? Doet vrijwillifers werk? Duwt bejaarden rond in het park ( in rolstoel voor de duidelijkheid).



Ikvind het nogal makkelijk gezegd dat als je zoveel geld hebt je anderen gaat helpen. Anderen helpen vetekend niet automatisch dat je dan zelf ook maar niet met je geld mag strooien.



Kijk ik zou er ook wat anders mee doen dan 7 winterjassen kopen. To niet, moet ze zelf weten. ( bont ben ik tegen dus die zou ik laten hangen).



Hier ben ik het mee eens. Uiteindelijk gaat dit topic over de aanschaf van een jas, dan is het ook niet nodig om te zeggen dat als jij zoveel geld zou hebben, je het aan goede doelen zou schenken ofzo.

Ik vind het ook jaloers klinken, ook al zeg je van niet.



Als je geld hebt ben je niet verplicht om mensen te helpen hoor. En daarnaast weten we helemaal niet of TO aan liefdadigheid doet of niet. Doet ze het wel, is het nobel. Doet ze het niet, is het ook goed en haar goed recht.



Het valt me op dat sommige mensen heel raar reageren als iemand anders geld heeft. Niet alleen hier hoor. Maar mijn zus bijvoorbeeld is best vermogend. Zij is absoluut niet patserig maar heeft wel een mooi huis en een mooie auto, voor de rest geeft ze weinig om materiële zaken en is het altijd, werken, werken, werken. Want ja, dat vele geld is met haar eigen handen en lef bij elkaar verdiend.

Toch zijn er altijd mensen die dan zeggen "moet je haar kijken met haar dure auto" of "nou, nou zo'n huis op die leeftijd, is dat nou wel nodig?".
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie deze?



Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Hij hield zich op de achtergrond dronk een biertje en vertrok weer.

Heel de bar boos, wat een vrek, gunt niemand iets.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Stond bij de bar en zei een rondje voor iedereen.

Heel de bar boos, wat een patser en wat een uitslover.

-----------------------------------------------------------------------------------------



Wat is het moraal van dit verhaal, wat je ook doet het is toch nooit goed, er zullen altijd mensen zijn die hun oordeel klaar hebben t.o.v. mensen die iets meer hebben.
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:48:

Kennen jullie deze?



Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Hij hield zich op de achtergrond dronk een biertje en vertrok weer.

Heel de bar boos, wat een vrek, gunt niemand iets.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Stond bij de bar en zei een rondje voor iedereen.

Heel de bar boos, wat een patser en wat een uitslover.

-----------------------------------------------------------------------------------------



Wat is het moraal van dit verhaal, wat je ook doet het is toch nooit goed, er zullen altijd mensen zijn die hun oordeel klaar hebben t.o.v. mensen die iets meer hebben.



En zo is dat, een mens doet het nooit goed. Toen ik mijn baan op gaf om na de dood van mijn moeder voor mijn demente vader te zorgen kreeg ik als eerste commentaar: o, ga je nu op de maatschappij leunen? Daar ze er niet van terug hadden dat ik geen uitkering had aangevraagd na die 23 jaar werken omdat mijn vader in alles voor ging op de sollicitatieplicht (en wat kon omdat man een prima baan heeft en hij er meer dan volledig achter stond) kwam meteen daarna de opmerking: O, dus je gaat op je man teren.

Inderdaad, men moet wat te zeggen hebben, ongeacht de situatie, meningen mogen maar zijn niet altijd reëel.
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:48:

Kennen jullie deze?



Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Hij hield zich op de achtergrond dronk een biertje en vertrok weer.

Heel de bar boos, wat een vrek, gunt niemand iets.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Er kwam een man in een bar en die had de loterij gewonnen van een paar miljoen.



Stond bij de bar en zei een rondje voor iedereen.

Heel de bar boos, wat een patser en wat een uitslover.

-----------------------------------------------------------------------------------------



Wat is het moraal van dit verhaal, wat je ook doet het is toch nooit goed, er zullen altijd mensen zijn die hun oordeel klaar hebben t.o.v. mensen die iets meer hebben.



Ik kende hem niet maar hij klopt wel als een bus



Mijn zus sponsorde met haar bedrijf de voetbalploeg van mijn achter neefje. Het hele elftal kreeg dus ook sporttassen en sportkleding met het logo en de bedrijfsnaam erop. Leuk toch? Dan zijn er mensen die zeggen dat ze op wil vallen op die manier.

Paar jaar later sponsorde ze niet meer om bepaalde redenen en dan ben je weer de gebeten hond omdat je zogenaamd te gierig bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 10 december 2014 @ 14:47:

[...]





Hier ben ik het mee eens. Uiteindelijk gaat dit topic over de aanschaf van een jas, dan is het ook niet nodig om te zeggen dat als jij zoveel geld zou hebben, je het aan goede doelen zou schenken ofzo.

Ik vind het ook jaloers klinken, ook al zeg je van niet.



Als je geld hebt ben je niet verplicht om mensen te helpen hoor. En daarnaast weten we helemaal niet of TO aan liefdadigheid doet of niet. Doet ze het wel, is het nobel. Doet ze het niet, is het ook goed en haar goed recht.



Het valt me op dat sommige mensen heel raar reageren als iemand anders geld heeft. Niet alleen hier hoor. Maar mijn zus bijvoorbeeld is best vermogend. Zij is absoluut niet patserig maar heeft wel een mooi huis en een mooie auto, voor de rest geeft ze weinig om materiële zaken en is het altijd, werken, werken, werken. Want ja, dat vele geld is met haar eigen handen en lef bij elkaar verdiend.

Toch zijn er altijd mensen die dan zeggen "moet je haar kijken met haar dure auto" of "nou, nou zo'n huis op die leeftijd, is dat nou wel nodig?".Ben het 100% met je eens. Ook ik ben gezegend met een mooi huis/auto en ga een paar keer per jaar op vakantie. Maar als je dat kan dan ben je heel snel dat kapsones wijf, en dat doet soms best pijn omdat ik er kei en kei hard voor moet werken.
orchid, heb jij ook geen ww ofzo gehad na je 23 jaar werken
ach marijke, ook al is het je man en niet jij die er keihard voor moet werken, dan nog hoef je geen kapsonislijer te zijn hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 15:00:

[...]





Ben het 100% met je eens. Ook ik ben gezegend met een mooi huis/auto en ga een paar keer per jaar op vakantie. Maar als je dat kan dan ben je heel snel dat kapsones wijf, en dat doet soms best pijn omdat ik er kei en kei hard voor moet werken.



Precies Marijke, en DAT zien de mensen vaak niet. Ze zien wel dat je een grote auto rijdt en in een mooi huis woont en een paar keer per jaar op vakantie gaat maar wat je daar allemaal voor moet doen, dat zien ze niet of vergeten ze maar voor het gemak en zien ze niet dat jij maar misschien wel 70 uur per week voor werkt (ik noem maar iets).



Elk mens legt zijn prioriteit ergens anders. De zus waar ik het over had, die heeft een eigen bedrijf en dan is het sowieso altijd hard werken. Dan trek je om 17 uur de deur niet achter je dicht. Haar bedrijf loopt heel goed dus dat geeft bepaalde mogelijkheden. Als je niet gezegend bent met een baan die sowieso al erg goed betaalt, dan zul je dus bepaalde keuzes moeten maken. Als jij ervoor kiest om om 17 uur de deur achter je dicht te trekken, dan is dat je goed recht maar een ander doet dat niet en bouwt iets meer op. Tja ... allemaal prima wat mij betreft maar om een ander daarom te veroordelen vind ik niet nodig en heel erg jaloers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven