De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, gelukkig had je een goed weerwoord, wat een eikel zeg
Alle reacties Link kopieren
quote:2010viva schreef op 17 februari 2013 @ 08:55:

hevig, 4 minuten geleden

Iemand zei eens tegen mij: 'Jij bent toch niet van plan om kinderen te krijgen he'.

Dat was erg kwetsend.





Waarom zei die persoon dat?Ik was vooral boos omdat iemand denkt zich op zo'n manier met een ander te mogen bemoeien. Ik heb nooit een kinderwens gehad maar een ander denkt wel even te weten dat ik dat wel heb.
Ik vind die uit de OT wel meevallen eerlijk gezegd. De eerste opmerking zou ik ook niet zo opvatten. Je zegt zelf precies wat ik denk dat je vriend bedoelde. Dat een verkrachter eerder voor een fragiel persoon zal gaan dan iemand die lang en lomp (zoals je zelf zegt) gebouwd is. Dat is meestal toch ook zo? Zo'n mafkees is toch iemand die het liefst iemand pakt die hij aankan.



En valse bescheidenheid en daardoor vissen naar complimentjes, daar kan ik niet zo goed tegen.



En die verkoopster van Marc Cain, die is gek. Dat zeg je toch niet tegen een klant, je denkt het hooguit.



Ginevra, die broer van jou. Wat een eikel.



Ik krijg ook wel eens de vraag of ik zwanger ben. Ik heb maat 36, maar wel een buikje. Dat is niet altijd even leuk nee, maar doe er ook eigenlijk niets aan. Dat zou ik wel eens moeten doen, want ik vind het zelf ook niet heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik zo lelijk was dat ik nooit een vriend zou krijgen. Is al een aantal jaar geleden maar ben het nooit vergeten.
Alle reacties Link kopieren
De broer van mijn man zei tegen ons dat iedere domme koe kinderen kan maken dit terwijl wij midden in een ivf behandeling zaten.Kwam voor ons hard aan. En mijn schoonvader vond vrouwen maar manwijven als ze niet zwanger konden worden,terwijl het niet eens aan mij lag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 februari 2013 @ 08:57:

[...]





Ik weet niet of je het zo bedoelde, maar in die context: geen kinderen kúnnen krijgen en dat mensen er in een gesprek hardop vanuit gaan dat jij geen kinderen wil of zelfs een hekel hebt aan kinderen.Dat had maar zo gekund dat ik geen kinderen kan krijgen terwijl ik dat wel had gewild.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net weer aan het werk was nadat ons zoontje in mijn buik was overleden zei een collega: "Anders neem je toch gewoon een puppy? Die zijn ook leuk!"
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder72 schreef op 17 februari 2013 @ 08:53:

Mijn ex zei bij ons laatste gesprek dat hij nu weleens een vrouw wilde die slank was. Zooooo kwetsend. Gelukkig kon ik nog even uitbrengen dat ik nu weleens een echte vent wilde.Mooie reactie van je !
@ Bezzzz wat erg!
quote:Ginevra schreef op 17 februari 2013 @ 08:49:

"jouw pijn staat in geen verhouding tot de mijne".

Die was heel lullig alleen moet je de context even weten en die is wat te herkenbaar om hier neer te zetten.



En op nummer 1: ik ben als kind seksueel misbruikt en mijn broer weet dat. Niettemin presteerde hij het om in een discussie over kindermisbruik tegen me te zeggen dat ik mijn mond moest houden, want ik heb geen kinderen en dus geen flauw benul waarover ik praat . Die deed echt pijn.Dit is echt heel erg.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat een erge opmerkingen. Waar halen

mensen toch het recht vandaan om zulke dingen te zeggen over iemands uiterlijk.



Dat vind ik zo raar. Wat iemand doet, daar kan je wel wat over zeggen want dat is een keuze.

Maar uiterlijk, intelligentie, en medische problemen daar doet niemand wat aan.
quote:Bezzzz schreef op 17 februari 2013 @ 09:12:

Toen ik net weer aan het werk was nadat ons zoontje in mijn buik was overleden zei een collega: "Anders neem je toch gewoon een puppy? Die zijn ook leuk!"En ook deze, te erg. Of misschien wel gewoon heel dom.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het SO en daar kunnen kinderen behoorlijk uit hun dak gaan. Zo ook in dit voorbeeld, een jongen had mij behoorlijk hard geschopt en een klap op mijn neus gegeven. In de nabespreking, voordat het gesprek met ouders zou plaatsvinden gaf ik, samen met mijn collega die ook de nodige klappen had gehad, aan dat ik wilde dat deze jongen een Time-out zou krijgen. Dit is protocol bij ons op school, maar gaat altijd in overleg. Sommige kinderen willen juist niet naar school en laten dan dit gedrag zien om dat voor elkaar te krijgen. In dit geval wilde ik ook voor mijzelf een Time-out van deze jongen. (gebeurt vaker) Waarop mijn leidinggevende zei: "Hij krijgt geen time-out." Mijn collega werkte nog maar net op school en stemde daar mee in en ik niet. Toen kreeg ik te horen dat als ik hier niet mee om kon gaan, ik maar niet meer met kinderen moest werken. Daar was ik niet geschikt voor!
Alle reacties Link kopieren
Jaar of vijf geleden, net een jaar samen met mijn ex. Om dat te vieren gingen we een weekendje naar Groningen. En 's avonds lekker uit eten en de stad in. Oké ik geef eerlijk toe dat ik toen een beetje ouwelijke smaak kon hebben, maar toch werd ik echt nijdig toen we door Groningen liepen en een groepje jongens op een terras naar mijn vriend schreeuwden: " Hee ben je met je moeder op stap??!" Ik wist totaal niet hoe te reageren, mijn vriend schoot in de lach (wat ik achteraf best wel kan begrijpen). Wat hem een weekend knallende ruzie op heeft geleverd. Onzekere ik kon dat er niet bij hebben.



Inmiddels zou het me al veel minder doen, maar die opmerking heeft me toch zeker wel een paar jaar goed dwarsgezeten..
Alle reacties Link kopieren
Er werd aan me gevraagd of ik zwanger was. Stond ik daar, hartstikke trots te zijn op het feit dat ik net 45 kg was afgevallen en een broek in maat 40 aan kon.



Door mijn ex: als ik op je uiterlijk was afgegaan was ik nooit voor je gevallen maar je kletst zo leuk en gezellig ..... Relatie heeft niet lang meer geduurd.
Een klant tegen mij ben je zwanger ? Ik nee klant weer oh wat dan ? Ik zei dan zal ik wel gewoon dik zijn he ! (maat 42 ) is Sonja Bakker niks voor jou dan uhh nee !

En dan een dag later komen vragen was je boos nee hoor heb een hele dikke huid pfff
Alle reacties Link kopieren
Ik had er 1 op de middelbare school. Mij werd verteld dat ik beter zelfmoord kon plegen en dat altijd al had willen doen. Het jammere is dat de docent vervolgens zei: het is niet ernstig genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Een maand nadat mijn moeder was overleden was ik jarig. Ik wilde het eigenlijk niet vieren. Een vriendin die vlak na mij jarig was stelde toen voor om het samen te vieren. Een andere vriendin hoorde dit en kwam met de opmerking: Oh dus klop heeft dit jaar weer niks zelf geregeld(ik had toen net moeten verhuizen om bij mij vader te gaan wonen na het overlijden van mijn moeder, en had daar alleen een bed en 2 tassen met kleding. En zijn vriendin was op dat moment ook hoogzwanger). Diezelfde vriendin dacht grappig te zijn en begon 2 dagen na het overlijden van mijn moeder te praten over iemand die voor de grap in een doodskist was gaan liggen.





En deze is van een paar jaar terug. Ik was aan een nieuwe opleiding begonnen en was een aantal jaren ouder dan de andere meiden in mijn klas. 1 van die meiden had het er constant over waarom ik nog geen kinderen had. Want als ze mijn leeftijd heeft wil ze echt al kinderen hebben hoor. Dat je een man/vriend moet hebben(en die heb ik dus nog niet) om kinderen te krijgen ging er bij haar niet in.
Alle reacties Link kopieren
Is dit een feel good topic?
Alle reacties Link kopieren
Van een ex tijdens de sex te horen krijgen wat een "koeienkut" ik wel niet had. Terwijl ik een gewoon formaat heb en ik niet stink.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zijn sommige mensen horken.



Al vind ik ook dat sommige voorbeelden wel 'meevallen', als in: geef die ander toch niet zoveel macht. Waarom die ander zoveel invloed laten hebben op je gemoed terwijl het voor die ander gewoon een opmerking was waar ze vaak waarschijnlijk niet eens bij stil stonden?



Al ben ik zelf vaak wel erg voorzichting met vragen als 'ben je zwanger' en 'Mijn haar zit ook wel altijd zo slecht nadat ik het gewassen heb oid. Maarja, anderen denken daar minder over na. En het is aan degene die de opmerking krijgt om te bepalen wat je ermee doet en hoeveel invloed je het laat hebben.



TO, heb je na die opmerking van je vriend over verkrachting aangegeven dat je het kwetsend vond? Want ik acht de kans ook groot dat hij het eerder bedoelde als in 'gelukkig kom je erg weerbaar over dus zullen ze jou er niet zo snel uitpikken'. En dat hij er niets eens over nadacht dat jij het anders ging opvatten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje er zitten hier opmerkingen tussen waar mijn haren van overeind gaan staan. Ongelofelijk zeg.....
Alle reacties Link kopieren
Toen ik bevallen was van de eerste , kanjer van een depressie had. Kindje was ongveer maand of 3 meen ik. Wist mijn schoonmoeder doodleuk te zeggen , " het maakt niet uit of jij nu doodgaat , want als je kindje later groot is , zal ze je dan toch niet meer herinneren" ........
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zitten er erge opmerkingen tussen!



Mij word ook wel eens gevraagd of ik zwanger ben, heb maat 38 nu en tja na een tweeling blijft er wel een buikje over....



Toen ik dus net bevallen was, 6 weken te vroeg van 2 ini-mini mensjes moesten we op pad voor kleertjes. Kom ik bij een winkel met vriend samen vraag dus aan de verkoopster naar prematuur kleertjes, vraagt ze aan me hoe ik nu al kan weten dat ik die kleertjes nodig ben... Nou duh omdat ze er net uit zijn! Ze keek dus naar mijn buik die dus nog behoorlijk dik was, waarom vragen mensen toch zulke domme dingen?!?!?!

Heb uiteindelijk de zooi laten liggen en niks gekocht daar. Was pisses! Maar ja wat wil je ook met die hormonen....
Alle reacties Link kopieren
Heb wat grijs haar helaas, maar ben pas 38. Lijkt me niet zo oud toch. Ben gaan herscholen nadat ik mijn baan was kwijt geraakt. Zit ik in de klas, komt er een jong(er) meisje naast me zitten. Krijg ik de vraag: Is dat nou moeilijk, op latere leeftijd nog beginnen met een studie ? ...eh... En er achter aan: Lijkt me wel zwaar als je wat ouder bent ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven