Mode & Beauty alle pijlers

Jas kopen of niet

09-12-2014 13:11 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele mooie jas gezien en wil deze erg graag hebben. Op zich geen probleem maar ik heb voor deze winter al een stuk of wat gekocht. Eens moet er toch een grens zijn qua kopen. Ondanks dat ik een eigen budget heb voor dit soort dingen vindt mijn man het deze keer niet goed. Nu ben ik dus aan het twijfelen aangezien ik geen ruzie wil zo voor de feestdagen. Wat zouden jullie doen?



Groet Emmeline
quote:fluim schreef op 10 december 2014 @ 13:14:

ze heeft toch een leven. alleen niet zo standaard

niks mis mee



Eens dat er niets mis is met haar leven.



Maar er zijn ook mensen voor wie het anders is en daar kun je ook minder wereldvreemd op reageren.



Leven en laten leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 13:01:

Jullie doen wel zo verontwaardig over het feit van 7 winterjassen maar ik vraag me echt af hoe de mensen dat doen die maar 1 of 2 jassen hebben. Dragen die altijd dezelfde soort kleding wat dan weer bij de jast past?



Ik heb 1 ( oke 2 als je mijn ski jack ook mee telt). Hij is donkerblauw. Gewoon omdat ik die mooi vond. Ik draag meestal jeans dus daar past hij bij.

Past hij een keer niet helemaal bij mijn kleren? Lekker boeiend. Het is een jas. Die is er om mij warm te houden dat als ik van A naar B ga. Op bestemming binnen trek ik hem uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 10 december 2014 @ 13:15:

[...]





Het liefst heb ik een neutrale jas, zonder tierlantijnen (stiksels, applicaties e.d.). Ik heb een nette jas voor formele gelegenheden, een stoere jas die er leuk uitziet maar niet zo warm is, een onopvallende jas die wel lekker warm is en een ski-jack. Ik kan me echt niet bedenken waarom ik dan meer jassen nodig zou hebben. Wel vind ik het belangrijk dat schoenen, tassen en sjaals bij de rest van de outfit passen, dus is het wel prettig om daarvan een uitgebreide collectie te hebben.Dan zou jij me wel een beetje moeten begrijpen aangezien jij dit met schoenen en tassen hebt. En ik vind jassen bijna net zo belangrijk als schoenen en tassen.
Ik snap wel dat je wilt kunnen combineren, maar zoveel jassen vind ik overdreven.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmeline schreef op 10 december 2014 @ 13:21:

[...]





Dan zou jij me wel een beetje moeten begrijpen aangezien jij dit met schoenen en tassen hebt. En ik vind jassen bijna net zo belangrijk als schoenen en tassen.Ik wil ook niet zeggen dat je de jas niet moet kopen, maar is één jas jou een ruzie waard met je partner? Wat is er aan de hand dat jouw partner het hiermee niet eens is? Gaat het überhaupt wel om die jas?
Ik zou ook ruzie met mijn man krijgen als ik zoveel jassen zou kopen. Vind ik ergens wel terecht. Je kunt je geld beter besteden lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:bollinger schreef op 10 december 2014 @ 13:33:

[...]





Ik wil ook niet zeggen dat je de jas niet moet kopen, maar is één jas jou een ruzie waard met je partner? Wat is er aan de hand dat jouw partner het hiermee niet eens is? Gaat het überhaupt wel om die jas?Ja hoor, het is echt alleen die jas. Er speelt niets anders. We hebben het gewoon goed samen. Misschien was hij pissed off omdat hij laatst geen leeg hangertje meer kon vinden voor zijn jas. Dat is inmiddels opgelost. Heb er nieuwe bijgehangen
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 13:36:

Ik zou ook ruzie met mijn man krijgen als ik zoveel jassen zou kopen. Vind ik ergens wel terecht. Je kunt je geld beter besteden lijkt me.Zoals aan wat?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het al eerder getypt. De lezer bepaalt wat hij leest. Verder heb ik geen tijd voor dit soort onzin.

Ik vraag me wel een klein beetje af - want eigenlijk interesseert het me helemaal niet - waarom iemand het nodig heeft om hierover een topic te openen.

Alles blijft vaag. Er is geen duidelijke probleemstelling.

Iemand anders mag het overnemen. Ik ben toch klaar met jassen bestellen.
Aan dingen die je echt nodig hebt, ofzo. Maar dat zal wel geen rol spelen als je zoveel geld hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 13:48:

Aan dingen die je echt nodig hebt, ofzo. Maar dat zal wel geen rol spelen als je zoveel geld hebt.Noem eens wat dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat kan zoveel zijn. Dat kan zijn een broek, omdat er een kapot is. Maar dat kan ook een nieuwe stofzuiger zijn of boodschappen. Maar nogmaals, dat zal geen rol spelen als je zoveel geld hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 13:54:

Dat kan zoveel zijn. Dat kan zijn een broek, omdat er een kapot is. Maar dat kan ook een nieuwe stofzuiger zijn of boodschappen. Maar nogmaals, dat zal geen rol spelen als je zoveel geld hebt.Nee precies. Een jas meer, daar eten ze niet minder om.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 13:54:

Dat kan zoveel zijn. Dat kan zijn een broek, omdat er een kapot is. Maar dat kan ook een nieuwe stofzuiger zijn of boodschappen. Maar nogmaals, dat zal geen rol spelen als je zoveel geld hebt.

Ik begrijp ook niet dat je zoveel spullen kan blijven kopen. Waar laat je die dingen allemaal?



Als ik zoveel geld had, zou ik onmiddellijk andere mensen gaan helpen.
Life is short. Eat dessert first.
Dat zei ik mijn vorige post toch ook al?
Ja idd, doornroosje.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 13:58:

Dat zei ik mijn vorige post toch ook al?Ik was alleen benieuwd wat voor dingen jij echt nodig vindt die ze nog niet zouden hebben of niet zouden kunnen betalen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat andere mensen gaan bepalen of je meerdere jassen mag hebben of niet.

Als je zelf keihard werk en daardoor meer inkomen hebt dan kun je ook meer uitgeven.

Denk dat de meeste mensen een beetje last hebben van jaloezie.

Heb het zelf ook niet slecht gelukkig maar ik werk er ook hard voor. En als ik dan meerdere jassen wil hebben dan heb ik toch echt maling aan wat andere mensen zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:01:

Wat vreemd dat andere mensen gaan bepalen of je meerdere jassen mag hebben of niet.

Als je zelf keihard werk en daardoor meer inkomen hebt dan kun je ook meer uitgeven.

Denk dat de meeste mensen een beetje last hebben van jaloezie.

Heb het zelf ook niet slecht gelukkig maar ik werk er ook hard voor. En als ik dan meerdere jassen wil hebben dan heb ik toch echt maling aan wat andere mensen zeggen.Hé wat een verhelderende kijk op de zaak!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah, ok Nouschi. Het verbaast me dat iemand zoveel winterjassen wilt. Ik wil ook veel kleren als ik het zou kunnen betalen. Maar ik vraag me af wat je met al die winterjassen moet. Ik ga liever weer op cruise van zoveel geld.



Het kan me ook niet schelen wat iemand met zijn geld doet, maar zij opent zelf een topic, hoor.
Alle reacties Link kopieren
[quote]elfje12 schreef op 10 december 2014 @ 14:03:

Ah, ok Nouschi. Het verbaast me dat iemand zoveel winterjassen wilt. Ik wil ook veel kleren als ik het zou kunnen betalen. Maar ik vraag me af wat je met al die winterjassen moet.[/quote]



Dragen over die vele kleren
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja, dat zal het zijn. Maar ik heb echt genoeg aan 1 mooie winterjas. Die kan over alle combinaties die in mijn kast hangen.
Alle reacties Link kopieren
Keihard werkt? Misschien dat de man van Emmeline keihard werkt, maar zij zelf zeker niet. En ik ben niet jaloers hoor. Ik verdien genoeg om zoveel jassen te kopen als ik zou willen. Van mijn éigen geld, waar mijn man niets over te zeggen heeft. Ik heb het dus beter voor elkaar dan TO. Alleen heb ik genoeg aan één winterjas, en ben ik niet zo verveeld dat ik mijn tijd moet zien te doden met shoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:marijke1955 schreef op 10 december 2014 @ 14:01:

Wat vreemd dat andere mensen gaan bepalen of je meerdere jassen mag hebben of niet.

Als je zelf keihard werk en daardoor meer inkomen hebt dan kun je ook meer uitgeven.

Denk dat de meeste mensen een beetje last hebben van jaloezie.

Heb het zelf ook niet slecht gelukkig maar ik werk er ook hard voor. En als ik dan meerdere jassen wil hebben dan heb ik toch echt maling aan wat andere mensen zeggen.Maakt mij echt niet uit wat andere mensen met hun geld doen. Ik zou gewoon andere dingen doen.
Life is short. Eat dessert first.
ai, het beter voor elkaar hebben dan de TO en toch maar 1 winterjas hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven