Groet"n uut Grunn 2

25-01-2007 15:00 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga em eve open'n;)
@Zeepaardje, wat is dat balen zeg. Wat voor werk deed je ? Lukt het je wel om je dagen te vullen met ander-werk-dat-eigenlijk-niet-leuk-is, of is dat ook erg moeilijk ?



Tsja, voor alles moet je tegenwoordig 16 jaar zijn én vijf jaar werkervaring hebben plús geen gat in je c.v. Ik ergerde me 15 jaar geleden al dood dat je voor de piep-kassa bij de Appieheijn een Havo-diploma met wiskunde moest laten zien.
Alle reacties Link kopieren
@Zeepaardje, wat is dat balen zeg. Wat voor werk deed je ? Lukt het je wel om je dagen te vullen met ander-werk-dat-eigenlijk-niet-leuk-is, of is dat ook erg moeilijk ?  werkte jaren lang bij Justitie (eerst als directie-secret en daarna als behandelaar op een afdeling) Vervolgens met verstandelijk gehandic gaan werken en toen na mijn 2e bevalling (kindje 3 maanden te vroeg en ik ernstig ziek) in de WW terecht gekomen. Shit man. Heb wel 0-urenkontrakt gekregen bij een verpleeghuis maar ze hebben me nog nooit opgeroepen. Soms uitnodiging voor soll.gesprek ergens maar dan toch weer afwijzing. Snap het gewoon niet, weet wel dat het zeker te maken heeft met dat ik kleine heb.



Tsja, voor alles moet je tegenwoordig 16 jaar zijn én vijf jaar werkervaring hebben plús geen gat in je c.v. Ik ergerde me 15 jaar geleden al dood dat je voor de piep-kassa bij de Appieheijn een Havo-diploma met wiskunde moest laten zien.ja inderdaad .... pff

 

Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je in de verst geh zorg niet aan de bak zou komen......als er ergens mensen nodig zijn.....



OP de groep waar ik normaal gesproken werk (ben met bevallingsverlof) worden er regelamtig oproepkrachten ed ingezet om de gaten in het rooster op te vullen!
Justitie zoekt anders nog wel medewerkers, bijvoorbeeld bij de Mesdag-kliniek. Misschien zou je eens open kunnen solliciteren ?



Heeft een kennis van mij ook gedaan (hoveniersdiploma-niets mee kunnen doen; beveiligingsdiploma-alleen maar vage oproepcontracten; begonnen met opleiding maatschappelijk werk, maar niet volgehouden en nu open gesolliciteerd én aangenomen in vaste dienst bij de Mesdag-kliniek.).
Das dan mss wel wat voor mij....vertel us meer :P



Enne: Hoooiiii lieve Moppetoetje :)
Alle reacties Link kopieren
bij het poortje zoeken ze ook altijd genoeg mensen......zou er zelf alleen voor geen goud willen werken. Ik werk al voor een beroerde organisatie, maar daar zou het nog erger zijn......Maar er zijn mensen die er al jaren werken....
Alle reacties Link kopieren


Justitie zoekt anders nog wel medewerkers, bijvoorbeeld bij de Mesdag-kliniek. Misschien zou je eens open kunnen solliciteren ?



Heeft een kennis van mij ook gedaan (hoveniersdiploma-niets mee kunnen doen; beveiligingsdiploma-alleen maar vage oproepcontracten; begonnen met opleiding maatschappelijk werk, maar niet volgehouden en nu open gesolliciteerd én aangenomen in vaste dienst bij de Mesdag-kliniek.).
dank je maar ik heb 18 jaar in de Van Mesdagkliniek gewerkt dus genoeg gezien en meegemaakt daar.
Alle reacties Link kopieren


Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je in de verst geh zorg niet aan de bak zou komen......als er ergens mensen nodig zijn.....



OP de groep waar ik normaal gesproken werk (ben met bevallingsverlof) worden er regelamtig oproepkrachten ed ingezet om de gaten in het rooster op te vullen!
Is niet zo onwaarschijnlijk dat ik daar niet aan bak kom. Heb  2 jaar dit werk gedaan en kwam toen thuis te zitten na de bevalling jongste en 2 jaar er uit maakt al dat ik minder goede kansen heb,. Daarnaast onregelmatige diensten kan ik niet draaien vanwege de kleine.
Alle reacties Link kopieren
hmmmm ik moet in mei weer aan het werk en werk ook onregelmatige diensten. De eerste week dat ik weer ga werken heb ik meteen 2 keer een slaapdienst te pakken.....



Ik heb wel de mazzel dat mijn vriend 2 dagen in de week werkt en dus voor het grootste gedeelte thuis is. Voor de dagen dat we allebei werken gaan we een gastouder zoeken......is ws maar een dagdeel per week.....



Maar in principe is toch overal een oplossing voor? Vind het een beetje raar dat je vanwege je kind(eren) geen onregelmatige diensten zou kunnen draaien.
Je kunt je toch ook beschikbaar stellen om te werken op de uren waarvan je weet dat een oppas wel te regelen valt ? En als jij nu solliciteert, en aanklopt bij de gemeente met de mededeling dat bijstand dreigt en dat jij met spoed kinderopvang nodig hebt, dan zullen ze volgens mij met plezier voor je bemiddelen.



Mjin vriend heeft onregelmatige diensten, en ik werk drie dagen ambtenarenuurtjes. De ene week hebben we drie dagen opvang nodig, en de andere week twee uurtjes of helemaal niets. Met onze opvangmeid kunnen we alles regelen en met een beetje geluk hebben we binnenkort de mama van een vriendje van onze zoon als reserve.
Alle reacties Link kopieren
Hallo...hoe is het hier?

Met mij gaat he goed, al ben ik helemaal kapot. Na morgenavond zit de klus erop, dan wordt ons nieuwe college beedigd.... 't was echt een geweldig leuke klus maar ook zwaar, bijna topsport (ben ik ook nog eens sportief ;)) dus ik moet echt nodig uitrusten. Ach sinds vrijdagmiddag is de druk er al af hoor, 't is nu meer een kwestie van de laatste dingen afhandelen enzo. Maar ik ben wel toe aan wat tijd voor mezelf en heb dan ook maar meteen een weekje vrij genomen vanaf donderdag! Ik heb er zin in! Lekker uitslapen, beetje klussen in en om het huis, boeken lezen en met vriendinnen doorzakken, super!



Hoe staat het met onze volgende meeting eigenlijk, heb volgens mij nog maar weinig reacties gezien!!!!! Laat eens horen wie er wil komen!



En Janneke, wanneer gaan wij elkaar weer tegenkomen, 'k heb je nu al vier dagen niet meer gezien :D
Alle reacties Link kopieren


hmmmm ik moet in mei weer aan het werk en werk ook onregelmatige diensten. De eerste week dat ik weer ga werken heb ik meteen 2 keer een slaapdienst te pakken.....



Ik heb wel de mazzel dat mijn vriend 2 dagen in de week werkt en dus voor het grootste gedeelte thuis is. Voor de dagen dat we allebei werken gaan we een gastouder zoeken......is ws maar een dagdeel per week.....



Maar in principe is toch overal een oplossing voor? Vind het een beetje raar dat je vanwege je kind(eren) geen onregelmatige diensten zou kunnen draaien.
misschien denk je er anders over als ik  je vertel dat ik alleen woon met de kinderen...  en een oppas vanwege onregelmatigheid kost ook geld.
Alle reacties Link kopieren




quote: ringelding reageerde



hmmmm ik moet in mei weer aan het werk en werk ook onregelmatige diensten. De eerste week dat ik weer ga werken heb ik meteen 2 keer een slaapdienst te pakken.....



Ik heb wel de mazzel dat mijn vriend 2 dagen in de week werkt en dus voor het grootste gedeelte thuis is. Voor de dagen dat we allebei werken gaan we een gastouder zoeken......is ws maar een dagdeel per week.....



Maar in principe is toch overal een oplossing voor? Vind het een beetje raar dat je vanwege je kind(eren) geen onregelmatige diensten zou kunnen draaien. misschien denk je er anders over als ik  je vertel dat ik alleen woon met de kinderen...  en een oppas vanwege onregelmatigheid kost ook geld.









Ik kan me voorstellen dat, wanneer je meerdere kinderen hebt en geen partner, het lastig is.



Als ik alleen zou zijn, zou het ook niet kunnen. Wat ik al zei, ik heb de mazzel dat mijn vriend 2 dagen in de week werkt.....rust wel weer een enorme verantwoordelijheid op m'n schouders in die zin dat ik hoofdkostwinnaar ben......Maar daar hebben we voor gekozen.



@Inc, lekker dat je straks even kunt uitblazen......en nu maar hopen dat het weer mooi blijft!



@rest WAAR ZIJN JULLIE!!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
HIER!!! Nou ja, alleen ik dan.



Maar het is zulk mooi weer...:D



Het is geen keuze die je vaak hoort, Ringelding, dat de man weinig werkt en de vrouw veel. Mijn vriend zou dat denk ik ook wel zien zitten, ik wat minder :P zeker nu ik net voor mezelf begonnen ben. Maar wie weet?

Gaat alles goed met de kleine meid?



En hebben we nu al een volgende date gezet met z'n allen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, waar zijn jullie allemaal zeg? (Moppetoet, Zeepaardje, Ringel en Wen uitgezonderd) Komt het door het mooie weer dat het zo stil is hier?

Shape heeft toch vast wel weer iets beleefd met een leuke man (uit een ver land)? En Shahla is deeply in love.....hoe gaat dat? En waar is Dreamer gebleven? En hoe is het met Zoyla, Roma, Janneke? En nu ben ik vast weer iemand vergeten.... forgive me, I'm tired :P



Wat betrft de discussie over het werk. Ik ben ook kostwinnaar hier. Mijn vriend is 2 1/2 jaar geleden voor zichzelf begonnen en dat leidt nog niet direct tot een inkomen, alhoewel het de laatste tijd redelijk lekker gaat lopen, het betaalt nog niet bepaald de vaste lasten etc. Ik voel dat echter helemaal niet als een druk op mij. Of komt dat doordat je nu een kindje hebt Ringel, dat je dat zo ervaart?

Zeepaardje, voor jou vind ik het echt klote dat je niet aan het werk kunt komen, terwijl je wel graag wilt. We wisten hier nog niet dat je alleen woonde, met je kinderen. Dat zal best zwaar zijn. Doe je het hele ouderschap alleen, of is er ook nog een vader die af en toe bij kan springen?
Alle reacties Link kopieren
Het is mazzel dat m'n vriend maar 2 dagen werkt en dus veel bij de kleine kan zijn, waardoor we minder kosten hebben aan opppas/opvang. Hij heeft voor die 2 dagen een vaste betrekking, maar het zou handiger zijn om wat meer te werken, zodat ik wat minder kan gaan werken.

De verantwoordelijkheid die ik voel, is die van genoeg geld binnenbrengen om de vaste lasten te betalen en nog wat leuke dingen kunnen doen. Maar ik zou graag wat minder werken, zodat ik meer bij de kleine kan zijn.

Het idee dat ik straks weer 32 uur moet gaan werken, met 24-uurs en slaap diensten erbij staat me op dit moment nog zo tegen! Ook ivm voedingen enzo.



Vanwege de onregelmatigheid zijn er geen vaste momenten dat ik haar "live" kan voeden en kolven is niet altijd een optie ivm agressie die op de groep kan plaatsvinden. We moeten dus zo meteen over op kunstvoeding en dat vind ik eigenlijk ook maar helemaal niks.



Verder met de kleine alles goed, is in 4 weken een dikke kilo gegroeid en qua lengte 4 1/2 cm heb de eerste kleertjes al op moeten ruimen(snif)
Alle reacties Link kopieren


Ja, waar zijn jullie allemaal zeg? (Moppetoet, Zeepaardje, Ringel en Wen uitgezonderd) Komt het door het mooie weer dat het zo stil is hier?

Shape heeft toch vast wel weer iets beleefd met een leuke man (uit een ver land)? En Shahla is deeply in love.....hoe gaat dat? En waar is Dreamer gebleven? En hoe is het met Zoyla, Roma, Janneke? En nu ben ik vast weer iemand vergeten.... forgive me, I'm tired :P



Wat betrft de discussie over het werk. Ik ben ook kostwinnaar hier. Mijn vriend is 2 1/2 jaar geleden voor zichzelf begonnen en dat leidt nog niet direct tot een inkomen, alhoewel het de laatste tijd redelijk lekker gaat lopen, het betaalt nog niet bepaald de vaste lasten etc. Ik voel dat echter helemaal niet als een druk op mij. Of komt dat doordat je nu een kindje hebt Ringel, dat je dat zo ervaart?

Zeepaardje, voor jou vind ik het echt klote dat je niet aan het werk kunt komen, terwijl je wel graag wilt. We wisten hier nog niet dat je alleen woonde, met je kinderen. Dat zal best zwaar zijn. Doe je het hele ouderschap alleen, of is er ook nog een vader die af en toe bij kan springen?

ik vind het ook kloten dat het zo loopt. Nooit verwacht ook en het geeft veel frustraties. Ik heb wel een vriend, hij werkt fulltime maar we wonen niet samen, Ieder eigen kosten dus. Het jongste kindje is van ons samen maar vanwege de aard van zijn werk is hij heel vaak niet in de gelegenheid om hem naar creche te brengen of te halen; dat komt dus op mij neer en zie daar mijn beperking ook qua werk vinden.  Blijft staan dat ik eerst maar es vaker uitgenodigd moet worden her en der want dat gebeurt maar weinig ondanks ervaring en opleiding.

Kleintje is paar maanden geleden vanwege geld van de creche gehaald, was niet meer op te brengen en dus alle dagen thuis. In februari had ik een gesprek bij een uitzendburo om te gaan werken bij het UWV, combinatie werk en opleiding (weinig verdiensten -net zoveel als WW ongeveer- maar okee ik zou er wel weer tussen zitten). Na allerlei testen ben ik aangenomen, maar nog niks getekend van  beide kanten. Het was voor 24 uur verdeeld over 3 of 4 dagen per week, volgens een 2-weeks rooster. Als ik ook dat werk wilde doen zou ik alle prive er om heen moeten regelen.

Na heel wat telefoontjes met de SKSG is het me gelukt om de kleine per april weer op de creche te krijgen ..... yes en volgens een 2-weeksrooster in te delen dagen.

wat gebeurde er vervolgens krijg ik telef van uitrzendburo dat de begindatum opgeschort wordt naar april .  Begin april telefoontje dat het weer uitgesteld is naar mei en dat ze hoopte dat het dan wel door zou gaan .. !

Shit. Men is niet bereid om de kosten die ik dan reeds gemaakt heb voor creche bij te springen !  wat een kl****tzakken

Dus wel aangenomen maar nog geen uur gewerkt dan wel salaris ontvangen. Hoop zo dat ik in de tussentijd iets anders vindt wat wel wat meer geld oplevert ook .
Alle reacties Link kopieren
Lastig Zeepaardje, snap ik.. maar soms is het gewoon doorzetten, op je tanden bijten en verdergaan.. er zal echt iets komen, als je het maar niet op geeft!!



Incredible, leuk dat je eindelijk vrij bent, nu voor een hele weeeeeeek!!



Hij woont niet in een ver land, maar werkt er tijdelijk.. is gewoon een Nederlander hoor:) 



Okee, ik ben hier weer,  maar weer zijn Shahla, Zoyla en alle anderen?



En komen we nog bijelkaar in Grun?
@Ringelding

Wat vervelend voor je dat je niet in de gelegenheid bent om te kolven, maar als je net goed en wel geïnstalleerd bent en je moet weer wegvliegen, dat komt je flesjes ook niet ten goede. En je kunt de baas wel verplicht stellen om een fijne kamer met lekkere stoel, tafel, elektriciteit, warm-en-koud stromend water en een privé-koelkast beschikbaar te stellen, maar als je de rust niet kunt krijgen heb je er weinig aan.

Misschien is het een idee om tussendoor regelmatig je borsten te masseren (op een rustiger plek ) zodat ze wel gestimuleerd blijven ?



Bij mij op het kantoor moesten kolvende mama's vechten voor een plekje. Uiteindelijk werd het EHBO-hok ter beschikking gesteld, nadat ik en een andere mama resoluut het invalidentoilet "werd toch niet gebruikt" weigerden. Het was gewoon belachelijk, er waren genoeg lege kamers (part-timers) waar je even kon gaan zitten, maar de "bewoners" vonden het een onfris idee dat iemand daar een kwartiertje kolfde.

HET WAREN ZELF NOTABENE MAMA'S !!!!!



En dat hooggeplaatste heren te stom zijn om dat hele grote plakkaat "NIET STOREN ... MELKTIJD" te lezen, jammer dan. Je wilt niet weten hoe snel ze weg rennen als ze je zien zitten met ontblote bovenlichaam en een eng apparaat dat gekke slurpgeluiden maakt. ;););)
Alle reacties Link kopieren
@zeepaardje heel veel succes en sterkte met alles! Is idd zwaar piep op die manier!!



@moppetoet, ik zou heel erg graag zelf willen blijven voeden, maar voor een ander rustiger plekje moet ik eerst een 10 tot 15 minuten fietsen(zit op een andere lokatie)  heen en terug is dus al max een 1/2 uur. Vervolgens kolven en niet de garantie er ruimte vrij is (ook parttimers met lege kantoren of duobanen) ik moet het er nog met m'n leiding gevende over hebben, maar ik ben bang dat het een aflopende zaak is. Aangeizen ik ook slaapdiensten draai is het ook niet handig om borsten te masseren, want dan sta ik na 24 uur wekren op springen! (na een nacht al)



we zien wel hoe het gaat....
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst juist in de krant dat de economie in Groningen juist heel erg goed gaat de laatste tijd.. en dat Groningen op weg is de snelste stijger in werkgelegenheid te worden. Doordat men een bepaald soort diensten is aan gaan trekken, zoals Energy Valley enzo.



Dit zeg ik ook even om te uppen:D



Ladies, hebben we nog een ontmoeting? Anders ga ik voor de andere, van singles ook op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik hang nog wel ergens rond hier hoor!!

Maar had even weinig mee te kletsen met de op dat moment gaande discussie. Weet daar gewoon te weinig van.

Verder ben ik bezig aan een project voor een boek. Geheel gratis en vrijwillig. Meer voor de kick, werkervaring opdoen en nieuwe vaardigheden aanleren. Het betekent alleen in deze fase wel een hoop typewerk want het is allemaal handgeschreven en moet in de pc. Dat gedeelte is saai, gaat langzaam en kost veel tijd.

Met de liefde gaat het prima. Vorig weekend zijn we zelfs zo actief geweest om te gaan skieën elders in Nederland. Was super. Afgelopen vrijdag elkaar nog bij mij thuis gezien. Ja, weer hangend op de bank ;)



Ik wil nog steeds wel afspreken hoor! Maar niet het weekend van de 14e en 15e april. Moet nog ff de rest hier bijlezen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
wat een leuk project Shahla, waar gaat het boek over?

En fijn dat het ook zo lekker loopt in de liefde!



Dat verhaal over de aantrekkende economie in Groningen klopt hoor. Week of 2 geleden zijn de laatste CBS cijfers hierover gepubliceerd en die waren erg positief voor onze mooie provincie. Maarja, dat betekent natuurlijk niet dat iedereen in elke beroepsgroep makkelijk aan een baan kan komen.



Wat een toestand met die borstvoeding Ringel! Misschien moet je het gewoon positief zien, stoppen met borstvoeding betekent ook meer vrijheid voor jou toch? En weer een lekker biertje/wijntje etc.... Heeft dus ook leuke kanten.



Ben benieuwd wanneer we gaan meeten. Inmiddels slibben mijn weekenden een beetje dicht, 14/15 heb ik onderhand ook weer dingen staan. Al valt het misschien nog te combineren. Maar er waren ook mensen die dat weekend niet konden geloof ik.... Ik kan in elk geval daarna 3 weekenden achter elkaar niet meer, dus wat mij betreft wordt het dan zeker mei! Maakt trouwens ook niks uit, lekker terrasweer hopelijk!



Moi
Alle reacties Link kopieren
De belevenissen en leermomenten van de schrijver.

Ja, dat zegt eigenlijk helemaal niks maar ik mag er ook nog niks over zeggen nu. We hebben een soort geheimhoudingsovereenkomst.

Dat wilde hij graag zo en ik vond dat prima.



Zeepaardje, echt sneu dat het zo gaat. Hopelijk kunnen ze je binnenkort toch concreet wat bieden, dit schiet ook niet op.



De kolfdames wens ik een privacyruimte toe :)



Wanneer gaan we nu afspreken. Mei dan maar?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Shahla, jammer dat je niks mag loslaten, ben nieuwsgierig ;)



En de rest: WAAR zijn jullie gebleven????????????????????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven