Dingen die je misschien beter niet had kunnen zeggen...

25-02-2017 06:29 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je kent het vast wel, van die dingen die uit je mond gefloept zijn zonder dat je er erg in hebt. Deel ze hier met ons!



TO trapt af; niet van mezelf maar van een collega. We hadden het tijdens de lunch over tijdelijke krachten die vorig jaar bij ons gewerkt hadden. Collega houdt een hele tirade over hoe vreselijk ze het had gevonden om met hen te werken en 'dat dat ook wel logisch was, ze kwamen immers (XYZ) vandaan' etc. Ze was toch zó blij met *nieuwe collega* want die paste tenminste goed in het team.



Waarop nieuwe collega zegt 'Oh, ik kom ook van (XYZ).. '



Ik geloof niet dat er daarna nog een innige band is ontstaan tussen die twee
Natte tosti..
Jaren geleden had ik een student in de klas die knap was. Toen hij een keer naar de kapper was geweest floepte ik eruit "XX wat zie je er toch weer knap uit vandaag"

Gelukkig had ik met die hele klas een goede verstandhouding en konden ze er wel om lachen (en wisten ze dat ik er verder niets mee bedoelde)
Alle reacties Link kopieren
M'n leidinggevende had tijdens een MT-vergadering een prachtige: er stond een concept-brief ter inzage op de agenda, die niet al te best was opgesteld. Leidinggevende begint met z'n ongezouten commentaar ('Nou, ik weet niet welke stagiaire bij bedrijf X ze deze brief hebben laten opstellen, maar zoiets verstuur je toch niet, die toon!'). Ik heb 'm snel ingefluisterd dat niet bedrijf X, maar iemand uit ons MT (overigens een ervaren collega van een jaar of 60..) dit concept had opgesteld



Denk nog even na over eentje van mezelf.. Leuk topic, nu al!
Ja altijd zo'n nare opmerking vind ik dat. De stagiair kan niks, als er iets mis is gegaan is het vast de stagiair, de stagiair maakt domme fouten en kan in dit geval geen brief typen.



Wat een kneus die leidinggevende. Wat denigrerend ook. Naar alle stagiaires en naar degene die die brief wel heeft opgesteld. Mooi dat hij flink voor paal stond.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met mijn oppaskindjes thuis toen er een pakketje voor mij bezorgd werd. Heel enthousiast open gemaakt en het zat vol met lekkere dingen uit Nederland. Hadden mijn ouders opgestuurd als verrassing.

De jongste zegt: "You gotta share!"

Dus ik zeg: "Maybe I don't want to share."



Begint ze me toch een partij te huilen. Rent naar haar kamer. Janken, krijsen alles.

Want... "Sharing is caring." Dus als ik niet wil delen dan "care" ik niet.

Als ik die reactie had kunnen voorspellen had ik zeker iets anders gezegd :')
She needed a hero. So that's what she became.
Stom kind zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 25 februari 2017 @ 07:23:

Stom kind zeg.Haha je staat dan echt te kijken... oeps! Maar ook dat moeten ze leren
Ik lees mee en denk ondertussen na.
Ik heb er helaas een talent voor om soms onhandige dingen te zeggen. Zoals laatst: schoonzus was hier aan het eten. Daarna zou er nog iemand op bezoek komen en toen we het daar over hadden zei ik 'nou ik heb helemaal geen zin meer in bezoek' en schoonzus dacht natuurlijk dat ik ook geen zin meer had in haar.
Laatst aan de lunch op mijn werk vertelde een collega dat hij bijna jarig was. Een ander zei dat hij een kroonjaar zou hebben en hij wist niet wat dat was. Dus ik roep vrolijk dat dat betekent dat je 50 wordt. Hij keek me nogal vreemd aan en zei dat hij eerst nog maar eens 40 moest worden….oeps!
quote:momo1980 schreef op 25 februari 2017 @ 08:07:

Laatst aan de lunch op mijn werk vertelde een collega dat hij bijna jarig was. Een ander zei dat hij een kroonjaar zou hebben en hij wist niet wat dat was. Dus ik roep vrolijk dat dat betekent dat je 50 wordt. Hij keek me nogal vreemd aan en zei dat hij eerst nog maar eens 40 moest worden….oeps!
Alle reacties Link kopieren
Ik stond laatst in een pashokje en keek buiten het hokje even in de spiegel hoe e.e.a. stond. Werd ik aangesproken door een vrouw die mijn mening vroeg over wat zij aan het passen was. Dus ik zei dat de top geweldig stond maar de broek zou ik niet doen. Haar antwoord: "De broek is van mezelf."



Oeps
Alle reacties Link kopieren
Oh daar heb ik boeken vol van. Ik flap er zoveel uit. Vaak valt het goed. Maar soms...

Ik zei, bij wijze van begroeting, tegen een oud klasgenoot van de lagere school die ik tien jaar later tegenkwam in zijn functie als ober in een chic restaurant: Oh wauw, je hebt je oren laten rechtzetten.

Het viel even stil aan tafel
.
Alle reacties Link kopieren
quote:wipstoel schreef op 25 februari 2017 @ 08:38:

Ik stond laatst in een pashokje en keek buiten het hokje even in de spiegel hoe e.e.a. stond. Werd ik aangesproken door een vrouw die mijn mening vroeg over wat zij aan het passen was. Dus ik zei dat de top geweldig stond maar de broek zou ik niet doen. Haar antwoord: "De broek is van mezelf."



Oeps



Ik geef graag advies aan onbekenden in pashokjes. Ook ongevraagd. Denk echt dat ik ze dan help

Ik vind het zelf ook leuk, als iemand dat bij mij doet. Ik word helemáál blij als mijn commentaar gevraagd wordt. Want meestal vind ik er wel wat van, van wat mensen passen.
.
Alle reacties Link kopieren
We waren bij familie (oom vierde verjaardag) en er was een video gemaakt voor hem met allemaal oude beelden. Ineens zag ik een ouderwetse salontafel voorbij komen die ik ook als eerste tafel (uit nood) in huis heb gehad. Dus ik roep keihard : Oh ja zo'n lelijke tafel heb ik ook nog gehad! Het viel meteen wat stil. Ik kijk even om me heen en besef al snel dat mijn koffie op diezelfde lelijke tafel voor me staat alleen is deze bedekt met een tafelkleed.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 25 februari 2017 @ 07:19:

. Janken, krijsen alles.

Want... "Sharing is caring." Dus als ik niet wil delen dan "care" ik niet.

Als ik die reactie had kunnen voorspellen had ik zeker iets anders gezegd :')







Het klinkt als een reclameslogan. Wat zo'n onschuldig zinnetje wel niet teweeg kan brengen in het hoofd van mensen.
.
Alle reacties Link kopieren
Tegen vriend van collega : Oh dat vind ik toch een verschrikkelijke wijk, daar wonen alleen maar paupers.



Hij: en mijn broer
quote:enchantedjewell schreef op 25 februari 2017 @ 07:19:

Ik was met mijn oppaskindjes thuis toen er een pakketje voor mij bezorgd werd. Heel enthousiast open gemaakt en het zat vol met lekkere dingen uit Nederland. Hadden mijn ouders opgestuurd als verrassing.

De jongste zegt: "You gotta share!"

Dus ik zeg: "Maybe I don't want to share."



Begint ze me toch een partij te huilen. Rent naar haar kamer. Janken, krijsen alles.

Want... "Sharing is caring." Dus als ik niet wil delen dan "care" ik niet.

Als ik die reactie had kunnen voorspellen had ik zeker iets anders gezegd :')



Jeetje wat een - uhm - minder fijn kind zeg. Als ze hierom al zo'n drama maakt...



Tevens tvp.
Alle reacties Link kopieren
Paupers.





Ik lig dubbel. Wat een heerlijk begin van de dag.
.
Ik heb echt een allergie voor mensen die er 'spontaan' van alles uit floepen en dan keihard om zich zelf gaan zitten lachen, of zich met mij bemoeien in een pashokje. Sorry impala.



Het enige dat ik kan bedenken is dat ik er wel eens een foute opmerking uit gooi als 'that's what she said' in een situatie.
Van mijn vriend:



Mijn nichtje is pas gescheiden en woont bij m'n ouders in de buurt (dus niet bij m'n ouders in huis voor de duidelijkheid). Ik kom soms bij haar om even te kletsen. We hebben verder geen contact per app enzo. We wonen te ver weg om even met haar kinderen langs te gaan en zo'n goeie band hebben we niet.



Zijn mijn ouders bij ons en zitten we aan tafel te eten en we krijgen het over m'n nichtje, zegt mijn vriend ontzettend bot: "Daar hoor en zie je ook niks meer van." Ik - en m'n ouders ook - dacht echt: Wát zeg je me daar nou?! Bleek dat hij het niet zo bot bedoelde en het er gewoon uitflapte.
Op mijn werk vroeg een oudere vrijwilligster hoe oud ik dacht dat ze was. Ik zei dat ik liever niet ging schatten, aangezien dat niet mijn sterkste kant is. Ze vertelde erbij dat iedereen haar altijd jonger schat dan ze is en dat ze toch echt graag wilde weten wat ik dacht. Omdat ze zo bleef aandringen en met het gegeven dat iedereen haar jonger schat, zei ik dat ik dacht dat ze 80 was. Zij echt beledigd. Bleek ze rond de 75 te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zou je dat dan tegen mij zeggen strikje, in dat pashokje? Waar bemoei je je mee? Of flap je er dan ook niks uit en hou je het bij een opgetrokken wenkbrauw ?
.
"Alles goed?" Op een uitvaart tegen de kleinzoon van overledene.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 25 februari 2017 @ 09:13:

"Alles goed?" Op een uitvaart tegen de kleinzoon van overledene.



In elk geval beter dan gefeliciteerd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven