Mode & Beauty alle pijlers

Tips jurkjes bij voller lichaam

26-07-2014 12:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ik was eergisteravond op een feestje en daar viel het mij opeens op hoe prachtigmooi sommige vrouwen gekleed zijn. Ook vollere of dikke vrouwen. Nu weet ik niet of het ook komt vanwege de uitstraling van sommige vrouwen dat ik er dan een beetje jaloers op kan worden, maargoed: ik kan jaloers zijn op vrouwen die zich zo mooi weten te kleden terwijl ze een maatje meer hebben. Ik kan dat dus niet, heb ik althans het gevoel. Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen.



Ik heb zelf ook een wat voller lichaam, want ik ben simpelweg steviger gebouwd: volle benen, brede heupen, breed lichaam. Ik eet gezond en ik beweeg, maar ik blijf uiteindelijk op hetzelfde gewicht. En ergens vind ik het ook prima dat ik wat voller ben. Ik ben zoals ik ben. Maar toch durf ik niet helemaal uit mijn comfortzone te stappen betreft kleding. Voornamelijk op feestjes of leuke gelegenheden. Ik blijf het houden bij simpele rokjes met een vaak wat lossere top om mijn buikje te 'verbergen', terwijl ik eigenlijk best eens een hele mooie jurk aan zou willen hebben. Strak, het liefst.



Ik draag ook altijd basic kleuren. En nu wil ik eigenlijk uit mijn comfortzone stappen. Leukere kleding, maar ook passend bij mijn figuur. Ik wil er niet uitzien als een rollade , maar gewoon eens een echt mooi classy jurkje. En hoewel ik erg van shoppen houd, weet ik eigenlijk niet echt raad met mijn lichaam als het aankomt op jurkjes op feestjes. Ik heb al snel het idee dat ik in herhaling val. Sterker nog: als ik foto's bekijk, is het zowat altijd hetzelfde.



Mijn vraag is dus: wie heeft er tips?! Wat voor jurkjes passen nou echt bij een voller figuur en hoe doen de vrouwen in hetzelfde schuitje dat?
Alle reacties Link kopieren
Funky, ik ben er van overtuigd, dat jij met dat prachtige figuur, alles kan hebben.
Met dat strakke rokje worden je zadeltassen benadrukt, en dat wil je niet. Liever dus een wijd uitlopend rokje of een kokerrok van wat stijvere stof. Dit is een flodderdingetje dat alleen mooi staat als je echt slank bent, als in dun.
Alle reacties Link kopieren
TO Je hebt n pracht figuur. Dat wit grijze jurkje staat je super!

Wees er verdulleme tevreden mee!
Been there, done that, got the T-shirt.
De tering



Jij bent gewoon slank funk, en ook nog eens bloedmooi. Ik vind dus dat je zeikt en dat moet je maar als compliment zien.
Op je laatste foto zie ik wat je bedoelt funky, niet dat iemand jou vol zou noemen verder want je bent gewoon slank, maar ik snap waar je vraag vandaan komt.



Die plooitjes in die rok samen met de lichte kleur (jij hebt veel lichte rokjes zeker ) leggen de nadruk op je heupen en buik, en om dat je rokjes vrij kort zijn en niet boven de taille zitten lijk je 'breder' dan je bent. Ik zou rokken nemen die net onder je borsten (of 5cm) op houden en net boven de knie zijn, in donkere kleuren als zwart of toch rood maar dan met peplum (als dat nog in is).



dit rokje zou je leuk staan denk ik: http://www.ze.nl/ckfinder ... 0peplum_thumb_550x550.jpg



of van die rokjes/jurkjes met twee kleuren, aan de zijkanten in een andere kleur zo dat je lichaam optisch smaller lijkt, heb er even geen plaatje van.
Alle reacties Link kopieren
Begin om te beginnen met een goede basis, draag ondergoed waarbij jij je mooi en comfortabel voelt, want dit straal je dan ook uit namelijk. Kijk vervolgens naar jezelf en benadruk wat je het mooiste vind (door make-up of andere accessoires en bij alles geldt 'niet teveel'). En een veel gemaakte fout is losse kleding dragen om al oneffenheden te willen verdoezelen . Misschien kan je een keer kledingadvies vragen bij iemand die er verstand van heeft. Zo weet je misschien wat beter waar je op kunt letten en welke kleuren goed bij jouw passen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dun met mooie vormen?

En die heb jij niet?

Volgens mij heb jij een figuur waar veel vrouwen alleen maar van dromen hoor! Ik vind je superslank.



Ik heb maat 38 bij een lengte van 1.68 en ben iets minder gezegend maar ik voel me prima en ik draag rustig een maxi-jurk als ik daar zin in heb en dat leuk vind hoor. (Wel een uitdaging om met mijn lengte er 1 te vinden die niet 10 cm over de grond sleept trouwens)
Alle reacties Link kopieren
http://healthypoints.info ... ictures-for-women-mpfrhu/



Hier zie je voorbeelden. De bovenste rij vind ik stevig/dik, linksmidden vind ik vol en de rest vond ik gewoon slank en volgens mij val jij daar ook onder!
Alle reacties Link kopieren
Nou Funk.



Zelden zo'n eensgezindheid op een topic.

Doe er je voordeel mee!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dit bedoel ik, Funky, zo iets zal jou heel goed staan: http://www.polyvore.com/c ... t=jpg&size=l&tid=82343786



En deze heb ik zelf, geloof me ik ben in korte tijd een paar kilo's aan gekomen en pas veel van mijn kleding niet meer, maar dit jurkje in maat 38 verhult die extra kilootjes gewoon en is heel sexy (wat minder op het model dat het draagt): http://img.reiss.co.uk/do ... 1146x1146/293090-20-2.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 26 juli 2014 @ 14:04:

Op je laatste foto zie ik wat je bedoelt funky, niet dat iemand jou vol zou noemen verder want je bent gewoon slank, maar ik snap waar je vraag vandaan komt.



Die plooitjes in die rok samen met de lichte kleur (jij hebt veel lichte rokjes zeker ) leggen de nadruk op je heupen en buik, en om dat je rokjes vrij kort zijn en niet boven de taille zitten lijk je 'breder' dan je bent. Ik zou rokken nemen die net onder je borsten (of 5cm) op houden en net boven de knie zijn, in donkere kleuren als zwart of toch rood maar dan met peplum (als dat nog in is).



dit rokje zou je leuk staan denk ik: http://www.ze.nl/ckfinder ... 0peplum_thumb_550x550.jpg



of van die rokjes/jurkjes met twee kleuren, aan de zijkanten in een andere kleur zo dat je lichaam optisch smaller lijkt, heb er even geen plaatje van.

Mooi. Ik denk ook wel dat ik een beetje gelijk heb qua volheid. Ik héb gewoon geen echt fantastisch mooi dun lichaam. Maar ik vind mezelf absoluut niet dik hoor. Hoewel: ik ben een vrouw, heb soms wel eens momenten dat ik denk gedver. Maar dat heeft iedereen.



Bedankt, ga ik iets mee doen! Peplum is wel in, maar daar heb ik ook altijd het idee van dat het niet goed doet aan mijn lichaam. Toch maar eens proberen. Ik kan het rokje niet zien trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 26 juli 2014 @ 14:08:

Dit bedoel ik, Funky, zo iets zal jou heel goed staan: http://www.polyvore.com/c ... t=jpg&size=l&tid=82343786



En deze heb ik zelf, geloof me ik ben in korte tijd een paar kilo's aan gekomen en pas veel van mijn kleding niet meer, maar dit jurkje in maat 38 verhult die extra kilootjes gewoon en is heel sexy (wat minder op het model dat het draagt): http://img.reiss.co.uk/do ... 1146x1146/293090-20-2.jpgBedankt! Onderste ook een mooi! Ik ga straks even zoeken naar soortgelijke modellen en online shoppen.
quote:funky2901 schreef op 26 juli 2014 @ 14:11:

[...]



Mooi. Ik denk ook wel dat ik een beetje gelijk heb qua volheid. Ik héb gewoon geen echt fantastisch mooi dun lichaam. Maar ik vind mezelf absoluut niet dik hoor. Hoewel: ik ben een vrouw, heb soms wel eens momenten dat ik denk gedver. Maar dat heeft iedereen.



Bedankt, ga ik iets mee doen! Peplum is wel in, maar daar heb ik ook altijd het idee van dat het niet goed doet aan mijn lichaam. Toch maar eens proberen. Ik kan het rokje niet zien trouwens.Haal dat bord voor je hoofd eens weg: dat lichaam heb je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Badmeester vind ik ook. Maar ze wil natuurlijk fotomodellenmager zijn. Alsof dat mooi is. Alsof mannen geil worden van ribbenkasten en uitstekende heupbotjes,
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Jee wat een bitchy opmerkingen van sommigen zeg. Ook al heeft ze een alcoholprobleem mag ze toch best om kledingtips vragen? ze vraagt toch geen afvaladvies? Dacht dat je juist op een forum wat onbevooroordeelder benaderd zou worden. En tja ik vind haar ook niet vol, maar als zij zichzelf dat wel vind gaan wij dat echt niet veranderen.



Blijft haar vraag overeind.

@TO: volgens mij is vooral de soort stof erg belangrijk. Een wat meer stugge stof verdoezelt rolletjes. Bv linnen in de zomer. En vooral veel passen, online slagen is lastig als je kritisch bent op je figuur. Je weet zelf het beste wat jou stoort, een ander zal dat niet zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu echte te denken: was ik maar blij.geweest met mn lijf in mn pubertijd. (Toen 1,76 en 69 kg)

Dan had die 10kg extra er nu niet aangezeten.



Ik ben er nu trotser op dan toen
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:EvyBlissy schreef op 26 juli 2014 @ 14:18:

Ja, Badmeester vind ik ook. Maar ze wil natuurlijk fotomodellenmager zijn. Alsof dat mooi is. Alsof mannen geil worden van ribbenkasten en uitstekende heupbotjes,Dank u
Zoveel mannen, zoveel wensen. Er zijn net zoveel mannen die vallen op gevuld als die vallen op slank. Ik denk dat je vooral gewoon blij moet zijn met jezelf en hoe je eruit ziet. Dat is dan wel weer de grootste uitdaging die er is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien draag je de verkeerde kleuren? Een prachtige jurk in een kleur die jou niet staat, flatteert je ook niet. Weet je welke kleuren je goed staan?
Pfff, mensen met maatje 38 die gaan zeuren dat ze "vol" zijn
Alle reacties Link kopieren
http://www.dressesonly.nl/

Dit vind ik een fijne jurkjes site. Ruime keuze uit verschillende modellen, de maten en lengtes zijn altijd heel duidelijk.



En je kan jurkjes sorteren per type lichaam, dus die jou goed zouden staan. Scheelt heel veel, want van de foto alleen blijft dat altijd een beetje gokken.
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuke site Masala



http://www.dressesonly.nl/jurk-rosie-ho ... ndpty.html Hebbuh!
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 26 juli 2014 @ 13:15:

Er is geen huisregel over irritant zijn.

Volgens mij is er wel een huisregel dat je niet op een irritante manier informatie uit andere topics (en zeker niet van andere nicks) mag aanhalen om iemand af te katten.

Dus als TO je hierom zou staffen, denk ik dat je je flauwe opmerkingen hier in mag slikken.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een prachtige volle vrouw met een mooie kledingstijl:



Teer Wayde
Alle reacties Link kopieren
De link werkt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven