Mode & Beauty alle pijlers

Waarom draag jij nep of echt bont?

15-11-2014 10:33 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben heel benieuwd waarom jullie echt of nep bont dragen. Ik vind het zelf vooral zo heerlijk zacht. Het gevoel van zacht bont strelen maakt dat ik in de zevende hemel ben.



Ik zie uit naar jullie reacties.
Geef om iedereen
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 15 november 2014 @ 14:16:

Hier geen echt bont.



Wel nep.

Omdat ik af en toe wel hou van een ordinair randje.



Uggs trouwens ook niet..



Nep vind ik wel mooi soms. Bont is wel mooi namelijk. Ik snap best dat mensen jaloers zijn op het prachtige bont van sommige dieren. Maar voor mij is dat geen reden om het beest te doden voor zijn jas. Namaken vind ik prima en dat kan zeker zo mooi zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hier geen bont, vind het ordinair.

Ook geen uggs.



Snap ook niet dat mensen nog met echt bont rondlopen. Nepbont is tegenwoordig nauwelijks van echt te onderscheiden.



Heb wel leren bergschoenen. Leer is een restproduct. Bij bont word alleen het vachtje gebruikt en de rest weggegooid.



Bont is alleen voor dieren en acceptabel voor Eskimo's. Maar die eten de rest van het dier ook op en gooien het niet weg.

Beetje zoals met leer en koeien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Starshine schreef op 15 november 2014 @ 13:49:

[...]



geen idee...ik denk eerlijk gezegd dat de meesten er vanuit gaan dat het nep is.

Ik had ooit bij de kringloop een suède jas met bontkraag gekocht. Totaal niet over nagedacht maar later kwam ik erachter dat het echt bont was. Nooit reacties op ontvangen.



En ach, men draagt wel zonder problemen jassen met donzen vulling, dat is lekker diervriendelijk.



Ja,daar zat ik ook net aan te denken,dons=veren van ganzen b.v. of andere dieren.Hoe zal het dan met leer zitten?Dan zou je dat toch ook niet meer moeten dragen?



Mijn moeder heeft trouwens ook een bontjas.Maar ik weet niet of het een echte is.Bont draag ik niet en uggs ook niet.Ik vind het gewoon niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:ketller schreef op 15 november 2014 @ 10:50:

Ouwe rellerT Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bont prachtig! Op de dieren zelf welteverstaan. Ik hou wel van fluffy en zacht dus draag wel nepbont. Maar echt? Nee, dat komt er bij mij niet in!
De meesten hier hebben het over volledige bontjassen (die je heel weinig ziet), maar wat iedereen schijnt te vergeten: al die jassen die jongeren dragen met zo'n enorme bontkraag!



Die dieren (wasberen, konijnen) worden levend gevild in landen waar ze het niet zo goed voor hebben met dieren (China).



Daar mag de PETA van mij met rode spuitbussen op af, op al die jongeren met zo'n enorme bontkraag aan hun capuchon.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 13:59:

[...]





Ach, als het jullie allemaal niet uitmaakt waar het bont vandaan komt.Wat een afschuwelijk plaatje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 15 november 2014 @ 16:02:

[...]





Ja,daar zat ik ook net aan te denken,dons=veren van ganzen b.v. of andere dieren.Hoe zal het dan met leer zitten?Dan zou je dat toch ook niet meer moeten dragen?



Mijn moeder heeft trouwens ook een bontjas.Maar ik weet niet of het een echte is.Bont draag ik niet en uggs ook niet.Ik vind het gewoon niet mooi.



Als het hele dier gebruikt wordt en niet enkel voor ijdelheid van de mens, heb ik er veel minder problemen mee, maar dan liefst wel zo diervriendelijk mogelijk en het kan op heel veel fronten nog veel diervriendelijker, verbetering is zeker nodig.



Maar wat voor angorawol, Uggs, bont, etc. wordt uitgevreten met dieren, dat is totaal onnodig dierenleed en enkel voor ijdelheid. En daar ligt voor mij de grens, als dieren alleen leed aangedaan wordt voor met hun veren te pronken of voor het comfort van mensen. Er zijn meer dan genoeg diervriendelijke alternatieven. Het is totaal onnodig dierenleed. En van mij mag je het dragen hoor, je doet maar, als je daar genoegen in schept.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 15 november 2014 @ 16:16:

[...]





Wat een afschuwelijk plaatje! Ach, zo komen er geen gaatjes in het bont. Als je ze zou schieten in plaats van doodknuppelen, is het vel minder waard. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 16:28:

[...]





Als het hele dier gebruikt wordt en niet enkel voor ijdelheid van de mens, heb ik er veel minder problemen mee, maar dan liefst wel zo diervriendelijk mogelijk en het kan op heel veel fronten nog veel diervriendelijker, verbetering is zeker nodig.



Maar wat voor angorawol, Uggs, bont, etc. wordt uitgevreten met dieren, dat is totaal onnodig dierenleed en enkel voor ijdelheid. En daar ligt voor mij de grens, als dieren alleen leed aangedaan wordt voor met hun veren te pronken of voor het comfort van mensen. Er zijn meer dan genoeg diervriendelijke alternatieven. Het is totaal onnodig dierenleed. En van mij mag je het dragen hoor, je doet maar, als je daar genoegen in schept.



Dat was eigenlijk meer een algemene vraag en niet specifiek voor iemand bedoeld.Ik ben gewoon benieuwd naar meningen.En ik ben

het helemaal met je eens dat het dierenleed verschrikkelijk is.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 16:30:

[...]





Ach, zo komen er geen gaatjes in het bont. Als je ze zou schieten in plaats van doodknuppelen, is het vel minder waard. Dat moeten we niet hebben natuurlijk.Geen gaatje in het bont.Ik ken deze uitdrukking niet.(Ben niet van Nederlandse komaf).
Alle reacties Link kopieren
Ik draag echt bont omdat dat Altijd mooi blijft en nep bont blijft maar tijdelijk mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:dp85 schreef op 15 november 2014 @ 17:42:

Ik draag echt bont omdat dat Altijd mooi blijft en nep bont blijft maar tijdelijk mooi.



En het dierenleed maakt zekers niks uit?

Als ik bont al mooi vond kocht ik nog liever 10x steeds een nieuwe nepperd dan 1x een echte.



Ik heb me altijd al afgevraagd of dat nou lekker loopt zo'n lijk in je nek?

Ik zou het niet kunnen wetende dat het beest mishandeld is voor mijn sjaal.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:dp85 schreef op 15 november 2014 @ 17:42:

Ik draag echt bont omdat dat Altijd mooi blijft en nep bont blijft maar tijdelijk mooi.Tja, ik denk dan altijd "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding."
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je toch ook zelf wel bedenken? Waarom een hoop mensen geen echt bont willen dragen?



Zo niet, kijk eens beter om je heen naar de rotte mensen die er tussen zitten.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Zo kun je met alles rekening houden, en kun je niks meer eten/kopen en dragen.

Bij de een is het dierenleed en bij de ander gaat het weer om mensen of kinderen.

Tuurlijk probeer ik wel rekening te houden met bepaalde dingen.

Maar als ik een jas koop met een bontkraag dan koop ik wel echt omdat ik het jaar erop geen nieuwe wil/kan kopen omdat de kraag helemaal kapot is.



Ieder zijn mening en ieder zijn ding
Alle reacties Link kopieren
quote:dp85 schreef op 16 november 2014 @ 10:19:

Zo kun je met alles rekening houden, en kun je niks meer eten/kopen en dragen.





Niet mee eens. Je kunt iig er zoveel mogenlijk rekening mee houden.



Jij kiest nu bewust voor een portie dierenleed. Een goede nepjas is na 1 jaar echt niet stuk.

Speciaal voor jou wordt een beest op brute wijze doodgemaakt, vachtje op je jas en de rest wordt weggegooid. ( als het nou nog opgegeten werd maar daar schijnt het vlees te taai voor te zijn).

Ik kan echt niet begrijpen dat je hier mee kan leven en er bewust voor kiest terwijl er een niet van echt te onderscheiden alternatief is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
ik draag absoluut geen bont, of het nou echt is of niet. ik heb hier chinchilla`s zitten, die waren gewild om hun vacht, omdat er ongeveer 200 haren uit 1 wortel groeien. maar mijn chinchilla`s mogen hun bontjasje/bontkraagje mooi houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 16 november 2014 @ 11:11:

[...]





Niet mee eens. Je kunt iig er zoveel mogenlijk rekening mee houden.



Jij kiest nu bewust voor een portie dierenleed. Een goede nepjas is na 1 jaar echt niet stuk.

Speciaal voor jou wordt een beest op brute wijze doodgemaakt, vachtje op je jas en de rest wordt weggegooid. ( als het nou nog opgegeten werd maar daar schijnt het vlees te taai voor te zijn).

Ik kan echt niet begrijpen dat je hier mee kan leven en er bewust voor kiest terwijl er een niet van echt te onderscheiden alternatief is.Eens. Ik heb een nepbontjasje, ooit eens gekocht bij de H&M, echt jaren geleden en dat hangt nog perfect uitziend in mijn kast. Een echte bontjas verliest wel haar, dus het is niet waar dat die mooi blijven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh, weer een trol. Echt zo niet doorzichtig hoor, vooral niet met zo'n nickname. Beetje triest om zo te willen rellen.
Cum non tum age
Zo en of echt verhaard! Ik heb een rendiervel en dat valt ontzettend uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best een jas hebben van muskusrat. 100% scharrelbeest, en zeer schadelijk voor de dijken.

Ze worden met duizenden gevangen, maar het blijft een ramp met die beesten.

Eén keer hadden we zeven stuks tegelijk in de vangkooi, die kooi werd elke week geleegd door de provinciemeneer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Stom nieuw forum.

Ik wilde niet quoten, maar een tiepvaud aanpassen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 15 november 2014 @ 12:38:

[...]





Ik ook.



Nepbont is veel mooier voor een mens. Als het de bedoeling was de mens om bont te dragen, had het wel op je lijf gegroeid.Leve het naturisme, maar daarvoor vind ik het nu toch echt te koud.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven