Mode & Beauty alle pijlers

Zwarte broek met rode bleekvlekken

20-07-2016 02:39 18 berichten
Ik heb een hele fijne zwarte broek waar helaas rode bleekvlekken in zijn gekomen (iets te enthousiast schoongemaakt met de schimmelreiniger voor de badkamer )

Zou het nut hebben om de broek met zwarte textielverf te verven of zou je kleurverschil blijven zien tussen het zwart en de vlekken?



(Ik heb zelfs al gezocht of dezelfde broek of vergelijkbaar nog verkocht wordt, helaas zonder resultaat )
Alle reacties Link kopieren
Dat verschil zul je hoogst waarschijnlijk blijven zien. Afhankelijk van het materiaal kun je de broek verven en dan na iedere wasbeurt de vlekken inkleuren met een zwarte marker. Dan vallen de vlekken het minste op.
K*t is dat...

Volgens mij pakt oververven niet en blijf je verschil zien. Of ik deed iets verkeerd? Hihi. En idd een marker om het voor een dagje te maskeren.
Alle reacties Link kopieren
Vd week nog een zwarte broek geverfd (zonder bleekvlekken) en op de verpakking staat dat bleekvlekken niet verdwijnen door de verf.

Of dat ook zo is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb het wel eens geprobeerd en het werkt helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 20 juli 2016 @ 02:45:

Dat verschil zul je hoogst waarschijnlijk blijven zien. Afhankelijk van het materiaal kun je de broek verven en dan na iedere wasbeurt de vlekken inkleuren met een zwarte marker. Dan vallen de vlekken het minste op.Helaas werkt verven niet bij bleekvlekken. Het lijkt wel of het niet pakt. Met een marker krijg je ze ook niet weggewerkt. Heb ik ook geprobeerd en de vlek is dan wel donkerder maar nog steeds duidelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Broek volledig in de bleek, heb je een rode
Alle reacties Link kopieren
Goede reden om eens lekker te gaan shoppen.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t verven gewoon proberen voor die enkele euro's kan t ook niet fout gaan! Misschien lukt t niet maar nu is t zoals je aangeeft toch al niets.
Alle reacties Link kopieren
Misschien rafelige gaten erin maken of lapjes en stickers er bovenop naaien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Vanessakusje1987 schreef op 20 juli 2016 @ 08:21:

Ik zou t verven gewoon proberen voor die enkele euro's kan t ook niet fout gaan! Misschien lukt t niet maar nu is t zoals je aangeeft toch al niets.

Soms gebruik ik acrylverf, die heb ik altijd in huis, dus ik meng op mijn gemak een kleurtje wat er sprekend op lijkt. De vlek wordt dan wel hard.



Je kan de vlekken ook accentueren. Dan heb je altijd iets om over te praten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Over bleek vlekken kun je niet verven. Bleek tast de vezels aan waardoor de verf niet meer (goed) pakt dus je zal de vlek altijd blijven zien. Ik zou zelfs die paar euro voor verf in mijn zak houden want het lukt gewoon echt niet. Dylon geeft dit op de website ook aan trouwens, dat lijkt me niet voor niets.
Bedankt voor de reacties!



Broek kan dus afgeschreven worden helaas...

De vlekken zijn te groot om bij te werken met een marker.

Ook gaten of lapjes zijn geen optie.



@ikke46: ik hou niet zo van shoppen



Nouja, ik bewaar em wel als klusbroek!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zoebie schreef op 20 juli 2016 @ 07:34:

[...]

Helaas werkt verven niet bij bleekvlekken. Het lijkt wel of het niet pakt. Met een marker krijg je ze ook niet weggewerkt. Heb ik ook geprobeerd en de vlek is dan wel donkerder maar nog steeds duidelijk te zien.Ja daarom zeg ik ook dat je de vlek zult blijven zien.
Alle reacties Link kopieren
Verknippen tot een korte broek?
quote:boylichtenstein schreef op 23 juli 2016 @ 16:10:

Verknippen tot een korte broek?



Goede tip!

Het model is er alleen niet echt geschikt voor

(En heb ik korte broeken genoeg )
Alle reacties Link kopieren
quote:nephthys schreef op 20 juli 2016 @ 07:56:

Broek volledig in de bleek, heb je een rode Dit. Je broek is toch al om zeep, erger kan het niet worden en wie weet is het resultaat mooier dan het origineel
Alle reacties Link kopieren
kliko fashion
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven