National Novel Writing Month (2016)

01-10-2016 23:28 472 berichten
Alle reacties Link kopieren
"So what? All writers are lunatics." - Cornelia Funke



Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.



Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2016 om 00.00

Eind: 30 november 2016 om 23.59



Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.



Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2015)



Wie doet mee?



Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Alle reacties Link kopieren
Niet schrijven in elk geval. In plaats daarvan heb ik met een boek buiten gezeten.



Mijn plan is om een verhaal te schrijven dat zich afspeelt in de fantasywereld waar ik al eerder een verhaal in heb geschreven, tijdens NaNo 2015 en twee eerdere NaNo's. Het moet - behalve dat het zich op grofweg dezelfde plek afspeelt - verder los staan van dat verhaal, dus met nieuwe personages en zo.



Ben jij wel al begonnen gisteren?
ik doe ook mee aan campnano en zit in een actieve cabin vol americano's.

Enige nadeel is dat ze allemaal 6+uur tijdverschil hebben met mij.



Mijn doel heb ik gezet op 9000. Een gemiddelde van 300 woorden per dag zou ik al top vinden.

Ik heb 4 korte verhalen die ik uit wil werken. Veel plezier allemaal!
@Liadan ik heb gisteren niets geschreven, dus dat betekent dat ik maandag ongeveer 1000 woorden wil schrijven.

Hoe is het afgelopen met je boek van 2016?

@raceklasse wat leuk dat je actief mee schrijft. Jij ook heel veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
@Raceslak: leuk! Ik heb nog niet in een cabin gezeten, maar ik denk ook niet dat het voor mij toegevoegde waarde zou hebben.

Heb je al vaker aan (Camp) NaNoWriMo meegedaan?



Succes in elk geval!



@fientje: met mijn verhaal van 2016 heb ik verder niks meer gedaan. Ik bewaar wel altijd alles dat ik geschreven heb, dus wie weet doe ik er nog een keer wat mee. Het ging wel echt moeizaam vorig jaar en mocht ik het weer oppakken dan zal ik het heel flink moeten herschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het beginnetje is gemaakt. Pas 300 woorden, maar ach, ik heb de tijd.



Straks heb ik nog even een uurtje de tijd om verder te gaan. Ik moet tegelijkertijd nog wat dingen uitwerken.
Goed zo Liadan! Het begin is er.

Fientje, succes met je 1000 woorden vandaag!



ik zit voor het eerst in een cabin, zitten een paar leuke tips bij qua steun en ook een simpele en doeltreffende website die ik nog niet kende om wordsprints te doen, writedeck.
Ik moet nog beginnen.Haha. Maar ik heb nu 2 uurtjes de tijd.
Alle reacties Link kopieren
En, ben je begonnen?



Leuk dat je wat aan je cabin hebt, Raceslak.
Ik ben wel begonnen, maar ondertussen teveel afleiding. Ik was tot ongeveer 700 woorden gekomen. Vandaag maar weer verder.

@raceslak welke tip vind jij het meest effectief

Misschien kunnen wij daar ook wat van leren. Of ik. Liadan is wat meer gevorderd.
Ik ben gisteren tot 1282 gekomen, miste nog 12 woorden ;)Maar ik zit er nu alweer klaar voor. Ik wil dagelijks 333 woorden schrijven. 6 dagen lang. En op 1 dag 700.

Hoe is het bij jullie?

Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!



Ik zit op 1310 momenteel. Gisteren heb ik een klein stukje geschreven en vandaag ben ik nog niet begonnen. Ik wil wel graag een (relatief) flink aantal woorden schrijven.



Het is echt fijn om weer bezig te zijn met schrijven. Ik vind het zo ontzettend stom van mezelf dat ik NaNo (of Camp NaNo) nodig heb om het ook echt te doen.
[quote]Liadan schreef op 05 april 2017 @ 15:10:

Goed bezig!



Ik zit op 1310 momenteel. Gisteren heb ik een klein stukje geschreven en vandaag ben ik nog niet begonnen. Ik wil wel graag een (relatief) flink aantal woorden schrijven.



Het is echt fijn om weer bezig te zijn met schrijven. Ik vind het zo ontzettend stom van mezelf dat ik NaNo (of Camp NaNo) nodig heb om het ook echt te doen. :facepalm:[/quote]





Ik heb precies hetzelfde En ik denk ook steeds wat stom dat ik dat nodig heb. We zouden eigenlijk elke maand een challenge moeten organiseren ;). Elke maand 5000 woorden meer ofzo haha. Jan 5000 Feb 10000 Mrt 15.000.



Gelukkig heb ik vandaag wel een kleine sprint kunnen maken en zit ik op 2288. Ik ga nog even snel verder, voordat mijn man het eten klaar heeft. Vanavond weer werken en dan komt er waarschijnlijk ook niets meer van.



Edit Ik stop vandaag met schrijven. Ik ben gekomen tot 2424. Ik loop nu dus 2 dagen voor.

En hoe is het vandaag bij jullie gegaan?
Ik zit er weer klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 05 april 2017 @ 17:59:

Ik heb precies hetzelfde En ik denk ook steeds wat stom dat ik dat nodig heb. We zouden eigenlijk elke maand een challenge moeten organiseren ;). Elke maand 5000 woorden meer ofzo haha. Jan 5000 Feb 10000 Mrt 15.000.



Gelukkig heb ik vandaag wel een kleine sprint kunnen maken en zit ik op 2288. Ik ga nog even snel verder, voordat mijn man het eten klaar heeft. Vanavond weer werken en dan komt er waarschijnlijk ook niets meer van.



Edit Ik stop vandaag met schrijven. Ik ben gekomen tot 2424. Ik loop nu dus 2 dagen voor.

En hoe is het vandaag bij jullie gegaan?Ik ben gisteren gestopt op 1870. Plus dat ik nog een beetje heb zitten broeden op dingen als plot, worldbuilding en personages en zo. Het gaat wel aardig, al met al. Ik vind het eigenlijk wel lekker om een doel te hebben, maar dat het doel niet zo hoog is als bij NaNo in november. Dit werkt wat relaxter. Ik moet er niet aan denken om 3x per jaar de volle 50k te 'moeten' schrijven.
Liadan netjes.



Nee dat snap ik dat het teveel is om 3 keer per jaar 50 k te moeten schrijven.

Maar ik had wel liever gehad dat het 3 keer was. april 10 k en dan ergens tussen nog eens 25 k. november 50 k.

Maar goed ik ben al blij dat er nu weer is. En ik kan niet wachten tot november



Ik ben vandaag teveel afgeleid. Zo zit ik nu alweer op het viva forum.

Momenteel zit ik op 2899 woorden. Ik heb nog 1,5 uur om te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
In juli is er nog een Camp NaNo!



Edit: vandaar ook dat ik schreef 3x per jaar. Bij de twee Camps kan je tenminste je eigen doel instellen en dat is wat ik fijn vind.
Ow gelukkig. Helemaal super. Dat wist ik niet. Komt het toch nog goed met mij en het schrijven .







Edit: Vandaag tot 3305 woorden gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Ja, in juli moet ik eigenlijk ook gewoon mee gaan doen want het helpt me echt.



Ik ben nog bezig met schrijven en ben verder gegaan met het uitwerken van details, wat me ook wel wat tijd kost. Wat niet erg is omdat ik toch maar een doel van 10k heb. In november gebeurt het me ook nog wel eens dat ik kostbare tijd kwijt raak en dan is het een heel stuk vervelender.
Alle reacties Link kopieren
En jij gaat behoorlijk lekker, zie ik. 3305!
Ja laten we in juli ook weer meedoen. Ik merk wel dat ik nu veel meer corrigeer dan destijds in november. En dan gaat het ook wat trager. Als het goed is kan ik straks ook weer een paar uurtjes schrijven.

Veel succes vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Jij ook succes.
Vandaag niets geschreven. Alleen maar bezig geweest met andere dingen. haha. Morgen maar weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu op 2700.
Netjes.
Mijn man en mijn kinderen zijn buiten in de zon . En ik zit binnen te schrijven haha. Ik wilde opzich ook wel mee, maar weet ook dat ik nu lekker kan gaan knallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven