Mode & Beauty alle pijlers

Welk haarverzorgings product werkt nou écht goed?

24-05-2016 20:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is momenteel net een bos stro door highlights en veel gebruik van föhn en steiltang.



Bij kapsters ziet het haar er toch altijd gezond uit, welk product (masker of ander soort) werkt volgens jullie nou echt?



Momenteel gebruik ik een masker van Guhl maar behalve dat mijn haar makkelijk door kambaar is merk ik er bij droog haar niets van...
Ik heb Argan oil van Kis en Biosilk. Dan ziet het er minder droog uit (al blijft het wel droog). Ik heb ook heel veel highlights (komend van zwart en nu kleur hoogte 6-7, dus dat was ook eerst blonderen).



Ik ben nog wel benieuwd naar Olaplex, de nr 3 kun je zelf thuis gebruiken, maar er zijn ook behandelingen bij de kapper met Olaplex.
Alle reacties Link kopieren
Hele nacht olijfolie laten intrekken. Oh en aussie producten?? 10 euro per

Fles

Maar echt altijd ergens in de aanbieding voor de helft.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Misschien heeft iemand hier ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Werkt olijf olie echt? Aussie ken ik niet?
Ik vind die loving blends lijn wel fijn maar heb heel ander haar.
Alle reacties Link kopieren
En de zomer moet nog beginnen......

Ik heb veel uitgeprobeerd maar voor mij geldt vwb mijn haren: goedkoop is duurkoop dus koop ik kérastase bij een online-shop (scheelt behoorlijk vergeleken met de kapper). Het is prijzig maar je ziet en voelt het verschil. Ook Moroccanoil, daar het masker van, is heel fijn, maar echt belachelijk duur. Een tijdje aan de lucht laten drogen en niet stylen, of masker een paar uur in laten werken doet je haar ook altijd goed
Alle reacties Link kopieren
Ja mee eens. Ik wil nu ook wat online professioneel spul gaan bestellen. Maar wat dan he.... Zal eens kijken in de kerastase lijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar heeft een eigen persoonlijkheid. Wild, pluizend, pluk met krullen, pluk met pluis, pluk steilrecht haar.



Wat werkt (bij mij):

- Kokosolie drie keer per week als masker (in het weekend 1 hele nacht laten intrekken, de overige 2 keer een half uurtje), bij teveel olie: rauw ei loskloppen met wat water, gebruiken als shampoo en met zo koud mogelijk water als je kunt verdragen uitspoelen (anders heb je gelijk een ontbijt in je haar)

- niet iedere dag wassen

- altijd naspoelen met koud water

- nooit borstelen, alleen met grove kam kammen

- aan de lucht laten drogen

- haarstructuur accepteren (ben nu 36 en denk dat de acceptatie nu wel rond is ), komt het door behandelingen en had je vroeger een betere haarstructuur: laten uitgroeien en steeds een beschadigd stuk laten afknippen



Wat niet werkte: kappersspul, speciale keratine behandelingen, haar laten coaten met een of ander spul uit Brazilië, straighten, glansborstel (leek net een leeuw), alle middeltjes verkrijgbaar bij de drogisterij en parfumerie voor droog haar, diy maskers met fruit (horror om die zooi eruit te krijgen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Laat ten eerste die steiltang en de föhn eens staan. Verder zweer ik bij een nacht olijfolie en en af en toe een masker van ei. (ei wel uitspoelen met lauw/koud water ander stolt het ei in je haar!)



Ik heb van mezelf van die pluizige krullen en kon er helemaal niks mee. Tot ik alle hitte liet staan en geen shampoo met SLS en sulfaten meer gebruikte. Mijn haar laat ik nu gewoon opdrogen aan de lucht en 's nachts draai ik er een losse knot in. Mijn krullen vallen nu eindelijk mooi zonder pluis.



Mijn haar wassen doe ik met dr. Organics. Ik wissel de shampoo af met conditioner. Ik was mijn haar alleen met shampoo als ik er olijfolie in heb gedaan of een ei masker. Tussendoor was ik mijn haar met conditioner. Wordt het ook prima schoon van, en niet te vergeten super zacht. Wel goed uitspoelen. Heet water gebruik ik ook niet meer. Bijpunten doe ik elke 8 weken. Na het wassen doe ik altijd een drupje Jojoba olie in de punten.



Overigens heb ik haar tot halverwege mijn rug.
Alle reacties Link kopieren
En waar haal je die kokosolie?



Ruik je by the way dan niet de hele dag naar een bounty??
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zoals Lemoos dus!
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij Goldwell die ik koop in een kappersgroothandel (DC Haircosmetics, hebben een site met webshop), waarvan ik de Gold Repair lijn gebruik. Mijn haar is ook af en toe wat droog, ook door gebruik van o.a. stijlstang. Ik was mijn haren om de twee à drie dagen. Ik heb momenteel de shampoo, conditioner, serum en zo'n verzorgingsspul wat je inspuit op handdoekdroog haar (weet even zo niet meer hoe het heet). Hier betaal je ook wat meer voor dan een shampoo van bijvoorbeeld Andrélon, maar ik vind het mijn geld zeker waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sugarhill schreef op 24 mei 2016 @ 20:43:

En waar haal je die kokosolie?



Ruik je by the way dan niet de hele dag naar een bounty??



Nee, geen Bounty lucht. Ik haal het altijd in zo'n grote glazen pot bij de Tuinen. Even gespiekt: het heet 'Perfectly pure coconut oil'. Heb ook wel eens een ander merk, er is altijd 1 van de 3 die ze daar hebben in de aanbieding. Het moet onbewerkte kokosolie zijn (ik heb ooit de fout gemaakt bij de lokale toko gewone kokosolie te halen die geraffineerd was en dus ook geen geur meer had, had net zo goed frituurolie erin kunnen smeren).



Werkt ook prima als scheercreme voor benen en bikinilijn, moisturizer en terwijl je je haar doet heb je de nagelriemen ook al 'ingesmeerd'.



Olijfolie werkt ook wel bij mijn haar maar kokosolie werkt prettiger vind ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik zweer bij aussie geweldig product en je haar ruikt ook nog eens lekker.
Alle reacties Link kopieren
Begin met een goede knipbeurt, alle dode gespleten punten weg. Daarna je haren goed insmeren met argan olie, gewoon puur erin en een avondje laten zitten. Daarna wassen en nog twee keer in een week herhalen. Bij mij doet dat wonderen na bijvoorbeeld een zonvakantie. Verder doe ik het nog eens per maand/ twee maanden voor een boost. Je kunt een klein flesje voor een tientje op de kop tikken en die gaat dan een hele poos mee. Ik kreeg de tip van een vriendin met heel broos krulhaar die al vanalles had geprobeerd. Mijn haartype is heel anders maar het werkt ook bij mij prima!
Jojoba olie maskertje werkt ook moet ik zeggen, dat doe ik te weinig eigenlijk. Olie maakt wel volgens mij (ooit ergens gelezen) dat je haar verf minder lang mee gaat (ik verf over de geblondeerde stukken, met een askleur). Ik heb een volume shampoo van de kapper en eentje van Kis voor beschadigd haar, maar denk dat dit weinig doet,ik ga hier na weer naar Yes to Carrots zonder SLS en siliconen.



Heb ook wel l'Anza treatment voor beschadigd haar maar dat vind ik geen fijn spul, plakt zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij alle producten van moroccanoil! Erg prijzig inderdaad, maar ik vind het het echt waard! Ik gebruik de Hydrate lijn maar er is ook nog een Repair lijn voor extreem droog haar.

Ik was het 2x met de shampoo, dan een klodder conditioner of het weightless haarmasker erin. Vanaf je oren naar beneden, niet op je kruin want dan wordt het (bij mij) vet!! Dat laat ik 10minuutjes intrekken, ondertussen scheer/was ik mezelf en poets ik mn tanden, daarna spoel ik alles goed uit en spoel ik het na met koud water.

Nadat ik mijn haar droogfohn, doe ik 1(!) druppel moroccanoil in de punten, en soms doe ik na een paar dagen nog een druppeltje in mijn haar als het nodig is.

Ik was het elke 5 a 7 dagen. Mijn haar komt tot mijn taille en is erg dik.
Alle reacties Link kopieren
Als je geld er voor over hebt, ik zweer bij Nashi Argan shampoo, conditioner en af en toe een masker. En met de olie doe je eeuwen, na het wassen en voor het fohnen even door je haar heen. Dit is ook professioneel spul. Mijn haar is nooit vet van deze lijn, maar wel heel zacht.
The time of my thought is my own to spend
Ik lees even mee. Mijn haar is zo droog als stro, omdat ik sinds een tijdje 's avonds douche en niet met nat haar wil gaan slapen, dus het dan droogföhn (wel met bescherming).
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt toch maar net aan je type haar?

Ik heb zelf heel veel, heel dik en heel droog haar met veel slag (soort kroes). Hét wondermiddel heb ik nog niet gevonden, maar ik merk wel dat spul van de kappersgroothandel echt 100 keer beter werkt dan gewoon Kruidvat spul.



Ga eens kijken of je iets bij een kappersgroothandel kunt bestellen en laat je adviseren. Bij mijn ouders in het dorp zit een goede en daar wordt ook goed geadviseerd. Is niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.
Aussie 3 minute miracle is echt geweldig!
Aussie doet voor mijn haar niets, ik vind de geur ook niet lekker maar daar lijk ik de enige in te zijn

Ik zweer bij kokosolie. Als masker of een klein beetje als leave in. Ik heb nooit gespleten punten en was het bijna elke dag met een natuurlijke shampoo. Of ik maak het nat en gebruik alleen wat conditioner. Mijn haar is tot halverwege mijn rug.
Ik vind de Kruidvat arganolie lijn ook fijn, en die is bijna gratis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven