De meest lullige/kwetsende opmerking die je ooit kreeg...

17-02-2013 06:48 256 berichten
Ik krijg soms opmerkingen naar mijn hoofd dat ik denk... nou moe!

Ik vroeg me af of jullie ook weleens een opmerking hebben gehad waarvan je echt dacht, wat moet ik hier nou op antwoorden.





Lullig, mijn vriend en ik hadden het over zelfverdediging. Ik ben lang en lomp gebouwd en zei dat ik dat wel fijn vond, dat ik voor mijn gevoel een verkrachter beter te lijf kon dan een heel fragiel meisje (zegt niet altijd wat hoor) Weet je wat hij zei? "Ik denk niet dat jij het type bent waar verkrachters op af zullen gaan". Nou... en bedankt! Niet dat ik er op zit te wachten hoor, helemaal niet maar ik vond em toch best lullig overkomen.



nog een lullige, normaal ben ik nogal van een staart in mn haar, of opsteken, niks moeilijks. We gingen die dag met bijna de hele familie naar een jaarlijkse markt en ik besloot eens uit te pakken met mijn haar. In plaats van de gebruikelijke minuut stond ik nu maar liefst 20 minuten voor de spiegel. En en zat heel erg leuk (daar blijf ik bij). Afijn, we lopen daar op die markt en ineens zegt een ouder, vrouwelijk familielid vanuit het niets "heb je gisteren je haar gewassen?" Dus ik zeg ja, hoezo? (ik was elke avond mijn haar). "Ja zegt ze, dan wil het nooit zo zitten hè?" Ik ben er maar niet op ingegaan. Er stond een man foto's te maken en te verkopen en een aantal wilden op de foto, ik niet, ik hou niet van op de foto gaan. Later zitten we te koffiedrinken buiten en vraagt mijn moeder waarom ik nou niet op de foto wilde, is toch leuk, aandenken enzo. Dus ik zeg, nee joh, ik zie er niet uit vandaag. En dat is valse bescheidenheid, zodat een ander kan zeggen dat dat reuze meevalt en dat ik er juist leuk uitzie. Jullie kennen het wel. Zegt dat zelfde vrouwelijke familielid "nou dat vond ik ook al", dat ik er niet uitzag dus. Nah, tis tenminste eerlijk moet je maar denken...
Alle reacties Link kopieren
Een opmerking, nou ja, kwetsende actie eerder, die mij altijd bij is gebleven:

Ik zat op de middelbare school, ik gok in de 2e, en bij muziekles moesten we op een gegeven moment een stukje solo zingen. Nou weet ik heel goed dat mijn stem niet de mooiste is (ik zal nooit The Voice worden of Idols winnen), maar je doet toch je best en hoopt dat het er een beetje fatsoenlijk uit wil komen. Als je muziekdocent alleen achter in de klas met zijn vingers in zijn oren gaat staan en daarbij de lachers op de hand heeft van het populaire groepje, dan voel je je best wel even gekwetst. Gelukkig is mijn zelfvertrouwen altijd groot genoeg geweest en heb ik stug verder gezongen, maar deze actie ben ik dus echt nooit vergeten en het is toch al zeker 15 jaar geleden.



Toch bijzonder hoe zoiets kleins je voor altijd bij blijft.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden met mijn beste vriendin in de stad. Ik was op zoek naar een bikini en vond een leuk exemplaar: leuke kleur, afgeprijsd, maar wel met cupmaat C.



Ik pakte de bikini en wilde hem passen. Zegt vriendin: "Nou je gaat een cup C niet passen met je cupje A he."



Ik had zelf een grote cup B, richting C.



Ik kon niets zeggen, was zo verbaasd dat ze me zo de grond in boorde (dat deed ze overigens wel vaker). Achteraf, nu ik aan alle incidenten denk, weet ik dat zij gewoon jaloers is op mij, aangezien ik wel het slanke lichaam heb waar zij al jaren - en nog steeds - niet heeft bereikt. (Ze had zelf overigens gewoon een cupje A )
Alle reacties Link kopieren
Hier in de 2e klas vd mavo een huidinfectie gehad. Hele gezicht was korst, deed zeer en zag er vies uit.

Een jongen uit de klas zei: jij hebt aidsvlekken!



Ik ging helemaal door t lint en werd door de leraar de klas uitgestuurd.. :-S



Ik had op de basisschool ook heel lelijke voortanden. Een overbeet van 11 mm en dan ook een spleet ertussen. Ze noemden me altijd konijn en gingen dan konijnen geluiden maken
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Niet echt wereldschokkend maar ouderen zijn wel heel eerlijk! (Ik werk in de zorg)



Bewoonster vroeg oprecht: Goh M je bent weer snel aanwezig na je operatie(ze wist hiervan en waarvoor maar licht dementerd..) Dus ik vertelde ja mw het was een kijk operatie en daarvan is het herstel veel sneller, oooohja zegt ze voor een maagverkleining toch?? Ik moest zo hard lachen..! Ze dacht dat ik dit ook had gehad wan een nicht van haar heeft het ook gehad.. Overigens heb ik maat 38



Nog 1 van een bewoonster, m'n haar was een beetje vettig en zat in een knotje, zegt een bewoonster goh M je haar zit echt niet he vandaag, ik zeg nou bedankt, ze maakte het snel goed door te zeggen dat het op alle andere dagen goed zat haha.



Nog 1 van een vriend van m'n broer, ik was toen een jaar of 7 en gek op zingen! Alleen kon ik dat niet erg goed, toen vertelde die vriend ja M misschien moet je op begrafenissen gaan zingen: je hebt zo'n grafstem! Kan er nu nog om lachen!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben me in mijn zwangerschap echt kapot geschrokken wat sommige volkomen onbekende mensen wel niet zeggen tegen iemand die dikker is dan de norm.

Ik heb normaal gesproken maat 36, ben 1.80cm lang dus dat is gewoon slank (vind ik dan), nou, 10 kilo verder, want zwanger, in de supermarkt roept iemand keihard "vette zeug!"en dan vol in je gezicht worden uitgelachen! In kledingzaken, gewoon op straat varkensgeknor, gewoon in het passeren "vetzak", dat soort dingen....ongeloofelijk! En ik had niet echt een vooruitstekende buik, dus ik kan me wel voorstellen dat men niet direct begrijpt dat ik zwanger was, maar dat betekend dus wel dat mensen met maat 40 of meer dit soort shit dagelijks naar het hoofd krijgt!!! Hoe halen mensen dat in hun hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Het is echt onacceptabel. Ik denk dan altijd: het zijn mensen die diep van binnen erg onzeker zijn en naar buiten uit willen doen alsof zij het 'mannetje' zijn.quote:slekire schreef op 17 februari 2013 @ 12:35:

Nou, ik ben me in mijn zwangerschap echt kapot geschrokken wat sommige volkomen onbekende mensen wel niet zeggen tegen iemand die dikker is dan de norm.

Ik heb normaal gesproken maat 36, ben 1.80cm lang dus dat is gewoon slank (vind ik dan), nou, 10 kilo verder, want zwanger, in de supermarkt roept iemand keihard "vette zeug!"en dan vol in je gezicht worden uitgelachen! In kledingzaken, gewoon op straat varkensgeknor, gewoon in het passeren "vetzak", dat soort dingen....ongeloofelijk! En ik had niet echt een vooruitstekende buik, dus ik kan me wel voorstellen dat men niet direct begrijpt dat ik zwanger was, maar dat betekend dus wel dat mensen met maat 40 of meer dit soort shit dagelijks naar het hoofd krijgt!!! Hoe halen mensen dat in hun hoofd!
Alle reacties Link kopieren
Krijg gewoon tranen in mijn ogen van sommige berichten hier. Wat onmenselijk om zulke vreselijk kwetsende opmerkingen te maken. Wat bezielt dat soort mensen?!



Helaas kan ik erover mee praten. Ik stotter een beetje, door stress of als ik slecht in m'n vel zit wordt het wat erger.

Een aantal jaar geleden moest ik op een dag een Moeilijk Telefoontje plegen waar ik ontzettend tegenop zag. Kreeg een hork van een vent aan de telefoon en kwam steeds slechter uit m'n woorden.

Ineens zei hij "hier kan ik niets mee, bel maar terug als je weer normaal kan praten" en voordat ik iets kon zeggen verbrak hij de verbinding. Heb gewoon zitten janken, zo boos en gekwetst was ik.

Nog wel een brief geschreven naar dat bedrijf om een klacht in te dienen maar nooit meer iets van gehoord.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zoo Soulcats! Vreselijk! Ik word gewoon plaatsvervangend pissig. Wat een hork zeg.



Ik heb er ook eentje in de categorie gewicht:

Schoonmoeder toen ik paar kilo was aangekomen (ok, misschien iets meer dan een paar) Zit je er niet mee dat je een flinke buik hebt gekregen?

Nu zou ik er wel raad mee weten met zo'n opmerking maar ik was nog erg jong toen ik mijn huidige man ontmoette en ten tijde van de opmerking zo'n jaar of 18 en super onzeker!



Zelf heb ik rond die tijd, uit onwetendheid ook eens een lompe opmerking gemaakt.

Ik liep stage in een ziekenhuis en er lag een man die aan iets urologisch was geopereerd.

'Goh, u lijkt heel erg op prins Claus' zei ik. De beste man reageerde er niet echt op. Maar later kwam mijn stagebegeleider vertellen dat de man Parkinson had, net als prins Claus. En daardoor zo'n starre blik had. Beetje dezelfde gezichtsuitdrukking als Claus dus.

Hij had aangegeven dat hij mijn opmerking niet zo leuk vond.

Op de 1 of andere manier ben ik me er altijd beetje om blijven schamen dat ik zoiets doms had gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte in een functie die niet echt een hoog aanzien heeft. En nu moet ik zeggen dat de meeste collega's ook niet het buskruit hadden uitgevonden. Maar aangezien ik goed was in mijn vak, mocht ik de wat ingewikkelder projecten doen. En medewerkers dachten mij dan een compliment te maken door te zeggen: "Goh, je bent eigenlijk wel slim"



Mijn ex heeft mij ook behoorlijk proberen te kwetsen toen ik het uitmaakte. De ene keer zei hij: "Ik wil je wel alle goed toewensen, maar eigenlijk hoop ik dat je dood gaat" en de volgende keer "als er op vakantie iemand dood gaat, dan is het jouw schuld" (er was het jaar daarvoor iemand op mijn groepsreis overleden en ik had daar een behoorlijk trauma aan opgelopen). Toen ik hem in het volgende gesprek te kennen gaf dat ik hem nooit meer wilde spreken, omdat hij totaal buiten zijn boekje was gegaan, zei hij: "Ik was boos. Kan er ook niets aan doen". Sindsdien heb ik geen contact meer met hem gehad.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer 2012 zijn mijn vriend en ik verhuisd naar een leuk huurhuis. Sper blij mee, eindelijk wat gevonden.

Zegt mijn schoonmoeder van de week aan de telefoon: 'naj, ik hoop toch zo dat jullie oom snel een leuk koophuis vinden'. Dit nav een verjaardag waar de statussen van de kinderen worden verteld en huur is blijkbaar niet goed genoeg, zoals bij wel meer dingen, vindt zij.

Waaaaaaat!!!! :(
Ik heb veel rotopmerkingen te voorduren gehad, maar de gemeenste die bij mij opkomt is; ze is als donker in licht zo lelijk ipv licht in het donker. Ik weet dat ik niet moeders mooiste ben maar dit vind ik nog steeds erg pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex, toen ik me voor het eerst in zijn bijzijn uitkleedde: "Nou, die zijn ook niet al te groot he?"



Ik snap nog steeds niet waarom ik niet meteen alles weer aangetrokken ben en de deur uit ben gewandeld. Uiteindelijk ben ik toch nog 6 maanden samen geweest met 'm. En dit was niet de laatste keer dat hij het nodig vond commentaar op me te geven.



Waar ik nog steeds moe van word: mensen die commentaar hebben op mijn eetgewoonten. Als ik een salade eet zeggen sommige mensen (zelfs wildvreemden): "Joh, je kunt best wat meer eten, je bent zo dun. Of heb je soms een eetstoornis? Hoezo nee? Als je een eetstoornis hebt kan je dat toch gewoon toegeven?"



Eet ik vervolgens een keer een broodje kroket om van het gezeik af te zijn, krijg je dit: "Zou je dat nou wel doen? Als je zo doorgaat raak je dat strakke lijntje van je kwijt. Of ga je het straks soms uitspugen?"



Dat je frustraties hebt is prima, maar zoek er lekker een uitlaatklep voor en val mij er niet mee lastig.
quote:flutzel schreef op 17 februari 2013 @ 09:30:

Van een ex tijdens de sex te horen krijgen wat een "koeienkut" ik wel niet had. Terwijl ik een gewoon formaat heb en ik niet stink.Dat meen je niet! Gelijk je bed uit getrapt toch? Dat zulke mensen bestaan...
Alle reacties Link kopieren
zo vaak..vooral van mijn moeder...



Je bent lelijk.. Je bent dom er komt niks van jou terecht...

grintegel als k weet is een puistenuitbarsting had..

je bent dik.. nou heb maatje 38 en vindt mijn eigen echt niet te dik...

die domheid heb je van je vader... en nog veel meer... heb ook geen contact meer met haar!

maja ze weet niet wat ze zegt alcholiste

heb het uitendelijk beter voor elkaar als haar ben nu 21.
Alle reacties Link kopieren
Mensen kunnen mij niet makkelijk kwetsen maar mijn vader was daar wel heel goed in... Toen ik 13 was zei hij dat ik het nooit verder zou schoppen dan op de wallen achter het raam en jaren later toen ik het contact enigzins wilde herstellen voor mijn dochter die haar opa graag wilde zien, vertelde hij me dat ie niets van mij hoefde en dat ik dat ook tegen 'dat kind' kon zeggen.



Dat laatste brak mijn hart. 'Dat kind' was nl mijn meisje..!
quote:marjorette schreef op 17 februari 2013 @ 10:21:

Tja, ik vind het geen domme vraag maar begrijpelijk dat die verkoopster van een babyzaak denkt dat de baby nog moet komen, zeker als diegene nog een flinke buik heeft.

Wat is daar dan erg aan om dan te vragen waarom zo iemand al prematuur kleertjes denkt te moeten kopen? Daar zit toch totaal geen kwade bedoeling achter?Er zijn maar weinig vrouwen die direct na de bevalling weer plat zijn. Eerder het tegendeel, je vel heeft tijd nodig. En een verkoopster in een babyzaak zou dat moeten weten.
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug liep ik naar de auto van een vriendin, en moest ik door fietsenrekken heenlopen. Kwam er een meisje aanrijden en die reed me zowat aan "opk*nkeren vet stinkwijf!". Ik stond met m'n mond vol tanden, wat onwijs gemeen.



Of dat ik in de trein stond in zo'n "halletje" (trein zat bomvol) en er waren een groepje jongens en die hebbende hele reis (40 minuten lang) knorrende geluiden naar me gemaakt. Vonden ze lachen man! Kon wel janken. Of een jongen in de bus tegen zijn vriend "Jezus, moet je dat zien! Zo vies". Toen ik de bus uitliep zei ik dat ik niet achterlijk ben en dat hij zelf ook moeders mooiste niet was.



Ik weet dat ik overgewicht heb, maar om nou zo tegen mensen te praten. Ik snap het niet.



Mijn moeder heeft wel 's tegen me gezegd dat ze me wilde vermoorden, zo vervelend vond ze me. Dat is me altijd bijgebleven. We houden onwijs veel van elkaar, maar echt tactisch is ze niet.



M'n ex-schoonmoeder zei dat mijn ex zo'n geweldige vader zou zijn, maar dat ik nooit hem zou kunnen evenaren met opvoeden omdat ik niet zo sterk was dus dat het maar goed was dat hij zo was.



En een klasgenoot (jarenlang gepest) "HEE! Nepblond! Wanneer hou je eens op zo lelijk te zijn!" En iedereen lachte zich dood.

Ik ben geen model, maar zo lelijk?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vreselijk allemaal,

En je eigen vader of moeder die zo kwetsend is, niet te geloven.

Ik las ergens: 'Zo kom je nooit aan de man', die ken ik ook.

En mag ik zeggen dat ik die vraag naar de Parkinson-patiënt eigenlijk wel grappig vond..
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een verschrikkelijke dingen kunnen mensen toch zeggen!



De opmerking die voor mezelf echt het ergste was, was die van een ex, lang geleden. Tijdens de relatie was ik aangekomen, van maat 34 naar maat 36. Hij zei dat als ik niet afviel, hij bij me wegging, want ik werd 'steeds dikker'. Ik heb hem de moeite bespaard en ben zelf weggegaan, wat een loser.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me: van mijn moeder zijn het echt kutopmerkingen, puur om mij te raken. Ik ken haar al mijn hele leven (helaas), zo is ze gewoon.



Het is geen bezorgdheid, want als ik om een overblijfsel van margarine vraag, dan stopt ze me 3 kuipjes (van die kleintjes) toe. Dan hoor ik haar niet. Terwijl dat met 80% vet veel slechter is dan een bord spaghetti. En over de jam hoorde ik haar ook niet.



Ik ben bang dat het pas over is met die kutopmerkingen als ze het niet meer kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja kutopmerkingen zat.

Een van de ergste was wel van mijn stiefmoeder dat het me weinig had kunnen schelen dat mijn vader zijn laatste adem uit blies. Wie zo iets durft te zeggen. Ben er ook helemaal klaar mee. Ze is nu veranderd in een kennis, ipv familie.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Godsdienstleraar die zei dat je alleen maar ziektes als kanker kreeg omdat je straf van God had verdiend. Mijn moeder was net uit het ziekenhuis, ik heb de man na de les (waar haalde ik de zelfbeheersing vandaan??) verteld waar hij zijn achterlijke stelling mocht laten. Hij zette bij elk woord wat ik tegen hem zei een stapje verder achteruit, sukkel.



Inmiddels ex, toen de man van mijn leven, dacht ik (lief naïef), die vertelde me dat ik niet de mooiste vrouw was, maar wel goed genoeg voor hem. Hij geloofde zelf dat hij een gift voor vrouwen was, kwam er na hem achter dat ie eigenlijk maar een heel kleintje had, terwijl hij mij had wijsgemaakt dat anderen jaloers op hem waren onder de douche.



Ex-schoonmoeder die graag oma wilde worden probeerde mij een kinderwens op te leggen met de woorden 'als je niet gebaard hebt, ben je ook geen echte vrouw'. Ik heb haar gelijk gevraagd hoe het dan zat met ongewenst kinderloze vrouwen en gezegd dat ze gek was.



En goedbedoelde woorden van troost kunnen ook vrij lomp overkomen. Ik heb chronische pijn waardoor ik al lange tijd nauwelijks nog op mijn benen kan staan. En als dan mensen zeggen dat ze me begrijpen omdat ze zelf vorige week ook een paar dagen iets hadden, zou ik eigenlijk wel willen gillen. Een paar dagen last van je knie, rug of hoofd is niet hetzelfde als chronische pijn en dat je dat nu meent te kunnen zeggen bewijst wel dat je er niets van snapt. Maar hee, ze bedoelen het als hart onder de riem, dus ik probeer meestal maar met een glimlach te knikken.
Mijn ex in gezelschap: "Ik snap niet dat twee zulke mensen zulke mooie kindjes kunnen krijgen." Hij bedoelde hem als vader en ik als moeder en doelde er op dat we lelijk waren... Ik geloofde hem.



Ook zei hij dat ik erg imponerend en arrogant overkwam door mijn lengte en voorkomen. Hier heeft hij jaren later zijn excuses wel voor gemaakt maar door die opmerking was ik al zo onzeker geworden dat ik mijn mening vaak voor me hield en heel veel lachte om aardiger over te komen.



Toen ik een goede baan kreeg, verliet hij boos de woning voor een paar uur en zei: "Dat kan jij helemaal niet!"



Tja en waarom ik het pikte? Ik was het van huus uit al gewend dat mensen zich op jou afreageren als ze niet zo lekker in hun vel zitten. 1.80 en 55 kilo zijn maar horen dat je geen gram meer aan moet komen want je benen zijn al zoooo dik!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader die zegt "van jou hoef ik geen kleinkind'. Een man waar je dan al jaaaren over de vloer kwam...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eydis_ schreef op 17 februari 2013 @ 16:49:

Mijn ex in gezelschap: "Ik snap niet dat twee zulke mensen zulke mooie kindjes kunnen krijgen." Hij bedoelde hem als vader en ik als moeder en doelde er op dat we lelijk waren... Ik geloofde hem.



Ook zei hij dat ik erg imponerend en arrogant overkwam door mijn lengte en voorkomen. Hier heeft hij jaren later zijn excuses wel voor gemaakt maar door die opmerking was ik al zo onzeker geworden dat ik mijn mening vaak voor me hield en heel veel lachte om aardiger over te komen.



Toen ik een goede baan kreeg, verliet hij boos de woning voor een paar uur en zei: "Dat kan jij helemaal niet!"



Tja en waarom ik het pikte? Ik was het van huus uit al gewend dat mensen zich op jou afreageren als ze niet zo lekker in hun vel zitten. 1.80 en 55 kilo zijn maar horen dat je geen gram meer aan moet komen want je benen zijn al zoooo dik!



Hier kom ik ook steeds meer achter. Bij alle mensen die ooit kutopmerkingen tegen mij gemaakt hebben kwam ik erachter dat ze zelf een behoorlijk crappy leven hadden.



Ergste die ik ooit gehoord heb:

(Ik heb weinig kinderen in mijn omgeving en ben dus niet 'goed' met kinderen: weet niet hoe ik ze precies moet benaderen/met ze om moet gaan etc. In het kort: ik ben compleet autistisch als het gaat om omgaan met kinderen. Als je mij een kind in de handen drukt ben ik echt in shock, ik mis het moedergen xD)

'Zo, ik zag jou net met dat kind, wat zou jij een ongelofelijk slechte moeder zijn zeg!'

Dat ik niet met kinderen om kan gaan, prima. Maar om dat voor een grote groep mensen te zeggen en me keihard te gaan staan uitlachen.. Wow.



Ze had wel vaker rare opmerkingen, daarom heb ik de vriendschap ook afgekapt: individueel een leuk meisje, maar zogauw we in een groep waren was ik haar zondebok en kon ze het niet laten om me voor schut te zetten. Opmerkingen over mijn gewicht, mijn kleding, mijn relatie, mijn huis, mijn hygiene ((?? hoe kom je erbij?), familie etc etc. De meeste zaken had ze geen weet van, was puur speculatie/'grappig' doen.



Kwam er op neer dat ze een groot masker op had; prive onzeker met veel drama in haar leven, en in de groep de grootste bitch op aarde. Kan je wel vrienden blijven omdat ze een op een leuk is, maar werd er op den duur doodonzeker van. Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen idee of ze me ooit gemogen heeft aangezien je niet zo met vrienden omgaat, onzeker of niet.



Voor dat iemand zegt: wow, so highschool! Het betreft hier een meid van 29.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven