Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
wat ben jij toch decadent ceci !
Alle reacties Link kopieren
quote:princessetamtam schreef op 01 mei 2012 @ 21:21:

wat ben jij toch decadent ceci ! Niks mis mee, mijn poesjes doen graag mee
Alle reacties Link kopieren
je weet wie het zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het er over gehad met Viva en ik mag wel mijn blog noemen, en updates etc. alleen niet meer direct doorlinken (dit geld voor alle bloggers hier, niet alleen voor mij). Dus ik raad nogmaals (niet alleen voor mijn blog, maar algemeen) aan ergens een volgaccount bij aan te maken die het voor je bijhoudt. Als je dan een paar dagen bijv. even niet aan het surfen bent geweest mis je niks.
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een beleid weer... maar goed, we willen je hier ook niet kwijt
Alle reacties Link kopieren
Nah ja gut ik snap het ook nogsteeds niet, maar ik kan iig vrij spreken en dat is prettig. Hoe mensen er dan terecht komen moeten ze zelf even bedenken haha. Maar opzich is mijn naam intoetsen op Google al afdoende.



Leuke aankoopjes van de laatste tijd, die krokotasjes houd ik ook zo van. Ik heb een takke hekel aan de vrijmark i.v.m. de luidruchtige drukte. Heb ook niks gekocht en niet echt gezocht. Maar vind het antieke frutseltje van Tante wel weer een prachtvondst!
Alle reacties Link kopieren
Dat zaklampje is inderdaad geweldig.



En ik ben echt verliefd op mijn krokotas, heb meteen al mijn spullen overgekieperd. Nu wil ik nog een grote (waar een collegeblok in kan), dit is een handtas.



Zoiets dus.







An sich viel de drukte bij mij nog mee maar ik ben ook niet het centrum in geweest.



Overigens ben ik ook met PTT naar het tassenmuseum geweest, dat is echt geweldig! Je wordt er alleen zo hebberig van....
Alle reacties Link kopieren
Och ik heb al jaren een heeeelee mooie zwarte die lijkt op die rode die je laat zien. Moet zeggen dat zeker die grote vaak geperst leer zijn en die van mij is dus ook geen echte kroko maar wel zo mooi
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Die is inderdaad prachtig FD!



Mijn tas is dus wel echt krokodillenleer, je voelt ook heel duidelijk de structuur. Ben er ook enorm blij mee (valt ook helemaal niet op hé ). Voor een grote tas wil ik dus best wat uitgeven. Ik vind die structuur ook zooo mooi.



Maar goed, ik wil ook nog een slangenleren tas, dus eeeh de wishlist blijft groeien
Alle reacties Link kopieren
Hihi, mijn collega's vinden mijn tas ook prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Voor een groot model vind ik slang/kroko vaak een beetje veel worden. Of het moeten hele grote schubben zijn, zoals die rode Hermes hierboven (die ziek ziek ziek duur is!)



Maar een handtasje van kroko of slang vind ik meestal toch veel eleganter. Je kan trouwens makkelijk testen of het leer van een tas echt is, bij echt slang/kroko/hagedis (is er ook nog) zijn er altijd wel punten waar je je nagel een beetje onder de schubben kunt steken. Haha klinkt ranzing -_-
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha ja, maar goed, ik zie wel waar ik tegenaan loop Vind jouw slangenclutch ook zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
En ik weet dat de Hermes ziek duur is... maar zo mooi. Hij kan wel goed als inspiratiebron dienen. Heb trouwens ook de Saddle Bag van Dior gezien en de Kelly Bag in het museum, zo prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ja die clutch is ook mn grote liefde... heb wel meer slangentasjes, en een aantal zullen de shop in gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:fiftiesdarling schreef op 02 mei 2012 @ 09:52:

Ja die clutch is ook mn grote liefde... heb wel meer slangentasjes, en een aantal zullen de shop in gaan Geef een gil wanneer ie open gaat, ik kom zeker langs. Gezien je goede smaak vertrouw ik erop dat het mooie items zijn
Alle reacties Link kopieren
Jaaa 9 mei!
Alle reacties Link kopieren
Oooh dan kom ik een weekje later langs, dan heb ik mijn vakantiegeld... En dan is mijn scriptie ook nagekeken als het goed is dus een goed excuus om mezelf te trakteren.
Alle reacties Link kopieren
Haha ok. Nou ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, straks gebeurt er niks in die toko.



Maargoed, vandaag een stukje geschreven voor dames die graag de pasvorm van de New Look na willen streven.
Alle reacties Link kopieren
Mwah je hebt best veel followers toch? Dat komt wel goed denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar de meesten wonen niet in de buurt
Alle reacties Link kopieren
Och, een tripje Utrecht is altijd leuk denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Goed excuus om ook weer eens naar Giensch te gaan.
Alle reacties Link kopieren
als bruin het trekt tegen die tijd overweeg ik ook een bezoekje FD.

en ik woon echt niet dichtbij utrecht.
Op Koninginnedag heb ik deze geweldige oude boeken gekocht die ik ook wel passend vond voor ons Vintagetopic:



Dit boekje is uit rond 1940, maar de tekst is zeer oudewets en komt uit 1914:





Een serie van drie linnen gebonden boeken uit 1938 met tekeningen van Anton Pieck:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven