Mode & Beauty alle pijlers

laarzen terug brengen, geen geld terug.

11-09-2007 17:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister de hele dag door de stad gelopen op zoek naar een paar leuke laarzen, ik had al bijna de hoop opgegeven toen ik een mooi paar zag staan, waar ik meteen het gevoel van vuurwerk bij had, mocht ook wel want ze waren 240 euro. Het waren overknee laarzen en ik had ze gepast toen ik gewoon een spijkerbroek aan had, dus met het bovenste gedeelte omgeslagen. Kom ik thuis nog eens gepast, blijkt dat ze me bij de knie toch wat te strak zitten, en de kleding die ik dacht erop te kunnen dragen viel toch wat tegen. Dus ik ga vandaag terug met de laarzen, krijg ik geen geld terug, alleen een tegoedbon. Nou had ik dat wel al een beetje verwacht, maar komop, een paar laarzen van 240 euro, dus ik vraag in de winkel of ze een compromis willen sluiten door me een tegoedbon van 120 euro te geven en de rest cash terug, maar ook dat werd niet gedaan. Ik vind dit zo waardeloos hè. Het was nog geen 24 uur later! Nu zit ik hier te balen als een stekker, ben ik 240 euro kwijt, kan geen nieuwe laarzen kopen omdat het geld op is. :cry:
Sja een tegoedbon is gebruikelijk. En ik vind de door hen geboden oplossing ook niet slecht..
"Ruilen"is een gunst van de winkelier. Er is niet iets mis met de laarzen, alleen jij hebt je bedacht. In dat geval heb je geen recht op geld terug. Stond in de winkel niet aangegeven dat ze geen geld teruggaven?



En volgende keer toch nog eens extra nadenken bij een zo'n dure aankoop.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je gewoon recht op geld terug hoor! Ruilen is geen gunst van een winkelier, zoals hierboven staat, als consument heb je het recht om iets te retourneren.



Volgens de wet op reclameren, kan je je geld retour ontvangen binnen 8 dagen na aankoop. Dit geldt alleen niet voor op maat gemaakte producten.



Je hoeft een tegoedbon van een winkelier nooit te accepteren! Volgende keer dus iets langer volhouden en je niet laten afschepen. :)
dat is niet waar, daims, alleen bij aankopen op afstand heb je de zogenaamde afkoelingsperiode, bij aankopen in de winkel is die regel niet van toepassing en daar is het wel degelijk coulance van de winkelier als er geld wordt teruggegeven..
Alle reacties Link kopieren
Helaas, volgens de info op deze link: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1456 is een winkelier niet verplicht het geld terug te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ruilen of terugbrengen van gekochte goederen





Heeft u spijt van uw aankoop (bijvoorbeeld omdat de gekochte das niet kleurt bij uw overhemd), dan is de winkelier niet verplicht het product terug te nemen. De meeste winkeliers verlenen deze gunst echter wel; u hebt vaak de mogelijkheid het product binnen een bepaalde termijn om te ruilen voor een ander product. Kunt u niets van uw gading vinden, dan krijgt u waarschijnlijk een tegoedbon. Grote winkelbedrijven gaan vaak nog verder in hun service en geven het gehele aankoopbedrag terug. Ruilen en/of terugbrengen kan alleen als het product nog ongebruikt en onbeschadigd is.



Informeer altijd voordat u een product koopt, of u het terug kunt brengen en of u dan uw geld terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist van te voren ook wel dat een winkelier niet verplicht is om het geld terug te geven, maar ik vond het toch wel tegenvallen dat ze niet akkoord gingen met mijn voorstel. Dat is toch een stukje service (gunst) die je mag bieden, aangezien mijn meeste schoenen daar vandaan komen.

En ja, over dat nadenken....had ik inderdaad achteraf gezien beter kunne doen ja.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, ook omdat het om zo'n groot bedrag gaat. Hebben ze in die winkel geen andere laarzen die je mooi vind? Of misschien komen die nog, het is pas september. Als die dan goedkoper zijn, kun je in het voorjaar van het restbedrag misschien ook nog een paar extra schoenen kopen. Of je besteedt de tegoedbon in de uitverkoopin die winkel en koopt meerdere paren laarzen naar je zin. Ik zou me er niet te druk om maken, er komt heus nog wel iets dat je mooi vindt. Elke week weer nieuwe spullen voor de winter, dus dat lukt wel.
Alle reacties Link kopieren
Noaluna, ik heb de winkel helemaal rondgekeken, en heb zelfs in het boek gezien wat er nog gaat komen, maar helaas was er niks bij wat mij beviel, maar ik heb wel een paar vriendinnen die ook wel eens in die zaak kopen, dus ik heb ze al geinformeerd, dat als ze gaan, ze mijn bon maar moeten meenemen. En in de zomer vind ik daar ook wel weer leuke schoenen, maar het ging mij erom dat ik dat bedrag nu kwijt ben, terwijl ik nu graag laarzen wil kopen. Het is geen ramp, maar wel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden niks anders leuks? En is het een keten, dan kan je in een ander filiaal kijken. Ik wet dat ze niet wettelijk verplicht zijn om je je geld terug te geven, maar kom op..Je had ze nog niet eens 24 uur binnen inderdaad. Nog ongedragen.

Slechte service, en jij zult er ws. niet meer terugkomen (nadat je die bon van 240 euro hebt besteed).
Alle reacties Link kopieren
Beetje een late reactie; Maar mocht er ooit nog iemand met zo'n kwestie.





Je geld terug EISEN! als het nergens staat aangegeven in een winkel wbt een tegoedbon, kunnen ze het niet maken. Dit had ik vorig jaar bij de Bennetton winkel in Zwolle, leuke jas gekocht alleen bij thuiskomt (en advies van mijn mams) was de jas gewoon te klein. En moeders mening is toch wel heel belangrijk, want het meisje in de winkel zei dat ie perfect was (trok enorm bij de knopen en aan de achterkant) De volgende dag heb ik netjes gebeld met de vraag; is er een grotere maat? Zo nee, dan kom ik hem terug brengen. Vervolgens een heel verhaal over een tegoedbon ipv geld ect ect. Ik ben gewoon heel duidelijk geweest en gezegd dat ik mijn geld terug wilde, omdat ik nergens bij de kassa een bordje zag staan of dat ik er op werd gewezen bij het afrekenen. Hoe dan ook ik vond het van hun kant heel slecht geregeld en dat de klanten verkeerd worden geinformeerd over deze regeling. Twee uur later kreeg ik gelijk en mocht ik de jas terug brengen en kreeg ik gewoon het geld terug. Zij zeiden dat er speciaal voor mij op het hoofdkantoor een uitzondering was gemaakt. ( whaterver!)



Zeg desnoods dat je jurist ben ofzo, dat deze regeling gewoon niet mag vooral als het niet wordt aangegeven bij het afrekenen. Laat je vooral niet voor de gek houden!
Alle reacties Link kopieren
En de tegoedbon die ze wilde geven was ook nog eens 6 maanden geldig! Toen ik 17 was had ik trouwens een keer een broek gekocht die uiteindelijk thuis gewoon niet mooi stond. Volgende dag ben ik terug gegaan, en liet me afschepen met een tegoedbon die 1 jaar geldig zou zijn. Na drie maanden ging ik terug naar de winkel om voor iets anders te kijken........was de winkel weg! (was geen keten) 39 euro weg!
't is heel lullig, maar toch zat JIJ fout.. een te kleine jas kopen is je eigen schuld tenslotte, en een broek kopen die je niet mooi vindt ook, geef nou eerlijk toe

ze hoeven je niet eens een tegoedbon te geven (tenzij het product ondeugdelijk was) dus het is aardig van ze dat ze dat wel doen en nog aardiger als ze gewoon je geld teruggeven
Alle reacties Link kopieren
chantaldominique schreef op 21 september 2007 @ 22:10:

Beetje een late reactie; Maar mocht er ooit nog iemand met zo'n kwestie.





Je geld terug EISEN! als het nergens staat aangegeven in een winkel wbt een tegoedbon, kunnen ze het niet maken. Dit had ik vorig jaar bij de Bennetton winkel in Zwolle, leuke jas gekocht alleen bij thuiskomt (en advies van mijn mams) was de jas gewoon te klein. En moeders mening is toch wel heel belangrijk, want het meisje in de winkel zei dat ie perfect was (trok enorm bij de knopen en aan de achterkant) De volgende dag heb ik netjes gebeld met de vraag; is er een grotere maat? Zo nee, dan kom ik hem terug brengen. Vervolgens een heel verhaal over een tegoedbon ipv geld ect ect. Ik ben gewoon heel duidelijk geweest en gezegd dat ik mijn geld terug wilde, omdat ik nergens bij de kassa een bordje zag staan of dat ik er op werd gewezen bij het afrekenen. Hoe dan ook ik vond het van hun kant heel slecht geregeld en dat de klanten verkeerd worden geinformeerd over deze regeling. Twee uur later kreeg ik gelijk en mocht ik de jas terug brengen en kreeg ik gewoon het geld terug. Zij zeiden dat er speciaal voor mij op het hoofdkantoor een uitzondering was gemaakt. ( whaterver!)



Zeg desnoods dat je jurist ben ofzo nee, dat staat lekker slim, een beetje jurist weet namelijk dat dit niet kan,dat deze regeling gewoon niet mag vooral als het niet wordt aangegeven bij het afrekenen. Laat je vooral niet voor de gek houden!
je hebt NIETS te eisen, het is een gunst van de winkelier
ChantalDominique, dit is echt pertinente onzin die je hier loopt te verkondigen! Geld terug is idd een GUNST van de winkelier. Sterker nog: hij hoeft je die tegoedbon nieteens te geven.

Zeg jij dat wel vaker, dat je jurist bent? Goh, wat zul jij vaak door de mand vallen. Meisje, je maakt je wel heel erg belachelijk op die manier. Maar eis jij maar lekker verder.



Maar goed, we hebben het hier dus niet over klantvriendelijkheid.
ja het is dom dat mensen dat soort dingen dus zomaar gaan roepen, want iemand leest dat en denkt dat het waar is, gaat vervolgens ook stennis staan maken in een winkel, en staat voor aap omdat het dus niet klopt...

soms krijg je na lang zeuren wel je geld terug ja, maar gewoon omdat ze van je gezeur af willen zijn.. niet omdat je gelijk hebt
Alle reacties Link kopieren
oke het is misschien wel je eigen schuld maar ik wist dit dus niet. Ik zou er ook enorm van balen...



( Nou ja toch weer wat geleerd vandaag).
Alle reacties Link kopieren
fleurtje schreef op 21 september 2007 @ 23:31:

ChantalDominique, dit is echt pertinente onzin die je hier loopt te verkondigen! Geld terug is idd een GUNST van de winkelier. Sterker nog: hij hoeft je die tegoedbon nieteens te geven.

Zeg jij dat wel vaker, dat je jurist bent? Goh, wat zul jij vaak door de mand vallen. Meisje, je maakt je wel heel erg belachelijk op die manier. Maar eis jij maar lekker verder.



Maar goed, we hebben het hier dus niet over klantvriendelijkheid.






Nee, dat heb ik niet gezegd tegen de persoon aan de telefoon dat ik een juriste was. Ik heb me dit laten adviseren door een juriste! Ik vind zelf dat een winkelier dit moet aangeven in een winkel, evt een bordje bij de kassa of op een kassabon! Als dit een totale verassing is bij het terug brengen vind ik het gewoon niet kloppen. Ik heb het namelijk eerder gezien in een winkel dat het op een kassabon staat, of dat de verkoopster het even meld bij het afrekenen. Heel vervelend dat ik me op een forum even "belachelijk" of "dom" heb gemaakt, ik ben toch echt voor mezelf opgekomen ( ook omdat ZIJ niets hebben aangegeven over een tegoedbon, terwijl ik dit wel in andere winkels zie) Als ik word geholpen door een verkoopster die niet meld over een tegoedbon als ik vraag binnen hoeveel dagen ik het kan terug brengen (jas van 195 euro) dan vind ik het niet correct dat zij daar niet over heeft verteld.

Ja dan ga ik het proberen ook om mijn geld terug te krijgen.....Ik ben vaak afgescheept door verkoopster omdat ik te lief ben, wbt deze actie ben ik juist op een beleefde manier voor mezelf opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
lottekeNL schreef op 21 september 2007 @ 23:16:

't is heel lullig, maar toch zat JIJ fout.. een te kleine jas kopen is je eigen schuld tenslotte, en een broek kopen die je niet mooi vindt ook, geef nou eerlijk toe

ze hoeven je niet eens een tegoedbon te geven (tenzij het product ondeugdelijk was) dus het is aardig van ze dat ze dat wel doen en nog aardiger als ze gewoon je geld teruggeven
Ow en verkoopster zijn er toch om je te adviseren,. Ipv een jas te verkopen die trok aan de achterkant., wat mij in de winkel niet opviel (zwarte jas) Bij thuiskomst viel het mijn moeder op. De verkoopster heeft hier niets van gezegd. Benetton heeft gekozen om het geld terug te geven, omdat er op dat moment nergens stond vermeld over de tegoedbon. Daar gaven ze mij gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
lottekeNL schreef op 21 september 2007 @ 23:59:

ja het is dom dat mensen dat soort dingen dus zomaar gaan roepen, want iemand leest dat en denkt dat het waar is, gaat vervolgens ook stennis staan maken in een winkel, en staat voor aap omdat het dus niet klopt...

soms krijg je na lang zeuren wel je geld terug ja, maar gewoon omdat ze van je gezeur af willen zijn.. niet omdat je gelijk hebt
Heel dom dat er zomaar dingen worden geroepen en een ander neemt dit klakkeloos over. Even googelen kom ik op sites over tegoedbonnen waar dit toch duidelijk word aangeven welke kledingwinkels er wel en niet mee werken. Zijn winkels dan niet verplicht om de algemene voorwaarden aan te geven??? Je mag als consument toch voor jezelf opkomen als het een totale verassing is terwijl er zelfs nog word gezegd dat ik binnen 8 dagen het terug kan brengen? Misschien ben ik wel gewend aan de grote winkels die met 14/30 dagen geld terug werken (dit terwijl ik niet zo vaak kleding ruil) En ik dacht dat deze winkel hier ook mee werkte. Maar helaas, dan kom ik liever voor mezelf op. Voor jezelf opkomen kan ook op een vriendelijke manier daarbij is het helemaal niet nodig om stennis te gaan trappen. Ik voel me (natuurlijk, ik heb zelf het bericht geplaatst) behoorlijk aangevallen terwijl ik alleen probeer uit te leggen dat je best voor jezelf mag opkomen mits het niet is aangeven bij betalen (in dit geval was er volgens Benetton niet gecommuniceerd over de voorwaarden iets wat ze nu hebben aangepast in de winkel)
Nou, weet je, ik vind dat je het wel hoog in je bol hebt als je geen genoegen neemt met een tegoedbon en óók nog eens weet te klagen over de geldigheidsduur van die bon. Om eerlijk te zijn vind ik het echt van de zotten dat je denkt zulke eisen te kunnen stellen. (En ik heb het dus over/tegen Chantaldominique). Jíj koopt die jas, desnoods sta je de gehele dag in die winkel te wikken en te wegen of je 'm nou wel of niet wilt, niemand die je tegenhoudt en niemand die jou dwingt die jas te kopen. (Sinds wanneer wordt er eigenlijk zoveel waarde gehecht aan de mening van een verkoopster?) De algemene voorwaarden van een winkel zijn bindend. De winkelier kan zijn ruilvoorwaarden op een bordje bij de kassa zetten (wat het handigst is), op z'n website, maar ook op de kassabon. En weet je wat nou zo leuk is? Je kan ook zelf even vragen hoe het zit met hun voorwaarden....



Ruilen is een gunst van de verkoper. Meestal zijn ze bij grote winkelketens wat soepeler met lange terugbrengtermijnen en geld terug in plaats van een tegoedbon of iets dergelijks. Dat alles is anders als er iets defect blijkt te zijn, dán hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon.



Trouwens chantaldominique, er werd tegen je gezegd dat je het binnen 8 dagen terug kon brengen, dat was toch ook het geval? Dat jij er vervolgens vanuit gaat dat dat betekent dat je je geld terug krijgt, moet je toch vooral bij jezelf zoeken.
Alle reacties Link kopieren
OMG



240 euro voor een paar laarzen? 8-.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ja, ik vind het ook vrij veel....

Maar Sari, misschien is het een idee om de bon te verkopen (voor 240 euro uiteraard). Misschien ken je iemand die daar altijd wel slaagt, al is het wel een vrij hoog bedrag... Desnoods ga je een middagje in de winkel staan wachten tot iemand daar 240 euro uit gaat geven en bied jij je bon aan, in ruil voor de 240 euro van die klant. :)
Alle reacties Link kopieren
Juist als een paar schoenen of iets anders zo duur is, bedenk je toch wel even of alles past en goed zit?



Tenminste dat zou ik doen
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven