Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..







Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"



Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
mooie vondsten iris !
Alle reacties Link kopieren
Mooooi die boeken..... hield ik maar van lezen :P
Alle reacties Link kopieren
ach dat soort boeken koop je ook gewoon omdat ze mooi staan in de kast

denkt aan de hele lading nieuwe boeken die ongelezen in haar kast staan
Precies .



Ik was al begonnen met "Het Gelukkige viertal", maar daar was echt niet doorheen te komen. De tekst was te mierzoet, oubollig en Christelijk en het taalgebruik was zo plechtstatig en ouderwets dat het op mijn lachspieren begon te werken.



"Gejaagd door de wind" wordt mijn tweede poging, maar de delen zijn enorm dik, dus dat wordt óf smullen óf een hele mooie onderzetter .
Alle reacties Link kopieren
Hehe nee in het kader van 'ik heb al zo vreselijk veel spullen' behoed ik mezelf altijd voor een boeken-voor-de-heb-collectie
Alle reacties Link kopieren
quote:fiftiesdarling schreef op 03 mei 2012 @ 09:59:

Hehe nee in het kader van 'ik heb al zo vreselijk veel spullen' behoed ik mezelf altijd voor een boeken-voor-de-heb-collectie